DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Kiedy nowa Lodgy?

jan ostrzyca - 2017-02-06, 12:06
Temat postu: Kiedy nowa Lodgy?
Widzę na stronie dacia.it Lodgy jakby po lifcie przodu a'la stepway, a na stronie dacia.de Lodgy z LPG. Ktoś może wie kiedy te cuda wejdą do PL?
route2000 - 2017-02-06, 12:14

Pewnie sprawdzą czy Lodzie poliftingowe będą się sprzedawały w bogatych krajach....
A dopiero może puszczą w PL. Można sprawdzić u południowych sąsiadów (CZ), czy już mają w ofercie. ;-)

jan ostrzyca - 2017-02-06, 19:00

Sąsiedzi mają Lodgy z LPG. Mnie zastanawia dlaczego u nas jest niedostępna i kiedy wejdzie do sprzedaży?
lysy1991 - 2017-02-07, 07:02

dealerzy montują już lpg do silników sce i ja uważam że to lepsza opcja niż ori lpg.
U mnie w 1,6 starym jest gaz od brc i nie narzekam na niego a ori instalacja jest mało że nie najlepsza to jeszcze ma zablokowany sterownik.

jan ostrzyca - 2017-02-07, 07:36

Mimo pewnych wad jestem jednak zwolennikiem instalacji fabrycznej. Tym bardziej, że TEN silnik ma wątpliwą renomę, jeśli chodzi o trwałość gniazd i przyległości. Wolałbym, żeby wszystko było objęte gwarancją producenta.
Piitubski - 2017-02-07, 10:44

Jest nadzieja, że w wersji fabrycznej z lpg ma wzmocnione gniazda zaworowe. A brc 32 też ma zablokowany sterownik.
route2000 - 2017-02-07, 11:28

Piitubski napisał/a:
A brc 32 też ma zablokowany sterownik.

Jakim cudem???? Gdzie to wyczytałeś czy usłyszałeś? :shock:

shrek - 2017-02-08, 17:37

No przydala by sie. Podlokietniki w fotelach, silnik 2 litry, lepsze siedzenia, skrzynia automat. Taka biore od reki bez negocjacji ceny.
jan ostrzyca - 2017-02-15, 12:39

Jest nowy cennik Lodgy. LPG nadal brak, znika access, właściwie jedyną wersją jest laureat (cztery wersje), nie widać liftu przodu (na innych rynkach jest). Sprzedaż Lodgy jest chyba olewana przez Reno PL.
http://www.dacia.pl/media...-2017-price.pdf

dorpa - 2017-02-15, 12:55

Dodatkowo Prestige tylko Diesel. Wcześniej była możliwość benzyniaka :/
Czekałem na tę zmianę, ale kiepsko to wygląda.

jan ostrzyca - 2017-02-24, 09:07

Można już zamawiać Lodgy 1.6 z fabrycznym LPG. Nie ma jeszcze na stronie, ale oczekiwanie na wóz z produkcji trwa do 20 tygodnia 2017.
Facet z Carrara Lublin twierdzi, że silnik ma hydrauliczną regulację zaworów i nie wymaga manualnej regulacji zaworów.

DrOzda - 2017-02-24, 09:53

czyli ściemniał i nie ma pojęcia o silnikach. VTEC a takim jest silnik Nissana ze względów konstrukcyjnych nie występuje z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego. ..
Piitubski - 2017-02-24, 13:37

Ten silnik 1.6 sce ma bardzo kosztowną regulację luzu zaworowego polegającą na wymianie szklanek.
jan ostrzyca - 2017-03-06, 10:56

W konfiguratorze jest już wersja Logdy 1.6 Sce LPG. Zamówienia na maj. Laureat ma kosztować ok. 52 000 zł. Kolejny diler nie jest w stanie udzielić informacji o okresie do regulacji zaworów. Tym razem Zamość. Ci przynajmniej niezbyt ochoczo, ale potwierdzają kosztowność regulacji zaworów (min. 2 300 zł). Serwis w Zamościu twierdzi, że standardowo regulacja nie jest potrzebna, bo silnik jest przystosowany do LPG gniazda i zawory. Szczegółów jednak brak.
Do tego coś naprawdę debilnego. Zbiornik LPG ma 33l brutto i 26 l. netto pojemności. Tankowanie co 200-250 km? Ocipieli.

