|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Zerwana uszczelka filtra oleju i możliwe uszkodzenie silnika
piotr_the - 2018-03-06, 18:51 Temat postu: Zerwana uszczelka filtra oleju i możliwe uszkodzenie silnika Witam,
Mam taki problem szwagier żony ma Dokkera 1.5 dci 90km i w styczniu był na przeglądzie i wymienili mu olej(Elf 5w30) i filtr(filtron), który sam dostarczył i ostatnio jak było -20C auto odpaliło i zgasło po ponownym odpaleniu po 5 km zapaliła się kontrolka oleju i zatrzymał się wezwał lawetę i zabrali auto do ASO i podobno winny był nie oryginalny filtr oleju filtron to co napisał serwis:
Cytat: | Nawiązując do rozmowy telefonicznej chciałbym poinformować, ze przyczyną wycieku oleju w samochodzie Dacia Dokker jest odkształcona uszczelka filtra oleju.
W wyniku przeprowadzonej diagnostyki komputerowej defekty zapamiętane to df działania turbosprężarki oraz obwodu doładowania.
W celu ustalenia zakresu naprawy, czynności które należy wykonać w następnej kolejności to demontaż miski olejowej, kontrola panewek oraz turbosprężarki.
Dokumentacja całości procesu diagnozy dostarczana jest na bieżąco do producenta pojazdu
W związku z tym, ze filtr oleju jest częścią nieoryginalna, dostarczona i zamontowana na życzenie klienta istnieje ryzyko, ze przyczyna usterki jest wada części.
W takim przypadku usunięcie awarii w ramach gwarancji producenta będzie niemożliwe. W przypadku odmowy wykonania naprawy na koszt klienta, koszt wykonania diagnozy to 1476 zł brutto.
Ostatecznego kosztu naprawy nie sposób podać bez wykonania kolejnego kroku w postaci opisanych wyżej czynności diagnostycznych.
W związku z powyższym proszę o zwrotna wiadomość z informacja o zobowiązaniu do pokrycia kosztów diagnostyki, w przypadku odmowy pokrycia kosztów przez gwaranta. |
Co radzicie czy filtr mógł spowodować takie coś przecież jest w nim zawór czy może to częste zjawisko, albo to zawór ciśnienia oleju przelewowy jak takowy jest się zawiesił przez tem mrozy? Co zrobić wezwać rzeczoznawcę wysłać filtr do filtrona jakieś pomysły?
Myśle, że zawór przelewowy się zawiesił a filtr był zbyt słabo dokręcony i wywaliło uszczelkę tak tłumaczy się filtron tu: http://pl.filtron.eu/site.php/site/menu?cat=51
Z góry dziękuję za jakieś rady.
Marek1603 - 2018-03-06, 19:12
Był podobny przypadek ale w 1,6MPI.
Też filtr dostarczony przez właściciela pojazdu ale serwis go nie dokręcił porządnie.
Nie wiem jak skończyła się sprawa ale z silnikiem coś się stało, ponieważ pracował na wysokich obrotach na autostradzie podczas wycieku oleju.
Wada filtra czy uszczelki jest praktycznie niemożliwa, ponieważ słychać by było o takich przypadkach, a miliony ludzi codziennie wymieniają olej.
Na chwilę obecną to ASO ma udowodnić, że wina była po stronie filtra, a nie pracownika, który tą część wymieniał.
Najlepiej byłoby wziąć niezależnego rzeczoznawcę, ponieważ ASO będzie robiło wszystko aby odsunąć od siebie winę.
Możesz też zwrócić się do producenta części (filtron-a) co w takim wypadku radzą.
Ja osobiście kilkukrotnie używałem filtrona i nic się nie działo. Warunek trzeba to zrobić z głową. Wystarczy, że podczas dokręcania podwinęła się uszczelka, a to mogłoby się wiązać z jej częściowym lub całkowitym uszkodzeniem.
piotr_the - 2018-03-06, 19:30
Dzięki, napisze do filtrona, pewnie będą chcieli filtr do zbadania i tu jest problem czy rzeczoznawca powinien i czy może go sprawdzić wcześniej auto jest na gwarancji a koszty naprawy w ASO będą pewnie astronomiczne jeżeli coś się zatarło Filtron też będzie chciał się wymigać, trudo komuś udowodnić winnę ale niech udowodnią, że to filtr.
