DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Ostatni moment na zakup diesla?

zdzisiu27 - 2016-09-07, 08:40
Temat postu: Ostatni moment na zakup diesla?
Wygląda na to, że niedługo Dacia z dieslem będzie towarem niedostępnym
http://francuskie.pl/rena...az-aut-dieslem/

"Potwierdzają się nasze doniesienia o wycofywaniu jednostek wysokoprężnych z oferty producentów. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, Renault zapowiada zakończenie sprzedaży samochodów z silnikami diesla w Europie. Ruch ten związany jest między innymi z coraz większymi kosztami dostosowania aut do obowiązujących norm emisji spalin.

...

Renault już zdecydowało o usunięciu silników diesla z oferty w najmniejszych samochodach, takich jak Twingo. Do 2020 roku, kiedy zaczną obowiązywać ostrzejsze standardy emisji, silniki diesla znikną najprawdopodobniej z oferty w Clio i Megane. Warto przy tym podkreślić, że ponad 60% z 1,6 miliona samochodów Renault sprzedanych w Europie w zeszłym roku to były diesle."

swissman - 2016-09-07, 12:16

zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow...
trudno... przerzuce sie na samochod napedzany powietrzem...

laisar - 2016-09-07, 12:25

swissman napisał/a:
zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow

Dokładnie - już dawno powinno się po prostu zakazać tych syfiących diesli, a nie pudrować trupa kolejnym naciąganymi normami, których nikt nie przestrzega i nikt nie egzekwuje...

Lza - 2016-09-07, 13:16

Ale też szczerze powiedziawszy trend pakowanie diesli wszędzie gdzie się da, też był nieco chory. Silniki o dużym momencie obrotowym w samochodzikach tej wielkości co twingo, smart czy panda to przerost formy nad treścią. Diesle raczej nie znikną na razie z aut dużych i ciężkich, dostawczych, ciężarowych i autobusów, bo tam są idealne. I jakimś cudem tam się da osiągnąć normy i je trzymać, często długo przed czasem wymaganym dyrektywami.
DD - 2016-09-07, 13:26

"Potwierdzają się nasze doniesienia o wycofywaniu jednostek wysokoprężnych z oferty producentów. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, Renault zapowiada zakończenie sprzedaży samochodów z silnikami diesla w Europie. Ruch ten związany jest między innymi z coraz większymi kosztami dostosowania aut do obowiązujących norm emisji spalin."
Skoro tak argumentują, to tak samo powinni zrobić z benzyniakami z bezpośrednim wtryskiem :mrgreen: . Nie zmartwiłbym się takim obrotem sprawy, oczywiście przy założeniu, że pojawiłoby się jakieś godne pośredniowtryskowe zastępstwo dla 1.2TCe. W przeciwnym wypadku to nie byłaby fajna sytuacja, gdyby za czas jakiś w ofercie Dacii z silników pozostały jednynie 1.0 12V i 0.9TCe i 1.6SCe :lol: . Chociaż przynajmniej nie byłoby wtedy problemu z wyborem silnika w danym modelu, gdyby tak np. Sandero, Logan, MCV występowały wyłącznie z silnikiem 1.0 12V, Dokker i Lodgy wyłącznie z 0.9TCe, a Duster z 1.6SCe ;-) ;-) .
EDIT: Tak, wiem, że obecnie 0.9TCe w Dokkerze i Lodyy nie występuje.

GRL - 2016-09-07, 15:55

Byłem jednym z tych, którzy głośno marudzili na "niebezpiecznych fanatyków", a tych wszystkich lobbystów, którzy tam na górze spisywali rygorystyczne dyrektywy.

A teraz to już sam nie wiem...

Po 1.
W autoszmacie wyczytałem niedawno, że właściwie tylko Europa dieslem stoi. Cała reszta świata napędza swoje osobówki tylko i wyłącznie benzyną.