grapess - 2017-03-07, 13:22

jan ostrzyca napisał/a:
Średnie spalanie: 10 l. LPG/100 km


O ile średnie spalanie będzie gazu takie jak u Ciebie, u mnie w mieście jest więcej. Przy tej objętości musiałbym tankować co 150-200 km. Teraz tankuję co 320-360

gfedorynski - 2017-03-07, 14:17

Wielkość zbiornika to coś, co mnie najbardziej zniechęcało, gdy rozważałem fabryczny gaz w lodgy, jeszcze przy poprzednim silniku. Nie rozumiem, dlaczego czegoś z tym nie zrobią.
wieza - 2017-03-07, 17:14

tez mnie ciekawi czy sie cos zmieni w Lodgy a jesli tak to kiedy bo bede zmieniał auto w 2018 r ;)
DrOzda - 2017-03-07, 17:16

IMHO Lodgy będzie jeszcze produkowana kilka lat a w międzyczasie wejdzie Grando Duster i następcy nie zrobią już ...
jan ostrzyca - 2017-03-07, 18:03

DrOzda napisał/a:
IMHO Lodgy będzie jeszcze produkowana kilka lat a w międzyczasie wejdzie Grando Duster i następcy nie zrobią już ...


Nowa, tj. po lifcie. W Italii już jest nowa Lodgy z przodem ze Stepwaya. O to mi chodzi.
http://www.dacia.it/nuova-lodgy/

Marek1603 - 2017-03-07, 20:39

Kierownice też ma nową i radio bez CD.
jan ostrzyca - 2017-03-08, 12:42

Od 2-3 dni trwa na stronie dacia.pl komunikat o aktualizacji cennika dacii. Coś długo to trwa.
dorpa - 2017-03-08, 13:36

Nowa Lodgy, tzn po lifcie już jest. Mam zamówioną moją na koniec czerwca. Dostępna jest też instalacja LPG, zbiornik 32l
Maniak - 2017-03-08, 14:33

Na polskiej stronie Dacii cisza...
jan ostrzyca - 2017-03-08, 14:38

Maniak napisał/a:
Na polskiej stronie Dacii cisza...

Wcale nie. W konfiguratorze wersje 2017 r. droższe o ponad tysiaka w stosunku do 2016 r.

brzuch0 - 2017-03-08, 18:59

Marek1603 napisał/a:
Kierownice też ma nową i radio bez CD.

Stoliki w oparciach, oraz nawiew na tylny rząd siedzeń

wieza - 2017-03-08, 23:06

no to lipa nie bedzie stepweya... całkowicie podrożało auto i to sporo lipa...
pawel1313 - 2017-03-09, 07:37

wieza napisał/a:
no to lipa nie bedzie stepweya... całkowicie podrożało auto i to sporo lipa...

Jest pozycja w cenniku jako "Look stepwey" tyle że tylko do outdoor'a.
Za samo lpg dopłata 3 tys - chyba nie tak źle..

tomala72 - 2017-03-09, 10:34

Tylko mnie nie bijcie ale ja uważam, że tylko duster, sandero stepway a nawet dokker (auto czysto użytkowe ale ładne) są fajne a lodzia i logan to stylistyczna tragedia, mieszanka karawanu z autem dla ruskich choć mógłbym tu ich obrazić:)))))) Nowej Lodzi mówię nie!!!! Zobaczcie jaki fajny jest nowy scenic i jak by tak wyglądała to może....
pawel1313 - 2017-03-09, 10:46

tomala72 napisał/a:
Zobaczcie jaki fajny jest nowy scenic i jak by tak wyglądała to może....

