DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - dioda sygnalizująca wypalanie FAP

wieza - 2017-07-06, 21:26
Temat postu: dioda sygnalizująca wypalanie FAP
mam pytanie bo nie wiem czy to tu wyczytałe ze ktoś zrobił diode do filtra ze jak sie załącza filtr to sie świeci dioda.
shrek - 2017-07-06, 21:34

To ja. To ja. ;-) . W czym problem? Co chcesz wiedziec?
jas_pik - 2017-07-06, 21:34

Shrek
shrek - 2017-07-06, 21:38

jas_pik, byles szybszy, nie umialem tego odnzlesc.
wieza - 2017-07-06, 21:40

Dzieki Koledzy :)
magiczne słowo
Jak tego dokonałeś :) jak podłączyłes itp...

shrek - 2017-07-06, 21:41

Nacisnij na Shrek w poscie jas_pik
wieza - 2017-07-06, 21:52

oki dzieki bede musiał pokombinować z tym :) teraz u siebie jutro kupie diode ;)
shrek - 2017-07-06, 21:57

I opornik.
wieza - 2017-07-06, 22:00

jaki opornik bo ja noga z elektroniki jestem ;)
i gdzie go zamontowac :)

shrek - 2017-07-06, 22:10

Opornik 560 lub 640 ohm. Lutujesz do dluzszej z nozek diody i podaczasz tak jak w linku( dluga noga do plusa ). Ja kupilem diode pomaranczowa fi 3mm. Znalesc mozna jeszcze diody juz pod 12v wtedy nie potrzebujesz opornika. Jak poprawnie podlaczysz to po wlaczeniu grzania tylnej szyby za okolo 1 sek(lekkie opoznienie) zapali sie dioda.
wieza - 2017-07-09, 19:46

zrobione podłączyłem się pod lusterko zewnętrzne , teraz bedę czekał na wypalanie sie filtra
wieza - 2017-07-12, 21:28

mogę smiało powiedzieć ze działa za 5 zł i 30 min roboty ma sie kontrolke :)
dzieki za pomoc :)

Andrzej Zajczuk - 2017-07-13, 09:02

Witam!
Jest sygnalizacja i co dalej?
Czy planuje kolega jakieś obserwacje zmian w użytkowaniu auta?
Poprawa dynamiki po wypaleniu, częstotliwość wypalania w zależności od trybu jazdy.
Czy przerwanie wypalania bo trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik skutkuje efektami ubocznymi.
Do tej pory nikt nie podzielił się spostrzeżeniami wynikającymi z faktu posiadania wiedzy kiedy włącza się wypalani FAP.
pozdrawiam A.Z.

jozef969 - 2017-07-13, 11:14

Dla mnie jedną z ważniejszych informacji to to czy dochodzi do samego faktu wypalenia ile razy jest to pełny cykl (12-15 min) .
Mamy to pod kontrolą.

swissman - 2017-07-13, 13:08

jozef969 napisał/a:
Dla mnie jedną z ważniejszych informacji to to czy dochodzi do samego faktu wypalenia ile razy jest to pełny cykl (12-15 min) .
Mamy to pod kontrolą.


dla mnie to tez jest najwazniejszy cel w tej operacji... wiedzac kiedy sie cykl zaczyna nie pozwolisz na wylaczenie silnika zanim sie nie zakonczy wypalanie... wtedy masz jakis procent pewnosci ze mniej syfu w filtrze zostanie...

shrek - 2017-07-13, 19:18

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Witam!
Jest sygnalizacja i co dalej?
Czy planuje kolega jakieś obserwacje zmian w użytkowaniu auta?
Poprawa dynamiki po wypaleniu, częstotliwość wypalania w zależności od trybu jazdy.
Czy przerwanie wypalania bo trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik skutkuje efektami ubocznymi.
Do tej pory nikt nie podzielił się spostrzeżeniami wynikającymi z faktu posiadania wiedzy kiedy włącza się wypalani FAP.
pozdrawiam A.Z.


Ja pisalem co nieco na ten temat.

wieza - 2017-07-13, 22:22

W skrócie po krótkiej obserwacji
miałem 2 wypalenia po 5 min każde.
jak przerwiesz wypalenie nic sie nie stanie, ale jak bedziesz to robił notorycznie to rozrzedzi sie olej w silniku wyskoczy czerwona lampka i trzeb wtedy wymienić olej i zrobic przepalanie filtra w serwise czyli wymusic wypalanie.

