|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Dokker Van z LPG, wół roboczy firmie wykończeniowej :)
grabarz_tg - 2017-12-30, 20:29 Temat postu: Dokker Van z LPG, wół roboczy firmie wykończeniowej :) Jest i on, długo wyczekiwany jeszcze dłużej kalkulowany.
Od pomysłu do zakupu był prawie rok czasu.
Wersja komfort z LPG:
- elektryczne szyby
- klima
- radio BT
- dołożony czujnik parkowania
Wpłata 35 k, 5 lat z rata 350 zł
Dzięki koledze z forum mam Easy Servis za 99 zł do 60 tyś.
W miesiąc zrobione 3 tyś km. Już zarabia na siebie :)
tosiek - 2017-12-30, 20:32
grabarz_tg, jaki silnik? Niech Ci biznes napędza bezawaryjnie :)
grabarz_tg - 2017-12-30, 20:43
1,6 sce
benny86 - 2017-12-31, 20:50
Gratuluję :)
Przy takich przebiegach to LPG w jeden miesiąc zarobi na dwie raty, nie licząc już tego że auto same w sobie zarabia na siebie i właściciela
RowerekCombi - 2018-01-01, 09:58
gratulacje
grabarz_tg - 2018-01-01, 20:55
Dziś na pace zamontowałem sklejkę 12 mm.
Wykorzystałem otwory fabryczne, mam nadzieje ze jak będę wykonywał przegląd to nie będę miał przez to problemu.
Z auta jestem bardzo zadowolony, wiem że jest straszny "hejt" na auta budżetowe ale to jest auto do pracy. Traktuje je dokładnie tak samo jak wkrętarka czy inne narzędzie
W środku jest wszystko co potrzebne, nawet półeczka gdzie idealnie mieści się teczka z fakturami.
Z moich spostrzeżeń:
- na autostradzie się trochę meczy, za krótka skrzynia, duże obroty przy dużych prędkościach, ale o tym wiedziałem i nie mam pretensji do nikogo :)
- jedyny minus to .... mikrofon zestawu głośnomówiącego, wszyscy skarżą się ze słabo mnie słychać, w poprzednim aucie niemal bliźniaczym (Kangoo ) miałem radio nie fabryczne z BT i było git. Czytałem na forum ze aktualizacja sofu pomaga, więc jak będę miał kiedyś chwile to podjadę i ich zaatakuje
Michał B24 - 2018-01-01, 21:01
Cześć, aktualizacja softa nic nie daje, ale mikrofon bywa fabrycznie źle zamontowany. Prawidłowy montaż rozwiązuje problem. Tak mi powiedzieli w serwisie, zgłosiłem, naprawili, działa.
jas_pik - 2018-01-01, 21:06
grabarz_tg napisał/a: | . mikrofon zestawu głośnomówiącego, wszyscy skarżą się ze słabo mnie słychać, w poprzednim aucie niemal bliźniaczym (Kangoo ) miałem radio nie fabryczne z BT i było git. Czytałem na forum ze aktualizacja sofu pomaga, więc jak będę miał kiedyś chwile to podjadę i ich zaatakuje |
Dużo łatwiejszym i prostszym sposobem jest przekręcenie samej wkładki w obudowie bo nie wiadomo dlaczego jest skierowana w bok - celuje w gumę w której jest wsadzona mająca być amortyzacją wkładki zamiast być skierowana w dół - aby zbierać dźwięk - czyżby któryś dostawca sabotował wkładki mikrofonowe przeznaczone do Dacji czy też celowy zabieg Renault ?
A dodatkowo włożenie kawałka gąbki pomiędzy blachę dachu a podsufitkę znacznie zmniejszy szumy
grabarz_tg - 2018-01-01, 21:18
Dzięki za rady!
Tutaj możecie zobaczyć auto przygodowe na wyjazd w delegacje :)
Sklejka 170 zł i 1,5 h pracy, w ASO "trochę" drożej
jas_pik - 2018-01-01, 23:59
Świetnie to zrobiłeś.