Marek1603 - 2018-03-06, 20:00
Najszybciej, chociaż kosztownie, to będzie na własny koszt rzeczoznawcę np. z PZM-tu i dochodzić swoich praw.
arczi_88 - 2018-03-06, 20:04
Oryginalny filtr by Renault jest dychę droższy, więc kupowanie tańszych zamienników jest dla mnie conajmniej dziwne i jeśli to będzie wina filtra to oszczędności wyjdą bokiem. Choć z drugiej ASO lubi kręcić manianę, komuś filtra nie dokręcą, innemu korka od spustu oleju a jeszcze innemu dopompują opony tak, że wskazówka z manometru wylatuje w kosmos.
piotr_the - 2018-03-06, 20:49
Tak jak nie filtr to pewnie, olej dostarczony jak nie olej to zła eksploatacja itp.
piotr_the - 2018-03-06, 20:56
Marek1603 napisał/a: | Najszybciej, chociaż kosztownie, to będzie na własny koszt rzeczoznawcę np. z PZM-tu i dochodzić swoich praw. |
I teraz pytanie, kto ma reklamować filt ja czy ten co montował jak to jest w ustawie chyba mechanik powinnien wysłać część nie ja chyba do Filtrona?
Krystian67 - 2018-03-06, 21:02
Dlatego po wyjeżdzie z serwisu, trzeba samemu podejrzec co i jak zostalo zrobione. To najsłabsze ogniwo w całej historii Kient - Diler . A wrażliwe czesci eksplatacyjne ładować oryginalne. Jest gwarancja .Co do przykładu .Bedzie ciezko . Kupa straconych nerwów i czasu. Wspóczuję
dudu$ - 2018-03-06, 21:48
ASO dało du.y i winę chce zrzucić na zły filtr dostarczony przez właściciela. Kiedyś była podobna głośna sprawa tylko że w sandero I. Pani na mieście w sklepie motoryzacyjnym kupiła olej TOTAL spełniająca normę Renault ( Total i Elf produkowane są w jednej fabryce z czego elf jest tańszym zamiennikiem ) , w serwisie coś spaprali co spowodowało zatarcie silnika. ASO nie przyznało się do winy, dopiero po interwencji telewizji stwierdzili, że pójdą na rękę i wymienią silnik na swój koszt. Sprawę będzie ciężko wygrać, trzeba zgłosić ją do telewizji oraz do rzeczoznawcy z PZMOT. Teraz zastanawiam się co zrobić z częściami które kupiłem teściowej na przegląd jej sandero w ASO. Zakupiłem olej els sxr 5w40 , filtr oleju Knehta i kabinowy Filtrona z węglem aktywnym. Na przegląd jadę 8 marca i chyba ten filtr oleju zostawię dla siebie a w ASO kupię niby oryginalny aby w przypadku jakiejś awarii oszuści z ASO nie mieli sie do czego przyczepić. Osobiście uważam, że nie jest to wina filtra, od x lat używam zamienników w różnych autach i nigdy nie maiłem problemów. tak samo robi wiele milionów użytkowników aut na świecie i wadliwe filtry zdarzają się bardzo rzadko. Poza tym nawet jakby była wadliwa uszczelka filtra to cały olej z silnika by raczej nie zniknął, a nawet jakby był bardzo duży wyciek to po coś w autach od kilkudziesięciu lat montowane są czujniki ciśnienia oleju które mają za zadanie pomiar ciśnienia w układzie smarowania i w przypadku spadku ciśnienia poniżej pewnego progu zaświecają kontrolkę na zegarach. Ciekawe też która z firm produkuje niby te oryginalne filtry dla Renault? bo na 100% Renault sam ich nie produkuje.
piotr_the - 2018-03-06, 22:06
Znam tą sprawę niezłe jaja ciekawe jak tu się to skończy, co do filtra oleju to Teściu kupił nową KIA i kupowałem mu części i gościu doradził tylko filtr oleju niech pan u nas kupi 23zł bo bywają problemy z reklamacją teraz już wiem jakie .
Pytam teścia i co te części co kupiłem filtr kabinowy najtańszy SCT czy coś mu nie pasowało, mówi nie ok. i zdziwił się, że taki dobry olej w specyfikacji KIA 5w20 Ravenol oni leją 5w30 Lotos choć producent zaleca 5w20
A dla Reni filtry pewnie produkuje Mann- Hummel czyli Filtron
Fruxo - 2018-03-06, 22:14
Teraz najważniejsza jest dokumentacja.