Po 2.
Wczoraj, w trakcie pracy, puściłem sobie w tle pogadankę na temat dieselgate.
Bardzo ciekawe, miło się słuchało polecam => https://www.youtube.com/watch?v=rcgJ7CGxfsQ
I tam zostało powiedziane:
- diesel znaaaaaacznie bardziej zatruwa środowisko niż benzyna,
- po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście :shock: ,

Jeżeli opowieści z pkt. 2 nie zostały mocno przekoloryzowane, to wychodzi mi, że 1+2= Europa największym trucicielem świata?
I pomimo bycia osobą daleką od ideologii wszelakich "grinpisów" zwątpiłem czy powinienem wszystkich "na górze EU" nazywać dziadami... :roll:

Cav - 2016-09-07, 16:09

GRL napisał/a:
Byłem jednym z tych, którzy głośno marudzili na "niebezpiecznych fanatyków", a tych wszystkich lobbystów, którzy tam na górze spisywali rygorystyczne dyrektywy.

A teraz to już sam nie wiem...

Po 1.
W autoszmacie wyczytałem niedawno, że właściwie tylko Europa dieslem stoi. Cała reszta świata napędza swoje osobówki tylko i wyłącznie benzyną.

Po 2.
Wczoraj, w trakcie pracy, puściłem sobie w tle pogadankę na temat dieselgate.
Bardzo ciekawe, miło się słuchało polecam => https://www.youtube.com/watch?v=rcgJ7CGxfsQ
I tam zostało powiedziane:
- diesel znaaaaaacznie bardziej zatruwa środowisko niż benzyna,
- po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście :shock: ,

Jeżeli opowieści z pkt. 2 nie zostały mocno przekoloryzowane,


Zostały i to mocno.
Ciekawe czy autor tego bzdetu dałby sie zamknąć w garażu z pracującym benzyniakiem.
Czysta demagogia i wydawanie opinii na podstawie wybranych parametrów, albo wręcz tylko jednego.

Karenzo - 2016-09-07, 16:21

W sumie to źle , dotąd zarabiali krocie na naprawie smoluchów które były 2-3 razy bardziej skomplikowane od benzynki , więc odbiją sobie to na kolejnych generacjach silników
eplus - 2016-09-07, 18:16

Jak możecie tak znieważać samochód Cava :?: Chcecie plonki :?:
Ja nieraz jechałem za dizlem i nie wiedziałem, że myślę podobnie jak bonzowie Europy.
Europa stoi dieslem, bo... może pamiętacie kartki na benzynę i tanią ropę ze względu na transport i rolników? Na pewno w Zachodniej Europie było podobnie, stąd rozwój ślepej uliczki techniki - małolitrażowych diesli.
Brazylia jeździ na spirytusie.

GRL - 2016-09-07, 19:32

Cav napisał/a:
Zostały i to mocno.

Ja wiem, że rozmowa z filmiku była luźna i nasycona wieloma żartobliwymi podkoloryzowaniami, ale negacja w stylu "nie, bo nie" też mnie nie przekonuje.
Masz jakieś dane porównawcze, liczby, wykresy, które zadają kłam teoriom jakoby spaliny z diesla były wielokrotnie bardziej trujące?

Lza - 2016-09-07, 19:33

Przy rafinacji ropy powstaje i ON i benzyna i LPG. (I jeszcze tworzywa sztuczne). Nie spodziewam się żebyśmy ON wylewali do ziemi, Chodzi tylko o to by zachować zdrowe proporcje globalnego zapotrzebowania na te produkty.
eplus - 2016-09-07, 20:02

Gdzieś czytałem, nie pytajcie gdzie, że właśnie jest za dużo benzyny, a robią jej tyle, bo jest produktem ubocznym pożądanej ropy.
A ten zakaz diesli automatycznie zlikwiduje proceder odliczania vatu od paliwa do Ferrari z kratką hahahaha.

Marmach - 2016-09-07, 21:03

A ja sobie myślę, że bardzo dobrze by się stało, gdyby diesle poszły sobie do diabła.

