|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Moja wersja "Stepway"
ex_perimental - 2017-11-15, 11:59 Temat postu: Moja wersja "Stepway" Duster w mojej interpretacji.
kicpra - 2017-11-15, 12:11
Elegancko wygląda. Ta listewka na maskę jest super, też bym kupił gdyby była do Logana II.
ex_perimental - 2017-11-15, 12:22
Stanąłem na rzęsach, żeby ją zdobyć...
Napisz do Ecoplast z Belgii, są producentem wszystkich plastików dla Renault/Dacii. Kilkanaście maili wymieniłem z facetem z działu sprzedaży i się udało jak widać.
Piotrek721015 - 2017-11-15, 12:42
Te nakladki na maskę. Na wschodzie produkują do prawie wszystkich modeli. Do logana tam też dostaniesz.
ex_perimental - 2017-11-15, 13:03
Nie wiedziałem tego. Jak szukałem do Dustera, to nigdzie nie mogłem tego dostać. Przetrzepałem wszystkie ebey'ie i inne portale aukcyjne ru i ua. Fakt, były takie osłony, ale coś a'la Heko z pleksi... Nie o to mi chodziło.
Dostałem maila, że wyprodukowali tylko 2,5 tys sztuk. Napisali, że wyprodukują dla mnie 1 sztukę (nie chce mi się w to wierzyć do końca), bo jestem uparty. Nie wiem, czy wykopali to z pod ziemi, czy wyprodukowali, ale udało się- zero problemów z odpryskami po kamieniach w tym miejscu.
Niewątpliwą zaletą zakupu u producenta było to, że w moim wypadku cena była "goła", bez pośredników (na LZParts kosztowała tyle samo, jednak produkt był niedostępny i odpisali mi, że już nie będzie w ich ofercie). Drugie tyle niestety kosztowała wysyłka kurierem.
Belg szukał/myślał ponad tydzień nad najtańszą wysyłką i znalazł- 20 Eur (pierwsza opcja 55 Eur) :/ (co i tak wyrwało mnie z butów).
Marek1603 - 2017-11-15, 13:10
No i pięknie, gratulacje.
Toiko - 2017-11-15, 14:51
łaaaadny :)
A w tym lusterku co to się kryje? Jakaś dodatkowa kamera, czy inne ficzery?
ex_perimental - 2017-11-15, 14:58
Nie, w lusterku nie kryje się kamera. Ta jest przyklejona do szyby na własnym uchwycie. Lusterko jest fotochromatyczne (na forum montują od Meganki, kombinując z uchwytem...), mam je tylko dlatego, że brakowało mi wskazań temperatury zewnętrznej. Nie widziałem dla wyświetlacza temperatury innego, lepszego/ estetycznego miejsca, które nie wzbudzałoby wątpliwości, że tak wyjechał z fabryki (wersja Dustera przedliftowa). W lusterku jest temperatura i kompas (na tym ostatnim akurat mi nie zależało, jest w bonusie)
kicpra - 2017-11-15, 18:23
Piotrek721015 napisał/a: | Te nakladki na maskę. Na wschodzie produkują do prawie wszystkich modeli. Do logana tam też dostaniesz. |
Do Logana dostanę, ale Renault a nie Dacii. Front mają trochę inny. Swoją drogą jak ktoś potrzebuje takiego gadżetu do starszego Logana/Sandero albo Dustera to mogę załatwić od wschodnich sąsiadów.
Jan Dusigaz - 2017-11-15, 19:42
Fajne i ze smakiem zrobione mody.
Kubuch - 2017-11-15, 20:58
Dla mnie festyn ale ja się nie znam ;) Co masz tam za koła? - jakoś tak dziwnie wygląda z boku to auto.
wuju - 2017-11-15, 21:19
Listwa na maskę fajna. Lusterko już nie koniecznie ale to moja opinia
kicpra - 2017-11-15, 21:23
ex_perimental napisał/a: | Stanąłem na rzęsach, żeby ją zdobyć...