Zwymiaruj i daj rysunek na klubie .
Na pewno kilka osób będzie Ci wdzięcznych
grabarz_tg - 2018-01-07, 18:38
Zrobione już 3700 km i w ciągu najbliższego tygodnia pęknie minimum plus 1000 km.
Aż jestem zdziwiony ze tyle km robie :)
Oczywiście wszystko bez zająknięcia, nie czuje momentu przełączania na LPG. Bajka
Przy 110 km/ h mam równo 3 tyś obrotów i wg mojej opinii to optymalna prędkość w trasie dla tego dostawczaka.
Jak zrobiłem sklejkę?
1. Pobieram wymiary z maty z allegro
http://allegro.pl/dacia-d...6855607323.html
długość ok. 180cm
szerokość ok. 116,5cm
12 mm w Leroy Merlin w tym wymiarze koszt ok 170 zł
2.Odkręcam wkrętarka śruby mocujące ładunek i wysuwam je w górę.
3. Odkręcam ten "pofalowany plastik" na końcu paki
4. Wsuwamy naszą sklejkę do końca, gdzie obciera to podcinamy z boku
5. Uderzamy młotkiem w płytę, wysunięte śruby znaczą nam miejsce otworu na ładunek, wyciągamy sklejkę obracamy na druga stronę i wiercimy otwór
6. Przykładamy na koniec sklejki nasz odkręcony pofalowany plastik, odrysowujemy jego kształt i wycinamy wyrzynarką
7. Ze względu na grubość sklejki 12 mm, fabryczne śruby nie pasują, muszą być dłuższe, chyba 8-9.
arczi_88 - 2018-01-07, 19:36
Nie przesuwa się towar na pace? Jednak ta oryginalna podłoga to wydaje się mniej śliska niż sklejka. Czy to chodziło tylko o wzmocnienie?
Niech autko służy dobrze :)
grabarz_tg - 2018-01-07, 19:43
Trochę się ślizga ale bez sklejki też się ślizgała, docelowo będę miał regały na skrzynki na narzędzia.
Fabryczna podłoga jest "pofalowana" przez co nic nie stało równo, tylko każde wiadro czy skrzynka była krzywo, wywracało się. Trudniej było utrzymać w czystości.
grabarz_tg - 2018-01-22, 20:47
Nadszedł ten dzien, troche za wczesniej, dziś się po raz pierwszy "wkurwww"
Auto ma problemy z przełanczaniem na LPG
Najpierw jechałem ok 40 km na LPG, zgasiłem auto, zakupy wracam po 1,5h - 3 na dworze, i pojawia sie taki dziek i myga dionda.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Miałem trochę mało PB wiec dotanknowałem, auto przełączyło się na LPG od razu, myślałem ze to to.
Przejechałem 25 km zgasiłem auto na 20 min, odpalam i znowu to samo.
Jestem już umówiony do serwisu, ale mocno mnie to wkurzyło.
Przebieg 4700 km i pierwsze "przygody"
Co to oznacza?
arczi_88 - 2018-01-22, 21:02
grabarz_tg napisał/a: | Co to oznacza? |
Oznacza to tylko tyle, że gaz jest do kuchenek.
Nie bijcie xDD
grabarz_tg - 2018-01-22, 21:09
To nie jest śmieszne :(
tosiek - 2018-01-22, 21:25
ASO i na interfejs odczytać błędy.
Możliwy któryś elektrozawór bo lubią się zacinać lub cokolwiek innego.
Dracid - 2018-01-23, 08:04
Ciekawe, czy będą próbowali wmówić Ci, że brudny gaz tankowałeś. Chyba koledze luk006 przez telefon postawili diagnozę taką właśnie.
Byłem świadkiem jak mocno poirytowany pan w Długołęce po raz któryś przyjeżdżał z tym samym problemem. Nie znam silnika, modelu ani nic. Wiem, że podnosił głos bardzo wyraźnie, a poirytowanie wzrosło do granic wytrzymałości, gdy znów wmawiano mu, że brudny gaz tankuje.
