|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Multimedia i elektronika - smartbox do mio 792
rysiek223 - 2018-04-19, 18:25 Temat postu: smartbox do mio 792 Mam pytanie posiadam wideorejestrator mio 792 podłączony poprzez zapalniczkę, chciałbym uruchomić smartbox do mio poprzez podłączenie bezpośrednie do akumulatora lub jak kto woli poprzez kostkę np. ISO w radiu aby mieć tryb parkingowy , jak to się ma do gwarancji i czy sam mogę coś samemu zrobić
arczi_88 - 2018-04-19, 19:31
Ni jak. Myślisz, że te gamonie w ASO zwrócą uwagę na ukryte dwa kabelki jak nie zwracają uwagi na niedokręcony korek spustu oleju?. Robisz to, tylko tak jak Bozia przykazała i nie chwalisz się w serwisie, że masz.
misioooo - 2018-04-19, 19:42
Użyj takiego złącza "tap in" czy tam extra circuit. Wpinasz see w skrzynkę z bezpiecznikami. Jak jedziesz do ASO wypinasz i tyle. Zero ingerencji, nic nie przerabiasz etc. Te kabelki na AliExpress po 10zl są.
rysiek223 - 2018-04-19, 20:08
w porządku mam smartboxa czy ktoś podpinał z Was go do bezpieczników w kabinie jeśli tak może ktoś podzieli się wiedzą wiadomo czarny masa, ale gdzie wpiąć czerwony i żółty w sandero?
arczi_88 - 2018-04-19, 20:54
rysiek223 napisał/a: | wiadomo czarny masa, ale gdzie wpiąć czerwony i żółty w sandero? |
Według wszelkich prawideł czerwony to +12 z akumulatora a żółty +12 ale po stacyjce, jednak nie przyjmuj tego jako pewnik tylko sprawdź miernikiem. Filmik z montażem https://youtube.com/watch?v=R4zwFFuwfVc krok po kroku do kostki radia. Wygląda, że mniej kombinowania niż ciągnięcie kabli od bezpieczników i tak bym proponował to zrobić.
misioooo - 2018-04-20, 14:15
arczi_88 to zależy. Jak chcesz mieć tryb parkingowy to musisz być wpięty "na stałe" w zasilanie. Radia w autach różnie działają - niektóre mają odcinane zasilanie bez załączonego zapłonu i tyle - jak się tam podepniesz to "parkingowy" tryb nie zadziała przy zgaszonym aucie...
Co do skrzynki bezpieczników - jak uœ\żywasz tego dingsa "tap-in" to najpierw zmierz zwykłym miernikiem na którym bezpieczniku w skrzynce jest zasilanie (przy wyjętym kluczyku). Wyjmij ten bezpiecznik, wsadź tam to ustrojstwo, wsadź w nie wyjęty bezpiecznik i drugi do twojej kamery (malutki starczy, 3A na przykład). I już. A żółty kabelek (zasilanie dopiero przy zapłonie załączonym) jak wyżej, ale znajdź bezpiecznik, który ma zasilanie dopiero jak zapłon załączysz.
arczi_88 - 2018-04-20, 16:16
Radio przeca musi mieć i stałe zasilanie do podtrzymania pamięci stacji i po stacyjce, bo przecież włącza się po przekręceniu kluczyka.
shrek - 2018-04-22, 06:19
rysiek223 napisał/a: | ... wiadomo czarny masa, ale gdzie wpiąć czerwony i żółty w sandero? |
Mozesz z tylu za radiem lub skrzynka bezpiecznikow.
Reno/Dacia
Zawsze kazdy model.
Czarny -Masa
Zolty - +12 po zaplonie
Czerwony - + 12 staly
arczi_88 napisał/a: | Ni jak. Myślisz, że te gamonie w ASO zwrócą uwagę na ukryte dwa kabelki jak nie zwracają uwagi na niedokręcony korek spustu oleju?. Robisz to, tylko tak jak Bozia przykazała i nie chwalisz się w serwisie, że masz. |
Artur +1
Hehe
rysiek223 - 2018-04-22, 07:05
Cytat: | Czarny -Masa
Zolty - +12 po zaplonie
Czerwony - + 12 staly |
Będę próbował podłączyć się bezinwazyjnie w instalację ze względu na gwarancję w skrzynkę bezpieczników, analizowałem bezpieczniki i zastanawiam się do których się podpiąć bypasami.