Należy zabezpieczyć dokument zakupu detalicznego , w miejscu zakupu przez kilka miesięcy przechowują się faktury za zakup z hurtowni i taką również zdobyć a może nawet w hurtowi prosić o faktury od dystrybutora . Wszystko jest do zdobycia o ile macie paragon z zakupu tego konkretnego filtra.
Po drugie części zostały zaakceptowane przez ASO na przeglądzie jeżeli mieli jakiś obiekcje do ich jakości działali na szkodę swojego klienta.
Ze swojego doświadczenia mogę tylko potwierdzić słowa ASO , tańsze filtry olejowe mają nieodpowiednie zawory zwrotne oleju albo jakieś tandetne imitacje. Niestety ale w takich warunkach ta niedoskonałość mogła dać o sobie znać. Otarłem się handel częściami i niestety ale w filtrach olejowych filtriona cenne było widać aż nadto szczególnie właśnie w materiale filtrującym i zaworze.
piotr_the - 2018-03-06, 22:23
paragon został aucie mogli go wywalić, co do filtrona to polecam to https://www.youtube.com/watch?v=CXD-cmvCbl0 i inne firmy z testów filtrów
Fruxo - 2018-03-07, 00:03
Jeżeli go wywali robić konkretny dym o niszczenie dowodów.
Mimo wszystko nie podejrzewał bym aso o celowe działanie na szkodę klienta oni by 10 razy woleli naprawić to na gwarancji i zarobić za to pieniądze niż przepychać się z klientem.
We wniosku gwarancyjnym opisali pewnie że użyto nie autoryzowanych części więc importer(gwarant) automatycznie to odrzucił.
piotr_the - 2018-03-07, 08:44
No pewnie tak napisali, ale chyba ustawa zezwala(muszę poszukać) stosowanie zamienników, a przed zakupem był telefon do nich czy można kupić swój filtr i ten mechanik co brał części nie robił problemu.!
Marek1603 - 2018-03-07, 09:41
Czyli wynika z tego że filtr był dobrej jakości skoro mechanik nic nie mówił. A jeżeli nie sprawdził to wziął na siebie odpowiedzialność.
Można też, jak wcześniej, wnioskować zły montaż.
Jest jeden problem, udowodnić to.
Ja myślę, że jak wyłączyłeś auto po zapaleniu się kontrolki zaraz po wcześniejszym ruszeniu to z silnikiem nic się nie stało i wystarczy wymienić filtr na nowy oraz dolać oleju.
Pytanie czy nie próbowałeś jeszcze ty albo w ASO odpalać auto. Wjazd i zjazd z lawety (ręcznie).
piotr_the - 2018-03-07, 11:03
Z lawety ręcznie ale czy mechanik sobie nie odpalił tego nie wiem, a słyszałem o takich przypadkach, że sobie wiechali na hale a potem spuszczali olej a tam sucho i wina klienta.
Dzwoniłem do Filtrona, i dowiedziałem się, że w silnikach dCi zawiesza się czujnik przelewowy regulujący ciśnienie oleju i on może spowodować wypchnięcie uszczelki filtra i wtedy puszka się nadyma odkształca i reklamacja jest 99% odrzucana. Powiedziałem, że mechanik mówił o zawinięciu filtra to niby wtedy w środku to widać odkształcenie w tej rurce z prerforacją tz. zassanie znmniejszenie średnicy, kształu i wtedy niby może być winna filtra, ale muszą przeprowadzić ekspertyzę trzeba oddać go sprzedawcy. Możliwe, że mechanik zajrzał do środka filtra i to stwierdził, ale czy to zrobił nie wiem?
Marek1603 - 2018-03-07, 12:17
No to może być wina tego zaworu. Tylko jak udowodnić.
Olej był gęsty od mrozu, a jeszcze do tego dawno nie wymieniany. Tak czy inaczej to na tą część jest gwarancja. Chyba bez biegłego się nie obejdzie.
A ile km przejechane od poprzedniej wymiany oleju?
piotr_the - 2018-03-07, 12:59
- mało km wymiana oleju była koniec grudnia a awaria koniec lutego z 2 miechy
piotr_the - 2018-03-07, 20:57
Okazało się, że filtra nie odręcali tylko było widać wypchniętą uszczelkę(czyli do środka nie zaglądał) , wysłane zostało pismo by udowodnili, że to wina filtra i nie ma zgody na sprawdzanie co się uszkodziło, zobaczymy co odpiszą.