Andrzej Zajczuk - 2017-07-14, 11:19

Z tym rozrzedzeniem oleju to chyba przesada. Moim zadaniem tylko wadliwie pracujące (lejące) wtryskiwacze mogą rozrzedzić olej w silniku.
A jak należy interpretować krótki czas wypalania jeżeli standard to 12-15 minut.

DrOzda - 2017-07-14, 11:57

W jaki sposób ON z wtryskiwacza zlokalizowanego w kolektorze wydechowym może rozrzedzić olej silnikowy ?
swissman - 2017-07-14, 12:08

najprostsza odpowiedz na to pytanie bedzie: "to cuda Panie dzieju, cuda..."
arnold - 2017-07-14, 12:15

Nadmiar niespalonego paliwa może przez pierścienie spłynąć do oleju. Niespalone paliwo za to znajduje się przez dotrysk w wydech w celu podniesienia temperatury spalin.
shrek - 2017-07-14, 17:30

Dobra,bez wojny panowie.
W Reno wystepuje FAP (filtre à particules) suchy, czyli bez dodatku plynu ( nie wiem, jak to sie nazywa), ale za to posiada 5-ty wtryskiwacz w kolektorze wylotowym blisko filtra za katalizatorem . Filtr wypala sie bez wzgledu na styl jazdy ( miasto, trasa). Rozpoznajemy dwa sposoby dopalania pasywny i aktywny.
Pasywny, to taki w ktorym silnik, komputer nie bierze udzialu i niestety nie wiemy kiedy sie to dzieje. Wypalanie nastepuje samoistnie w jezdzie autostradowej przy okreslonych predkosciach i liczbie obrotowej. FAP osiaga wtedy odpowiednia Temperature i cisnienie spalin.
Aktywne Np. w korkach, miejskiej jezdzie. W tym przypadku silnik i komputer bierze udzial w tym procesie. Komputer daje sygnal do UCH i ten zalacza ogrzewanie lusterek, tylniej szyby, a on sam wyprzedza kat wtrysku po to by obciazyc silnik i tym uzyskuje wysoka temperature spalin(slyszymy "twarda" prace silnika), zalacza 5-ty wtryskiwacz i w ten sposob dotryskujac ON, ktory zapala sie od temperatury w FAP i dopala czastki stale/ sadze.
Z moich obserwacji wynika, ze komputer zwieksza delikatnie dawke wtrysku ale jest to okolo 10% , wiec nie jest to nic wiecej niz to jak w lecie jezdzimy na klimie i gasimy auto z wlaczona klima i dzialajacym wentylatorem.
Ja osobiscie jak podjezdzam pod dom i FAP jest w trakcie wypalania nie gasze auta, jezeli wiem, ze dzis lub jutro nie bede nim jezdzil i niebede robil trasy wiekszej niz 15 Km w lecie. Gasze jezeli wiem, ze zaraz pojade np. stacja bezynowa/ chwilowy postuj. W przypadku kiedy filtr sie wypala i zgasimy auto do tankowania, to po ponownym uruchomieniu i dojsciu do temperatury maksymalnej komp podejmuje ponowna probe wypalania.W jezdzie autostradowej FAP wypala sie powiedzmy do minimalnej granicy okolo 10-15% przy w miare nowych autach, a w miescie tylko tyle ,zeby auto moglo normalnie funkcjonowac. Poruszajac sie w miescie na dystansie 100km mozna zauwazyc, ze filtr wypala sie nawet 3-4 razy, za to na trasie przez 300-400 km jadac 130-140 wypala sie raz lub wcale.

MarekZawadzki - 2021-04-26, 10:51

Chyląc czoła przed rozpracowaniem tematu przez kolegę Shrek oraz wyrażając podziw dla tego jak zgrabnie to w tym wątku rozpisał proszę o odpowiedź na pytanie: Czy ktoś wie czy Duster II z silnikiem 1.5 dCi wypalając filtr DPF także grzeje lusterka? Sprawdzał to ktoś doświadczalnie?
shrek - 2021-04-26, 14:14

Tak powinien grzać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group