|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - dokker - rozszyfrowanie wersji
rozalia - 2017-03-23, 20:39 Temat postu: dokker - rozszyfrowanie wersji Witajcie, czy ktos moze mi pomoc okreslic, jaka to wersja? Chodzi mi o roznice w cenie miedzy tym ogloszeniem, a wersja 2017..
https://www.otomoto.pl/of...y-ID6yLSEz.html
dzieki za pomoc!
jan ostrzyca - 2017-03-23, 20:48
Wygląda na wersję open + lewe drzwi pasażera.
rozalia - 2017-03-23, 20:54
open? nie widze takiej w konfiguratorze dokkerów.
ale w zasadzie nie chodzi mi o nazwy, tylko pomoc w ocenie, ile jest tansza z racji poprzedniego rocznika :)
arczi_88 - 2017-03-23, 21:14
Mnie to wygląda na Laureate, według konfiguratora Dokker 2017 z tym silnikiem i fabryczną instalacją elpedżi to wydatek 53600 pln, niech będzie 54610, bo na aluminiowych felgach.
rozalia - 2017-03-23, 21:23
dzieki :)
a teraz pytanie zoltodzioba, zanim zglebie watek o fabrycznym lpg - gdzie jest w takim dokkerze zbiornik na gaz? /czytaj - czy bede miec mniej miejsca w bagazniku przez to lub czy nie bede miec miejsca na kolo zapasowe?/
arczi_88 - 2017-03-23, 21:28
Zbiornik jest pod podłogą bagażnika - w miejscu gdzie powinien być zapas. Ja wożę koło w bagażniku (nie mam lpg) i uwierz mi, pojemność nie cierpi na tym znacząco.
rozalia - 2017-03-23, 21:32
dzieki. u mnie ucierpi, bo mam w bagazniku zawsze umieszczone kennele to przewozu psow, wiec miejsce na opone co najwyzej na nich ;)) musze to przemyslec.
arczi_88 - 2017-03-23, 21:40
Zatem powodzenia w myśleniu i czytaniu, trochę tego będzie
route2000 - 2017-03-23, 22:25
Koło zapasowe możesz postawić pionowo z boku albo z tyłu oparcia tylnego siedzenia. To jeszcze zwiększy pojemność bagażnika. Mam to zrobione w swoim aucie.
rozalia - 2017-03-23, 23:02
U mnie cała podłoga bagażnika będzie zajęta przez kennele dla psów, psy mam większe niż.yorki,więc pewnie i siedzenia będą złożone ;) dzięki za info, chyba pójdę obejrzeć dokkera na żywo
GRL - 2017-03-24, 01:30
To jest na bank wersja Open.
Koło kierunkowskazu bocznego ma wklejony znaczek, którym Dacia się chwali nawet w cennikach ("badge" jako element seryjnego wyposażenia ).
Na lekkie potwierdzenie tego jest kolor "turmalin" i alufelgi - wyposażenie, które w Open'ie można mieć za pół ceny (lakier 950, felgi 500).
EDIT:
W konfiguratorze brak, w cenniku jest => http://www.dacia.pl/media...-2017-price.pdf
Ale oni od zawsze mają burd*l na stronie.
W każdym razie cennikowo:
- 46000 za auto
- 950 za kolor
- 2000 za klimatyzację
W ogłoszeniu brak info o dodatkowych drzwiach i alufelgach, za to piszą, że zdjęcia są przykładowe.