Śmierdzą, hałasują, dużo kosztują i fatalnie brzmią :-P

W miarę rosnących norm ekologicznych okazuje się coraz częściej, że można zrobić silniki turbobenzynowe, które niewiele ustępują dieslom, a przy tym są lżejsze, tańsze w budowie i obsłudze i generują dużo czystsze spaliny. Niskie spalanie silników diesla to chyba zresztą też częściowo efekt większej gęstości energii oleju napędowego...

Przy tym do dzisiaj olej napędowy jest tańszy od benzyny, tak więc silniki diesla wciąż dostają "fory". Daleko mi do ekooszołomów, którzy uważają, że miasta powinny być jak w Korei Pn. - zero emission :lol: - i sądzę, że nakładanie norm ekologicznych w tak nieporadny sposób, jak dotychczas, to przede wszystkim mocno spóźniona i momentami głupia reakcja na dynamiczny rozwój rynku pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Niemniej dzięki tym ograniczeniom coraz częściej mamy do wyboru benzynę turbo z podobnymi osiągami...

Cav - 2016-09-07, 22:00

GRL napisał/a:
Cav napisał/a:
Zostały i to mocno.

Ja wiem, że rozmowa z filmiku była luźna i nasycona wieloma żartobliwymi podkoloryzowaniami, ale negacja w stylu "nie, bo nie" też mnie nie przekonuje.
Masz jakieś dane porównawcze, liczby, wykresy, które zadają kłam teoriom jakoby spaliny z diesla były wielokrotnie bardziej trujące?


Odnosiłem się do tego bzdetu:
"po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście"

To że diesel bardziej śmierdzi i to chemią, pisałem już nie raz.

rafal_rx - 2016-09-07, 22:20

Lza napisał/a:
Przy rafinacji ropy powstaje i ON i benzyna i LPG. (I jeszcze tworzywa sztuczne). Nie spodziewam się żebyśmy ON wylewali do ziemi, Chodzi tylko o to by zachować zdrowe proporcje globalnego zapotrzebowania na te produkty.
Uprzedam, że nie jestem chemikiem. I nie pracuję w rafinerii. Dodaj jeszcze, że proporcje są w pewnym stopniu stałe. To znaczy, że z ropy da się rafinować konkretne ilości produktów, o których piszesz.
Wniosek: spadnie popyt na ON, to i spadnie cena.

eplus napisał/a:
może pamiętacie kartki na benzynę i tanią ropę ze względu na transport i rolników?
Pamiętam i kartki i kolejki do CPN-ów. Lecz najdłuższą kolejkę do stacji paliw widziałem w moim skromnym życiu w 1991 roku w Belgradzie :cry:
Lza - 2016-09-07, 22:22

Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży.
rafal_rx - 2016-09-07, 23:19

Lza napisał/a:
Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży.
Do poziomu LPG to na pewno nie spadnie :lol: Nie jestem Ci w stanie teraz podać źródła, lecz z parę lat temu miałem przed oczami artykuł o rynku paliw w kraju i o tendencjach cen i sprzedaży. Od lat mniej więcej połowy ostatniej dekady ub. wieku -1995- znacząco w PL wzrosło zapotrzebowanie na ON w stosunku do no-PB. I proporcje w sprzedaży zbliżyły się do tych na zachodzie Europy. Związane to było z rozwojem gospodarczym, to znaczy konkretnie z gwałtownym wzrostem ilości wszelakich maszyn zasilanych ON. Jak również napływem tedeików od zachodnich naszych sąsiadów. Wniosek: mimo wszystko cena spadnie, a o ile, tego chyba nikt nie wie.

Lza napisał/a:
Ale też szczerze powiedziawszy trend pakowanie diesli wszędzie gdzie się da, też był nieco chory.

