DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nierówna praca silnika na zimno - Duster II 1.6 SCe

lisek2 - 2018-04-25, 21:10
Temat postu: Nierówna praca silnika na zimno - Duster II 1.6 SCe
Witam

Zmagam się od samego momentu odbioru auta z problemem dziwnego zachowania na zimnym silniku.
Po odpaleniu odczekaniu ok 20 sek. a następnie przyciśnięcia pedału gazu tak około 2200 obrotów i odpuszczeniu silnik dostaje dziwnych drgań. Na krótki moment (widać to jak ogląda się film klatka po klatce) - miga na pół sekundy pomarańczowa kontrolka "check engine" razem z komunikatem "skontroluj stop-start" i wszystko się uspokaja.
Byłem w ASO....odczytali błąd z komputera którego nie potrafią zinterpretować, nie zna go także Ranault Polska ? i skierowali zapytanie do Renault Francja, mam teraz zostawić u nich auto na conajmniej kilka dni do dalszej diagnostyki :-(.
Zamieściłem filmik jak zachowuje się silnik - około 40 sekundy widać mignięcie kontrolek...

Mam prośbę do posiadaczy nowej Dacii Duster z silnikiem benzyna 1.6 115 KM - czy mogą wykonać podobny test, ciekawi mnie czy to tylko u mnie jakaś wada ...czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?

d3mol3k - 2018-04-25, 21:31

W kodzie filmiku trzeba usunąć s w http

i być wpisany z pełnej strony:
http://www.youtube.com/watch?v=2X39MYi5mPE



Zastanawiam się czy to nie jest spowodowane - zimnym olejem w silniku (niebieska kontrolka oleju)?

lisek2 - 2018-04-25, 21:45

Dziękuje poprawiłem. Ten efekt jest tylko na zimnym silniku ale olej nie powinien mieć tu znaczenia. ASO sprawdzało auto i zatrzymali się błędzie który widzieli pierwszy raz.... nie wiem jak działa sterowanie „ssaniem” ale może tutaj jest jakiś błąd w sofcie no i co ma do tego komunikat „skontroluj stop-start” ?
d3mol3k - 2018-04-25, 21:55

Olej nie ale elektronika jego i eco załączone (ta zielona kontrolka?) - komputer może dostaje błędne sygnały i głupieje - za dużo danych. Ale to gdybanie (kod usterki pamiętasz/znasz?).
lisek2 - 2018-04-25, 22:06

Ta zielona kontrolka to włączony tempomat ale na wyłączonym jest ten sam objaw. ASO nie podało mi kodu usterki. Co ciekawe (i widoczne na filmie) dla testu przed odpaleniem silnika wyłączyłem „start-stop” po mignieciu kontrolki silnika i komunikacie skontroluj stop-start - system sam się uruchomił (przy włączonym stop-start podczas uruchamiania silnika- problem występuje tak samo.)
Fruxo - 2018-04-25, 22:21

Cytat:
.czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?

standard u francuza że testerami są klienci

shrek - 2018-04-26, 04:10

A jak odpalisz po nocy(zimny silnik) i normalnie jedziesz twoim stylem jazdy to dzieje sie cos?

Moja Lodgy w zeszlym tygodniu strasznie butowalem na zimnym silniku i po 4 km wskoczyl w tryb awaryjny (bez wyswietlania czeka). Zgasilem, odpalilem,przeszlo.

lisek2 - 2018-04-26, 05:35

Objaw tylko na zimnym silniku, po tym tzw. resecie kontrolek wszystko jest juz dobrze i silnik działa normalnie.
shrek - 2018-04-26, 05:48

To traktuj go normalnie. Potem zobaczysz czy wyskakuja bledy.
sobol1976 - 2018-04-26, 07:16

A do którego ASO pojechałeś?
Dymek - 2018-04-26, 08:29

Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary? :roll:
U mnie na przykład gdy odpalę zimny silnik i nie ruszę przez ponad minutę, to wskazówka prędkościomierza zaczyna sobie sama skakać w zakresie 0-10km/h. Dopiero ruszenie na choćby pół metra uspokaja wskazówkę. W czasie jazdy i postojów nigdy się to nie pojawia, więc olewam temat. Może zgłoszę na jakimś przeglądzie. W ogóle bym tego pewnie nigdy nie zauważył gdyby nie aktualizacja map, którą zalecają robić na pracującym silniku.

lisek2 - 2018-04-26, 18:31

Dymek napisał/a:
Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary? :.