Napisz do Ecoplast z Belgii, są producentem wszystkich plastików dla Renault/Dacii. Kilkanaście maili wymieniłem z facetem z działu sprzedaży i się udało jak widać. |
Napisałem. Zobaczymy co mi odpiszą. Dzięki za namiar .
Dominus - 2018-03-11, 13:32
Jak masz zrealizowane załączenie dodatkowych dalekosiężnych? Razem z długimi czy osobno?
Dodatkowy moduł z przyciskiem?
ex_perimental - 2018-04-01, 10:29
Nie ma modułu, są tylko trzy przekaźniki typu mini (po jednym na lampę oraz "sygnał" o włączeniu świateł mijania). Lampy włączają się wraz z długimi, ale tylko wtedy gdy mam włączone światła mijania (+12v z mijania na sterowanie "trzeciego" przekaźnika, po zwarciu styków masa z niego idzie na masę sterowania przekaźników reflektorów dalekosiężnych, "+" sterujący masz gdy włączysz długie).
ex_perimental - 2018-06-01, 11:47
W końcu zabrałem się za przeróbkę tarcz zegarów.
ex_perimental - 2018-06-10, 11:09
2DIN...
Żeby radio się nie resetowało przy zapalaniu, trzeba zrobić potrzymanie +12v po stacyjce (znika przy rozruchu lub podłączyć na stałe pod aku- trzeba jednak pamiętać przy wyjściu z auta, żeby wyłączyć radio) na przekaźniku- w moim wypadku P3SRPx.
ex_perimental - 2018-06-29, 15:13
Dalekosiężne w końcu nie "gubią" się na tle przodu.
ex_perimental - 2018-06-29, 15:16
Nowe felgi, te na lato, poprzednie na zimę.
Belphegor - 2018-06-29, 21:39
Piękne felgi. Super też te dodatkowe światła wyglądają. :)
ex_perimental - 2018-11-20, 16:51
Z nowości...
- kondensator wspomagający pracę akumulatora,
- włącznik/wyłącznik ESP, obok dołożonego własnoręcznie systemu ESP na przełomie zimy/wiosny,
- dodatkowe wskaźniki, choć zależało mi wyłącznie na voltomierzu (drugi dla symetrii).
ex_perimental - 2019-02-23, 13:30
Kolejne mody...
- kamera cofania,
- spryskiwacze reflektorów.
Wkrótce będą tarcze na tylnej osi.
Belphegor - 2019-02-24, 13:28
Naprawdę szacun za robotę włożoną w auto. Zmieniałeś zbiornik na płyn do spryskiwacza na większy z osobną pompką, czy coś?
ex_perimental - 2019-02-24, 23:32
Nie ma miejsca na zbiornik. Planowałem wsadzić ten z VW Caddy, jest spłaszczony i ma regularny kształt, ale... Między filtrem paliwa a halogenem nie ma miejsca nawet na źdźbło słomy. Zbiornik jest więc fabryczny, wychodzi z niego przewód doprowadzający płyn do pompki- w okolicy prawego halogenu.
ex_perimental - 2019-03-31, 10:41
Zgodnie z zapowiedzią. Tarcze na tylnej osi... Kilka zdjęć na szybko.
laisar - 2019-03-31, 13:44
Jak sprawy formalno-prawne? OBT?
ex_perimental - 2019-03-31, 16:12
Mam to w pompce mowiac szczerze. Bede sie drapal w glowe za rok, jest dopiero co po przegladzie. Wszystko smiga, wiec nie sadze, zeby byly problemy.
Nie mogę zmierzyć siły hamowania i porównać, bo nie mam żadnego wydruku, jak był na bębnach. Hamuje jak brzytwa, na bębnach zresztą też hamował... Jedyna różnica jaką zaobserwowałem, to pedał hamulca bierze wyżej i jest twardszy- co mnie bardzo cieszy (a klocki z przodu i z tyłu jeszcze się do końca nie ułożyły).
laisar - 2019-04-02, 10:18
ex_perimental napisał/a: | nie sadze, zeby byly problemy |
Oby, ale zgodnie z prawem układu hamulcowego nie wolno przerabiać...
ex_perimental napisał/a: | nie mam żadnego wydruku, jak był na bębnach |
Owszem, SKP nie dają - ale czy nie powinny mieć w bazie wyników z poprzednich lat?