Marek1603 - 2018-03-07, 21:33
No to możesz dwie rzeczy podejrzewać.
Pierwsze, nie dokręcili filtra.
Drugie, to ten zawór i zwiększone ciśnienie wypchnęło uszczelkę.
jurek - 2018-03-07, 21:49
Albo nie posmarowana olejem uszczelka przed przykręceniem filtra. Mogło to spowodować podwiniecie uszczelki przy dokrecania i wypływ oleju. Znany i potwierdzony powód takiej sytuacji. Niemniej jednak ciężko będzie cokolwiek udowodnić niestety. Zaczyna się bowiem walka na rzeczoznawców. pozdr
piotr_the - 2018-03-07, 22:02
No i w tym problem płacisz to masz inny werdykt od rzeczoznawcy, myślę by ich naciskać żeby się zgodzili na wysłanie filtru do Producenta i niech on zbada czy był wadliw!
mojo - 2018-03-07, 22:04
Jak poszperać w necie to wychodzi, że z dużym prawdopodobieństwem padł ten zawór i podniosło ciśnienie. Jakby źle dokręcili to by raczej lało od razu i 2 m-ce by auto nie pojeździło.
Zabroniłbym grzebania przy aucie i na własny koszt brał bym rzeczoznawcę z PZM żeby zbadał ciśnienie i działanie zaworu ewentualnie całej pompy.
Jak zaczniesz się dogadywać z ASO czy Filtronem to wszystko porozbierają i rzeczoznawca g.. później stwierdzi. Jak na diagnostyce wykazało problemy z turbo to mogła ona już paść i tania naprawa nie będzie więc koszt rzeczoznawcy zwróci się.
matucha - 2018-03-07, 22:36
http://tv.auto-swiat.pl/d...-wymiany/6fryfz
piotr_the - 2018-03-07, 22:41
mojo napisał/a: | Jak poszperać w necie to wychodzi, że z dużym prawdopodobieństwem padł ten zawór i podniosło ciśnienie. Jakby źle dokręcili to by raczej lało od razu i 2 m-ce by auto nie pojeździło.
Zabroniłbym grzebania przy aucie i na własny koszt brał bym rzeczoznawcę z PZM żeby zbadał ciśnienie i działanie zaworu ewentualnie całej pompy.
Jak zaczniesz się dogadywać z ASO czy Filtronem to wszystko porozbierają i rzeczoznawca g.. później stwierdzi. Jak na diagnostyce wykazało problemy z turbo to mogła ona już paść i tania naprawa nie będzie więc koszt rzeczoznawcy zwróci się. |
No tak tylko ten cholerny zawór pewnie się zacina jak jest -20C albo dodatkowo jakaś woda na nim zamarznie i ciężko bedzie to udowodnić!
mojo - 2018-03-07, 22:49
piotr_the napisał/a: | No tak tylko ten cholerny zawór pewnie się zacina jak jest -20C albo dodatkowo jakaś woda na nim zamarznie i ciężko bedzie to udowodnić! |
Masz w sumie rację ale przedstaw to może rzeczoznawcy. Wg mnie jak będziesz tylko grzecznie rozmawiał z ASO czy Filtronem to i tak będą Ci udowadniać że to nie ich wina, za duża kasa tu wchodzi w grę. Nie wiem czy znalazłeś ten temat https://forum-mechanika.pl/threads/1-5dci-wywala-olej-przez-uszczelke-filtra-oleju.14949/
piotr_the - 2018-03-07, 23:14
Nie będę wkleja pisma, ale pisałem o powołaniu rzeczoznawcą i sprawie sądowej jak nie naprawią z gwarancji. Dodatkowo jest teraz pełno kancelarii które zarabiają na podobnych sprawach i biorą tylko prowizję z odszkodowania, ale nerwy, brak samochodu, przymusowy urlop itp. , strata na wartości auta można wycenić i domagać się odszkodowania!
Fruxo - 2018-03-08, 01:37
Opcja z nieposmarowaną uszczelką odpada, dokręcając nowy filtr tam jest pełno napaćkane oleju chyba że ktoś go zmyje ale nie spotkałem jeszcze takiego.
Może to nie zabrzmi optymistycznie ale udowodnił bym na siłę aso ich błąd aby za ekspertyzę nie trzeba było płacić. Zabrał samochód i zrobił przekładkę.
Wyjdzie najszybciej i najtaniej.