Przeszkadza mi to na dwa sposoby, ruszanie na zimnym silniku powoduje szarpanie w momencie zadziałania "resetu" kontrolek... silnik wtedy traci na moment moc (tymczasowo uczę się ruszać by nie przekroczyć 2 tys obrotów ;-) . Drugi powód auto ma 3 tyg - gdybym kupił używane kilkuletnie pewnie bym odpuścił....ale w nowym ;-)

kicpra - 2018-04-26, 20:02

Dymek napisał/a:
Czy to w jakiś sposób przeszkadza, lub w ogóle jest widoczne podczas jazdy- bez celowego czekania i wpatrywania się w zegary? :roll:
U mnie na przykład gdy odpalę zimny silnik i nie ruszę przez ponad minutę, to wskazówka prędkościomierza zaczyna sobie sama skakać w zakresie 0-10km/h. Dopiero ruszenie na choćby pół metra uspokaja wskazówkę. W czasie jazdy i postojów nigdy się to nie pojawia, więc olewam temat. Może zgłoszę na jakimś przeglądzie. W ogóle bym tego pewnie nigdy nie zauważył gdyby nie aktualizacja map, którą zalecają robić na pracującym silniku.

Mam tak samo, ciekawe czego to wina :D.

arczi_88 - 2018-04-26, 20:13

Czyli brykanie prędkościomierza to nie jest nic dziwnego, zauważyłem kiedyś jak na przejeździe kolejowym stałem xDD nawet filmik mam.
shrek - 2018-04-26, 20:38

W masterze tez wskazowka bryka. Byc maze to taki urok reno.
jurek - 2018-04-26, 21:32

Zażądaj wgrania nowego softu. pozdr
michele - 2018-04-27, 07:38

Niech Ci (Wam) to naprawią. Czy w instrukcji samochodu o tym piszą - jeśli nie, to do naprawy:)
jammo - 2018-04-28, 10:37

Fruxo napisał/a:
Cytat:
.czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?

standard u francuza że testerami są klienci

Przecież silnik 1.6 SCE 115 nie jest wcale nowością w tym modelu. Jest to ta sama jednostka co w poprzedniej wersji, więc o jakiej chorobie wieku dziecięcego piszecie. Co do nowości , to nie tylko u Francuzów klient jest testerem. Przy wprowadzaniu nowych modeli jest tak u wszystkich producentów aut. Jak by tak nie było, to nie były by potrzebne serwisy ASO.

lisek2 - 2018-04-28, 18:17

jammo napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Cytat:
.czy efekt szybkiego wypuszczenia nowego modelu z "chorobą wieku dziecięcego" ?

standard u francuza że testerami są klienci

Przecież silnik 1.6 SCE 115 nie jest wcale nowością w tym modelu. Jest to ta sama jednostka co w poprzedniej wersji, więc o jakiej chorobie wieku dziecięcego piszecie.


Silnik (jako core) pewnie ten sam, kilka innych elementów wokół niego - nie ... Pytanie czy to 1:1 w całości przeczepiona jednostka z poprzedniego Dustera czy też Renault podmieniło jakieś dodatkowe elementy jak np: sterowniki których jest kilka w aucie do różnych zadań i jaki soft posiadają. W przyszłym tygodniu na kilka dni auto idzie do ASO - zobaczymy co wymyślą.

matucha - 2018-04-28, 19:24

Z doświadczenia podpowiem Ci, że jak będziesz zgłaszał awarię, to niech Ci zrobią ksero zgłoszenia i dokładnie opisz co się dzieje. Jeśli będziesz zgłaszał jeszcze raz, to zgłoś identycznie to samo.