Tu należy poruszyć jeszcze jedną kwestię: CENA auta. Biorę jedno z najbardziej popularnych i najtańszych aut dla kientów indywidualnych: TIPO i patrzę w cennik. Do diesla trzeba dopłacić okrągłego dychacza!!! (do b. populanego dostawczaka Doblo jeszcze ciutkę więcej). Patrzę w cennik innego bardzo popularnego auta w PL, mianowicie Duster. I co? Najmniejsza dopłata to 7,3k, chyba że porówna się turbobenzynę TCe (do dCi) to już tylko 4,3k. Nie biorę pod uwagę rabatów i innych wyprzedaży.
Dwa lata temu robiłem kalkulacje, oczywiście z cenami paliw aktualnymi na owy czas. I wyszło mi, że przy kapeluszniczych przebiegach rocznych o okolicy 15kkm wydanie więcej na nowe auto z silnikiem na ropę ma sens, jeśli to więcej nie przekroczy 4, no max. 5 tysi złotych. Kolejny wniosek: Silniki Diesla mocno podrażają małe i tanie osobówki.
Dla modeli Dacii to jeszcze nie jest tak strasznie, jeśli porówna się Tce i dCi, tu różnice bywają niewiele ponad 4k zł. Z tą niedogodnością, że często TCe występuje z automatem, a oba silniki są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Chyba, że ktoś ma inne doświadczenia?

DrOzda - 2016-09-07, 23:49

Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój
arnold - 2016-09-08, 00:17

rafal_rx napisał/a:
Lza napisał/a: Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży. Do poziomu LPG to na pewno nie spadnie Nie jestem Ci w stanie teraz podać źródła, lecz z parę lat temu miałem przed oczami artykuł o rynku paliw w kraju i o tendencjach cen i sprzedaży. Od lat mniej więcej połowy ostatniej dekady ub. wieku -1995- znacząco w PL wzrosło zapotrzebowanie na ON w stosunku do no-PB. I proporcje w sprzedaży zbliżyły się do tych na zachodzie Europy. Związane to było z rozwojem gospodarczym, to znaczy konkretnie z gwałtownym wzrostem ilości wszelakich maszyn zasilanych ON. Jak również napływem tedeików od zachodnich naszych sąsiadów. Wniosek: mimo wszystko cena spadnie, a o ile, tego chyba nikt nie wie.
DrOzda napisał/a:
Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój


Dokłanie, kraking i reforming pozwala towrzyć inne weglowodory niż tylko surowy produkt destylacji frakcyjnej. Przez to nie ma co się zbytnio przywiązywać do składu jakościowego surowej ropy.

rafal_rx - 2016-09-08, 07:53

DrOzda napisał/a:
Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój

Za Nafta Polska, prawdopodobnie z '13 lub '14 roku:
Cytat:
To zupełne odwrócenie trendu obowiązującego dla oleju napędowego od kilku lat. Spadek popytu na paliwa do silników wysokoprężnych o 9% spowodował powrót do wielkości z 2010 roku.


rafal_rx napisał/a:
Tu należy poruszyć jeszcze jedną kwestię: CENA auta

Popatrzyłem jeszcze w cennik koreańskiej marki. I mamy 10k zł dopłaty do diesla CRDI w porównaniu z benzynami MPI, czy GDI. Ale tylko ok. 4k zł więcej niż do turbobenzyn T-GDI. Czyli porównywalna różnica, jak w Daciach między dCi, a TCe.
Lecz należy wziąć pod uwagę to, że w niedługim czasie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny będą musiały być wyposażane w filtry cząstek stałych. I ich cena wzrośnie.

gfedorynski - 2016-09-08, 08:07

Cytat:
W miarę rosnących norm ekologicznych okazuje się coraz częściej, że można zrobić silniki turbobenzynowe, które niewiele ustępują dieslom, a przy tym są lżejsze, tańsze w budowie i obsłudze i generują dużo czystsze spaliny.


Problem w tym, że silniki turbobenzynowe w miarę ich żyłowania też zaczynają generować sporo syfu - stąd coraz powszechniejsze w nich filtry cząstek stałych. Natomiast oczywście do diesla im daleko.

