|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Dacia sandero kilka pytań, wątpliwości.
Benek105 - 2016-11-26, 09:17 Temat postu: Dacia sandero kilka pytań, wątpliwości. Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Sandero 1,2 benzyna z 2014 roku :) Jednak dręczy mnie można by tak powiedzieć kilka pierdułek/ przypadłości które nie wiem czy są normalne w tym aucie. Przebieg 15 tyś :) ponumeruje moje wątpliwości żeby miało to jakąś składnosc:
1. Podczas wcisniecia sprzęgła na 1 biegu dacia schodzi do 1,5 tyś obrotów na 1-2 sek i dopiero powoli opada na 750 obr na min, na 2,3,4 i 5 biegu po wcisnieciu sprzęgła od razu wysprzegla na obroty 750 obr na min, pytanie: czy to normalne ?
2. Czasami silnik nie zapala od razu... w sensie zimny zawsze od strzała, ale np przejade 10 km, wyjde gdzieś na 20 min wracam do auta i rozrusznik kręci a auto nie zalapuje xP wtedy druga próba i dopiero odpali ( trochę irytuje to, ponieważ jednak to prawie nowe auto ), dzieje się tak raz na 20-30 odpalen. Czy w innych sandero też to występuje i po prostu tak maja czy jakiś element do naprawy ?
3. I najmniejsza pierdolka :D nie działa spryskiwacz tylnej szyby, słychać że pompka spryskiwania pracuje ale nic nie leci, czy to podlega gwarancji ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi :) Pozdrawiam.
pixa - 2016-11-26, 09:23
Ad 3 - weź cieniutka igle i włóż w otwór spryskiwacza - mógł się kamień osadzic lub coś się przytklalo.
arczi_88 - 2016-11-26, 09:54
Co do punktu 2. Miałem tak samo, zamierzałem zgłosić na przeglądzie ale do tego czasu się uspokoiło i w zasadzie już nie pamiętam kiedy coś takiego się stało. Pali na dotyk.
3. A płyn jest? długo przytrzymywałeś włączony spryskiwacz? U mnie chwila minie zanim poleci.
pixa - 2016-11-26, 10:30
Ad. 3 - jeszcze czasami jest tak, ze ilość płynu jest wystarczajaca żeby spryskiwac przednia szybę, a na tylną już nie.
Kauris - 2016-11-26, 11:45
1. Jak na mój gust obroty na wszystkich biegach za długo trzymają u mnie (~sekundę), ale chyba nie zauważyłem by po pierwszym biegu jakoś specjalnie dłużej. (ASO nie widzi problemu)
2. Nigdy. Zawsze na dotyk.
3. Długa rurka, długo trzeba pompować. Ludzie zakładają sobie zaworek zwrotny, żeby się płyn nie cofał.
Dar1962 - 2016-11-26, 15:19
wydaje mi się,że istnieje coś takiego jak system podtrzymania obrotów, który dba o to,żeby po wysprzęgleniu lub zwolnieniu silnik po prostu od razu nie gasł
Bartosz81 - 2016-11-29, 13:31
Moja to co prawda starszy model, ale:
1) Zależy od temperatury silnika, jak zimny to obroty spadają w mojej wolniej,
2) Mam tak jak za krótko przytrzymam rozrusznik - normalnie tylko na ćwierć sekundy włączam i silnik chodzi, ale raz na 30 odpaleń tak się zdarza. Musze wtedy zaczekać chwile i ponownie spróbować odpalić.
3) Rurka się mogła wypiąć lub jest gdzieś załamana. Pompuj i patrz, czy płynu obywa. Jak tak, to gdzieś ucieka i nie na szybę - może w podsufitkę? Jak nie udywa, przewód lub spryskiwacz niedrożny.
Benek105 - 2017-03-23, 22:53
Problem z odpalaniem nadal trwa :/ głównie odpala jakby nigdy nic, w sensie normalnie, a czasami potrafi kilka razy pod rząd nie odpalić tylko kręci rozrusznik.. czy ktoś był z tym w Aso ? Jak byłem się dowiadywać to przy nich 3 razy odpalił dobrze i stwierdzili że wszystko ok.. miał ktoś podobne doświadczenie ?
Reich8 - 2017-03-24, 09:24
to dziwnę nigdy tak nie miałem ;/ A często ci się tka zdarza . Nic w warsztacie ci nie mówili??
route2000 - 2017-03-24, 10:29
Benek105 napisał/a: | Problem z odpalaniem nadal trwa :/ głównie odpala jakby nigdy nic, w sensie normalnie, a czasami potrafi kilka razy pod rząd nie odpalić tylko kręci rozrusznik.. czy ktoś był z tym w Aso ? Jak byłem się dowiadywać to przy nich 3 razy odpalił dobrze i stwierdzili że wszystko ok.. miał ktoś podobne doświadczenie ? |
Ile masz przebiegu? A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia.
DrOzda - 2017-03-24, 11:16
Aktualizowałeś w ASO mapy zapłonu komputera silnika ? Przy przejściu na Euro V Renault to skaszaniło dla wolnossaków i być może masz felerną wersję oprogramowania.
Reich8 napisał/a: | to dziwnę nigdy tak nie miałem ;/ A często ci się tka zdarza . Nic w warsztacie ci nie mówili?? |
A zauważyłeś że on ma silnik benzynowy ?
Benek105 - 2017-03-24, 11:32
Nie, nic mi nie aktualizowali, twierdzą że nie mieli takiego przypadku xP, przebieg 17 tyś
kali - 2017-03-24, 12:24
route2000 napisał/a: | A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia. |
Może naciskać ile chce, to objaw niczego. W każdym współczesnym autcie które nie ma linki do przepustnicy możesz wciskać gaz ile chcesz nic to nie zmieni. ECU ignoruje w czasie rozruchu polożenie pedału gazu.
route2000 - 2017-03-24, 13:42
kali napisał/a: | route2000 napisał/a: | A jak odpalasz dłużej to czy naciskasz pedał przyśpieszenia by ułatwić odpalanie?
Jeśli tak to przepustnica do czyszczenia. |
Może naciskać ile chce, to objaw niczego. W każdym współczesnym autcie które nie ma linki do przepustnicy możesz wciskać gaz ile chcesz nic to nie zmieni. ECU ignoruje w czasie rozruchu polożenie pedału gazu. |
Mam elektroniczną przepustnicę, mam podobny objaw od czasu do czasu. Mam nalatane ponad 70 tys.km. Jak kręcę rozrusznikiem długo i jak nacisnę padeł przyśpieszenia to silnik odpala szybciej niż bez wciśnięcia gazu.
Czy przepustnicę mam zanieczyszczoną czy soft w ECU "pada"?
kali - 2017-03-24, 14:20
Zrób diagnostykę to poznasz przyczynę.
Zdejmij kostkę ze świec zdejmij filtr powietrza i niech druga osoba kręci rozrusznikiem wciskajac pedał gazu. I sam zobaczysz że przepustnica na to nie reaguje.
Benek105 - 2017-04-12, 07:26
Troszkę odkopie temat :p ale może komuś się przyda taka informacja, Dacie z silnikami benzynowymi od stycznia do bodajże marca-kwietnia miały wadliwe softy, stąd były problemy z paleniem :) byłem w serwisie raz jeszcze, zdarzył się problem z odpalaniem i wtedy nagle ich olsnilo :) nowy soft wgrany i problem zniknął :)
|
|