Gdzie oddajesz auto??

lisek2 - 2018-05-12, 10:34

Aktualizacja: Auto było w ASO - po 3 dniach testów stwierdzono konieczność wymiany softu w komputerze od wtrysku. Wgrano nowy - no i jak to bywa, podczas odbioru z serwisu oczywiście usterka się powtórzyła auto wróciło na komputer i wykryto jakiś kolejny błąd komputera wtrysku.
Teraz Panowie idą dalej - i czekam za wymianą komputera ;-) w ciągu 2 tyg. mają go przesłać z Francji :-?

sobol1976 - 2018-05-12, 12:47

Czyli nie wiedzą co jest przyczyną i działają na ślepo... :lol:
matucha - 2018-05-12, 19:28

U mnie było tak samo. Działali póki się gwarancja nie miała skończyć ;-) A komputer z francji też do mnie jechał. Raz to nawet elektryk jechał 8-)
Do jakiego serwisu oddajesz?

redondo - 2018-05-13, 13:17

Mam podobny problem jak kolega opisał plus nie działa sterowanie komputera przy wysokich temperaturach. Zgłoszono do ASO zobaczymy czy usuną usterki.
lisek2 - 2018-05-13, 15:39

U mnie także jest problem z wieszaniem się komputera jak auto jest na słońcu i się nagrzeje. :oops: jak byłem w ASO zaproponowali wymontowanie zegarów i wysłanie do ekspertyzy do Renault (przynajmniej tydzień auto miało by u nich postać) - odmówiłem i czekam na akcje serwisową.
Thomson1708 - 2018-05-13, 15:54

Czyli wychodzą bolączki wieku dziecięcego :)
ChrystianCh - 2018-05-13, 16:18

Sprawdziłem właśnie u siebie i występuje identyczny problem. Ciekawe że dopiero teraz to zauważyłem, widocznie jeżdżę na niskich obrotach :roll: Czy u Ciebie robi się to tylko na wyłączonym S&S? Bo jeśli jest włączony to wszystko u mnie działa poprawnie.
lisek2 - 2018-05-13, 18:04

Nie ma znaczenia czy S&S jest włączony czy wyłączony - tyle że zawsze na zimnym silniku. A kiedy odbierałeś auto , może mamy z tej samej serii ?
ChrystianCh - 2018-05-13, 18:37

26 kwietnia odebrałem. Sprawdzę jeszcze raz, ale z włączonym S&S na zimnym silniku problem nie występował. Dopiero jak wyłączyłem S&S.
pan_dziobak - 2018-05-13, 19:32

Nie mam takiego problemu. S&s wylaczam zaraz po starcie silnika.
ChrystianCh - 2018-05-14, 11:01

Sprawdziłem też dzisiaj rano na zimnym silniku, rzeczywiście problem jest i przy włączonym i wyłączonym S&S. Zgłosiłem problem do ASO, mam wizytę w piątek z innymi usterkami więc niech sprawdzą też to.
Solnik - 2018-05-14, 13:04

lisek2 napisał/a:
U mnie także jest problem z wieszaniem się komputera jak auto jest na słońcu i się nagrzeje. :oops: jak byłem w ASO zaproponowali wymontowanie zegarów i wysłanie do ekspertyzy do Renault (przynajmniej tydzień auto miało by u nich postać) - odmówiłem i czekam na akcje serwisową.


U mnie jest to samo i zastanawiam się czy jechać z tym problemem do ASO, może w Łodzi będą mieli inny pomysł na wieszający się komputer niż wykręcanie zegarów. Może aktualizacja oprogramowania coś da.

alhaz - 2018-05-14, 13:15

No Panowie, ostro wam kibicuje bo też odbieram nowe auto we wrzesniu i chcialbym miec taki problem z glowy, a wychodzi ze to raczej sie powoli zaczyna kwalifikować pod akcje serwisowa...
lisek2 - 2018-05-14, 15:13

alhaz napisał/a:
No Panowie, ostro wam kibicuje bo też odbieram nowe auto we wrzesniu i chcialbym miec taki problem z glowy, a wychodzi ze to raczej sie powoli zaczyna kwalifikować pod akcje serwisowa...


