DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Jak jezdzi się loganem 1.00 SCe

kubalonek - 2018-01-18, 11:56
Temat postu: Jak jezdzi się loganem 1.00 SCe
Noszę się z zamiarem kupna samochodu służbowego dla przychodni . Wybór z powodu budżetu to logan golas Sce ( budżetówka ) . czytałem forum każdy narzeka na ten silnik ale bez konkretów . czy ktoś ma takie autko i jak się to się sprawuje ? > jak to jest ??
Fruxo - 2018-01-18, 13:08

nie łatwiej się przejechać ?
CzarnY - 2018-01-18, 13:18

Przejechałem się 09tce i 1.0 sce.

Zamówiłem 1.0 sce. W wersji laurente - przynajmniej jest klima i jakiś standard wyposażenia - a wyszło 37,5 po rabatach + dodatki.

kubalonek - 2018-01-18, 13:37

budżet do 30 tys. Drożej nie ma opcji . I tak się naprosiłem i jeszcze do końca nie wiem czy się zgodzą . A najsłabszych nie ma do jazdy w Radomiu .
DrOzda - 2018-01-18, 15:11

Do jazdy po mieście wystarczy aż nadto.
Przez te parę dni upałów w roku jakoś trzeba będzie wytrzymać.

kicpra - 2018-01-18, 22:53

Co wy z tym „laurente”? Z Ralphem wam się pomyliło ? :-)
dudu$ - 2018-01-18, 23:06

Według mnie lepszym rozwiązaniem było by zakupienie lekko używanego egzemplarza logana. Do 30 tyś zł można bez problemu znaleźć logana w wersji Open lub laureate. Takie autko miało by 2-3 lata i przebieg między 20 a 50 tys km
goswee - 2018-01-19, 00:08

1.0 jezdzilem na probnej jezdzie. Jest ok. Normalny samochod. Wazy mniej niz tone, wiec jest nawet przyjemnie.
Sam kupilem 1.2 bo akurat opuszczal fabryke, ale wstepnie zamawialem 1.0.
W gorach spisal sie bez zarzutu, tylko trzeba bylo troche redukowac pod gorke. Ale mocy nie braklo przy duzym zaladunku.
Brac i nie marudzic :D

GRL - 2018-01-19, 00:09

Służbowy = na fakturę.
Gdzie kupisz firmowego 2-latka z symbolicznym przebiegiem?
Marne szanse.
Ewentualnie demówka.

kubalonek - 2018-01-19, 12:51

Tylko nówka . Musi być faktura . Poza tym przeglądy itp. . firma płaci . gwarancja . Nie ma co kombinować . jak już władza się zgodzi i podpisze papier to się zobaczy co jest .
route2000 - 2018-01-19, 14:10

Bierz bieda Logan lub Sandero jak kolega Włodarek... to się zmieści w 30 tys. zł. :->
eio - 2018-01-28, 11:58

Na razie jeździłem nim w trasie i mieście - bez obciążenia i jazdy pod górki. Jeśli ktos nie oczekuje dynamicznej jazdy i ruszania z kopyta spod świateł - to jest w sam raz.
Marek1603 - 2018-01-28, 15:04

No właśnie niektórzy mają obawy ale widocznie jeździ podobnie jak 1,2.
benny86 - 2018-01-28, 15:32

Na co dzień jeżdżę niezbyt mocnym autem, dane w profilu wskażą Ci jakim. Loganem 1.0 miałem okazję śmigać dwukrotnie. Pierwszy raz - demówką od dealera (jazda próbna). Pierwsze wrażenia bardzo kiepskie, ale trzeba się tym nauczyć jeździć moim zdaniem. Dość fajnie zbiera się do 70-80 km/h czyli do prędkości które najczęściej rozwijamy w użytkowaniu (pod)miejskim - obwodnice miast, centrum miasta itp. Zdecydowanie gorzej gdy chcemy krajówką/ekspresówką pojechać te 120 - jasne, że pojedzie ale widać że silnik bardziej lubi dwucyfrowe prędkości.
Druga jazda - sąsiad z ulicy kupił nówkę sztukę, ale z drugiej strony konfiguratora względem Twojej wersji - doposażony Laureate w opcje/akcesoria (navi,hak holowniczy,bagażnik dachowy bo zapalony rowerzysta itp itd). Mam wrażenie że lepsza dynamika wynikała z dotarcia silnika (przebieg 5500 km) ale nie jestem ekspertem żeby to jednoznacznie potwierdzić lub wykluczyć.