A co do technikaliów - z jakiego modelu podeszły części? Wszystko plug&play?
I w jaki sposób działa linka ręcznego na hydrauliczne tłoczki???
ex_perimental - 2019-04-02, 14:29
A co do technikaliów - z jakiego modelu podeszły części? Wszystko plug&play?
Scenic III lub Megane III kombi- tylko te mają tej samej wielkości, masywniejsze łożysko (sedan i hatchback mają mniejsze bodajże 25 mm otwór w środku). Piasty pasują idealnie, ale... śruby do przykręcenia piasty są ciut (o rozmiar) większe i trzeba rozwiercić minimalnie otwory (max 1mm).
Na zaciskach są takie jakby wpustki prostokątne 15x10x10 mm. Trzeba je liznąć jakieś 5mm z racji, że belka (mocowanie piasty) jest troszkę innego kształtu w Megance.
Przewody hamulcowe, wystarczy wyprostować rurki i założyć przewody elastyczne długości 20 cm.
Przewody czujnika ABS od Meganki/Scenica III- są dłuższe o jakieś 20 kilka cm. Wtyczka plug & play.
I w jaki sposób działa linka ręcznego na hydrauliczne tłoczki???
Tak, linka działa na tłoczki.
To jeszcze nie jest finalny efekt, muszę to bardziej wylizać po mechaniku...
corrado - 2019-04-15, 15:29
Zajebiscie, takie heble powinin miec kazdy duster !
Bierzcie przyklad z ex-perimentala i poprawiajcie dacie.
ex_perimental - 2019-04-27, 17:04
Tym razem chłodnica oleju w Loganie żony, szkoda mi było biedaka jak się "gotował" na LPG... Chłodnica od Toyoty Camry 2.4 (od 1.2 Tce nie pasuje, jest inny układ pasowy- koło pasowe na wale...) + dystans 15 mm (żeby ominąć skurw...ą śrubę od obudowy pompy oleju) + uszczelka pomiędzy podstawę mocowania filtra, a dorobiony dystans (uszczelka z toyoty corolli 1,8 VVTi) + śruba mocująca (akurat miałem taką z jakiejś renówki, wystarczyło tylko skrócić gwint z jednej i z drugiej strony).
ex_perimental - 2019-05-13, 09:17
Ma być ciszej...
Przyjdzie do tygodnia czasu.
ex_perimental - 2019-07-07, 16:32
Baska Voda 2019...
MartinezTychy - 2019-07-10, 16:24
Ładnie,gratuluję modyfikacji lubię takie smaczki,jestem na Tak.
Pozdrawiam.
ex_perimental - 2019-09-25, 10:47
Zmiany ciąg dalszy...
- podświetlenie licznika (białe),
- tarcze zegarów (na zdjęciu są jeszcze "stare", czekam na nowe- dodałem nowe kontrolki...)
- dojazdówka (135/90r17) w przerobionym koszu,
- osłona przewodów paliwowych (też musiałem ją skrócić, bo wchodziła mi w deflektory zaadaptowane z Logana II)
ex_perimental - 2019-09-26, 13:35
Kontrolki i tarcze... Jeszcze muszę dopracować.
ex_perimental - 2019-10-08, 10:56
Ostateczny "look" zegarów (zmiana podtyktowana dodatkowymi 3 nowymi kontrolkami- kontrolka wypalania dpf'a, instalacji gazowej, zimnego oleju).
... a na koniec wisienka na torcie- 07.09.2019, zajebi..a polska autostrada (A4), okolice Opola, kolumna aut na lewym pasie w zwiazku z wyscigami sloni i nagle zablakany kamulec trafia mnie w tylny blotnik (zdarty lakier do golej blachy). Wkurw pewnie nie przejdzie mi do konca roku- 5 lat bez przygod, przejechana Europa i oczywiscie takie rzeczy tylko na polskich drogach... SIC!
laisar - 2019-10-08, 21:03
ex_perimental napisał/a: | obrotomierz |
Skoro już i tak robiłeś swoją wersję zegarów, to dlaczego nie skończyłeś obrotomierza na tych powiedzmy 5000 obr?
ex_perimental napisał/a: | zdarty lakier do golej blachy |
I czym się tu przejmować? Zamalować pędzelkiem i cieszyć się, że to nie szyba przednia...
ex_perimental - 2019-10-09, 11:00
Do 5 tys i co dalej, czarne pole? Jakby to wyglądało... Nie potrafię zaprogramować elektroniki, żeby wskazywało 5 tyś, tam gdzie jest 7.