:-) no to masz szansę iż może do tego czasu - jeszcze oprócz silnika rozwiążą problem wieszającego się komputera z przebiegiem, spalaniem itd..... bo widać iż dotyka wielu użytkowników nowego dustera.

pavulon78 - 2018-05-15, 08:46

Ja swoje 1.6 SCe Comfort odbieram w połowie czerwca. Z fabryki teoretycznie ma wyjechać 31 maja ale już mam mocno mieszane uczucia odnośnie opisywanych tu usterek. Na niemieckim forum dustera wątek o zawieszającym się komputerze ma już 8 stron, dziś na YouTube oglądałem test dustera i komp zawiesił się przy nagrywaniu testu. Ale najbardziej niepokojące jest miganie kontrolek i chwilowy spadek obrotów silnika opisany w tym wątku. To potrafi skutecznie obrzydzić jazdę samochodem :(
W niby badziewnym fiacie panda z którego teraz się przesiadam, przez 5 lat od nowości nie działo się kompletnie nic. A tu jeszcze nie odebrałem nowego dustera a już się martwię ;)

KliPer - 2018-05-15, 08:52

Ja swojego 1.6 odbiorę za około 1,5 miesiąca. Łupie mnie po kościach, że będzie miał te same wady. A będą się one pewnie utrzymywać do wyczerpania stanu magazynowego, któregoś podzespołu. Z drugiej strony ciekawe jak te wszystkie testy, artykuły w prasie i necie musiały być sponsorowane, że w ani jednym nie napomknięto o dziwnym zachowywaniu się auta. Rozumiem zawias komputera od ciepła bo wspomniane recenzje powstawały zimą ale pamiętam, że chyba na auto-świat czy onecie film z pierwszej jazdy był kręcony w chyba w Grecji w jakimś kamieniołomie i prażyło słoneczko.
KliPer - 2018-05-15, 12:20

Wspomniani zachodni sąsiedzi, raportują także problem z system kamer i MNE
film przedstawia problem: https://www.youtube.com/watch?v=RFMOnCccdG0

route2000 - 2018-05-15, 12:26

Jak widać, Rumuni czy Francuzi nie odrobili porządnie lekcji... :->
pavulon78 - 2018-05-15, 12:33

KliPer napisał/a:
Wspomniani zachodni sąsiedzi, raportują także problem z system kamer i MNE
film przedstawia problem: https://www.youtube.com/watch?v=RFMOnCccdG0


Ale to jest kurcze dziwne. Przecież kamera cofania i medianav nie są żadną nowością w dusterze. Z powodzeniem były stosowane w poprzedniku i innych modelach dacii i nie słychać żeby tam się to tak chrzaniło.

lisek2 - 2018-05-16, 06:42

ChrystianCh napisał/a:
Sprawdziłem też dzisiaj rano na zimnym silniku, rzeczywiście problem jest i przy włączonym i wyłączonym S&S. Zgłosiłem problem do ASO, mam wizytę w piątek z innymi usterkami więc niech sprawdzą też to.


Daj znać po wizycie co u Ciebie znaleźli :-)

Pianka - 2018-05-16, 20:37

Witam

U mnie komputer zawiesił się jeden raz podczas jazdy autostradą. Miało to miejsce ok. miesiąca temu.
Od tamtej pory spokój.

Co do kamer też jeden raz miałem sytuację, że tyla kamera włączyła się z pewną zwłoką - może z 5sek.
Nawet nie zwróciłem na to uwagi. Dopiero jak czytam te posty to uświadamiam sobie, że coś jest na rzeczy.

pavulon78 - 2018-05-18, 11:58

Pianka napisał/a:
Dopiero jak czytam te posty to uświadamiam sobie, że coś jest na rzeczy.


Bo chyba lepiej jeździć i cieszyć się z nowego fajnego auta niż wyszukiwać na forum problemów i wynajdywać ich w swoim aucie ;)

ChrystianCh - 2018-05-18, 22:29

Byłem dzisiaj w ASO, problem podobno został usunięty poprzez auto-konfigurację radia, tablicy wskaźników, komputera, wykasowanie defektów i ponowne przyuczenia, cokolwiek to znaczy.

Jak na razie obroty już rzeczywiście nie szaleją i nie wyskakuje błąd przy zimnym silniku, jutro sprawdzę jeszcze raz ale wydaje się że wszystko jest w porządku.

lisek2 - 2018-05-22, 19:47

ChrystianCh napisał/a:
Byłem dzisiaj w ASO, problem podobno został usunięty poprzez auto-konfigurację radia, tablicy wskaźników, komputera, wykasowanie defektów i ponowne przyuczenia, cokolwiek to znaczy.