To może nie kosztowałaby tyle ile kosztuje :-P :mrgreen:

gfedorynski - 2017-03-09, 11:04

Od tego jest inny wątek, ale przecież duster to paskudztwo. Sandero owszem, bardzo ładne jak na to czym jest, dokker dokładnie taki, jaki powinien być - czyli nijaki.
route2000 - 2017-03-09, 11:29

Lodzia jest najlepsza i tyle. Żadne auto tej klasy nie ma tak ogromnego bagażnika jak Lodzia. :-P
ArcadioSF - 2017-03-09, 11:46

Po za Dokkerem, który ma maksymalną pojemność bagażnika większą o prawie 400l (Dokker: 3000l. - Logdy: 2617l.). :mrgreen:
Marek1603 - 2017-03-09, 11:48

To u mnie z gustami jest coś nie tak. Był Logan, MCV I, a jest Lodzia i Duster, a i rodzicom doradziłem stepwaya, którego przejęła teraz sistra. I wszystkie mi się podobają - podobały. :mrgreen:
wieza - 2017-03-09, 20:40

tomala72 napisał/a:
Tylko mnie nie bijcie ale ja uważam, że tylko duster, sandero stepway a nawet dokker (auto czysto użytkowe ale ładne) są fajne a lodzia i logan to stylistyczna tragedia, mieszanka karawanu z autem dla ruskich choć mógłbym tu ich obrazić:)))))) Nowej Lodzi mówię nie!!!! Zobaczcie jaki fajny jest nowy scenic i jak by tak wyglądała to może....


sprawdz ile kosztuje scenik nowy to po pierwsze
wystepuje tylko w 20calowych kolach troche koszty po drugie.
a do lodgy wejdzie wszystko z dustera czy sandero łacznie do bagaznika i jeszcze bedzie luzno latac ;), ja nie narzekam mnie sie podoba auto, a niektórych nawet zadziwia :)
i w tej cenie nie kupisz nic wiekszego czy porównywalnego. taka jest prawda

wieza - 2017-03-09, 21:00

ArcadioSF napisał/a:
Po za Dokkerem, który ma maksymalną pojemność bagażnika większą o prawie 400l (Dokker: 3000l. - Logdy: 2617l.). :mrgreen:


Ps ale Doker to tak jak Kango albo Berlingo lub Partner troszke inna kategoria auta...

ArcadioSF - 2017-03-10, 01:10

Tak, ale w kategoriach pomiędzy kombivanem (Dokker), a minivanem (Lodgy) różnica jest niewielka - choć, nie przeczę, jest.

Natomiast klasa cenowa jest jak najbardziej ta sama.

Zresztą samemu wpierw myślałem o Lodgy. Wybrałem Dokkera z powodu:
1. półki nad głową kierowcy
2. przesuwnych drzwi bocznych
3. skrzydłowych drzwiach tylnych
4. standardowym relingom
5. brzydkim lampom z tyłu w Lodgy (bardzo nie podobają mi się te "cycki" wcinające się w pokrywę bagażnika)
6. ogólnie bryła Dokkera wydaje mi się optycznie lżejsza

Za Lodgy były następujące argumenty:
1. ładniejsze wykończenie tylnych miejsc (boczek drzwi zasłania całe drzwi i nie widać blachy)
2. 7 miejsc

Po podsumowaniu wszystkich "za" i "przeciw" wyszedł mi "Dokker". ;-)
W końcu ja z tyłu nie jeżdżę, a teściowie mogą pojechać komunikacją zbiorową. :mrgreen:

Lza - 2017-03-10, 10:57

jan ostrzyca napisał/a:
W konfiguratorze jest już wersja Logdy 1.6 Sce LPG. Zamówienia na maj. Laureat ma kosztować ok. 52 000 zł. Kolejny diler nie jest w stanie udzielić informacji o okresie do regulacji zaworów. Tym razem Zamość. Ci przynajmniej niezbyt ochoczo, ale potwierdzają kosztowność regulacji zaworów (min. 2 300 zł).
Do tego coś naprawdę debilnego. Zbiornik LPG ma 33l brutto i 26 l. netto pojemności. Tankowanie co 200-250 km? Ocipieli.


