|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - drżenie kierownicy na postoju Dokker
arczi_88 - 2017-03-27, 08:55 Temat postu: drżenie kierownicy na postoju Dokker Elo. Dopadła mnie rano, tzn. rano zauważyłem, taka przypadłość - na postoju jak kręcę kierownicą to drży. Jak ją przytrzymać chwile w jednej pozycji to przestaje, po obróceniu znów zadrży a jak przytrzymam to przestaje. W czasie jazdy igła, idzie jak po sznurku i nic nie trzęsie. Płynu od wspomagania jest pełno. Jedyne co od ostatniego razu było grzebane przy aucie to wymiana kół na letnie ale w ten sam dzień jeździłem i było jeszcze ok. Jak nie przestanie to pojadę na serwis ale chodzi mi o to, żeby może jakoś ich tam ukierunkować, żeby nie szukali przez 3 dni. Miał ktoś coś podobnego?
kali - 2017-03-27, 09:05
Sprawdź jak sie olej rozgrzeje. Pewnie będzie OK.
arczi_88 - 2017-03-27, 09:38
Jak dojechałem pod firmę - 25 km - to nic się nie zmieniło być może jestem przewrażliwiony ale wcześniej tego nie było.
kali - 2017-03-27, 09:48
No to orbitro lub zawór pompy. Jak z obrotami silnika?
arczi_88 - 2017-03-27, 09:59
Obroty w porządku, tu się nic nie zmieniło.
kali - 2017-03-27, 11:10
Czyli to co wyżej.
ArcadioSF - 2017-03-27, 16:30
kali napisał/a: | No to orbitro |
I znów. Nie znam się ale się wypowiem.
Orbitrol, to hydrauliczny zawór skrętu stworzony przez firmę Danfoss. Ma zastosowanie jako sterownik skrętu kół w wielu maszynach budowlanych (koparki, ładowarki) i rolniczych (ciągniki, kombajny). Głównym zadaniem orbitroli jest przekazywanie momentu skrętu do kół prowadzących bez zastosowania mechanicznego połączenia.
Orbitrol jest stosowany w maszynach budowlanych, rolniczych i innych, w których koła są skręcane wyłącznie za pomocą siłowników hydraulicznych.
arczi_88 - 2017-03-27, 16:44
Tylko mi się tu nie kłócić, bo temat zamkną
Dodam jeszcze, że nie było żadnych objawów wcześniej. W sobotę zmieniłem koła, umyłem go i potem pojechałem do sklepu i było ok. Niedzielę całą stał w garażu i dziś siadam i bum.
kali - 2017-03-27, 17:13
ArcadioSF napisał/a: |
I znów. Nie znam się ale się wypowiem. |
No widzę zresztą coraz bardziej zaczyna się to rzucać w oczy.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Orbitrol?wprov=sfla1
Jako brak fizycznego połączenia w definicji nie widać.
Ale zawsze możesz podjechać na szrot czy do firmy regenerującej przekładnie by na wałku wejściowym zobaczyć to cudo którego nie ma. Oczywiście pomiń sobie wspomaganie czysto elektryczne coraz częściej stosowane, czy pneumatyczne którego w życiu pewnie nie widziałeś. A ma ciekawy zawór.
ArcadioSF - 2017-03-27, 22:53
W Wikipedii jest wiele nieścisłości i braków. Skoro Wikipedia jest dla Ciebie takim autorytetem to proszę bardzo. Niestety w anglojęzycznej Wikipedii nic nie ma na ten temat, ale gwarantuję że byłoby podobnej treści.
https://de.wikipedia.org/wiki/Lenkaggregat
Im Gegensatz zu einer herkömmlichen Servolenkung haben diese Lenkungen keine mechanische Verbindung zwischen dem Lenkrad und den gelenkten Rädern. Das Lenkaggregat leitet den von einer Hydraulikpumpe geförderten Volumenstrom der Bewegung am Lenkrad entsprechend in die Arbeitsräume eines Hydraulikzylinders, der die Achsschenkellenkung betätigt. Dabei ist der Einschlagswinkel und die Einschlagsrichtung von Bedeutung. Um zu gewährleisten, dass die Lenkung unter allen Umständen funktioniert, sofern die Hydraulikpumpe auch andere Systeme (z.B.: das Hubwerk bei Gabelstaplern) versorgt, wird ein Prioritätsventil eingesetzt.
Tłumaczenie: W odróżnieniu od tradycyjnego wspomagania kierownicy te układy kierownicze nie mają mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą a kołami kierowanymi.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Orbitrol
L'orbitrol est un système de pompe hydraulique (qui fonctionne à l'huile) principalement utilisé pour les directions assistées de voitures et nombreux véhicules récents mais aussi pour les systèmes de relevages hydrauliques des tracteurs modernes. C'est un dispositif de servocommande hydrostatique qui ne nécessite aucune liaison mécanique entre le volant et l’essieu directeur. Ce dispositif est relié à la colonne de direction par une pièce d’accouplement intermédiaire et est actionné par le volant de direction.
Tłumaczenie: Jest to kontroler serwo hydrostatyczne, który nie wymaga mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą a osią skrętną.
Spoko Arczi. Więcej już nie będę pisał w tym wątku. Niech wnioski nt. wiedzy kalego każdy wyciągnie sobie sam. Ja jak czegoś nie jestem pewien na 100% to wolę się nie wypowiadać, w przeciwieństwie do mojego przedmówcy. I tylko chcę mu uświadomić, że nie jest alfą i omegą, oraz że często mija się z prawdą. Dopóki nie jest to groźne, to niech sobie trolluje i nabija posty, ale układy hamulcowe oraz kierownicze to układy ściśle związane z bezpieczeństwem i w tych sprawach nie powinni się wypowiadać ludzie, którzy mają niewielkie pojęcie o nich. Tym bardziej tacy, którzy wprowadzają w błąd.
|
|