Wina leży w 100% po stronie klienta, z opisu wynika że zawiódł filtr oleju który był dodatkowo nie autoryzowany przez renault. ASO filtr przyjęło ponieważ ze specyfikacji wynikało że pasuję on do tego pojazdu ale w żaden sposób nie odpowiadają za jakość jego wykonania. Błąd montażu uwidocznił sie dużo wcześniej.
Może na przeglądzie nie chciało się oleju zlewać i wlali jakiś syf potem przy bardzo niskich temperaturach zgęstniał na tyle że nędzny zawór się zablokował.
Uczmy się na błędach innych, na przeglądy materiały muszą być dokładnie takie same jak stosuje aso bo w takim przypadku nie domyślili by się że filtr był kupiony przez klienta i wszystko poszło by gładko.
mojo - 2018-03-08, 07:27
piotr_the napisał/a: | Nie będę wkleja pisma, ale pisałem o powołaniu rzeczoznawcą i sprawie sądowej jak nie naprawią z gwarancji. Dodatkowo jest teraz pełno kancelarii które zarabiają na podobnych sprawach i biorą tylko prowizję z odszkodowania, ale nerwy, brak samochodu, przymusowy urlop itp. , strata na wartości auta można wycenić i domagać się odszkodowania! |
Miałem dawno temu taki przypadek: obroty silnika falowały w aucie na gwarancji, ASO udowadniało, że to normalne (rzekomo jakiś ich rzeczoznawca to oglądał) i po 3 razach zwrotu bez naprawy bez informowania ASO wziąłem rzeczoznawcę z PZM z uprawnieniami biegłego sądowego, który opisał to co ja widziałem czyli że falują. Złożyłem ekspertyzę do ASO i po tygodniu dostałem pismo żeby auto przyprowadzić i będą naprawiać do skutku.
Zrobisz jak uważasz ale wg mnie bez powołania rzeczoznawcy i to najlepiej biegłego sądowego nie ruszysz sprawy. Do tego on Cię nakieruje jakie są możliwości bo jeżeli uzna że wina silnika to masz wymianę/naprawę w ramach gwarancji, jak uzna winę filtra (w co wątpię) to się możesz procesować z Filtronem. Jak rzeczoznawca uzna że nic nikomu nie udowodnisz to zabierasz auto i u innego mechanika próbujesz odpalić bo ten silnik może być ok tylko wówczas na auto gwarancji praktycznie już nie masz. Możliwe że silnik będzie sprawny, możliwe że tylko turbo się przytarło. Szczerze wątpię aby same słodkie gadki na pisma z ASO sprawę ruszyły.
Chodzi generalnie o to że ten ma duże szanse kto będzie pierwszy miał ekspertyzę bo podważyć biegłego nie jest niemożliwe ale jest dużo trudniej.
Edit
Filtron. Miałem jakieś 2 lata temu taki przypadek. Kupowałem filtry Filtrona ale jak wymieniałem po 20 tys (norma 30 tys) w Ducato paliwa to filtr był cały wgnieciony do środka (to taki walec i wyglądał jakby go ktoś ręką ścisnął). Nie kupuje już ani oleju ani paliwa tej firmy. Maan np ma specjalny dodatkowy pierścień wzmacniający po środku, który zapewne temu zapobiega. Piszę to bo jeżeli się okaże że pompa i zawór sprawne to może warto wówczas poddać ekspertyzie też filtr, bez rozebrania przez rzeczoznawcę nie stwierdzi się jak on wygląda w środku i czy się nie zapchał.
dudu$ - 2018-03-08, 12:08
Za niespełna 3h jadę do ASO na serwis i wymianę oleju, części zakupiłem w tym olej Elf SXR 900 5w40, filtr oleju Knecht i filtr kabinowy Filtron z węglem aktywnym. Tak sobie czytam ten temat i stwierdziłem, że aby nie mieć problemów z ASO filtr oleju zostawię sobie na wiosenną wymianę w Moim MCV II a kupię oryginalny u nich, i tak teściowa płaci :)
Krystian67 - 2018-03-08, 15:17
Dobra decyzja.
ansu - 2018-03-08, 16:50
Jeśli od zapalenia się kontrolki do wyłączenia silnika minęło niewiele czasu to podejrzewam, że nic złego się nie stało.
mojo - 2018-03-08, 17:02
ansu napisał/a: | Jeśli od zapalenia się kontrolki do wyłączenia silnika minęło niewiele czasu to podejrzewam, że nic złego się nie stało. |
Różnie to bywa.Miałem kierowcę, który rozpieprzył chłodnicę o murek a następnie bez płynu w 30-sto stopniowym upale przejechał 20 km i kontrolka przegrzania także się nie zapaliła. Silnik jakimś cudem przeżył i pracował jeszcze przez 80 tys km.