Jak na razie obroty już rzeczywiście nie szaleją i nie wyskakuje błąd przy zimnym silniku, jutro sprawdzę jeszcze raz ale wydaje się że wszystko jest w porządku.


I jak po testach - pomogło ?

ChrystianCh - 2018-05-23, 11:05

Dupa, problem dalej występuje. Niby zdarza się to znacznie rzadziej, powiedzmy raz na pięć razy (wtedy było za każdym razem) i samochód już tak nie "drży" ale obroty wariują i miga kontrolka. W poniedziałek kolejna wizyta w ASO, zobaczymy na ilu się skończy :mrgreen:
lisek2 - 2018-05-23, 11:54

Ja już jestem o krok przed Tobą w diagnostyce ASO ;-) .... wymiana softu wtrysku (nie pomogło)...no może pomogło "na zwiększenie spalania" :-/ . Teraz czekam na nowy komputer z Francji..
ChrystianCh - 2018-05-29, 11:29

Moje ASO też już do tego doszło. Wadliwy komputer wtrysku i auto uziemione nie wiadomo do kiedy.
lisek2 - 2018-05-29, 11:51

ChrystianCh napisał/a:
Moje ASO też już do tego doszło. Wadliwy komputer wtrysku i auto uziemione nie wiadomo do kiedy.



Ja zabrałem moje auto z ASO i czekam za dostawą komputera - już 3 tydzień (podobno status części jest "opóźniona dostawa"). Strach pomyśleć o awarii samego komputera gdyby auto było unieruchomione....czekać tyle czasu za naprawą :-/

ChrystianCh - 2018-05-29, 12:11

Mi samochodu nie chcą oddać, mówią że coś się może stać podczas jazdy i żeby zachować gwarancję musi stać w serwisie. Powiedzieli że powinien być gotowy za około 2 tygodnie.
maugu - 2018-05-29, 12:57

A ja psioczyłam, że LPG będzie od września, a tu ASO nie potrafi dać sobie rady ze sterownikami benzyny - no ciekawe co przygotują na "zagazowanych"?
brzuch0 - 2018-05-29, 15:30

ChrystianCh napisał/a:
Mi samochodu nie chcą oddać, mówią że coś się może stać podczas jazdy i żeby zachować gwarancję musi stać w serwisie. Powiedzieli że powinien być gotowy za około 2 tygodnie.

W takim przypadku przysługuje nieodpłatnie samochód zastępczy ?

lisek2 - 2018-05-29, 15:47

brzuch0 napisał/a:
ChrystianCh napisał/a:
Mi samochodu nie chcą oddać, mówią że coś się może stać podczas jazdy i żeby zachować gwarancję musi stać w serwisie. Powiedzieli że powinien być gotowy za około 2 tygodnie.

W takim przypadku przysługuje nieodpłatnie samochód zastępczy ?


Niestety gwarancja Dacia nie przewiduje auta zastępczego, to dobra wola ASO a nie ich obowiązek.

Fruxo - 2018-05-29, 16:24

w żadnej marce nie przysługuje
ChrystianCh - 2018-05-29, 17:24

Na pytanie o samochód zastępczy powiedziano mi że mogą mi udostępnić tylko odpłatnie na maksymalnie 3 dni, jednak nie teraz bo żadnego nie mają wolnego.
paul7 - 2018-05-29, 18:30

ChrystianCh napisał/a:
Na pytanie o samochód zastępczy powiedziano mi że mogą mi udostępnić tylko odpłatnie na maksymalnie 3 dni, jednak nie teraz bo żadnego nie mają wolnego.

