|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - brak grzania Dacia Sandero II
agnieszkacz - 2017-01-04, 18:23 Temat postu: brak grzania Dacia Sandero II Czy mial ktoś do czynienia z kompletnym brakiem grzania w samochodzie? Nie ważne czy przejadę 100 czy 500km, leci zimne powietrze..
Marmach - 2017-01-04, 18:58
Gwarancja? :)
Zepsuta nagrzewnica? Zepsute pokrętło?
pala127 - 2017-01-04, 19:03
A czy silnik dogrzewa się?
Czy jest w ogóle płyn chłodniczy?
Jeżeli nie ma wskaźnika temperatury, to trzeba podpiąć pod OBD i wyczytać, czy silnik grzeje się prawidłowo. Prawidłowa temp. dla większości silników benz. to ok 90st.
Jeżeli silnik się nie dogrzewa np ma ok 50 st i ciepła jest chłodnica (zatrzymać się i pomacać chłodnicę trzeba) to znaczy, że puszcza termostat płyn na tzw duży obieg.
Diagnoza: termostat do wymiany.
Może być też tak- (nie wiem jak jest akurat w Dacii) - brak dostępu ciepłej wody do nagrzewnicy.
Może spadło cięgło z gałki? Gałka temperatury obraca się z lekkim oporem?
Jeżeli były ubytki płynu chłodzącego lub była wymieniana nagrzewnica może być zapowietrzona.
To tak na szybko do sprawdzenia.
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:15
Marmach napisał/a: | Gwarancja? :)
Zepsuta nagrzewnica? Zepsute pokrętło? |
Gwarancja się skończyła w lipcu, nagrzewnica ponoć odpada bo nie leci płyn, będę sprawdzać pokrętła ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów..
Marmach - 2017-01-04, 19:19
agnieszkacz napisał/a: | ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów.. |
Jeśli silnik się grzeje do roboczej temperatury, nagrzewnica jest w porządku, a w wylotach wentylacji nie zamieszkała rodzina kun, to chyba tylko pokrętło - aczkolwiek pewnie trudno byłoby nie zauważyć, że cięgno spadło i pokrętło lata jak... po pustym sklepie - chyba, że ma swój własny opór, a linka niewiele zmienia. Ewentualnie linka mogła się odczepić po drugiej stronie układu ;)
pala127 - 2017-01-04, 19:19
Ano pokrętło może mieć bezpośredni związek. Bo jeśli jest uszkodzone brak jest możliwości przestawienia temperatury zimno/ciepło i być może zepsuło się w pozycji zimno.
Ponawiam pytanie- czy jest płyn chłodniczy?
arczi_88 - 2017-01-04, 19:22
agnieszkacz napisał/a: | będę sprawdzać pokrętła ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów.. |
No wiesz, jak nie przekręcisz środkowego na czerwone pole to nie poleci ciepłe powietrze z nawiewów.
MSPANC
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:23
pala127 napisał/a: | Ano pokrętło może mieć bezpośredni związek. Bo jeśli jest uszkodzone brak jest możliwości przestawienia temperatury zimno/ciepło i być może zepsuło się w pozycji zimno.
Ponawiam pytanie- czy jest płyn chłodniczy? |
Płyn jest, wszystkie inne również. Muszę jutro sprawdzić tzn zwrócić uwagę na nagrzewanie ale silnika i chlodnicy przy okazji. Samochód często w sytuacjach wilgoci nie ma mocy przez kilka minut po odpaleniu i zapala sie check takze i tak muszę jechać na komputer ..
Nie dokręcania tylko pokrętło lewe tzn chodzi ale zatrzymuje się przez oznaczeniem nawiewu na szybe i ni chu chu dalej
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:24
arczi_88 napisał/a: | agnieszkacz napisał/a: | będę sprawdzać pokrętła ale czy to ma zwiazek z temp powietrza z nawiewów.. |
No wiesz, jak nie przekręcisz środkowego na czerwone pole to nie poleci ciepłe powietrze z nawiewów.
MSPANC |
Dobrze że nie jestem blondynką bo nie daj boże wzielabym to sobie do serca :)
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:26
Rozmawialam z chłopakiem który ponoć pracuje w serwisie Dacii i mowi ze tylko linki od pokrętła sprawdzić, wiecie coś może czy znajdę instrukcje w którym miejscu najłatwiej podważyć żeby to zdjac ? TAK, JESTEM KOBIETA KTORA LUBI ROBIC SAMA JAK NAJWIĘCEJ więc bez smiechow
luckyboy - 2017-01-04, 19:27
Jeżeli przewody gumowe idące w komorze silnika do grodzi są gorące to usterki szukaj w sterowaniu ogrzewania.
pala127 - 2017-01-04, 19:28
A pali też znacząco więcej niż wcześniej?
Obstawiam termostat- silnik się nie dogrzewa, a tym samym nie ma szmocy (bo zimny) i więcej pali (bo też zimny) :)
Zablokowane pokrętła mogą świadczyć o problemach z linkami sterującymi nawiewami i temperaturą powietrza opływającego nagrzewnicę.