Tu niepokojące jest to że silnik zgasł jak pisze autor a następnie przejechano na nim 5 km aż zapaliła się kontrolka. Myślę że niepewność już zawsze będzie dlatego warto mądrze powalczyć.
piotr_the - 2018-03-08, 19:17
mojo napisał/a: | piotr_the napisał/a: | Nie będę wkleja pisma, ale pisałem o powołaniu rzeczoznawcą i sprawie sądowej jak nie naprawią z gwarancji. Dodatkowo jest teraz pełno kancelarii które zarabiają na podobnych sprawach i biorą tylko prowizję z odszkodowania, ale nerwy, brak samochodu, przymusowy urlop itp. , strata na wartości auta można wycenić i domagać się odszkodowania! |
Miałem dawno temu taki przypadek: obroty silnika falowały w aucie na gwarancji, ASO udowadniało, że to normalne (rzekomo jakiś ich rzeczoznawca to oglądał) i po 3 razach zwrotu bez naprawy bez informowania ASO wziąłem rzeczoznawcę z PZM z uprawnieniami biegłego sądowego, który opisał to co ja widziałem czyli że falują. Złożyłem ekspertyzę do ASO i po tygodniu dostałem pismo żeby auto przyprowadzić i będą naprawiać do skutku.
Zrobisz jak uważasz ale wg mnie bez powołania rzeczoznawcy i to najlepiej biegłego sądowego nie ruszysz sprawy. Do tego on Cię nakieruje jakie są możliwości bo jeżeli uzna że wina silnika to masz wymianę/naprawę w ramach gwarancji, jak uzna winę filtra (w co wątpię) to się możesz procesować z Filtronem. Jak rzeczoznawca uzna że nic nikomu nie udowodnisz to zabierasz auto i u innego mechanika próbujesz odpalić bo ten silnik może być ok tylko wówczas na auto gwarancji praktycznie już nie masz. Możliwe że silnik będzie sprawny, możliwe że tylko turbo się przytarło. Szczerze wątpię aby same słodkie gadki na pisma z ASO sprawę ruszyły.
Chodzi generalnie o to że ten ma duże szanse kto będzie pierwszy miał ekspertyzę bo podważyć biegłego nie jest niemożliwe ale jest dużo trudniej.
Edit
Filtron. Miałem jakieś 2 lata temu taki przypadek. Kupowałem filtry Filtrona ale jak wymieniałem po 20 tys (norma 30 tys) w Ducato paliwa to filtr był cały wgnieciony do środka (to taki walec i wyglądał jakby go ktoś ręką ścisnął). Nie kupuje już ani oleju ani paliwa tej firmy. Maan np ma specjalny dodatkowy pierścień wzmacniający po środku, który zapewne temu zapobiega. Piszę to bo jeżeli się okaże że pompa i zawór sprawne to może warto wówczas poddać ekspertyzie też filtr, bez rozebrania przez rzeczoznawcę nie stwierdzi się jak on wygląda w środku i czy się nie zapchał. |
Problem jest taki czy rzeczoznawna, może pierwszy sprawdzić filtr i go rozciąć przed Filtronem bo potem mogą nie uznać reklamacji!
Podawałem link do youtuba Piotr Tester pokazywał jak filtr oleju Manna kruszy się w palcach po wymianie tak więc Filtron nie jest zły a ma chyba najwięcej tekturki filtrującej.
mojo - 2018-03-08, 20:06
Weź rzeczoznawcę i zobaczysz co powie. Popełnileś trywialny bląd a teraz wszyscy ręce chcą umyć. Moim zdaniem du... dał układ smarowania.
piotr_the - 2018-03-08, 22:01
Jeden powiedział by napisać do dilera, że pracownik nie dokręcił filtra, a drugi żeby nikt filtra nie wykręcał ! cena od 1500zł do 5000zł ekspertyza!
mojo - 2018-03-09, 00:01
O w mordę, sporo. To już nie wiem co sensownie poradzić Chyba ryzyk-fizyk, może odpali i tylko utrata gwarancji będzie a za 5 tysi to remont generalny poza ASO można zrobić.
