DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Logan/Sandero II FL 1.0 SCe - LPG

Ftt - 2016-12-14, 19:11
Temat postu: Logan/Sandero II FL 1.0 SCe - LPG
Witajcie :)

Nie mogę poszukać info czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym czy bezpośrednim i tak samo czy są jakieś przeciwwskazania do LPG ?

Zastanawiam się nad drugim autem użytkowym i mała benzyna z LPG byłaby idealna.

Oczywiście instalacja LPG poza aso i wszelkie przeglądy oraz wymiany tak samo (170zł vs 700zł...) przy 5 wymianach olejowo - filtrowych na rok czuć różnicę :D

laisar - 2016-12-14, 19:32

Ftt napisał/a:
czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym

Tak.

route2000 - 2016-12-15, 11:13

laisar napisał/a:
Ftt napisał/a:
czy silnik 1.0 SCe jest na wtrysku wielopunktowym

Tak.

Ale czy jeszcze wtrysk pośredni czy bezpośredni?

GRL - 2016-12-15, 11:44

Chyba nikt nie nazywa bezpośredniego wielopunktowym.
route2000 - 2016-12-15, 12:01

Są wtryski wielopunktowe pośrednie i bezpośrednie.
GRL - 2016-12-15, 12:23

Wielopunktowy pośredni, bo w 1 dolocie jest kilka wtryskiwaczy.
Wielopunktowy bezpośredni, bo w 1 cylindrze jest kilka wtryskiwaczy?
A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D

kali - 2016-12-15, 13:00

GRL napisał/a:

A może w 1 cylindrze 1 wtryskiwacz więc bezpośredni jednopunktowy?
:D

A ten wtryskiwacz ma wiele otworków. :lol:
Wiec w koncu jak?
Może czas się doedukować w układach wtryskowych i nazewnictwie?
SPI - najczęsciej jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze ssącym dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów jednocześnie.
i tak to wygląda w praktyce.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/spi.htm
MPI - Wielopunktowym wtryskiem paliwa. W silnikach tego typu każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, który umieszczony jest w kolektorze ssącym, przed zaworem dolotowym.
Tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/mpi.htm
Przy czym masz różne sterowanie.

sekwencyjne (SFI - sequential fuel injection) - każdy wtryskiwacz jest sterowany niezależnie i liczoną niezależnie dawkę paliwa.
grupowe - wtryskiwacze połączone są grupami i sterowane zależnie np. po 2 i układ wylicza dawkę dla usrednionych cylindrów tak miały stare Fordy EECIV, czy Audi)
Czy też full grupa w Mazdzie gdzie przy dużym obciązeniu silnika wszystkie wtryski pracowały razem.
wspólne czyli Full grup - obecnie nieużywane tam właśnie wszystkie wtryski pracują razem niezależnie od obciązenia.
I ostatni układ zasilania silników ZI to.
DI - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i paliwo jest tam wtryskiwane bezpośrednio tak jak w silnikach ZS.
tak to wygląda.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/gdi.htm
http://www.intechopen.com...edia/image1.png
rys A to SPI czyli single point injection
rys B to MPI czyli multi point injection
rys C to DI czyli direct injection

Ftt - 2016-12-15, 17:09

W salonie nie mają pojęcia jaki to jest typ wtrysku paliwa - jaja jak byk :D
fabi83 - 2016-12-15, 18:57

również bardzo jestem zainteresowany czy silnik 1.0 można zagazować?
bo jednak do intensywnej jazdy po mieście to byłby złoty środek.

route2000 - 2016-12-15, 19:03

Trzeba spytać o jaki jest ten silnik, czy ma wtrysk pośredni i jaka jest tam regulacja zaworów.
fabi83 - 2016-12-15, 19:39

problem w tym, że nie ma kogo się zapytać, bo w salonach daci pracownicy nic nie wiedza, zero profesjonalizmu.
DrOzda - 2016-12-15, 21:53

Tenże silnik jest od lat w Twingo i Smarcie - w Twingo LPG się założyć nie da bo nie ma gdzie zamontować zbiornika.
DrOzda - 2016-12-15, 22:15

Hmm , ale gdzie ten zbiornik toroidalny się montuje ? Bo w Twingo z tyłu jest silnik, pod spodem się nie da tak samo w bagażniku gdzie jest ruchoma podłoga . Jedyne co mi przychodzi do głowy to w miejscu zbiornika benzyny plus jakiś mały zbiornik na benzynę jak bodajże kiedyś w Kia Picanto z firmowym LPG.
BogdanK - 2016-12-15, 23:37

DrOzda napisał/a:
Hmm , ale gdzie ten zbiornik toroidalny się montuje ? .

Może go montują pod przednia maską (tam nie ma ani silnika, ani bagażnika, a jest miejsce).

fabi83 - 2016-12-16, 00:03

z przodu auta przepisy zabraniają montażu butli lpg.
Ftt - 2017-05-09, 23:30

Coś wiadomo więcej o tym silniku ? W necie są już foty i filmy z zamontowanymi instalacjami LPG za granicą i wygląda na to że się da i to tak samo jak 1.2 - czyli mamy wtrysk pośredni wielopunktowy.
Pytanie co z regulacją zaworów - ktoś coś wie ?

laisar - 2017-05-10, 00:08

Ftt napisał/a:
Pytanie co z regulacją zaworów - ktoś coś wie?

"Szklankami" - czyli tak samo jak w 0.9 / 1.2 TCe i 1.6 SCe.

Ftt - 2017-05-10, 14:59

laisar napisał/a:

"Szklankami" - czyli tak samo jak w 0.9 / 1.2 TCe i 1.6 SCe.


Ok, wiadomo jaki koszt mniej więcej szklanek i serwisu i co ile tys km np na przykładzie 0.9 TCe ?

Do 1.6 SCe widziałem komplet szklanek nieco ponad 300zł + robocizna (nie mam pojęcia ile).

laisar - 2017-05-10, 16:31

http://www.daciaklub.pl/f...1713403#1713403

Nie znalazłem jeszcze dokumentacji do 1.0 SCe, więc nic więcej nie wiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group