A ile diesel? Bo skoro takie chocki-klocki z LPG, to może diesel się bardziej opłaca?

Lza - 2017-03-10, 11:00

route2000 napisał/a:
Lodzia jest najlepsza i tyle. Żadne auto tej klasy nie ma tak ogromnego bagażnika jak Lodzia.


Ja mam znacznie większy ;) Doblaczek i caddylac też.

DrOzda - 2017-03-10, 11:38

No a VW Transporter Multivan jeszcze większy .... ale porównywanie dostawczaków dostosowanych do przewozu osób z minivanem ma się jak pięść do nosa ....
Lza - 2017-03-10, 11:49

e tam, takie sztywne szufladkowanie nie ma sensu. Niby co odróżnia logdy od doblaka, tourneo itp? 10cm wysokości?
damiaszek - 2017-03-10, 12:03

Te centymetry mają znaczenie :mrgreen:
- teściu jak budował dom to garaż zrobił na malucha
- w tym roku na wyjeździe na narty nie zmieściłem się z boxem pod bramą garażową, choć pewnie mając "stodołę" nie miał bym boxa i zmieściłbym się ;-)

Czasami takie drobiazgi determinują wybór pojazdu.

DrOzda - 2017-03-10, 12:08

Prześwit , zawieszenie , konstrukcja karoserii (umiejscowienie słupków bocznych chociażby) wraz z wariantem płyty podłogowej - drzwi przesuwne łatwiej zaprojektować na bazie dostawczaka z szeroką połacią blachy na boku niż w osobówce gdzie są obudowy progów i słupków bocznych zaprojektowane pod drzwi.
Dokker jest tu trochę pod prąd bo dostawczaki Dacia opracowała na bazie samochodów osobowych tak jak wcześniej MCV 1 czy pickupa a inni producenci z reguły opracowali małe dostawczaki od podstaw korzystając tylko z elementów samochodów osobowych.

Lza - 2017-03-10, 12:11

Ale od strony nabywającego pojazd nie mają znaczenia jakieś niuanse jak rozwiązano jakieś tam problemy techniczne. Kupującego interesują gabaryty pojazdu, spalanie, drzwi suwane pewnie też. Sztywna przynależność do jakiegoś segmentu jest teraz mało istotna bo granice się dawno temu już rozmyły.
Maniak - 2017-03-10, 12:15

Lza napisał/a:
e tam, takie sztywne szufladkowanie nie ma sensu. Niby co odróżnia logdy od doblaka, tourneo itp? 10cm wysokości?


Lodgy to Van, a Doblo to Kombivan?

A tak serio Lodgy wydaje mi się bardziej cywilizowana, to pewnie miał być tani Scenic, a Dokker tani Kangoo

Lza - 2017-03-10, 12:16

doblo to MPV, tak jak lodgy ;)
Maniak - 2017-03-10, 12:19

Lza napisał/a:
doblo to MPV, tak jak lodgy ;)


Wikipedia znowu mnie okłamała... Autoefl też...

DrOzda - 2017-03-10, 12:25

Ale to ma znaczenie choćby to jak samochód zachowuje się na drodze i jak komfortowo podróżuje się na dłuższych dystansach. Po co Renault oferowało w takim razie poprzedniego Espace zamiast po prostu ometkować tą nazwą siedmioosobowe Kangoo ?
W końcu według Ciebie klienta to nie powinno obchodzić , ma taką samą liczbę siedzeń równie obszerne wnętrze .... podobnie Ford jakoś nie rezygnuje z Galaxy czy S-Maxa mając w portfolio tak genialny pojazd jak Tourneo Grand Connect ...

Lza - 2017-03-10, 12:29

Definicje są niejasne ;) Dlatego własnie napisałem, że szufladkowanie nie ma sensu. Jak ktoś chce kupić auto o takiej a nie innej wielkości, Logdy, Doblo czy Tourneo stają w jednym rzędzie do porównania, bo ich gabaryty, kształty i utylitarność są zbliżone.
eplus - 2017-03-10, 12:50

Autobus przebija furki was wszystkich. ;)
pawel1313 - 2017-03-10, 12:57

DrOzda napisał/a:
genialny pojazd jak Tourneo Grand Connect ...

