|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Przekraczanie normy tlenku węgla na LPG
Karenzo - 2016-10-20, 22:19 Temat postu: Przekraczanie normy tlenku węgla na LPG Dziś zbadałem analizatorem spalin mojego dustera i niestety gdyby ktoś to w ogóle sprawdzał dowodu by mi nie podbili .
Wszystko rozchodzi się o przepis
Toksyczności spalin dla silników o zapłonie iskrowym (Wg Dziennika Ustaw nr 227 z 30.12.2003r).
do 0,5% CO i do 100 ppm CH mierzonych na biegu jałowym silnika;
do 0,3% CO i do 100 ppm CH mierzonych z prędkością obrotową 2000-3000 obr./min.;
i na lpg przy obciążeniu otrzymałem 0,9 % , sonda lambda też powyżej 1,05 ale to można wytłumaczyć większym zapotrzebowaniem paliwa na powietrze czego maszyna nie przewiduje .
na benzynie wszystko było ok
Dostałem jeszcze informacje że od ok 2020 roku jak wejdzie cepik 2 to skończy sie podbijanie byle jak dowodu bo wszystko będzie kontrolowane nawet z czasem wykonywania badania na wzór irlandzki i lepiej żebym coś z tym zrobił
kali - 2016-10-20, 23:32
Skoro na benie wszystko OK. To masz za bogato gazu. Podejrzyj na korekty.
mbar - 2016-10-21, 04:28
Napraw instalację (wtryski podejrzane, reduktor zresztą też).
Karenzo - 2016-10-21, 08:19
a co w nich takiego podejrzanego
reduktor daje stałe ciśnienie przy niskiej temperaturze (silnik nie szarpie )
wtryski nie leją (stałe niskie obroty ) są nie rozbieralne więc osobiście nie wyrażam sobie ich sprawdzenia
Lza - 2016-10-21, 08:39
W astrze raz tez miałem z tym problem, na badaniu okazało się, że ilość tlenku węgla jest przekroczona o 700%. (7 razy więcej niż być powinno). Wystarczyło instalacje wyregulowac u gaziarza. Taki właśnie urok posiadania instalacji LPG. Wymaga stałej atencji.
route2000 - 2016-10-21, 09:06
Karenzo napisał/a: | a co w nich takiego podejrzanego
reduktor daje stałe ciśnienie przy niskiej temperaturze (silnik nie szarpie )
wtryski nie leją (stałe niskie obroty ) są nie rozbieralne więc osobiście nie wyrażam sobie ich sprawdzenia |
Lepiej podjedź do kumatego i dobrego gaziarza, żeby skorygował instalkę (mapy wtrysku itp.)
kali - 2016-10-21, 09:08
Wtryski czyścisz bez rozbiórki. Chociaż jak masz najtańsze Valteki to...... Instalacje co jakiś czas trzeba rególować. Bardzo dużo zależy od gazu jaki zatankowałeś. Różnice są naprawdę kolosalne.
eplus - 2016-10-21, 09:12
Lza napisał/a: | ... jest przekroczona o 700%. (7 razy więcej niż być powinno)... |
o 600%.
Karenzo - 2016-10-21, 16:11
Ja mam instalacje fabryczną czyli zablokowane mapowanie wtrysku a wtryski medy niebieskie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html
jak pisałem nie rozbieralne , zwykłe już czyściłem kilka razy w poprzednim wozidle
skłaniam się do tłumaczenia że to wina gazu (tankuje na auchan ) i mieszanka na bogoto to zawsze lepiej niż uboga z gratis wypalonymi zaworami
mbar - 2016-10-21, 17:27
Masz wysrane wtryski -- do wymiany.
kali - 2016-10-21, 19:03
Ciśnienie gazu bez problemu regulujesz na reduktorze. Wystarczy trochę zmniejszyć.
Karenzo - 2016-10-21, 19:06
te wtryski mają 20 tyś nalotu , poprzednie wymienili mi na gwarancji przy 30 tyś bo samochód szarpał .
Czasem nie jest tak że fabrycznie ustawione jest na zbyt bogatą mieszankę aby zawory nie leciały ?
kali - 2016-10-21, 20:59
Auto musi spełniać daną normę spalin. Zwłaszcza że to układ fabryczny. Bogatsza mieszanka jest bezpieczniejsza. Ale za bardzo bogato nie dasz bo sonda skoryguje skład. Chyba że przekroczysz wartość regulacji która standardowo wynosi 30%, a nie wiedzieć czemu w Daci może i 100% a helikopter się nie zapali.
mekintosz - 2016-10-22, 22:55
Podobno to diesel to samo zło ;-( a tu masz gaz się wysypał ;-( Życzę sukcesu w doprowadzeniu do norm spalania przez zaostrzeniem kontroli w Polsce.
kali - 2016-10-23, 00:34
Tlenek węgla w tym stężeniu nie jest groźny i szybko ulegnie rozproszeniu.
Karenzo - 2016-10-23, 00:39
mekintosz,
"nie znam sie, więc się wypowiem "
kali - 2016-10-23, 01:33
Wystarczy że jeden z wtrysków gazowych ci przepuszcza i ECU nie da rady tego skorygować. A taki właśnie będzie tego efekt.
Skoro niedawno ci je wymieniali może masz je jeszcze na gwarancji? Warto sprawdzić.
mekintosz - 2016-10-23, 08:41
Karenzo napisał/a: | mekintosz,
"nie znam sie, więc się wypowiem " |
Sam napisałeś, że nie spełnia norm. Wszyscy chcą, by samochody jak najmniej truły. Plus dla Ciebie, że szukasz rozwiązanie tego problemu. Chciałem zwrócić uwagę, że od jakiegoś czasu wiele osób uważało, LPG za bardzo ekologiczne paliwo. Twój duster pokazuje, że jak się rozreguluje to mamy truciciela. Oczywiście tak samo jak z benzyną. Ciekawy jestem rozwiązania problemu, co padło.
Karenzo - 2016-10-23, 14:51
chemikiem nie jestem ale
tlenek węgla a nawet dwu tlenek może człowieka zatruć przy zbyt dużym stężeniu
gdzie trzeba mówić o punktowym zdarzeniu w czasie
w kelkotach problemem sa cząstki stałe który wchłaniają się do krwiobiegu i powoli nas zabijają każdego dnia
Na hali warsztatu benzynowe silniki pracują nie podpięte do wyciągów (nikomu sie nie chce ) ale jak ktoś zaczyna robić diesla to praktycznie cała hala śmierdzi po 5-10 min i powietrze robi się ciężkie .
A mowa tu w miarę nowych samochodach . Ja dustera w garażu bardzo często odpalam przy zamkniętej bramie (a stoi do niej przodem ) gdzie jedyną wentylacje zapewniają 7 cm otwory pod sufitem i problemu nie ma . Z kolei jak tak zrobiłem w starym aucie (diesel ) to 2-3 min i już głowa bolała .
mekintosz - 2016-10-23, 15:01
Nigdzie nie napisałem, że 1.5 dci jest bardziej ekologiczny niż Twój duster Może mniej truje bo ja relatywnie niewiele jeżdże ( 7-8 tyś km rocznie ).
|
|