DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Logan MCV czy Seat Toledo

szymek021 - 2017-04-08, 16:44
Temat postu: Dacia Logan MCV czy Seat Toledo
Witam wszystkich,
Ja z prośbą o radę.
muszę wymienić 18-letniego Opla Vectrę na nowy pojazd (jest to jedyny samochód, którym dotychczas na co dzień jeździłem i nie znam się zbytnio na sprawach motoryzacyjnych).
Będę wdzięczny za poradę: mam na oku dwa auta demonstracyjne z salonu, oba przebieg ok. 4 000 km, gwarancja 2,5 roku. Są to:

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG, rocznik 2016, laureate– cena ok. 44 000 zł.
Seat Toledo, 1.4 TDI Reference, 90 KM rocznik 2015, cena ok. 50 000 zł.

Przeznaczenie: dojazdy do pracy (ok. 100 km dziennie, teren+ miasto) + wyjazdy rodzinne (4 osoby).
Jazdy obydwoma autami wypadły dobrze, chociaż Seat wydał się dosyć głośny przez silnik Diesla, innych plusów Seata nad Dacią raczej nie zauważyłem, poza trochę lepszym wykończeniem wnętrza. Dacia sprawia też bardzo dobre wrażenia. Zależy nam na ekonomicznym aucie, dlatego rozważaliśmy zakup auta na gaz lub ew. diesel, ale nie mam doświadczenia z paliwem tego typu. muszę podjąć decyzję do poniedziałku, będę wdzięczny za wszelkie rady. Pozdrawiam

kapelusznik - 2017-04-08, 17:13

Dużo za tego Seata.
Kumpel w lutym kupił Rapida (bliźniak Toledo) z tym samym silnikiem na wyprzedaży rocznika za 59kPLN. Z całkiem niezłym wyposażeniem.

Dar1962 - 2017-04-08, 17:21

1,4 TDi ? Czy to ta 3 cylindrowa jednostka na pompowtryskiwaczach? Hałasuje, powoduje duże wibracje i choć ma być oszczędny z założenia, to nie do końca taki jest. W dużym i cięższym od Dacii aucie trzeba będzie go dość mocno męczyć, żeby w ogóle jechało , więc i spalanie będzie sporo wyższe, niż w Lupo z tym silnikiem, z którym miałem do czynienia. Do tego problemy z paliwem zimowym, rozruchem na mrozie. Częste rozruchy, to raczej już Pb.Nie wspominając już o 6 tys różnicy w cenie. Ja głosuję na mcv
kapelusznik - 2017-04-08, 17:36

Dar1962, to jest inny silnik.
Tamte 1 4tdi o którym piszesz było w czasach Fabii 1.
Potem zmienili na 1.6 a teraz wszedł downsizing przy pomocy nowego 1.4 tdi CR.

szymek021 - 2017-04-08, 17:48

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Jeśli chodzi Seata, cena ta nie odbiega od innych znalezionych na otomoto. Realnym problemem jest tu wyciszenie. W środku głośno słychać pracujący silnik. Przy pierwszej jeździe było to irytujące. Nie mam żadnych doświadczeń z Diselami. a opinie o nich są skrajne. Z drugiej strony, choć to kwestia drugorzędna zupełnie, rzuca się w oczy większa staranność wykończenia wnętrza. są też czujniki cofania i inne bajery. Nigdy z nich nie korzystałem, nie przypuszczałem, że mogą ich potrzebować. Ale skoro już są to warto chyba wziąć pod uwagę przy dokonywaniu wyboru samochodów o porównywalnych cenach.
Dacią, wbrew pierwszym wrażeniom i obawom, jechało się wygodnie. Nawet zaskakująco wygodnie.
Dla nas bardzo ważna jest też kwestia trwałości/bezawaryjności auta. Po przykrych doświadczeniach ze staruszkiem Oplem chcemy już mieć spokój na dłuższy czas. Jak to jest z Daciami? Niska cena ma odzwierciedlenie w większej technicznej, nazwijmy to "kłopotliwości" auta?

spoogie - 2017-04-08, 18:02

Jeśli przymkniesz oko na jakość plastików w daćce to odwdzięczy się spokojnym użytkowaniem, części zamienne tanie a silnik nie zaliczył jak na razie żadnej wpadki jakościowej od początku produkcji (od 2012 - jest w clio, capturze, sandero, loganie i MCV).
GRL - 2017-04-08, 19:33

Dar1962 napisał/a:
Do tego problemy z paliwem zimowym, rozruchem na mrozie. Częste rozruchy, to raczej już Pb.Nie wspominając już o 6 tys różnicy w cenie. Ja głosuję na mcv

Po 1.
Trochę chyba demonizujesz. Kto regularnie jeździ (czyli minimum 10kkm i przynajmniej 2 razy w tygodniu) ten nie uświadczy problemów z paliwem do diesla (pomijam AdBlue, ale to insza inszość) i jego rozruchem.

Po 2.
Jakie częste rozruchy? Autor wątku będzie głównie robił (codziennie) 100km na 2 odpaleniach auta.