Gdybyś miał np. szkodę z ubezpieczenia w PZU, dostałbyś nawet 2 tygodnie samochód wyższej klasy jako zastępczy z rocznika 2018! W salonie jedynie kawa jest za darmo.

maugu - 2018-05-30, 07:51

Tu artykuł (trochę stary) na ten temat;
https://www.motofakty.pl/...-ma-wady-1.html
Po Waszych wpisach trochę czytałam o przedłużających się naprawach gwarancyjnych i na forach są sugestie by oddawać samochody powołując się na niezgodność z ustawą (dawna rękojmia). Tutaj KC gwarantuje termin naprawy, albo wydanie rzeczy bez wad. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje się, że ta droga może być motywująca dla ASO.

maugu - 2018-05-30, 10:25

Tutaj nowsza publikacja;
http://www.auto-swiat.pl/...-rekojmi/hk2yc7

Tu jeszcze nowszy;
https://www.motofakty.pl/...-przepisow.html
a tu cytat;
Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy naprawy towaru, wymiany towaru na nowy, bądź obniżenia jego ceny, to sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

W sytuacji, gdy żądamy wymiany auta lub jego naprawy, sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że wskazana opcja byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy, np. ze względu na zaprzestanie produkcji danego modelu samochodu albo gdy w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów, np. jeżeli żądamy wymiany na nowe samochodu, w którym wada dotyczy tylko obicia siedzeń. Odmawiając spełnienia naszego żądania sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie.....
...Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasiei bez nadmiernych niedogodności dla klienta. Jeśli zwleka z tym, możemy wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.

ChrystianCh - 2018-05-30, 12:01

Czy dobrze rozumiem że w mojej sytuacji mam prawo żądać naprawy gwarancyjnej w terminie 14 dni?
Dymek - 2018-05-30, 12:23

Nie wiem jak to się ma do ogólnych przepisów "nadrzędnych", ale każda karta gwarancyjna czy warunki gwarancji, dowolnego towaru, zawiera punkcik w rodzaju "gdy naprawa wymaga sprowadzenia części, która jest niedostępna w podanym terminie, okres naprawy może być przedłużony do..." i tutaj padają terminy miesiąca lub więcej.
maugu - 2018-05-30, 16:29

Uwaga nie jestem prawnikiem, a nie chciałabym wprowadzić kogoś w błąd, ale wg. mnie to zakup samochodu w świetle Kodeksu Cywilnego jest tym samym co zakup butów (tylko trochę droższych). W artykułach cytowanych powyżej jest napisane , że w przypadku usterki (butów, telewizora czy samochodu) przysługują nam (konsumentom) dwie formy ubiegania się o naprawę . Jedna na zasadzie obopólnej umowy sformułowanej jako "warunki gwarancji" gdzie kupującemu towar sprzedawca gwarantuje, że na jakiś tam warunkach i w jakimś tam czasie zreperuje to czy tamto (a inne rzeczy już nie ) - to jest wzajemna umowa i obowiązuje na czas na jaki się umówimy np. umowa "easy service renault" - 4 lata i czasami trzeba za to dopłacić (umowa).
Druga forma obrony praw konsumenta to zapisy w Kodeksie Cywilnym (są paragrafy opisane w w/w artykułach) które gwarantują każdemu kupującemu pewne prawa których np. gwarant w umowie nie zawarł (bo nie chciał) i tu są przepisy o 14 dniach na doprowadzenie towaru do zgodności z umową (tzn. takie jakie były deklarowane - samochód ma jeździć). Problem jest w momencie zgłaszania usterki - musimy wybrać sposób reklamacji, albo na zasadach gwarancji, albo z tytułu niezgodności towaru z umową (Kodeks Cywilny). W Twoim przypadku jeżeli zgłosiłeś usterkę w ramach gwarancji, a w niej nie ma obligatoryjnych terminów naprawy no to nie możesz się odwołać się do 14 dniowego terminu obowiązującego w drugim sposobie likwidacji usterki. Możesz to skonfrontować z info w sieci, albo z rzecznikiem praw konsumenta bo może w umowach dealerskich są jakieś ograniczenia, ale wydaje mi się, że nie.