Ja tam czekam na powszechne elektryki.

swissman - 2016-09-08, 10:28

laisar napisał/a:
swissman napisał/a:
zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow

Dokładnie - już dawno powinno się po prostu zakazać tych syfiących diesli, a nie pudrować trupa kolejnym naciąganymi normami, których nikt nie przestrzega i nikt nie egzekwuje...


no, akurat nie to mialem na mysli a raczej cos wrecz przeciwnego...
ale sie zgadzam... usunac ich z polityki... tych wszystkich zielonych, czerwonych i we wszystkich kolorkach teczy ogolnie...
8-)

laisar - 2016-09-08, 10:52

swissman napisał/a:
mialem na mysli raczej cos wrecz przeciwnego

Czyli obowiązkowego diesla dla każdego? No to logiczne byłoby jeszcze dodanie mu jakiejś instalacji anty-ekologicznej - np zwiększającej zadymienie czy rozpylającej w wydechu jakieś odpady chemiczne, co się mają marnować w jakiejś głupiej utylizacji...

swissman napisał/a:
usunac ich z polityki... tych wszystkich zielonych, czerwonych i we wszystkich kolorkach teczy ogolnie

...w tym brunatnych, czarnych, szarych, białych, purpurowych, niebieskich, fioletowych? Żadnych partii, wyłącznie demokracja bezpośrednia? Jestem za - dlatego zgodnie z tak właśnie przyjętą na naszym forum zasadą tutaj zakończę dyskusję o polityce [:

DrOzda - 2016-09-08, 11:01

laisar napisał/a:

Czyli obowiązkowego diesla dla każdego? No to logiczne byłoby jeszcze dodanie mu jakiejś instalacji anty-ekologicznej - np zwiększającej zadymienie czy rozpylającej w wydechu jakieś odpady chemiczne, co się mają marnować w jakiejś głupiej utylizacji...


Mówisz i masz:
https://www.youtube.com/watch?v=1L7f3oN_HlM

piotr. z - 2016-09-15, 21:22
Temat postu: Renault chce się wycofać z produkcji silników diesela
Przedwczoraj w TVN Turbo w Raporcie Turbo podano, że Renault rozważa rezygnację z produkcji i stosowania silników diesela z powodu żyłowanych norm czystości spalin. Czy do tego dojdzie, kiedy i kto następny- czas pokaże.
Lza - 2016-09-16, 18:59

gfedorynski napisał/a:
Ja tam czekam na powszechne elektryki.


Czytałem na iternetach, (http://www.rmf24.pl/tagi-auta-elektryczne,tId,271956) że kilka polskich gigantów energetycznych ma w planie rozpocząć produkcję masowego samochodu elektrycznego.

mojo - 2016-09-17, 00:46

No to pozostaje tylko poniższy sposób transportu:



Choć jak ktoś się za przeproszeniem spierdzi ekolodzy pewnie także zaczną bić na alarm.

swissman - 2016-09-17, 09:42

Są już filtry...
Poszukaj na guglach "fart filter"...
Pewnie kiedys beda obowiazkowe... z grubsza warstwa wegla aktywnego...
Oraz obowiazkowym filtrem czastek stalych i polplynnych...

kakus - 2016-09-29, 12:05

i wszystko pięknie i ładnie. tylko jako właściciel i diesla i benzyny to muszę stwierdzić że "kopciuch" pali mi 60% tego co benzyna ( w mojej jeździe tzn 1,5 - 2 km w mieście )... i póki tego nie zmienią to "kopciuch bedzie żył .. :-D
Lza - 2016-09-29, 12:12

wszystko zależy od stosunku ceny ON/benzyna. Gdzieniegdzie ON jest droższy niż benzyna (np. w GB) i koszty jazdy na dieslu/benzynie są prawie identyczne. Jeśli pewne kręgi będą chciały przeforsować wycofanie diesli, to zrobią to, chociażby nakładając podatek "ekoterrorystyczny" na ON i ludzie sami przestaną kupować auta z silnikami wysokoprężnymi.
kakus - 2016-09-29, 12:37

Lza napisał/a:
Gdzieniegdzie ON jest droższy niż benzyna (np. w GB) i koszty jazdy na dieslu/benzynie są prawie identyczne.


I wysłuchajcie tego wszyscy święci.......... Amen :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group