Trzeba wyciągnąć zespół pokręteł i posprawdzać linki.
Józef - 2017-01-04, 19:29
Płyn to na pewno jest po podaje że może przejechać i 500 km i zimne leci, zapowietrzone chyba też nie jest bo by się zagotował. Obstaje zawór lub sterowanie pokrętłem zaworu.
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:35
UWAGA IDE DO SAMOCHODU, NIE UCIEKAĆ MI STAD TYLKO SZUKAC W RAZIE CZEGO NOWEGO PANELU JAK POLAMIE😂😂
pala127 - 2017-01-04, 19:40
Weź koc i termos z ciepłą "hierbatką", bo zimno :)
Powodzenia:)
agnieszkacz - 2017-01-04, 19:57
pala127 napisał/a: | Weź koc i termos z ciepłą "hierbatką", bo zimno :)
Powodzenia:) |
Cos nie chce iść a boje się polamać.. dramat
pala127 - 2017-01-04, 20:04
Rzuć okiem na ten temat:
takie coś
To powinno Ci ideowo objaśnić jak panel jest zamontowany w Dackach.
Może Ci pomoże.
agnieszkacz - 2017-01-04, 20:37
Wszystko zdemontowlam, wszystkie przewody są podczepione tylko biały kabel od pokrętła wyboru nawiewu na co ma iść, oraz to do czego on idzie - plastik pokrętła z tyłu haczy sie gdzieś ale poza tym nic.. szkoda że nie mogę teraz wsadzić z powrotem panelu z pokrętłami.. typowa kobieta, zepsuć tak ale nic więcej :D
pala127 - 2017-01-04, 20:43
Dawaj foto, bo nichuchu nie rozumiem :)
Nie patrz na przewody elektryczne tylko na linki- takie powiedzmy druty w pancerzu.
Czy one są na swoich miejscach i czy pokrętło od temperatury przestawia swój drut.
Prościej opisać nie potrafię:)
kali - 2017-01-04, 21:24
Tam masz obieg szeregowy. Płyn cały czas krąży w nagrzewnicy. Zapal auto, trochę nagrzej, wystarczy 40-50 stopni. Nie włączaj dmuchawy. Czyli 2 cegiełki na wyświetlaczu. I sprawdź czy w komorze silnika masz ciepłe przewody wchodzące do nagrzewnicy. Są na grodzi silnika. Następnie włącz dmuchawę. Czy wtedy trochę poleci ciepła z nawiewów? Jak poleci to wracaj do komory silnika i sprawdź za 5 minut te same przewody. Jeden będzie ciepły drugi zimny.
Diagnoza zabita wewnętrznie nagrzewnica. Płukanie w odwrotnym kierunku, lub wymiana.
Jak obydwa ciepłe i nie poleciał ciepło to klapą regulująca temperaturę zamknięta.
agnieszkacz - 2017-01-04, 21:49
WIĘC TAK
zdemontowałam wszystko co miałam demontować, jak to pala127 napisal drut w pancerzu od pokretła ktore nie dochodzi do wszystkich opcji pozornie jest na miejscu, przez chwile przekrecalo sie dobrze ale jak zamontowalam z powrotem, na nowo zaczelo sie haczyc.
PROBLEM :
- pokrętło na nawiew na nogi - leci tam gdzie powinno
- pokrętlo na nawiew na twarz - SYCZY OKRUTNIE Z PRAWEJ STRONY POD SCHOWKIEM , TAM GDZIE WIEJE NA NOGI ALE CIUT NA LEWO - nie wiem czy to zrozumiale napisalam. w kazdym razie pokretlo na nawiew na twarz nie dziala a syczy NIE NATURALNIE nie tam gdzie powinno plus to ze nie powinno syczec a wiac normalnie...
- pokretlo na nogi i szybe - wieje wlasciwie
- pokretlo na szybe - w ogole nie dochodzi do tej opcji.
Samochodem sie nie przejechalam bo dzis jestem niestety w miejscu gdzie o miejsce parkingowe o tej godzinie jest tak jak wygrac w lotto wiec nie ryzykowalam.. :)
pala127 - 2017-01-04, 22:03
A takie problemy z kierunkiem nadmuchu były przed demontażem panelu również?
Wygląda na to, że trzeba się też przyjrzeć drugim końcom tych linek (tych które idą do nagrzewnicy), skoro coś haczy.
Jednakże zablokowany kierunek nawiewu, nie musi mieć nic wspólnego z brakiem ogrzewania.
A jak się silnik trochę nagrzeje, jak dotykasz nagrzewnicy to jest ona ciepła czy zimna?
kali - 2017-01-04, 23:37
Linki pokazałem tu.
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=200
Bartosz81 - 2017-01-05, 08:53
Na tej aukcji (sorry za link, wygaśnie ale sprawa tytułem temperatury jest pilna) widać bardzo ładnie cięgła oraz jak zamocowany jest panel nawiewu w sandero.
http://allegro.pl/panel-n...6644033337.html
Nie leci ciepłe powietrze? Sprawdź czy nie spadła linka z niebieskiej dźwigni. Nie leci tam gdzie powinno - analogicznie biała linka.