sobol1976 - 2018-05-30, 18:03

Z mojego zeszłorocznego, osobistego doświadczenia mogę tylko podzielić się takimi informacjami:
Auto zastępcze z tytułu gwarancji DACIA faktycznie nie przysługuje. Ale są ASO, które potrafią udostępnić za darmo samochód nawet na 2 mies, wszystko zależy od sytuacji, konkretnego kierownika ASO oraz metody perswazji (można argumentować np. wymaganiami zawodowymi). Znając realia będzie to zależało od bardzo wielu czynników, ale jednak warto próbować.
Druga sprawa, to że sprawdzałem i konsultowałem zapisy umowy gwarancyjnej DACIA i przynajmniej w zeszłorocznej wersji, która mnie dotyczyła nie było określonego W OGÓLE terminu naprawy. Gwarant ma obowiązek uznać lub odrzucić roszczenia gwarancyjne w terminie 21 dni. Natomiast gdy to zrobi, to może naprawiać samochód w nieskończoność (np. czekać na części tak jak było w moim przypadku) i tego niestety szczegółowo nie ogranicza żadna zewnętrzna ustawa ani KC. Zostaje tylko sąd.
Nawiązując jeszcze do ostatnich postów trzeba mieć też na uwadze, że z tytułu gwarancji można naprawiać samochód w każdym ASO (bo to Renault jest gwarantem), natomiast z tytułu tzw. "rękojmi" jedynie u Sprzedawcy tzn. Dealera (ASO), u którego kupiono samochód.

maugu - 2018-05-30, 20:50

Tu jest to dobrze opisane:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Jeszcze może cytat z w/w linku;
Jeżeli żądanie złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy:

naprawy towaru,
wymiany towaru na nowy,
obniżenia ceny towaru,

to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna. Sprzedawca nie może po jego upływie odmówić spełnienia żądania konsumenta, nawet jeżeli wada powstała z jego winy i np. zalał urządzenie wodą.


Jak widać 14 dni to termin rozpatrzenia reklamacji tzn. przyjęcie do wykonania lub odrzucenie (a nie jak poprzednio błędnie napisałam - naprawienia), ale jeżeli z jakiś powodów sprzedawca spóźni się z odpowiedzią (rozpatrzeniem) to konsument jest na pozycji wygranej.

eplus - 2018-05-30, 23:23

A nie jest tak, że jak raz się skorzysta z rękojmi, to już nie ma powrotu do gwarancji? Wtedy awaria za granicą to spory kłopot, likwidacja salonu, gdzie auto kupiono - podobnie. :?:
:!: :?:

maugu - 2018-05-31, 07:19

Nie - tu jest wyjaśnienie;
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/
a tu cytat (część z linku):

Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od uprawnień wskazanych w rękojmi. Oznacza to, że w przypadku nieuwzględnienia żądań konsumenta w ramach jednej ze wskazanych podstaw ma on prawo do dochodzenia roszczeń na podstawie drugiej dostępnej podstawy – np. w przypadku nieuwzględnienia reklamacji z tytułu gwarancji konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi.

Uwaga!

Wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. Konsument może żądać od sprzedawcy – w ramach rękojmi – wymiany, naprawy, odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny także wtedy, gdy towar został wymieniony lub naprawiony przy okazji wcześniejszej reklamacji złożonej do gwaranta.

Jeśli kupujący korzysta z uprawnień wynikających z gwarancji, zawieszeniu podlega bieg terminu na wykonanie uprawnień z tytułu rękojmi, polegający na konieczności złożenia konkretnych żądań w ciągu roku od zauważenia wady. Aby skutecznie zawiesić bieg tego terminu, wystarczy poinformować sprzedawcę o wadzie.


Myślę, że w sporach o większej wartości warto jednak zwrócić się o pomoc prawną do rzecznika praw konsumenta (jest nieodpłatna).

funyo - 2018-05-31, 09:10

Fruxo napisał/a:
w żadnej marce nie przysługuje

Nie do końca - wielu producentów daje do swoich aut asistans na czas gwarancji, np. Renault - w przypadku unieruchomienia auta w drodze i wezwaniu lawety, przysługuje auto zastępcze. Do wielu usterek można wezwać lawetę - np. falujących obrotów pomoc drogowa nie naprawi, a może istnieć obawa większego uszkodzenia silnika i gotowe, więc auto jedzie na lawecie do serwisu, gdzie już czeka samochodów zastępczy ;-)
Co do takiego auta z ubezpieczenia to przysługuje ono na okres do 3tyg. Jeśli w tym czasie warsztat nie dokona naprawy, to powinien zabezpieczyć auto zastępcze na dalszy czas. Miałem tak pół roku temu - 3 tygodnie od Link4 i kolejny tydzień od Renault, który auto naprawiał.