Na szczęście pan ma więcej aut (firmowe) i dobrze podsumował, że jakoś nissanom i jakiejś tam jeszcze marce gaz z Orlenu dziwnym trafem nie szkodzi, a dacia ma problem.
Straszył ów gość mediami, napisał reklamację, odsyłano go od Annasza do Kajfasza (czyt. od działu reklamacyjnego do serwisu) i miał już dość.
grabarz_tg - 2018-01-23, 10:52
Oczywistsze jak tylko dzwoniłem do ASO to pierwsze co to słyszem brudny gaz. Tez tankuje na Orlenie. Jestem mega nabuzowny bo poprzednie auto firmowe jeździło tylko od mechanika do mechanika i teraz 2 miesiąc auto za ponad 50 k i już "coś" . Umówiony jestem na wtorek za tydzień dopiero.
route2000 - 2018-01-23, 11:06
Ciekawe, jak może być brudny gaz??? Przecież są filtry LPG, jeden w elektrozaworze, a drugi miedzy reduktorem a wtryskiwaczami.
Kacper_Potocki - 2018-01-24, 15:26
I jak, wiadomo jest co to jest?
Kubuch - 2018-01-24, 18:10
Przecież napisał, że jest umówiony na serwis w przyszły wtorek?
grabarz_tg - 2018-01-24, 18:41
Będę za tydzień we wtorek.
Jeżdżę cały czas, tylko cały czas w koło komina, jednak teraz jest na plusie i auto samo się przełącza i jest ok.
Nie mniej jednak bardzo mnie ten błąd zaniepokoił (czyt, wkurrr..).
Wg mnie zawór sie nie otwierał, ale dlaczego? I czemu teraz działa cały czas?
Przy okazji upomnę się o mikrofon do zestawu BT
tosiek - 2018-01-24, 18:48
grabarz_tg napisał/a: | Wg mnie zawór sie nie otwierał, ale dlaczego? I czemu teraz działa cały czas? |
Często nie odbija ten w butli po tankowaniu a butle niby z polski, ciekawe jak zawory :) W Sandero I z fabrycznym gazem kiedyś zatankowałem prawie full butlę pojemnością z homologacji bo nie odbił.
To już chyba 3 przypadek na forum w przeciągu kilku miesięcy z nowymi autkami z LPG.
Przecież nawet jakby dodawali mazut do gazu to przy tak małym przebiegu powinny filtry spokojnie wyłapać a zawór powinien być przystosowany do takiej pracy w zbiorniku o ile to ten.
U nas już chyba nie ma filtrów paliwa Pb bo wierzą w czystość paliwa na naszym rynku Filtry nadal daja na wschodzie.
route2000 - 2018-01-25, 09:31
Filtry Pb można samemu założyć, żadna filozofia...
grabarz_tg - 2018-01-25, 19:59
Gdybym chciał samemu wymieniać jakiekolwiek filtry to kupiłbym T4 1,9 25 letnie i bym dłubał przy nim.
Mam firmę i mnie interesuję przekręcanie kluczyka i nic więcej.
emsiol - 2018-02-22, 19:02
No to kolega witaj w klubie!!! Właśnie zaczął Ci się niekończący się serial miłych wizyt w ASO - opis w moim temacie:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15797
grabarz_tg - 2018-03-14, 00:04
Mała ciekawsotka, nie miałem czasu pojechać z ta usterką do seriwisu bo pojawiała sie okazjonalnie aż do wczoraj. Auto juz na LPG sie nie przełancza wcale, mam nadzieję ze nie będzie tak źle jak kolega piszę.
W sobote serwis.
route2000 - 2018-03-14, 08:00
Pewnie zrypał się elektrozawór.