Z tym bym trochę polemizował - miałem ostatnio w ramach "testów" grand connect'a na weekend i ogólnie auto fajnie ale nie idealne :-P

GRL - 2017-03-10, 12:58

eplus napisał/a:
Autobus przebija furki was wszystkich. ;)

Makao... i po makale. :)

DrOzda - 2017-03-10, 13:31

pawel1313 napisał/a:

Z tym bym trochę polemizował - miałem ostatnio w ramach "testów" grand connect'a na weekend i ogólnie auto fajnie ale nie idealne :-P


Ciii .... nie wywołuj wilka z lasu ;)

pawel1313 - 2017-03-10, 13:47

DrOzda napisał/a:
pawel1313 napisał/a:

Z tym bym trochę polemizował - miałem ostatnio w ramach "testów" grand connect'a na weekend i ogólnie auto fajnie ale nie idealne :-P


Ciii .... nie wywołuj wilka z lasu ;)


Przekonałeś mnie :mrgreen:

Maniak - 2017-03-10, 14:17

Do jedynej słusznej marki :mrgreen:
Lza - 2017-03-10, 14:59

DrOzda napisał/a:
Ale to ma znaczenie choćby to jak samochód zachowuje się na drodze i jak komfortowo podróżuje się na dłuższych dystansach. Po co Renault oferowało w takim razie poprzedniego Espace zamiast po prostu ometkować tą nazwą siedmioosobowe Kangoo ?
W końcu według Ciebie klienta to nie powinno obchodzić , ma taką samą liczbę siedzeń równie obszerne wnętrze .... podobnie Ford jakoś nie rezygnuje z Galaxy czy S-Maxa mając w portfolio tak genialny pojazd jak Tourneo Grand Connect ...


pomiedzy S-max, C-max, Connect i galaxy są różnice w wielu cechach. (jak choćby moce dostępnych silników, ilość dostępnych automatyzacji i systemów wsparcia kierowcy) Wszystkie się dobrze sprzedają, po prostu każdy wybiera sobie takie cechy które mu odpowiadają. Ale te auta są bardzo podobne gabarytowo i w zasadzie wszystkie są w tym samym segmencie.

brzuch0 - 2017-03-10, 20:27

,....ale i tak jestem zdania że najlepsza była multipla ( jeśli chodzi o wygodę pasażerów) . 6 pełnowymiarowych siedzeń, z tyłu miejsca jak w autobusie. Jak dobrze pamiętam nawet tylne fotele miały regulowane oparcia. Co prawda był mały bagażnik ale pasażerowie nie ściskali się.
ArcadioSF - 2017-03-10, 21:19

Multipla to bardzo niedoceniany samochód. Większość ocenia go przez pryzmat jego wyglądu, a tylko niewielu przez pryzmat jego funkcjonalności.
kakus - 2017-03-11, 01:08

Lodzia by się dobrze sprzedawała jakby była seryjna wersja CAMPER
jan ostrzyca - 2017-03-11, 07:02

Podwyżka cen na Lodgy niebezpiecznie zbliża Dacię do Fiata Doblo.
Z ciekawości zapytałem w Fiacie o cenę doblo 1.4 benz 95 km (silnik Fire bardzo dobry do LPG regulacja zaworów w ASO 300 zł) i dają od ręki 13 tys. rabatu od ceny katalogowej. Nie dotyczy demo tylko wozu do produkcji. Za demo (jeśli trafić taki w sam raz dla nas) rabaty jeszcze większe. Przy konfiguracji Lodgy Laureat/Doblo Easy plus porównywalne dodatki wychodzi tak:
5 os. Lodgy Sce 100 km. ok. 48 tys./ Doblo ok. 56 tys.
7 os. Logdy Sce 100 km. ok 50 tys./ Doblo ok. 58 tys.
W Doblo są bardzo drogie dodatki np. relingi 900 zł, światła przeciwmgielne 700 zł. Jeśli czegoś nie chcemy można różnicę Lodgy/Doblo zmniejszyć do ok. 6-7 tys.
Za to Doblo jest dużo obszerniejsze w środku, idealnie zabezpieczone antykorozyjnie, łatwiejsze do sprzedaży i ma silnik pod LPG bez żadnych cudów przy serwisie...
Lodgy jest zwinniejsza, łatwiejsza w parkowaniu, sylwetka bardziej osobowa niż towarowa, prawdopodobnie nieco mniej pali. Hm...