Więc "promocja" 1000zł od wartości katalogowej.
arczi_88 - 2017-03-24, 07:14
Wow macie oko, żeby ten znaczek dojrzeć. Myślałem, że to się coś odbija od auta obok.
rozalia - 2017-03-24, 09:03
Dzięki, teraz dobrze widać,jaka to okazja ;)) a biorąc.pod uwagę Wasze doświadczenie - o jaki procent obniżki ze względu na poprzedni rocznik można liczyć? 1000zł to śmiech ;)
mojo - 2017-03-24, 09:14
Poczytałbym na Twoim miejscu jeszcze o lpg w tych silnikach 1.6 sce. To nie jest w pełni instalacja fabryczna bo silnik nie jest specjalnie do lpg przystosowany (a powinien). Instalacja jest dokładana bo się ta opcja sprzedaje ale koszty serwisu (zawory) mogą być później znaczne.
rozalia - 2017-03-24, 15:27
Poczytam. Wiesz, najgorsze jest to, że zawsze jest jakieś ale, dokkerowy diesel ma wiele złych opinii, gaz ma wiele złych opinii, a.znowu nie chce samochodu,który będzie palić 10 l albo więcej w.miescie,miałam taki i podziękuję ;)) bardzo sobie cenię silnik mojego Berlingo,ale trochę mnie męczą inne usterki. Ciężko podjąć decyzję.
gregorisan - 2017-03-24, 17:05
A może coś ze stajni Fiata :)?
rozalia - 2017-03-24, 17:12
Co np? :) moje kryteria to auto dosc nowe, nie okropnie drogie, takie na min 5 lat w miare spokojnej jazdy, w stylu dokkera , ew . cos jak zafira - i nie palace jak smok. Im dluzej mysle, tym bardziej wracam do berlingo/partnera, tylko nowszego - ale nie lubie ich zawieszenia, ktore bardzo sie buja i zle sie jezdzi po nierownosciach.
ArcadioSF - 2017-03-24, 17:17
Dokker 1.6 16v (102KM) pali w mieście 7,5l. - przynajmniej mój.
Jest to spalanie wg komputera jak i wg wyliczeń.
rozalia - 2017-03-24, 17:26
Na krotkich trasach takich do 5km i ciezkich miejskich warunkach ile, jesli wiesz?
i ile na trasie - przy okolo 80-120km/h bez jakiegos obciazenia?
mojo - 2017-03-24, 17:57
rozalia napisał/a: | Co np? :) moje kryteria to auto dosc nowe, nie okropnie drogie, takie na min 5 lat w miare spokojnej jazdy, w stylu dokkera , ew . cos jak zafira - i nie palace jak smok. Im dluzej mysle, tym bardziej wracam do berlingo/partnera, tylko nowszego - ale nie lubie ich zawieszenia, ktore bardzo sie buja i zle sie jezdzi po nierownosciach. |
Miałem Partnera 1-szej generacji 1.8 benzynę w wersji Break, wspominam przyjemnie jeżeli chodzi o wnętrze ale faktycznie zawieszenie dość miękkie. Później była Zafira A 1.8 i tu np zakręty można było pokonywać o 20 km/h szybciej bo zawieszenie twardsze.
Dci nie jest w cale awaryjne a pali mało, 75KM będzie dość mocno mułowate w Dokkerze, jechałem Dokiem 90KM i też do demonów szybkości nie należy. Zawieszenie Dokkera uważam za porównywalne do Partnera.
Silniki pod lpg robi Opel (dla lpg jest m.in. inna głowica i oznaczenie silnika pod lpg jest inne niż takiej samej benzyny) i np Meriva z lpg nowa jest dostępna poniżej 60 tys ale nie ma tych wymiarów wnętrze co Dokker.
Cenowo najlepiej wyjdzie Dokker tylko to lpg w 1.6 sce a tylko to jest z gazem dostępne to jedna wielka niewiadoma.
Może Dokker 1.5dci 75KM?
W Wawie 1.6 sce nie zmieści się w 7.5 wg mnie.
gregorisan - 2017-03-24, 18:37
rozalia napisał/a: | Co np? :) |
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów
Choćby nowy wątek:
http://www.daciaklub.pl/f...cb4b910#1722994
Fiat może cennikowo wychodzi drożej, ale dają spore rabaty za samą wizytę w salonie
jan ostrzyca - 2017-03-24, 19:37
gregorisan napisał/a: | rozalia napisał/a: | Co np? :) |
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów
Choćby nowy wątek:
http://www.daciaklub.pl/f...cb4b910#1722994
Fiat może cennikowo wychodzi drożej, ale dają spore rabaty za samą wizytę w salonie |
Nowy wątek nie jest o LPG do sce, ale jest gorzko/słodkim pożegnaniem z 1.6 mpi...