Generalnie chwilami wkurzały mnie osiągi, ale nie na tyle żeby zdyskwalifikować auto. W salonach konkurencji za maluchy segmentu A w wersji golas i tak zapłacisz więcej, a tutaj przynajmniej przestronność wnętrza fajna...

kubalonek - 2018-01-28, 21:04

Tylko że są jazdy z zamówieniem auta . Panienka z salonu marudzi , szuka , znaleźć nie może , ma dzwonić , nie dzwoni , jutro jeszcze wpadnę pogadać , ale obsługa generalnie jest do bani , aż jestem w szoku że kobicie nie zależy - zupełna zlewka ... aż mnie swędzi jęzor aby pogadać z właścicielem , czasami kreci się po salonie Renault .
CzarnY - 2018-01-29, 11:06

No widzisz... Mi zamówienie trwało jakieś 40 min. I kolejną godzinę, aż system przetrawił dokumenty :)
masterczerwi - 2018-01-29, 16:28

kubalonek napisał/a:
Tylko że są jazdy z zamówieniem auta . Panienka z salonu marudzi , szuka , znaleźć nie może , ma dzwonić , nie dzwoni , jutro jeszcze wpadnę pogadać , ale obsługa generalnie jest do bani , aż jestem w szoku że kobicie nie zależy - zupełna zlewka ... aż mnie swędzi jęzor aby pogadać z właścicielem , czasami kreci się po salonie Renault .


A nie masz innego salonu żeby sprawdzić u konkurencji?
Taka zlewka wynika z dwóch rzeczy:
- Dacia dobrze się sprzedaje i Panieneczka wie że jak nie ten to inny, a prowizję i tak dostanie;
- znak naszych czasów; wszędzie widać że mało komu na czymś zależy, zlewają jak tylko mogą, a jak się coś stanie to nie ma winnych;

kubalonek - 2018-01-29, 21:44

temat załatwiony u innego sprzedawcy . Przeprosili za opieszałość . No i zamówiłem to co akurat było na stoku i oczywiście przekroczyłem budżet ... o 7 tysi . Będzie za 2 tyg. Czyli OPEN z klimą brązowy metalik ... jakoś przeżyję . Oczywiście zdam relację z pierwszych jazd 1.0 Sce . Trochę pogoglowałem na youtube i wnioski są takie że do 120 jedzie później dramat pod nogą i duży hałas . Ale podobno przy ostrożnej jeździe pali na trasie 5.5 L / 100 ... zobaczymy . Temat zamykam .
goswee - 2018-01-29, 22:56

1.2 tez mial byc dramat, planowanie wyprzedzania na trasie z kalendarzem na kolanach i inne lamenty, a w rzeczywistosci nie mam zadnego problemu... Tylko trzeba nie bac sie redukcji na 3 :D
5.5 to tylko emeryci :)

dudu$ - 2018-01-29, 23:19

Za Logana w wersji OPEN zapłacisz okolo 37 tys zł ? Jak tak to uważam, że popełniłem błąd ponieważ według cennika Logan II w wersji Laureate kosztuje 37tyś zł gdzie w podstawie masz już Radio, klime a ponadto w odróżnieniu od OPEN ładniejsze boczki drzwi przednich, trochę dodatkowego chromu na konsoli środkowej i lewarku zmiany biegów, lepsza tapicerkę, regulacje wysokości fotela kierowcy, kierownicy oraz pasów bezpieczeństwa, elektryczne i podgrzewane lusterka no i pełny komputer pokładowy. Rożnica była by taka ze za 37 tys zl nie miał byś lakieru metalicznego, ale osobiście wolałbym mieć lepsze wyposażenie niż ładniejszy kolor.