Ja zaplacilem kiedyś dużo mniej, na poziomie obecnych 300-500 zł.
piotr_the - 2018-03-09, 08:42
Poszukam tańszego i powiem, że mi jedynie o filtr chodzi a nie rozkładanie całego silnika.
mojo - 2018-03-09, 10:18
Patrząc po tematach w necie to ja bym stawiał na zawór bo już identyczne przypadki były. A jak się zapaliła kontrolka to silnik zgasł sam czy został wyłączony?
DrOzda - 2018-03-09, 10:33
Wystarczy ponownie zalać olejem i przy zimnym silniku sprawdzić podczas uruchamiania ciśnienie oleju na pompie olejowej. Jak będzie przekraczać normę to jest przyczyna awarii. Koszt oleju i wkręcenia manometru nawet w ASO nie przekroczy 300 PLN ....
piotr_the - 2018-03-09, 12:43
mojo napisał/a: | Patrząc po tematach w necie to ja bym stawiał na zawór bo już identyczne przypadki były. A jak się zapaliła kontrolka to silnik zgasł sam czy został wyłączony? |
Najpierw stracił moc pewnie turbo potem kontrolka się zapaliła i zatrzymany został, nie było typowego zatarcia ale panewki i turbo mogło paść.
piotr_the - 2018-03-09, 12:45
DrOzda napisał/a: | Wystarczy ponownie zalać olejem i przy zimnym silniku sprawdzić podczas uruchamiania ciśnienie oleju na pompie olejowej. Jak będzie przekraczać normę to jest przyczyna awarii. Koszt oleju i wkręcenia manometru nawet w ASO nie przekroczy 300 PLN .... |
Problem chyba polega na tym, że ten problem występuje przy dużych mrozach i teraz zawór może działać normalnie tak przypuszczam.
A znalazłem tańszego rzeczonawcę sądowego nie z pzm i chce 300-700zł.
piotr_the - 2018-03-10, 11:13
Znalazłem komentarz pod tym https://onet100.vod.pl/s/meskiteren/auta-bez-sciemy-28-dacia-duster-kontra-citroen-c4-aircross/kwq2d
cytuję: " pierwszy egzemplarz w 100-licy z 2010 r. 4x4 Duster 1.5dCi 110 KM do zeszłego miesiąca złego słowa bym nie powiedział. Niestety miesiąc temu pokazał się ze złej strony silnik. To totalna tandetaa RENAULT, mówi się o obracaniu panewek jak się nie dba i stosuje kiepski olej i zgodnie z zaleceniem producenta co 30 kkm?! Otóż nie!!! To nieprawda!!! Wymieniałem olej przy 7 kkm, 15 kkm i dalej co 15 kkm czyli 2 razy częściej niż wymagane! I co?! 59967 km na liczniku, za 2 dni planowany przegląd i stało się to o czym się nie mówi ale istnieje już w wielu przypadkach (tak twierdzi po cichu mechanik ASO Renault). Zatarcie silnika, wał i panewki na szmelc, do tego regeneracja turbiny!!! Powód: zacięcie zaworka pompy oleju powodujące zwielokrotnienie ciśnienia oleju, które spowodowało wydmuchanie uszczelki filtra oleju a co za tym poszło i oleju!!! Moment i po silniku. Udało się dzikim fartem zakupić taniej od naprawy młodszego i z mniejszym przebiegiem drugi silnik z Dustera z 2003 r. i przebiegiem 11 kkm. Ale co z tego skoro można się spodziewać, że w tym to samo może się przydarzyć albo inna znana awaria z obróceniem panewek!!! Tak po taniości stosuje się panewki bez zamkowe i cała ta konstrukcja tego silnika to jeden wielki badziew za 74 tys. PLN!!! chociaż na układ jezdny nie można narzekać tylko po co komu furmanka bez konia?! "
Przecież to się nadaje do UOKiK jako wada fabryczna ukrywana przez koncern i akcja serwisowa, powiem wam drugi przegląd (2 miechy temu) i wymiana końcówek drążków kierowniczych na gwarancji oni od lat wszystkim to wymieniają zamiast dać lepszej jakości.
A jak się zabezpieczyć przed tym zaworem czy to partia wadliwa czy nie znasz dnia ani godziny kiedy ci to strzeli, może zalać Ceramizer to chociaż ochroni się silnik przed zatarciem?
mojo - 2018-03-10, 12:14
Wielu producentów wady ukrywa ale Francuzi są chyba w tym najlepsi.