Jonekj - 2018-03-14, 21:22
Kiedy Twoja Dacia nie przełączyła na LPG...
emsiol - 2018-04-18, 06:41
grabarz_tg napisał/a: | Mała ciekawsotka, nie miałem czasu pojechać z ta usterką do seriwisu bo pojawiała sie okazjonalnie aż do wczoraj. Auto juz na LPG sie nie przełancza wcale, mam nadzieję ze nie będzie tak źle jak kolega piszę.
W sobote serwis. |
Serwis pomógł? Czy powoli planujesz już kolejną wizytę?
grabarz_tg - 2018-04-30, 19:35
Tak, poł godzniki max i załatwiona sprawa w ramach grwarancji.
Widzę po stopce że u ciebie kolego , nie zaciekawie...
Mamert - 2018-09-08, 10:51
tosiek napisał/a: | U nas już chyba nie ma filtrów paliwa Pb bo wierzą w czystość paliwa na naszym rynku Filtry nadal daja na wschodzie. |
Filtr Pb jest zespolony z pompą paliwa i czujnikiem poziomu paliwa.
A co do czystości LPG poddawanej w wątpliwość przez serwisy, to zauważyłem, że większość problemów dotyczy samochodów wyprodukowanych w Maroku (Lodgy, Dokker). Tu się nasuwa pytanie - w jaki sposób są składowane zbiorniki gazu na Saharze ? Być może stoją na zewnątrz nie zabezpieczone przed pyłem pustyni...
Belphegor - 2018-09-08, 11:29
Zbiorniki są montowane w Polsce w Gliwicach. Są polskiej firmy Stako.
Mamert - 2018-09-08, 11:57
Hmm… a instalacje w innych krajach ??? Np w Hiszpanii ? Tam dystrybutory mają inną końcówkę, a Dacie tam dostarczane mają włoską końcówkę czyli taką jak w Polsce. Wychodzi na to, że gaz jest montowany centralnie albo w fabryce, albo w jakiejś innej manufakturze. Nie sądzę, żeby samochody były transportowane w te i wewte po Europie. Raczej zbiorniki jadą do fabryki, a firma Stako ma wyrobioną markę w Europie między innymi za sprawą zbiorników do powietrza w ciężarówkach.
Belphegor - 2018-09-08, 13:20
Zbiorniki są transportowane na składy centralne pojedynczych krajów. Końcówka do tankowania nie ma znaczenia, bo ta i tak jest montowana w fabryce. Już w fabryce jest wiadome na jaki rynek przeznaczony jest samochód i stąd wybór końcówki.
Mamert - 2018-09-09, 00:48
Zaraz, zaraz... to do Hiszpanii wysyłają Dacie z niekompatybilną końcówką i bez zbiornika ? I zakładają w Hiszpanii zbiornik ? A co z resztą układu gazowego ? Gdzie on jest montowany ?
CzarnY - 2018-09-10, 09:18
Do hiszpanii są wysyłane z końcówką na rynek hiszpański a butle montują u nich na miejscu.
Do polski są wysyłane z końcówką na rynek polski a butle montują u nas na miejscu na placu centralny.
Belphegor - 2018-09-10, 09:23
Dzięki CzarnY - o to właśnie mi chodziło.
Mamert - 2018-09-25, 21:42
A to ciekawe rzeczy opowiadacie... Moim zdaniem wszystko jest montowane w Tangerze.
https://youtu.be/W5pdJoAH_Ao
Mamert - 2018-11-08, 21:39
Belphegor napisał/a: | Zbiorniki są montowane w Polsce w Gliwicach. Są polskiej firmy Stako. |
Mam papiery nowej Lodgy, wszystko jest montowane w Tangerze, w Polsce, a dokładniej w Gliwicach jest robiony doraźny przegląd Transportowego Dozoru Technicznego na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu z dn. 20 października 2006 roku. i polega tylko na rewizji zewnętrznej czyli innymi słowy, czy ładnie wygląda, jest szczelne i czy zgadzają się numery fabryczne przede wszystkim butli gazowej.
|
|