Co do rabatów w fiacie, to potwierdzam. Od ręki dają 12-13 tys. upustu od ceny katalogowej i można jeszcze wyrwać jakieś dodatki.
PiotrWie - 2017-03-24, 20:38
Myślę że gdyby Ci się udało trafić Zafirę w dobrym stanie byłbyś zadowolony - można wymontować w całości tylną kanapę i uzyskać bardzo długą równą przestrzeń - myślę że zmieściłbyś tam krowę a nie tylko psy. Jak Ci sie nie spieszy to rozglądaj się za krajową Zafirą B family 2013 - 2014, w listopadzie kolega z Zafiraklub kupił za 45 tyś dwulatka. Tylko nie bardzo radziłbym sprowadzone - ceny na otomoto są niższe o 2 - 3 tyś euro niż na mobile.de więc gdyby to rzeczywiście były jak w ogłoszeniach nówki niebite to by się opłacało je wywieźć do Niemiec
rafal_rx - 2017-03-24, 20:52
gregorisan napisał/a: | rozalia napisał/a: | Co np? :) |
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów | 1.4 benzynowy w Qubo NIE jest silnikiem FIAT-a. Jest francuski.
mojo - 2017-03-25, 05:25
Zakup Dokker'a nie jest złym pomysłem szczególnie nowego zamiast używki często z 2 aut składanej. Jedyne to bym się mocno zastanawiał nad tym lpg.
Cytat z jednego z forów odnośnie gazowania 1.6 sce:
"W nowych modelach Dacii Duster są montowane doskonałe silniki Nissana 1,6 16v 115. Konstrukcyjnie ten silnik jest przeznaczony do zasilania Pb 95. Problem zaczyna się z chwilą zainstalowania w aucie instalacji gazowej IV lub nawet V generacji. Ten problem objawia się szybszym, aby nie rzec szybkim, zużyciem węzłów zaworowych. Już przebieg ok. 15.000 - 18.000 km powoduje zdecydowane zmniejszenie luzów zaworowych prawie do zera. Sytuację poprawia zastosowanie instalacji z systemem smarowania olejami lubryfikacyjnymi. Wzrost kosztów zamontowania instalacji nie jest duży, a korzyści znaczne. Poprawia, ale nie likwiduje zagrożenia. I tu jest szkopuł - montować czy nie. Moje zdanie, jako konstruktora silników jest takie - dokładnie oszacować koszty naprawy silnika po przebiegu np. 50.000 km na lpg i korzyści ze stosowania tańszego paliwa jakim jest lpg pomniejszone o koszt instalacji oraz koszty przeglądów i regulacji tej instalacji. Nadmieniam, że należy doliczyć koszty uzupełniania zużywane oleju lubryfikacyjnego. Nie będę tu uprawiał reklamy i nie opowiem się za żadnym wariantem - wyliczenia są proste, a koszty naprawy różne, zależnie od miejsca i warsztatu, gdzie taką naprawę zlecimy. "
Dlatego rozważyłbym albo
- 1.6 bez gazu ze spalaniem w zakorkowanym mieście ... no niestety ale wg mnie ok 9-9.5 spokojnie
albo
- dci75KM (ok 48000,00) ewentualnie 90KM (ok 55000,00), które w mieście powinny się zmieścić poniżej 7 a w trasie poniżej 6
Opel wstawia rzeczywiście silniki przekonstruowane pod lpg ale jest niestety droższy - Meriva lpg ok 60 tys (można trafić ofertę za 58) Zafira ok 84 tys.
|
|