słoń - 2017-03-12, 20:01

jan ostrzyca napisał/a:
7 os. Logdy Sce 100 km. ok 50 tys./ Doblo ok. 58 tys.


jest Doblo 7 osobowe w sprzedaży???

laisar - 2017-03-12, 20:06

słoń napisał/a:
jest Doblo 7 osobowe w sprzedaży?

Tak - ale tylko krótkie, wersja maxi jest wyłącznie 5-osobowa.

słoń - 2017-03-12, 20:12

laisar napisał/a:
słoń napisał/a:
jest Doblo 7 osobowe w sprzedaży?

Tak - ale tylko krótkie, wersja maxi jest wyłącznie 5-osobowa.


Mówiąc delikatnie to kupa

wieza - 2017-03-13, 19:35

ArcadioSF napisał/a:
Tak, ale w kategoriach pomiędzy kombivanem (Dokker), a minivanem (Lodgy) różnica jest niewielka - choć, nie przeczę, jest.

Natomiast klasa cenowa jest jak najbardziej ta sama.

Zresztą samemu wpierw myślałem o Lodgy. Wybrałem Dokkera z powodu:
1. półki nad głową kierowcy
2. przesuwnych drzwi bocznych
3. skrzydłowych drzwiach tylnych
4. standardowym relingom
5. brzydkim lampom z tyłu w Lodgy (bardzo nie podobają mi się te "cycki" wcinające się w pokrywę bagażnika)
6. ogólnie bryła Dokkera wydaje mi się optycznie lżejsza

Za Lodgy były następujące argumenty:
1. ładniejsze wykończenie tylnych miejsc (boczek drzwi zasłania całe drzwi i nie widać blachy)
2. 7 miejsc

Po podsumowaniu wszystkich "za" i "przeciw" wyszedł mi "Dokker". ;-)
W końcu ja z tyłu nie jeżdżę, a teściowie mogą pojechać komunikacją zbiorową. :mrgreen:


Kazdy bierze to co mu pasuje ;)
Lodgy jest mniej podatna na podmuchy niż doker , no i silnik moc 110 ktora mozna podciagnąc wyżej :) wtedy auto fajnie idzie :)

luk006 - 2017-04-20, 19:27

jan ostrzyca napisał/a:

Do tego coś naprawdę debilnego. Zbiornik LPG ma 33l brutto i 26 l. netto pojemności. Tankowanie co 200-250 km? Ocipieli.

Jan, wydaje mi się, że zbiornik ma w nowej Lodzi 32 netto, czyli 40 brutto.

brzuch0 - 2017-04-22, 11:46

Juz jest do kupienia https://www.otomoto.pl/of...c-ID6yhphJ.html
Tylko gdzie te nawiewy na tylny rząd siedzeń ?

santakulos - 2017-04-22, 14:21

Od kiedy to w drugim rzedzie w Lodgy dostepne są stoliki?
brzuch0 - 2017-04-22, 16:19

Od tego roku. Ja pośpieszyłem sie jakiś miesiąc i mam stara wersje daci.
santakulos - 2017-04-22, 16:26

To jest nas dwóch. ale nie ma co narzekać, bez stolików też się da żyć a samochód nie traci na funkcjonalności z tego powodu.
shrek - 2017-04-23, 19:37

brzuch0 napisał/a:
Juz jest do kupienia https://www.otomoto.pl/of...c-ID6yhphJ.html
Tylko gdzie te nawiewy na tylny rząd siedzeń ?


Tak jak w pierwszej wersji pod siedzeniami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group