Swoją drogą stało się tak nagle czy Twój egzemplarz ma tak od zawsze? Było coś grzebane w międzyczasie przy nawiewach, schowku? Może radio ktoś instalował?
Jeśli nie ma klimy, być może przez lato nawpadało syfu w kratki nawiewu i przyblokowało klapy ustalające kierunek nawiewu?
Tak czy inaczej, jeżeli silnik nagrzewa się do temperatury roboczej to:
- nagrzewnica mogła się zapowietrzyć jesli było mało płynu (mało prawdopodobne),
- spadło cięgło z niebieskiej dźwigni lub z zaworu na nagrzewnicy i jest ona po prostu wyłączona, jak kaloryfer z zakręconym termostatem,
- "stoi" zawór od nagrzewnicy.
Innej opcji nie widzę.
Gratuluję walki, trzymam kciuki!
Lajkonik - 2017-01-05, 11:58
Linki maja dwa końce! Trzeba sprawdzić, czy są dobrze podłączone do zwrotnic i klap powierza (nie wiem jak to dokładnie wygląda w Sandero). Coś mi się widzi, że linki są gdzieś poblokowane, dlatego niektóre pozycje na pokrętle zmiany kierunku nawiewu są pochrzanione i nie dokładnie zmieniany jest kierunek nawiewu. Podejrzewam, że po zdemontowaniu linki pokrętło kierunku ustawisz bez problemu na szybę, ale jak linka jest nienaturalnie napięta, to nie pozwala Ci na osiągniecie krańcowego ustawienia.
PS
Poszukam rysunku sterowania nawiewem w Sandero.
agnieszkacz - 2017-01-05, 19:55
Bartosz81 napisał/a: | Na tej aukcji (sorry za link, wygaśnie ale sprawa tytułem temperatury jest pilna) widać bardzo ładnie cięgła oraz jak zamocowany jest panel nawiewu w sandero.
http://allegro.pl/panel-n...6644033337.html
Nie leci ciepłe powietrze? Sprawdź czy nie spadła linka z niebieskiej dźwigni. Nie leci tam gdzie powinno - analogicznie biała linka.
Swoją drogą stało się tak nagle czy Twój egzemplarz ma tak od zawsze? Było coś grzebane w międzyczasie przy nawiewach, schowku? Może radio ktoś instalował?
Jeśli nie ma klimy, być może przez lato nawpadało syfu w kratki nawiewu i przyblokowało klapy ustalające kierunek nawiewu
Tak czy inaczej, jeżeli silnik nagrzewa się do temperatury roboczej to:
- nagrzewnica mogła się zapowietrzyć jesli było mało płynu (mało prawdopodobne),
- spadło cięgło z niebieskiej dźwigni lub z zaworu na nagrzewnicy i jest ona po prostu wyłączona, jak kaloryfer z zakręconym termostatem,
- "stoi" zawór od nagrzewnicy.
Innej opcji nie widzę.
Gratuluję walki, trzymam kciuki! |
Cos zaczęło grzać ale nie tam gdzie powinno, w każdym razie trochę ciepła mam, jeszcze trzeba pogrzebać żeby odblokować cale pokrętło odpowiedzialne za rodzaj nawiewu.
Jedyne co było grzebanie to instalacja poduszek powietrznych bo kupiłam lekko bite i wymieniana chyba żarówka od pokazywania niezapiętych pasow
agnieszkacz - 2017-01-05, 19:57
Lajkonik napisał/a: | Linki maja dwa końce! Trzeba sprawdzić, czy są dobrze podłączone do zwrotnic i klap powierza (nie wiem jak to dokładnie wygląda w Sandero). Coś mi się widzi, że linki są gdzieś poblokowane, dlatego niektóre pozycje na pokrętle zmiany kierunku nawiewu są pochrzanione i nie dokładnie zmieniany jest kierunek nawiewu. Podejrzewam, że po zdemontowaniu linki pokrętło kierunku ustawisz bez problemu na szybę, ale jak linka jest nienaturalnie napięta, to nie pozwala Ci na osiągniecie krańcowego ustawienia.
PS
Poszukam rysunku sterowania nawiewem w Sandero. |
Prawdę mówiąc nie mam już siły na demontaż tej przeklętej konsoli i znalazlam chłopaka ktory pracuje w Dacii i zobaczy w sobotę co to jest, jak przewody to od ręki zrobi.. zobaczymy :)
Bardzo bardzo wszystkim dziękuję swoją drogą ;) jak się tak będzie psuć, chyba otworze własny warsztat 😂
route2000 - 2017-01-05, 21:21
Pierwszy prawdziwy damski warsztat budżetowych aut jakim jest właśnie Dacia.
Agnieszko, nie poddawaj, przez to bliżej poznasz swoją Dacię, nawet jeszcze pokochasz go....
|
|