Po 3.
Drożej kupi, ale pewnie trochę drożej sprzeda. Kwestia jak długo będzie auto trzymał.

Po 4.
Skoro fundusze pozwalają, to głosuję na Toledo. Głównie ze względu na lepsze prowadzenie i jednak przyjemniejsze wnętrze.

luckyboy - 2017-04-08, 19:42

Dar1962 napisał/a:
1,4 TDi ? Czy to ta 3 cylindrowa jednostka na pompowtryskiwaczach? Hałasuje, powoduje duże wibracje i choć ma być oszczędny z założenia, to nie do końca taki jest. W dużym i cięższym od Dacii aucie trzeba będzie go dość mocno męczyć, żeby w ogóle jechało , więc i spalanie będzie sporo wyższe, niż w Lupo z tym silnikiem, z którym miałem do czynienia. Do tego problemy z paliwem zimowym, rozruchem na mrozie. Częste rozruchy, to raczej już Pb.Nie wspominając już o 6 tys różnicy w cenie. Ja głosuję na mcv


Po pierwsze Toledo nie jest cięższe od Logana MCV - ta sama waga. Po drugie większa ilość Nm w TDI (230Nm) pozwoli sprawniej przyspieszać/wyprzedzać. Problemy z rozruchem na mrozie dotyczą wyeksploatowanych silników diesla - zdrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem odpala jak benzyna.

Kubuch - 2017-04-08, 20:23

Głos na Toledo - o wiele fajniejsze auto.
josio - 2017-04-08, 20:43

szymek021 napisał/a:
Jak to jest z Daciami? Niska cena ma odzwierciedlenie w większej technicznej, nazwijmy to "kłopotliwości" auta?
Mam Rapida - czy mniej awaryjne - przez pierwsze 1,5 roku średnio raz na 3 m-ce byłem w serwisie co daje co najmniej 5 napraw gwaracyjnych - potem był spokój - też myślałem że Rapid lepszy i solidniejszy g..o prawda! Bierz Dacię :)
benny86 - 2017-04-17, 21:16

Szczerze? Drażniłby mnie odgłos pracy silnika zarówno w jednym jak i w drugim przypadku. Nie, żebym był jakoś wyjątkowo wrażliwy, ale to dwa dość specyficzne moim zdaniem przypadki w których silniki mają bardzo charakterystyczny klank, dla mnie bardzo niefajny.
luckyboy - 2017-04-17, 21:35

benny86 napisał/a:
Szczerze? Drażniłby mnie odgłos pracy silnika zarówno w jednym jak i w drugim przypadku. Nie, żebym był jakoś wyjątkowo wrażliwy, ale to dwa dość specyficzne moim zdaniem przypadki w których silniki mają bardzo charakterystyczny klank, dla mnie bardzo niefajny.


Ze względu na dźwięk pracy to tylko 5 cylindrów ;)

Michał B24 - 2017-04-18, 08:36

Nie bądź łosiem, bierz fałosiem :-P
Maniak - 2017-04-18, 09:09

Pisałem już to w innym wątku, dzisiejsze VAGi to nie samo. Miałem polo 6n2, teoretycznie ostatnie bezawaryjne i już nigdy VAGa, bezawaryjność to tylko legenda. Na pewno ładniejsze, materiały przyjemniejsze, ale serwisowanie diesla VAGa może pociągnąć po kieszeni.
hwasiele - 2017-04-18, 11:44

Pod względem pakowności na pewno będziesz bardziej zadowolony z MCV'ki
Ekonomika jazdy i serwisowanie chyba również na plus Dacii

mojo - 2017-04-18, 12:03

A to Toledo to combi? bo nie mogę takiego namierzyć.
kapelusznik - 2017-04-18, 12:09

Toledo to Rapid.
Nie ma wersji kombi.

Maniak - 2017-04-19, 12:43

kapelusznik napisał/a:
Toledo to Rapid.
Nie ma wersji kombi.


Toledo to taka mała octavia

spoogie - 2017-04-19, 12:48

Toledo to rapid ze znaczkiem seata, nawet powstają w jednej fabryce.
GRL - 2017-04-19, 13:26

kapelusznik napisał/a:
Nie ma wersji kombi.

Jak nie ma?
Toledo kombi nazywa się Rapid Spaceback. :mrgreen:
Kolega Cav mało mnie nie pogryzł, kiedy zasugerowałem, że Spaceback jest hatchbackiem.
Kombi jak nic. :lol:

josio - 2017-04-19, 13:31

Szczerz Panie Borze przed tym badziewiem! - miałem Rapida zmieniłem na C-Elysee i po tym jak już jeżdżę kilka dni to już nic z grupy VW nawet patykiem nie dotknę:).
route2000 - 2017-04-19, 13:36

Skoda już jest przereklamowana i droga jak inne auta grupy VAG.
kapelusznik - 2017-04-19, 15:47

Cytat:
Toledo kombi nazywa się Rapid Spaceback
no nie. Spaceback to taki większy hatchback ale do kombi to mu brakuje długości bagażnika takiej jak w Liftbacku.
GRL - 2017-04-19, 19:20

kapelusznik napisał/a:
no nie. Spaceback to taki większy hatchback ale do kombi to mu brakuje długości bagażnika takiej jak w Liftbacku.

