DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - wymiana bębnów hamulcowych w Sandero

ricken - 2017-10-25, 17:34
Temat postu: wymiana bębnów hamulcowych w Sandero
Krótkie pytanie ta nakrętka którą widzi się po ściągnięciu zaślepki jest wielokrotnego użytku? I jakim momentem trzeba ją dokręcić?

I jakby co bębny można kupić w ciemno czy lepiej puść do sklepu z starymi w rękach?

laisar - 2017-10-25, 19:37

ricken napisał/a:
nakrętka którą widzi się po ściągnięciu zaślepki jest wielokrotnego użytku?

Nie, jednorazowa. (I sama zaślepka też).

ricken napisał/a:
jakim momentem trzeba ją dokręcić?

175 Nm.

ricken napisał/a:
bębny można kupić w ciemno czy lepiej puść do sklepu z starymi w rękach?

Lepiej mieć stare w ręku - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15058

ricken - 2017-10-25, 21:16

Dzięki.
A jeszcze pytanie nakrętka jest poliamidowa czy trzeba ją zagnieść?M20x1.5?
I czemu zaślepka do zmiany?

laisar - 2017-10-25, 21:40

ricken napisał/a:
nakrętka jest poliamidowa

Katalog nie podaje materiałów.

ricken napisał/a:
M20x1.5?

Tak, klucz 30, OE 7703034250.

ricken napisał/a:
czemu zaślepka do zmiany?

Podręcznik serwisowy nie podaje powodów.

route2000 - 2017-10-26, 10:22

Jeśli zaślepka jest OK, to można je założyć. Jak zdejmiesz zaślepkę i ulegnie zdeformowaniu to wymiana.
Zaślepki nie są tak drogie....

Dymek - 2017-10-26, 11:35

ricken napisał/a:
A jeszcze pytanie nakrętka jest poliamidowa czy trzeba ją zagnieść?

Nakrętka jest samohamowna, czyli z pierścieniem poliamidowym. Nakrętka i zaślepka jest zwykle w komplecie z nowym łożyskiem (wymieniając bębny po tylu latach ja bym dał nowe łożyska): Przykładowo

Marmach - 2017-10-27, 19:56

laisar napisał/a:
Nie, jednorazowa. (I sama zaślepka też).

Cooo? Nakrętka jest do wymiany po odkręceniu? Toż to jest niezniszczalny kawał metalu. No ale dobrze wiedzieć, chociaż najwyraźniej koło mi jak dotąd nie odpadło ;)

tosiek - 2017-10-27, 20:02

Marmach, samokontrująca jest kawałkiem plastiku - jednorazowa. Jak użyjesz drugi raz to przynajmniej z klejem do gwintów.
shrek - 2017-10-28, 16:40

Zaslepke, jezeli sie jej nie zmasakruje mozna ja zalaozyc jeszcze raz.
@tosiek, prosze bez takich, ze na klej. Raz sciagalem rozrzad i ktos przede mna wszystkio pokleil nawet kolo walu bylo ptyklejone. Zeszlo mi dwa dni z rozrzadem.

Marmach - 2017-10-29, 15:23

tosiek napisał/a:
Marmach, samokontrująca jest kawałkiem plastiku - jednorazowa. Jak użyjesz drugi raz to przynajmniej z klejem do gwintów.

No cóż, może i tak, przykręciłem tak z 40kkm temu i się nie odkręciło :mrgreen:
Ale to kompletny technologiczny bezsens, bo co, trzeba zmieniać nakrętkę przy każdym czyszczeniu bębnów? (A te się syfią niemiłosiernie - do tego stopnia, że przestałem zwracać uwagi na piszczenie tłoczków, bo musiałbym rozkręcać za 10kkm.)

tosiek - 2017-10-30, 10:38

shrek, nie mówię odrazu mocnym klejem czerwonym, może być słaby żółty lub średni niebieski.
Przeciwnakrętki, plastiki i kleje to standard przy obracających się elementach.

Marmach - 2017-10-31, 21:37

tosiek napisał/a:
może być słaby żółty lub średni niebieski.

A robią takie do gwintów o takiej średnicy?

Michał B24 - 2017-10-31, 21:59

Kleje do gwintów, nie rozpoznają średnicy gwintu.

W pracy używam tych samych klejów, co do małych śrubek, do gwintów M60, M500, czy też M600. Tak, są takie gwinty, fakt, że raczej drobnozwojne, ale jednak jest to gwint metryczny. gwinty bywają większe, ale u mnie grubszych wałków gwintowanych jak 600mm nie mamy.

laisar - 2017-11-01, 00:50

Marmach napisał/a:
to kompletny technologiczny bezsens

Nie - większe koszty serwisowania to po prostu zwyczajowa cena wygody i bezpieczeństwa zapewnianego przez nakrętki samohamowne.

Marmach napisał/a:
[bębny] się syfią niemiłosiernie

Może za dużo hamujesz? (; Ja przez 196 tys. czyściłem... 3 razy? I to profilaktycznie, w ramach przeglądów głównych, a nie z powodu piszczenia, OIDP.

(Ale tarcze i klocki zmieniałem tylko raz, przy 100 tys., i teraz też jeszcze się nie kwalifikują).

Fruxo - 2017-11-01, 01:21

Nie wiem jak , mam 72 tyś 2 tarcze 3 klocki na wiosnę nowe klocki a może nawet z tarczami bo te 272mm są beznadziejne. Niestety trasa prymasa zmusza do jazdy w systemie gaz/hamulec.
laisar - 2017-11-01, 01:55

Fruxo napisał/a:
Nie wiem jak [...] zmusza do jazdy w systemie gaz/hamulec

"Jedynka" i się kulam, a nie trzymam pół metra za zderzakiem auta poprzedzającego, małpując wszystkie jego zmiany prędkości...

http://trafficwaves.org

Fruxo napisał/a:
272mm

Fabrycznie "takie zwierzę nie istnieje" - 269 albo 280.