Niektórzy się przejmują, zwłaszcza, że lakier do teraz był "igła". To raczej jest wkurw a nie przejęcie, zaprawka właśnie w toku...
laisar - 2019-10-09, 12:29
ex_perimental napisał/a: | Jakby to wyglądało |
No nie gorzej niż te śmieszne fabryczne 7 tys. (;
ex_perimental napisał/a: | zwłaszcza, że lakier do teraz był "igła" |
To tylko auto - strach w takim razie pomyśleć co będzie, jak znajdziesz u siebie pierwszy siwy włos...
ex_perimental - 2019-10-10, 11:24
Spokojnie, juz pare ladnych lat posiadam pierwsze siwe wlosy i nawet mi pasuja ;)
laisar - 2019-10-10, 12:02
No to zmarszczki - w sumie lepsza analogia do rys na lakierze (((;
ex_perimental - 2019-10-11, 09:47
Tez mnie to nie martwi i nie zajmuje tysiecznej mysli w ciagu zycia... Strzelasz dalej, czy sie poddajesz, bo nie widzę sensu tego przeciągać ;)
laisar - 2019-10-11, 16:22
Uśmieszek na końcu daje nadzieje, że wkurw nieco się zmniejszył, więc trud mój skończon C:
Fruxo - 2020-12-29, 18:25
Cytat: | . ale... śruby do przykręcenia piasty są ciut (o rozmiar) większe i trzeba rozwiercić minimalnie otwory (max 1mm). |
A nie można dać odpowiednich śrub (jakich) i dlaczego nie można dać tych ori z scenika ?
Te otowry są za krótkie czy mają inny rozmiar przekroju i trzeba je rozwiercać/gwintować od nowa.
A może ci chodzi o otwory w ramie na śruby że trzeba ja przesunąć ?
ex_perimental - 2021-01-18, 15:34
Śruby są oryginalne ze Scenica wraz z piastą, rozwiercić trzeba było punkty mocowania do belki- ten element belki do której przykręca się piastę. Wiem tylko tyle, co powiedział mechanik- wziął i odstawił auto jak byłem w pracy. Linkę ręcznego trzeba dorabiać, gdzieś może mam rysunek z wymiarami...
ex_perimental - 2021-01-18, 15:42
Zimową porą, nie myty od października...
ex_perimental - 2021-01-26, 11:05
Nowe kratki.
ex_perimental - 2021-02-13, 13:54
Osłona belki skrętnej- at last!
ex_perimental - 2021-06-08, 13:40
Nowy look.
corrado - 2021-06-08, 14:50
No no no ! pięknie ! wygląda na dwa razy droższy niż jest :)
toka93 - 2021-06-08, 15:09
Z czego ten tylny zderzak jest?
syn marnotrawny - 2021-06-08, 22:24
DObry ten "nowy look" podoba mi się :)
ex_perimental - 2021-12-13, 12:24
Powrót do korzeni, już kiedyś taki myk zrobiłem w innym aucie. Poprawiło się prowadzenie w zakrętach, na co liczę i w tym wypadku. Planowałem to od 2015 roku, odkąd go kupiłem. Pozostaje jeszcze podciąć osłonę belki tu i ówdzie...
Kolejne mody w toku- grzałki nurnikowe już siedzą ze sterownikiem (sterowanie analogowe na przekaźnikach i czujnikach, nie udało się ze sterowaniem z ECU mimo pokrycia w 90% pinów w kostce) oraz dodanie dwóch rolek, tak by wycisnąć więcej z układu pasowego.
|
|