DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Szarpanie kierownica - Duster

Saragossa - 2017-06-21, 07:20
Temat postu: Szarpanie kierownica - Duster
Witajcie

Mam niewielki problem z nowo nabyta Dacia Duster 1.6
2011 r, 87000 oryginalnego przebiegu.

Auto nie ma zadnych luzow w ukladzie kierowniczym - sprawdzone na szarpakach
Zbieznosc ok.
Przy pokonywaniu kolein albo dziur, czuc dosyc mocne i malo przyjemne szarpniecia na kierownicy.
W Dusterze rodzicow, 2012 r, podobny przebieg tyle ze 1.5 Dci nie wystepuje nic takiego.
Auto na prostych rownych odcinkach prowadzi sie idealnie, cyrki zaczynaja sie dopiero na koleinach - nierownosciach.
Dodam jeszcze ze przy przejezdzaniu dziur, po stronie pasazera slychac delikatne stuki, ale luzow nigdzie nie stwierdzono.
Jakies pomysly?

corrado - 2017-06-21, 07:41

a autko nie mialo zadnej kolizji ? wszystko jest proste ?
Jesli nie ma luzow w zawieszeniu i autko proste , to moze w pekla sprezyna w ktoryms macpersonie ? albo z jednej strony wybita poduszka amortyzatora, wiec wpadajac w dol jedno kolo ma luz i oczywiscie inne katy ( pochylenia, zbieznosc , itp.)?

Saragossa - 2017-06-21, 07:45

Dziekuje za odp.

Auto bezwypadkowe, z polskiego salonu, wszystko proste.
Sprezyny sa cale, co do poduszki Mcphersona to nie wpadlem na to - temat do sprawdzenia

route2000 - 2017-06-21, 08:33

Sprawdź jeszcze tuleje wahaczy, stabilizatora, mocowanie tłumika itp.
Sam układ kierowniczy to nie wszystko, ważny jest cały układ zawieszenia.

Saragossa - 2017-06-21, 08:47

Tuleje wahaczy sa ok, sam wlazilem na kanal
Co do lacznikow stabilizatora - to ten po stronie kierowcy chodzi minimalnie lzej, a stuka strona pasazera

Marek1603 - 2017-06-21, 08:55

Sprawdź łącznik stabilizatora przechyłu z wahaczami. Przy tym przebiegu w MCV PH1 mi si wysypał jeden. Pękła śruba. Widać nie było, a słychać na dziurach stuki. Weź jakiś styl albo brechę, wsadź pomiędzy stabilizator i wahacz. Poruszaj góra, dół i zobaczysz czy się nie rozchodzi czasami.
route2000 - 2017-06-21, 08:57

Saragossa napisał/a:
Tuleje wahaczy sa ok, sam wlazilem na kanal
Co do lacznikow stabilizatora - to ten po stronie kierowcy chodzi minimalnie lzej, a stuka strona pasazera

To na bank tuleje stabilizatora do wymiany, one są winowajcami, a koszt jest dość mały.
Miałem taki sam przypadek w Scenicu, jak jechałem po gładkiej drodze to nie było słychać, a jak jechałem po wertepach to było słychać aż dobrze. ;-)

Lajkonik - 2017-06-21, 13:57

Stuki od łącznika stabilizatora. Ale szarpanie to chyba coś innego. Sprawdzenie łącznika na równym podłożu bez podnoszenia auta - przypomnienie, na wszelki wypadek.
corrado - 2017-06-21, 16:24

Lacznik stabilizatora raczej nie bedzie powodowal szarpan na kierownicy.Ja obstawiam cos co wplywa na katy i geometrie kol.

A jeszcze z tylu tuleja belki jest Ok?nie wywalona? Bo.moze tam poszla sie walic i geometria sie rozjechala i sa na niej luzy.

shrek - 2017-06-21, 18:47

Sruba mocujaca amortyzaror z poduszka, moze byc dokrecona, ale lekki luz moze wybic otwor w poduszce i zrobi sie "jajo".
Lajkonik - 2017-06-22, 06:04

Przyszła mi do głowy jeszcze maglownica. Zazwyczaj jak pada, to przy jeździe na wprost nie daje objawów, ale przy pełnym wychyleniu w jedną, albo w obie strony (oczywiście nie jednocześnie :-D ) coś stuka, puka, a może w skrajnym przypadku i przeskakuje.
Saragossa - 2017-06-22, 09:00

Po wizycie na szarpakach

Delikatny luz na laczniku stabilizatora po stronie kierowcy + rozjechana tuleja tylnej belki po stronie kierowcy. Zrobie to i dam znac jak sie zachowuje autko. Innych luzow nie stwierdzono.
Poduszka amortyzatora po stronie pasazera (czyli tej stukajacej) teoretycznie jest ok.
Zrobie tuleje, laczniki + gumy stabilizatora i dam znac jak wyglada sytuacja.

Uwaga :) problem rozwiazany. Wystarczyla wymiana gum na stabilizatorze i calkiem inne auto. Przestalo plywac i szarpac, wiec problem rozwiazany.
Wszystkim jeszcze raz dziekuje za pomoc!

Lukasz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group