Ciiiicho, bo znowu będzie awantura. ;-)

Maniak - 2017-04-20, 10:07

Hatchback < Spaceback < Kombi < Van < Ciągnik siodłowy z naczepą do przewożenia buraków

Tak to widzę

spoogie - 2017-04-20, 10:52

Hatchback < Spaceback < sedan =< liftback <Kombi < Van < Ciągnik siodłowy z naczepą do przewożenia buraków
hwasiele - 2017-04-20, 11:54

Zależy czego autor postu oczekuje od samochodu i jaki on ma być?
Na pewno dacia ma więcej do zaproponowania, bo jakość wykonania nie jest tragicznie różna, osiągi tak samo, warunki gwarancji również, desing to pojęcie względne. O Hiszpańskim temperamencie raczej nie ma mowy.
Osobiście myślę, że to auta dla dwóch różnych kierowców. MCV'ka to kombiak, rodzinny wóz. Jeśli autor chce jeździć sam, to zbędna kubatura wnętrza. Logan fajnie działa z LPG, nie wiem, czy w seacie jest silnik 1.2 LPG fabryczne?
Seat zdecydowanie do miasta i opcja 2+1 z wózkiem i bagażami może nie przejść.
Polecam iść do salonu, pojeździć i oszacować swoje potrzeby, w innym wypadku porównanie jest trochę dziwne. ;-)

GRL - 2017-04-20, 13:17

hwasiele napisał/a:
Seat zdecydowanie do miasta i opcja 2+1 z wózkiem i bagażami może nie przejść.

No chyba żartujesz.
Toledo ma niemal te same gabaryty co Octavia I.
Plus więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie.
Natomiast do bagażnika liftbacka zmieścisz 2 wózki, szafę, drugie Toledo i jeszcze katafalk dla teściowej...

hwasiele - 2017-04-20, 15:22

GRL napisał/a:
hwasiele napisał/a:
Seat zdecydowanie do miasta i opcja 2+1 z wózkiem i bagażami może nie przejść.

No chyba żartujesz.
Toledo ma niemal te same gabaryty co Octavia I.
Plus więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie.
Natomiast do bagażnika liftbacka zmieścisz 2 wózki, szafę, drugie Toledo i jeszcze katafalk dla teściowej...


Z całym szacunkiem do tonu wypowiedzi i ogromnej wiedzy na temat porównywanych aut. Czy jeździłeś toledo i loganem, o których mowa? Tak się składa, że ja tak. Sam nie dawno stałem przed podobnym wyborem. Jest spora różnica pomiędzy sedanem i kombi oraz ich funkcjonalnością. W grę wchodzą także miejsce na nogi, schowki i inne ważne kwestie, gdy podróżuje się z dzieciakami. Ogromne bagażniki mają Octavia czy Mondeo, jednak kombi okazuje się w pewnych sytuacjach niezastąpione. Dlatego autorowi postu również polecam organoleptyczne porównania i określenie swoich potrzeb. O ile autor nie jest onanistą markowym i nie twierdzi, że "francuza wygoń z podwórza"(a post świadczy, że takowym nie jest) to może być pozytywnie zaskoczony ;-)

GRL - 2017-04-20, 17:29

Nie jeździłem, w obu kilkukrotnie siedziałem.
Nie porównuję pakowności Toledo do MCV, bo ta jest zdecydowanie na korzyść Logana.
Aczkolwiek uważanie, że 550 litrów bagażnika wystarczy co najwyżej do miasta (a nie na wyjazd z jednym dzieckiem), to lekka przesada.

josio - 2017-04-20, 19:48

Obiektywnie rzecz biorąc bagażnik w Rapidzie / Toledo jest potężny - starczy na 4 os rodzine na 2 tyg wczasów
luckyboy - 2017-04-20, 20:32

Konkrety na temat pakowności Rapida

W Golfa też upchnąłem wózek, gorzej z torbami, ale jeszcze zostało full miejsca do dachu :lol:

Podsumowując dla młodej rozwijającej się rodziny tylko kombi - na wypad do Chorwacji wchodzą leżaki, słoiki i woda mineralna :mrgreen:


mojo - 2017-04-21, 03:43
Temat postu: Re: Dacia Logan MCV czy Seat Toledo
szymek021 napisał/a:

Dacia Logan MCV TCe 90 LPG, rocznik 2016, laureate– cena ok. 44 000 zł.
Seat Toledo, 1.4 TDI Reference, 90 KM rocznik 2015, cena ok. 50 000 zł.


Jeżeli pominiemy bezsensowną dyskusje czy w combi wejdzie mniej niż w sedana czy tam hatchback'a to lepszym wyborem bez dwu zdań jest Toledo.

Renault ma taka politykę cenowo-jakościową że Dacia tak na prawdę jest alternatywą tylko jeżeli ktoś zaakceptuje najuboższą zarazem najtańszą wersję czyli w tym wypadku Logana 1.0.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group