Mam Peugeota z 2010 i Iveco z 2012 z tym samym silnikiem 3.0. Iveco po 2 latach zaprosiło mnie na wymianę w ramach "wady ukrytej" na wymianę miski olejowej ponieważ za szybko rdzewiał spaw wokół korka spustowego. Sprawdziłem w Peugeocie się okazało że są już w tym miejscu mokre miejsca, zadzwoniłem do Peugeota czy była jakaś akcja i może mnie nie poinformowali stwierdzili że nie. Wymieniłem miskę na własny koszt bo po 0.5 roku od pojawienia się zapocenia kapało już z miski. Miska nie wytrzymała nawet 5 lat tylko Iveco się zachowało a Francuski producent już nie.
Trochę patowa sytuacja z uwagi na ten zamiennik Filtrona ale dla mnie też wskazuje to na zawór tym bardziej że jakby źle dokręcili to kapało by po malu i to raczej od początku a tu akcja stała się nagle.
Napisz do tvnturbo to nie zaszkodzi a ten zawór, który przycina się tylko czasowo w określonych warunkach może być właśnie przyczyną wielu zatrać dci.
piotr_the - 2018-03-10, 13:04
Ustawa tz. GVC dopuszcza serwisowanie poza ASO ,oraz zamienniki części oryginalnych oni po prostu jak nie do filtra to do oleju a na końcu błędu kierowcy będą się powoływać by nie wymienić uszkodzonego silnika na własny koszt. Pozostaje walka w Sądzie i nagłośnienie sprawy jeżeli się nie zmienią zdania.
mojo - 2018-03-10, 13:23
Ustawa ustawą a życie życiem. Filtron ma jakąś homologacje Renault? Nie jestem prawnikiem ale podejrzewam, że badania tego filtra pod kątem współpracy z silnikiem będzie droższe niż nie tylko kilka silników ale i całych aut.
Nie mniej jednak trzymam kciuki że da się Koledze załatwić temat pozytywnie dla siebie.
piotr_the - 2018-03-10, 13:54
Nie mogę dojść jak jest z filtrami jest GVO i części mają mieć znaki O, OE, Q, P,PJ,PC,PT,Z dopuszczone tu coś o tym piszą https://www.autoreduta.pl...nieautoryzowany
Filtron produkuje na pierwszy montaż dla WV dla Reni chyba Knecht, ale mechanik w ASO nic nie mówił i zamontował.
mojo - 2018-03-10, 15:25
Też nie mogę dojść czy OP 643/5 bo taki pewnie włożyłeś to OEM. Musisz chyba do Filtrona się zgłosić.
Możesz w rozmowie z ASO poruszyć też wątek dlaczego jeżeli to nie był OEM to serwis bez uwag go zamontował.
Jeżeli to jednak OEM to ASO opisując to jako wadliwy egzemplarz daje Ci argument do sporu z Filtronem.
Trzeba dobrze myśleć to się sami zapędzą w kozi róg tylko autem przez jakiś czas nie pojeździsz.
piotr_the - 2018-03-15, 22:49
Pismo poskutkowało sprawdzenie co zostało uszkodzone będzie w ramach serwisu, ale będzie rzeczoznawca w razie jakby centrala reni coś by kombinowała by się wykręcić.
Marek1603 - 2018-03-16, 05:38
No tak trzymać.
piotr_the - 2018-03-16, 20:07
Mimo, iż od zamrugania kontrolki oleju auto zostało zaraz zatrzymane i nie było, żadnych niepokojących odgłosów przed zgaszeniem, to przytarły się panewki oraz wał i zablokowało turbo, teraz pozostanie oczekiwanie na decyzję Renaut czy przyznają się do wadliwego zaworu ciśnienia oleju.
mojo - 2018-04-07, 11:13
Jakieś nowe wieści? Jak Ci tego zaworu nie uznają to ja osobiście chyba z dci zrezygnuję bo na 99% to jego wina wg mnie.
piotr_the - 2018-04-11, 13:01
Wieści dobre silnik wymieniony plus turbo i pompa oleju tak więc zachowali się jak należ, warto znać swoje prawa i walczyć.
Marek1603 - 2018-04-11, 13:24
Stare powiedzenie mówi, że niewiedza kosztuje.
Fajnie, że dobrze się skończyło.
|
|