|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
waldi100 - 2017-02-24, 19:57 Temat postu: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?
pozdrawiam
waldi100
Marek1603 - 2017-02-24, 20:17
Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć.
leo - 2017-02-24, 23:43 Temat postu: Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
waldi100 napisał/a: | Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?
|
... na bębnach i tarczach hamulcowych też na pewno się dopatrzysz...
Daj spokój, nic się nie dzieje. To tylko zewnętrzny nalot, zupełnie niegroźny. Z jego powodu nic nie przerdzewieje i nic się nie zepsuje; te elementy nie są konserwowane.
Jeśli będziesz chciał to reklamować, narazisz się tylko na śmieszność wśród pracowników ASO.
Trzeba jeździć i cieszyć się nowym autem. Jeśli znajdziesz rdzę gdzieś na karoserii (blachy, zagięcia i sprasowania blach) lub na podłodze - wtedy zacznij się martwić. Ale to nie powinno nastąpić w ciągu najbliższych lat, o ile powłoki ochronne (lakier, "baranek" na spodzie auta) nie zostaną naruszone.
arczi_88 - 2017-02-25, 00:06
W czasie zmiany kół zauważyłem, że blok silnika też może przybrać fajny kolorek
waldi100 napisał/a: | Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ? |
Ja na drążkach nie miałem za to od razu rzucił mi się w oczy nalot na półosi ale jak się przeszedłem sprawdzić w innych w salonie to miały tak samo. Inna sprawa, że w 15 letnim Matizku tego nie było.
Kiedyś był podobny temat i facet reklamował rdzę na feldze zarysowanej przez kołpak tylko już nie napisał jak się skończyło.
jan ostrzyca - 2017-02-25, 07:25
Te rzeczy nie podlegają gwarancji, aczkolwiek w Dacii potrafią nieźle wkurzyć groszowe oszczędności. Niech Cię pocieszy, że ogólne zabezpieczenie antykorozyjne zwykle jest OK (jeśli nie trafisz na spieprzoną sztukę).
shrek - 2017-02-25, 15:49 Temat postu: Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
waldi100 napisał/a: | Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?
|
Cytat: | Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć. |
Zanim to wsystko zgnije to zdazysz to wymienic trzy razy.
Gwarancja tego nieobejmuje. Zawsze mozesz zakonserwowac sam.
kali - 2017-02-25, 17:00
Po przejechaniu jakieś 5-6 milionów kilometrów w 50-60 lat ta korozją może być groźna . Ale najpierw przejedź ten dystans bez wymiany tych elementów i w tym czasie a potem będziemy się o to martwić.
arnold - 2017-02-25, 19:00
Nowa szyna kolejowa też jest pokryta nalotem rdzy i co? I nic. W Renault mogli polakierowane zamówić, 20 euro drożej za komplet i na 600 tys samochodów w ciągu roku ile oszczędności? Tak wygląda racjonalizacja kosztów, wartość dodana. Jak jest pokryte rdzą znaczy że jest suche, to znaczy że nie ma wycieków i gra gitara.
eplus - 2017-02-25, 21:14
Gwarancja korozyjna to jest chyba na karoserię, prawda?
A doczekał się ktoś perforacji bębna hamulcowego albo półośki?
arnold - 2017-02-25, 22:04
Jeśli nie zakopie tego nikt na 40 lat w wigolnej glebie to nie przegnije.
tomala72 - 2017-02-25, 22:05
Wahacze, drążki i inne elementy zawieszenia są robione ze stopów, którym powierzchowna korozja nie zagraża i jest to głównie kwestia estetyki i kijowego malowania tych elementów bo po prostu nie opłaca się tego zabezpieczać antykorozyjnie na lata bo i po co skoro prędzej trzeba będzie je wymienić.
|
|