DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - jak zmienić pochylenie koła

tomaszgebala - 2017-04-17, 12:08
Temat postu: jak zmienić pochylenie koła
w moim blaszaku LOGANIE mam od początku problem ze ścieraniem się przednich opon po stronie zewnętrznej. Każdy komplet ściera się od zewnątrz. Ciśnienie jest OK, auto nie bywa przeładowane a jednak tak się dzieje. Sprawdzana była nawet zbieżność i jest OK. Byłem ostatnio na diagnostyce z prośbą o zbadanie pochylenia koła ale w Loganie na ma możliwości takowej regulacji.

Co można zrobić - będę niedługo kupował nowy komplet opon i znowu będzie zbierało nierówno.
Ma ktoś pomysł ?

keisyzrk - 2017-04-17, 12:23

Śruby mimośrodowe?
eplus - 2017-04-17, 18:26

Ja bym stawiał na zbieżność. Może jest jakiś luz trudny do wykrycia, statycznie jest OK, a w czasie jazdy coś się przestawia i zaczyna ciąć.
tomaszgebala - 2017-04-17, 20:33

eplus napisał/a:
Ja bym stawiał na zbieżność.
Zbieżność sprawdzana w dwóch niezależnych stacjach, a mimo tego widać jak bieżnik od zewnątrz ucieka
jurek - 2017-04-17, 20:56

Zbieżność miałeś robioną z obciążeniem auta? pozdr
dudu$ - 2017-04-17, 21:01

Zbieżność to jedno a geometria drugie. Zbieżność bez problemu ustawią Tobie na rozjechanej geometrii. W loganach I tak jak i w bliźniaczej konstrukcji Thalii pochylenie kół jak i wyprzedzenie konta zwrotnicy jest nieregulowane - wszystko skręcone jest na stałe. Jeżeli auto dobrze się prowadzi, kierownica nie jest krzywo to bym odpuścił sobie szukanie dziury w całym. Opony i tak się zużywają wiec nie zwracałbym na to uwagi, no chyba że psychicznie to na Ciebie oddziałuje to wtedy trzeba by przyjrzeć sie autku. Najpierw trzeba sprawdzić czy samochód był wypadkowy czy nie, jak znasz jego historie i wiesz że nigdy nie brał on udziału w żadnym wypadku czy większej kolizji to będziesz musiał sprawdzić całe przednie zawieszenie począwszy od wahaczy ( sworzeń = pochylenie koła), amortyzatory / poduszki amortyzatorów itp
route2000 - 2017-04-18, 08:23

tomaszgebala, jesteś z Lublina, to gdzie robiłeś zbieżność auta?
Mam namiar do dobrego mechanika od geometrii kół, jest w Bełżycach.
Wystarczy lekkie skrzywienie wahaczy i już rozjechana geometria...

tomaszgebala - 2017-04-18, 13:26

jurek napisał/a:
Zbieżność miałeś robioną z obciążeniem auta? pozdr

Na pewno nie z pełnym obciążeniem bo ładowności to mam 800kg, ostatnio mogło być 100-200 kg

samochód mam od nowości i nie miał żadnej kolizji. Amortyzatory i poduszki też były przed rokiem wymienione.

A to zżeranie opon jest zbyt duże, bo środkiem bieżnika jeszcze jest 4 mm, a na boku zmierza do niemal zera !!!!!!!

Zbieżność robiłem na WITOSA 3 i na Garbarskiej 21

arnold - 2017-04-18, 14:24

W dokumentacji jest napisane jakie obciążenie testowe jest przy kontroli geometrii zawieszenia. Ta dokumentacja jest też dołączana do maszyn. Do tego jest też instrukcja jak w danym modelu regulować określone kąty. Np. kąt pochylenia koła w niektórych modelach można zmienić poprzez rozszlifowanie otworów w amortyzatorze mocujących zwrotnicę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group