|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Drgania w aucie
Black Eryk - 2009-01-06, 08:04 Temat postu: Drgania w aucie Czy ktoś z Was przy tych mrozów doświadczył bardzo mocnych drgań przy prędkościach powyżej 110km/h lub 120 km/h
Wczoraj jechałem rano autem po śniegu około 120-130 km/h i nie czułem żdanych drgań ale jak wracałem z pracy i śniegu na drodze było dużo mniej auto strasznie szybko ( powyżej 85km/h) wpadało w wibracje (takie że nawet wskazówka od licznika zaczynała drżeć).
Nie wiem czy się coś z oponami dzieje, czy moze drążki albo wahacze nawalają - ale coś jest nie tak z autem ( wszystko w środku drży , lusterko, wskazówka na liczniku prędkości, itp...) - jak nie było tych mrozów i śniegów auto jeździło płynnie i bez drgań nawet dużo większymi prędkościami...
laisar - 2009-01-06, 09:22
Nigdy mi się nie zdarzyło, ale bez paniki - może po prostu coś za-/przymarzło? Postaw auto w jakimś ciepłym miejscu i sprawdź potem...
KaS602 - 2009-01-06, 11:43
A czy nie jest to problem z niewywazonymi kolami? Sprawdz czy przypadkiem gdzies na obreczy nie zebral sie snieg/ zamarzniete bloto.
kier - 2009-01-06, 12:12
Black Eryk napisał/a: | auto strasznie szybko ( powyżej 85km/h) wpadało w wibracje (takie że nawet wskazówka od licznika zaczynała drżeć). |
KaS602 napisał/a: | A czy nie jest to problem z niewywazonymi kolami? |
Od niewywazonych opoan auto raczej w wibracje nie wpada. (chyba ze duze bable sa, uszkodzona opona)
Obstawialbym problem ze cos zamarzło, Gdzies dostało się trochę wodyi przymarzło.
IMHO
laisar napisał/a: | Postaw auto w jakimś ciepłym miejscu i sprawdź potem... |
Znane sa przypadki, ze ludzie w zimie jezdzile do mechanika bo auto wpada w wibracje...
Mechanik wstawiał do garazu, cos pogrzebał, sam nie wiedział co, ale: "Panie naprawiłem..." I faktycznie po wyjechaniu od mechanika wsio oki, a na nastepny dzien od nowa :]
Na marginesie - wczoraj w fordzie zaobserwowałem drzenie wskazówki i to dosc dosc mocne. Drzenia samochodu nie zaobserwowałem - ale to mała prędkość była :]
--
pozdrawiam
kierek
jurek - 2009-01-06, 12:23
może wpadać w wibrację przez koła. zobacz, czy wewnątrz felg nie masz przymarzniętych nieregularnie na obwodzie brył zmarzniętego śniegu , lub lodu. pozdr
KaS602 - 2009-01-06, 12:32
kier napisał/a: | Od niewywazonych opoan auto raczej w wibracje nie wpada. |
Ciekawa teoria... W takim razie po co je wywazac?
Marek1603 - 2009-01-06, 12:38
A ja bym obstawiał zamarznięty hamulec ręczny jak go zaciągałeś.
wieza - 2009-01-06, 13:48
witam ja mialem kiedys taki problem w megance przy 120 w wibracje wpadala kierownica
Jaka przyczyna ??
Dosc prosta zdielismy kolpaki i wyczyscilismy felgi z blota i po robocie wszystko wrocilo do normy zapewne gdzies sie snieg przykleil i robi dodatkowo jako ciezarek
kier - 2009-01-06, 18:50
Cytat: | Ciekawa teoria... W takim razie po co je wywazac? |
Drgania z niewyważonych kół przenoszą się na kierownicę (wyrywa ją lewo-prawo) a nie na samochód (czyli budę).
Na samochód drgania przeniosą się wtedy, gdy nie ma dobrej amortyzacji (zamarznięty amortyzator???). I wtedy nie ma znaczenia czy opony wyważone czy nie - tak będzie trzęsło.
Chyba, że samochodem rusza lewo-prawo wtedy można podejrzewać bardzo uszkodzone opony - bąble, wystające druty.
--
pozdrawiam
kier
wox - 2009-01-06, 19:34
kier napisał/a: | Drgania z niewyważonych kół przenoszą się na kierownicę (wyrywa ją lewo-prawo) a nie na samochód (czyli budę). |
Potwierdzam - miałem tak w Fusionie - partacze z ASO Forda nie mogli sobie z tym poradzić przez dwie godziny, a jeden dobry mechanik z serwisu GY problem rozwiązał w 15 minut (po prostu porządnie przyłożył się do roboty).
glenart - 2009-01-06, 20:38
prawie na 100 %koło ci śniegiem czy lodem oblepiło i przymarzło ja zaliczyłem ten problem nawet latem oblepiło mi felgę glina i przyschło zgubisz ciężarek to samo nie wyważysz będzie to samo pogniesz trochę felgę też drgania pojawiają się mniej więcej i najczęściej od 100-120 km przy mniejszych prędkościach to trzeba mieć nieźle zdezelowana felgę czy oponę to jak mocno drga i przy jakiej prędkości się nasila zależy od masy brakującego ciężarka lub masy tego lodu na feldze oraz prędkości obrotowej koła czysta fizyka
wieza - 2009-01-06, 21:44
najtaniej i najszybciej jest sprawdzic felgi tak jak pisalem , ps po co wywazac to normalna procedura a jesli zamarznie w jednym miejscu lod to robi sie dodatkowy ciezarek i trzesie autkiem :)
KaS602 - 2009-01-06, 22:29
kier napisał/a: | Drgania z niewyważonych kół przenoszą się na kierownicę (wyrywa ją lewo-prawo) a nie na samochód |
Niby dobrze prawisz, tyle, ze pomiedzy ukladem kierowniczym a reszta samochodu nie ma amortyzowanych mocowan i co za tym idzie, jesli drgania przenosza sie na uklad kierowniczy jednoczesnie przenosza sie na caly samochod. Jesli jest to niewielkie bicie - masz racje - bedzie to odczuwalne tylko na kierownicy, co nie znaczy, ze tylko ona bedzie wprowadzona w wibracje. Jesli jest to duze niewywazenie (np. kilogram sniegu na jednej stronie kola) moze to skutkowac takim efektem, o jakim pisze autor tematu.
Black Eryk - 2009-01-07, 09:17
Auto było na myjni i nic nie pomogło, pojechałem na stacje diagnostyczną i wszystko super ... jak nówka nie śmigana... ale problem z drżeniem był dalej - pojechałem wczoraj do wulkanizatora na wyważarkę - opony były super wyważone więc to nie to - a w drodze powyżej 100km/h dalej to samo - ale wpadłem wieczorem na pomysł żeby zamienić opony - tył z przodem i co ... no i dzisiaj rano 150km/h i znowu nic nie drży...
Hurra
Marek1603 - 2009-01-07, 10:20
Posprawdzaj dobrze teraz te opony z tyłu, bo możesz mieć za jakiś czas problem z wybitymi łożyskami.
|
|