https://www.otomoto.pl/of...5-ID6yhqgZ.html

CzarnY - 2018-01-29, 23:42

Ja swojego zamówiłem w wersji laurente z dodatkowym kolorem grafitowym w cenie 37,5 po rabacie. Także myślę, że bez większych problemów się da. I to jeszcze z kuponem na easy service czyli 3 przeglądy gratis... :mrgreen:
kubalonek - 2018-01-31, 22:28

Taki był -- sztuk 1 na stanie . W Nowym Targu . Do tego chlapacze , listwy " odbojowe" , klima , szyby elektr. przód , centralny zamek , dywaniki , radio z USB , metalik i kółko dodatkowe . Miałem alternatywę golasa na 9 tydzień - niebieskiego , lub do zamówienia na 14 tydzień . Się zobaczy . A tak za 2 tygodnie najlepszy samochód świata czyli firmowy będzie służył naszej przychodni no i mnie . Zastąpi 12 letniego Fiata Pandę która już jest sprzedana . Jak znam życie min . 20-23 tys . rocznie do przejechania . Aby bezawaryjnie . Ciekaw jestem jaki olej się leje do 1.0 sce ?
goswee - 2018-01-31, 22:34

Syntetyk :D
eio - 2018-02-01, 08:22

A dokładniej - norma ACEA A3/B4 pojemność 3 litry
Klasa 10W40 (-15 do -20 st.C),
Klasa 5W40 (-25 st.C),
Klasa 0W40 (-30 st.C).
Wszystko jest w dokumentacji.

kubalonek - 2018-02-14, 19:00

Dziś odebrałem . Na razie ok 10 km do domu . Niestety silniki 3 cylindrowe to nie to co tygryski lubią najbardziej .. Co do reszty jest OK , niezłe spasowanie , lakier brązowy naprawdę fajnie wygląda , radio podstawowe OK , ale gniazdo USB w złym miejscu - trzeba uważać . Gra ok , szału nie ma . Tapicerka ok , krótkie siedziska . Trochę za miękkie siedziska . Na ale co z silnikiem ... no niestety ... Ja jestem starej daty i klang 3 cylindrowca nigdy mnie nie urzeknie ...szczególnie na niskich obrotach , na wolnych jest ok , dopiero jak się wkręci do 3000 jest ok .. ale to nie to . Niestety czuć brak momentu obrotowego , przyśpieszenia nie ma , on musi być " kręcony " wtedy jest jako tako ... wyciszenie średnie , ale nie jest źle ... w porównaniu do mojej mcv dci zawieszenie jest bardziej sztywne ... na razie tyle . Zrobię parę setek odezwę się ... Taki dupowóz - zero emocji , po prostu jedzie . ciekawe jak z spaleniem .
zwadaa - 2018-02-14, 19:09

kubalonek napisał/a:
radio podstawowe OK , ale gniazdo USB w złym miejscu - trzeba uważać

Po połamaniu kilku pendrivów w ciężarówce kupiłem pendrive w wersji mini i teraz w dusterze też daje radę.
Coś w tym stylu:
http://allegro.pl/maly-pe...5663771389.html

eio - 2018-02-14, 20:23

kubalonek napisał/a:
ale gniazdo USB w złym miejscu - trzeba uważać . .

Przynajmniej nie zapomnisz go zabrać przed opuszczeniem auta i pozostawieniem go na parkingu :-)

kubalonek napisał/a:
Taki dupowóz - zero emocji , po prostu jedzie . ciekawe jak z spaleniem .