Ma ktoś z Was może już tak podpięte w ten sposób?
shrek - 2018-04-22, 07:48
rysiek223 napisał/a: | analizowałem bezpieczniki i zastanawiam się do których się podpiąć bypasami.
|
Najpierw zobacz, w ktorych masz zasilanie po wylaczeniu kluczyka i odczekaniu 20 min.
rysiek223 - 2018-04-24, 17:34
Cytat: |
Najpierw zobacz, w ktorych masz zasilanie po wylaczeniu kluczyka i odczekaniu 20 min. |
Nie mam miernika aby zmierzyć ale moze ktoś ma już w ten sposób podłaczone, bezposrednio do bezpieczników, ewentualnie ma ktoś możliwość sprawdzenia?
arczi_88 - 2018-04-24, 19:16
Ajajaj od razu tam na gotowe. No dobra, nie ma miernika. Instrukcja obsługi auta jest? Otwieramy na stronie z opisem bezpieczników i teraz na logikę - co napewno działa po wyłączeniu silnika? Światła? Działają. Klakson? No też.
michele - 2018-04-25, 07:00
Jak nie masz miernika, to dwa kabelki, żaróweczka postojowa i sprawdzasz:)
Dymek - 2018-04-25, 14:09
rysiek223 napisał/a: | Nie mam miernika aby zmierzyć ale moze ktoś ma już w ten sposób podłaczone, bezposrednio do bezpieczników, ewentualnie ma ktoś możliwość sprawdzenia? |
Nie kombinuj z bypassami, podłącz sobie te 2 napięcia na stałe dokładnie tak, jak zaleca Renault. Nikt nie będzie tego tropił, będzie solidniej i nie będzie widać podłączenia nawet po otwarciu bezpieczników.
Skorzystaj z instrukcji fabrycznych akcesoriów a będziesz miał podłączone tak, jak producent zaleca serwisom. W tym wypadku weź choćby instrukcję podłączenia fabrycznego wideorejestratora z akcesoriów Dacii i jego podłączania do wiązki modułu BCM: LINK- patrz strona 7, 10 i 11
Masz opisane miejsce (pod deską za regulatorem świateł), która wiązka (P2- wtyczka brązowa) i które dwa piny wtyku wiązki (PIN5 i PIN12).
Zajrzyj od dołu- zobaczysz tego typu skrzynkę jak na zdjęciu poniżej i podłączasz zgodnie z opisem. Przewody ze Smartboxa (też masz czerwony i żółty z bezpiecznikami) owijasz na czerwonym i żółtym z tej wiązki, najlepiej zalutować (po delikatnym zdjęciu izolacji) i zabezpieczasz izolacją. Opcjonalnie można dać samochodowe szybkozłączki- będzie bez odizolowywania i lutowania a można też toto później zdjąć, praktycznie bez śladu. Masę (czarny z widełkami) dasz gdziekolwiek, solidnie pod karoserię, np jakąś śrubę, niekoniecznie tam, gdzie sugerują. Oczywiście odłączenie akumulatora na czas montażu jak najbardziej pożądane.
rysiek223 - 2018-04-25, 18:39
Cytat: | Masz opisane miejsce (pod deską za regulatorem świateł), która wiązka (P2- wtyczka brązowa) i które dwa piny wtyku wiązki (PIN5 i PIN12).
Zajrzyj od dołu- zobaczysz tego typu skrzynkę jak na zdjęciu poniżej i podłączasz zgodnie z opisem. Przewody ze Smartboxa (też masz czerwony i żółty z bezpiecznikami) owijasz na czerwonym i żółtym z tej wiązki, najlepiej zalutować (po delikatnym zdjęciu izolacji) i zabezpieczasz izolacją. Opcjonalnie można dać samochodowe szybkozłączki- będzie bez odizolowywania i lutowania a można też toto później zdjąć, praktycznie bez śladu. Masę (czarny z widełkami) dasz gdziekolwiek, solidnie pod karoserię, |
To rozwiązanie wydaje mi się najbardziej sensowne, podłączenie za pomocą szybkozłączek, tylko nie wiem jak z gwarancją dla pewności zadzwonię do ASO, dziękuje wszystkim za wypowiedzi. Szczególnie autorowi tego rozwiązania.
Dymek - 2018-04-26, 09:02
rysiek223 napisał/a: | ...podłączenie za pomocą szybkozłączek, tylko nie wiem jak z gwarancją dla pewności zadzwonię do ASO... |
Pomysł bez sensu, bo w 99% wypadków usłyszysz, że nie wolno ci nic samemu robić- masz się udać do ASO, tam ci podłączą. A jak potrafią w ASO spierdzielić podłączenie dodatkowych akcesoriów, to wie tylko ten, kto doświadczył (podłączenie na okrętke całkiem bez izolacji, taśma izolacyjna, która się sama odwija po paru dniach, połamane zatrzaski, zgubione czy złamane spinki itp). No zlituj się... jeśli masz aż takie obawy, to zdejmuj te szybkozłączki i smartboxa przed każdą wizytą w serwisie i tyle.
|
|