Marmach - 2017-11-01, 20:54

laisar napisał/a:
Nie - większe koszty serwisowania to po prostu zwyczajowa cena wygody i bezpieczeństwa zapewnianego przez nakrętki samohamowne.

Technologiczny bezsens nie oznacza bezsensu serwisowo-marketingowego :-) Dla mnie to zwykłe śmieciarstwo - nie byłoby nim, gdyby nie konieczność otwierania bębnów przed ich zużyciem, a trzeba je otwierać celem odpylania i kontroli okładzin... Co do bezpieczeństwa w stosunku do zwykłych nakrętek oczywiście nie ma się o co spierać. No ale ogólnie bębny to rak na zdrowym ciele układu hamulcowego...

laisar napisał/a:
Może za dużo hamujesz? (; Ja przez 196 tys. czyściłem... 3 razy? I to profilaktycznie, w ramach przeglądów głównych, a nie z powodu piszczenia, OIDP.

Wymieniałem klocki i tarcze przy 61tys (mogły pojeździć jeszcze do 70tys), aczkolwiek nie byłem właścicielem pojazdu od samego początku, a sam sporo jeździłem po górach tu i ówdzie.
Bębny raz czyściłem sam, raz czyściłem w ASO, pomagało na maks. pół roku. Teraz już nie czyszczę, bo szkoda mi czasu i pieniędzy, tylko zamykam uszy. W gruncie rzeczy nie tyle piszczą mi bębny przy hamowaniu, ile tłoczki/cośtam przy odpuszczaniu pedału hamulca.

Michał B24 napisał/a:
Kleje do gwintów, nie rozpoznają średnicy gwintu.

To ciekawe, bo na klejach których używam jest jasno napisane, że działają tylko do pewnej średnicy gwintu, co zresztą wydaje się dość logiczne.

EDIT: Szybki rzut oka na oferty Loctite czy zamienników sugeruje, że do M36 typowe kleje trzymają, chociaż zapewne wraz ze średnicą gwintu maleje maksymalny moment usztywniający połączenie.

laisar - 2017-11-01, 21:36

Marmach napisał/a:
Technologiczny bezsens nie oznacza bezsensu serwisowo-marketingowego

Technologia nie istnieje w oderwaniu od realiów serwisowo-ekonomicznych. Jasne, można by dalej używać zwykłych nakrętek, ale to wiązałoby się z całą resztą dawnych wymagań - albo koniecznością częstych kontroli, albo używania kontrnakrętek, albo dokręcania znacznie większym momentem (co z kolei wymaga zwiększenia wytrzymałości, więc albo lepszy materiał, albo grubszy przekrój i większa nakrętka). Itd, itp... A wszystko to koszty, koszty, koszty! Nie ma rozwiązań idealnych - są tylko lepsze pod pewnymi względami, a jednocześnie gorsze pod innymi, nieważne czy to Dacia, Volkswagen czy Mercedes.

Marmach napisał/a:
bębny to rak na zdrowym ciele układu hamulcowego

Jak wyżej - mają swoje zalety, wcale nie wyłącznie finansowe.

ricken - 2017-11-09, 08:49
Temat postu: Nakrętka tylnej piasty Sandero
Czy nakrętka o oznaczeniu 470R0005BTA bedzie pasowac do Sandero?
Niby pisze że do Logana..

laisar - 2017-11-09, 11:39

ricken napisał/a:
Czy nakrętka o oznaczeniu 470R0005BTA bedzie pasowac do Sandero?

Pasować będzie, ale nie jest właściwa - ma wysokość 17,5 mm, a powinna mieć 20 mm.

OE 7703034250, zamiennik 470R0025BTA.

ricken - 2017-11-09, 12:39

Kurde krecik skąd ty to wszystko wiesz?
laisar - 2017-11-09, 12:49

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194
shrek - 2017-11-09, 20:51

ricken napisał/a:
Kurde krecik skąd ty to wszystko wiesz?


Tajemna wiedza. Zawsze sie przyda. :-D

Gasnik - 2018-08-23, 16:28

Czy stalowe zaślepki nakrętki piasty można kupić oddzielnie, czy tylko razem z łożyskiem? Macie może jakiś numer części?
laisar - 2020-09-03, 23:06

Gasnik napisał/a:
Czy stalowe zaślepki nakrętki piasty można kupić oddzielnie

Tak - http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / LS04 / Manual / 33 Rear bearing elements / Stub axle - hubs (Brake drum) / nr 5:

przed 2006.12.06 - 7700754393 / 8200649356
między 2006.12.06 a 2008.07.07 - 8200649356
po 2008.07.07 - 8200741443 / 7700771651

Gasnik - 2020-09-04, 06:57

laisar napisał/a:

Tak - http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / LS04 / Manual / 33 Rear bearing elements / Stub axle - hubs (Brake drum) / nr 5:

przed 2006.12.06 - 7700754393 / 8200649356
między 2006.12.06 a 2008.07.07 - 8200649356
po 2008.07.07 - 8200741443 / 7700771651


Chcesz nagrodę złotej łopaty? :mrgreen:
Po 2 latach zupełnie zapomniałem że o to pytałem :mrgreen:

laisar - 2020-09-04, 10:35



Odkopane w ramach porządków, a informacji nigdy dość (:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group