Spalanie całkiem, całkiem. U mnie podczas docierania silnika przy obrotach do 2,5 tys spalanie było: 4,5 poza miastem (kilkaset km), 4,7 - lekko mieszany - wg wskazań komputera. Ale według starej metody (pod korek) musiałem coś pochrzanić bo mi wyszło 5,3 na 100 km.

kubalonek - 2018-02-14, 22:40

na niskie spalanie liczyłem dokonując wyboru . Panda miała niby 1.1 65 KM czy coś ale z pod d... y wyrywała że szok . Ale na trasie nie udało się zejść poniżej 7 L przy spokojnej jeździe , a po mieście to i 9 L bez łaski... ale silnik szmerek .. To se ne wrati . No cóż życie jest sztuką kompromisu . Ten silnik SCE lubi po prostu obroty . Trzeba go dotrzeć ,może się ucywilizuje i tyle ...co do pena to takowy sobie sam zrobiłem rozbierając tzw reklamówkę i został taki mały kikutek - okleiłem go tkaniną neoprenową i już . Fajnie wygląda , jest za co złapać i jest krótki . Ale radio ma także BT i fajnie śmiga z telefonem z muzyka ze spotify . Spotify to jednak fajna rzecz na trasy ....tyle ze abonament premium to 30 zł , no i ciągnie NET
eio - 2018-02-15, 07:12

Tak niskie spalanie osiągnąłem przy bardzo restrykcyjie utrzymywanych obrotach i spokojnej jeździe - głównie na A1. Głupio mi było że biorą mnie nawet tiry. Ostatnio w mieście - 7/100, długie korki.
pixa - 2018-02-15, 08:37

kubalonek napisał/a:
Ale radio ma także BT i fajnie śmiga z telefonem z muzyka ze spotify . Spotify to jednak fajna rzecz na trasy ....tyle ze abonament premium to 30 zł , no i ciągnie NET


Spotify jest super - dwie rady: przy premium możesz zassać muzę na kartę pamięci i net nie idzie. Druga rzecz - indywidualny abonament to 20 zł, za 30 zł masz rodzinny - maksymalnie 5 osób może podpiąć się pod abonament - poszukaj ze 2 kolegów i zrzucajcie się po dychu :-)

spoogie - 2018-02-15, 08:37

kubalonek napisał/a:
Spotify to jednak fajna rzecz na trasy ....tyle ze abonament premium to 30 zł , no i ciągnie NET


Spotify kosztuje 20 PLN a jak płacisz za abo to playlisty możesz ściągnąć do odtwarzania w offline i nie będziesz używał ani grama transferu ;)

goswee - 2018-02-15, 20:14

eio napisał/a:
Tak niskie spalanie osiągnąłem przy bardzo restrykcyjie utrzymywanych obrotach i spokojnej jeździe - głównie na A1. Głupio mi było że biorą mnie nawet tiry. Ostatnio w mieście - 7/100, długie korki.


To troche przegiloes... Jakby nawet bylo taniej o 3 litry na setke, to nie jechalbym wolniej niz tiry...

eio - 2018-02-15, 22:39

goswee napisał/a:
To troche przegiloes... Jakby nawet bylo taniej o 3 litry na setke, to nie jechalbym wolniej niz tiry...

Docieranie auta w pierwszym tys. km. Obroty głownie 2.5 tys., max 2.8 - prędkość 80 kmh czasem do 90 kmh. Dwa pasy ruchu, mały ruch. Nikogo nie blokowałem. Teraz już silnik dotarty podręcznikowo :)

kubalonek - 2018-02-21, 09:28

Napisałem posta ale mi go skasowało - za długo pisałem . Więc już jest parę setek . Z każdym kilometrem jakby ciszej - silnik się dociera . mam plan zmienić po 3 tys. Najlepszy zakres obrotów to 2800 - 3500 obr . Generalnie krótkie biegi - mały moment przy 90 km/ h - 3000 obr . Szybciej niż 100 nie jechałem . W srodku OK ale mam wrażenie że siedziska krótsze ? od 1 fazy ... muszę zmierzyć . Radio jest OK o głowę bije BT z zony astry i RAV 4

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group