sobol1976 - 2018-05-31, 10:59

Assistance w okresie gwarancji DACIA obejmuje także samochód zastępczy - jednak tak jak napisałeś jest to powiązanie z awarią na drodze - i tylko wtedy. Natomiast samochód zastępczy przy odstawianiu auta na gwarancji do ASO w Dacii nie przysługuje oficjalnie (to reguluje Umowa Gwarancyjna, a nie warunki Assistance). Uzyskałem takze informację, że gdybym naprawiał auto Renault to bym dostał samochód zastępczy bez dyskusji (jest to zapisane w umowie gwarancyjnej Renault podobno).
sobol1976 - 2018-05-31, 11:03

Powolny napisał/a:

3) Obowiązkowo czytelny podpis (parafka na wszystkich stronach - po obu stronach – nawet pustej (obu stron).


Co to za pomysł? Nigdy, ale to nigdy nie podpisuj pustych stron. To się nazywa podpis "in blanco") i domyśl się czym to grozi.

maugu - 2018-05-31, 17:01

Puste strony, a nawet puste miejsca się przekreśla, a zresztą są dwa egzemplarze.
Solnik - 2018-05-31, 17:44

Nie chcę zakłócać tak ważnej dyskusji o prawie do rękojmi i gwarancji, ale czy ktoś także miał problem z niewłaściwym wskazywaniem ilości benzyny po zatankowaniu? U mnie kilka razy zdarzyło się, że po zatankowaniu np. połowy baku, na wyświetlaczu nadal świeciła się rezerwa paliwa i pokazywało, że paliwa starczy np. na 80 km. Dopiero po zatankowaniu do pełna wskazania były poprawne. Poza tym wyświetlacz poprawnie pokazuje zmniejszający się stan paliwa w baku wraz z pokonywanym dystansem. Do ASO jestem umówiony dopiero na za dwa tygodnie ale jak zwykle mówią, że nic nie wiedzą o tej usterce.
paul7 - 2018-05-31, 19:34

Solnik napisał/a:
Nie chcę zakłócać tak ważnej dyskusji o prawie do rękojmi i gwarancji, ale czy ktoś także miał problem z niewłaściwym wskazywaniem ilości benzyny po zatankowaniu? U mnie kilka razy zdarzyło się, że po zatankowaniu np. połowy baku, na wyświetlaczu nadal świeciła się rezerwa paliwa i pokazywało, że paliwa starczy np. na 80 km. Dopiero po zatankowaniu do pełna wskazania były poprawne. Poza tym wyświetlacz poprawnie pokazuje zmniejszający się stan paliwa w baku wraz z pokonywanym dystansem. Do ASO jestem umówiony dopiero na za dwa tygodnie ale jak zwykle mówią, że nic nie wiedzą o tej usterce.

ASO powinien powtórnie wgrać oprogramowanie dot wskaźnika. Inna sprawa , czy pływak się gdzieś nie zawiesza/ gdzieś na forum o tym było, poszukaj/ i trzecia, to czasami komputer na nowo musi przeliczyć stan paliwa, jego zużycie w ostatnim okresie, aż do ponownego tankowania, by wyświetlić stan poprawnie.

pavulon78 - 2018-06-01, 08:30

Widzę że wątek o kłopotach z nowymi dusterami dwóch kolegów rozwinął się w poradnik jak składać reklamacje żeby nie zostać olanym przez ASO.
Ja ze swojego doświadczenia z Renault (w 2006 skusiłem się nową Thalię z którą trochę się później szarpałem z ASO) wiem, że jak ASO zaczyna schizować i opóźniać, to warto walić bezpośrednio do centrali Renault Polska. Skargi na opieszałość ASO adresowałem imiennie na Prezesa Renault Polska (wtedy to był jakiś Francuz, teraz trzeba by wugooglować nazwisko).
To naprawdę działało.

ChrystianCh - 2018-06-04, 08:11

lisek2 jak tam twój komputer wtrysku? Mój ma podobno być w tym tygodniu ale jak będzie to zobaczymy...

Powiedz czy u Ciebie też występuje problem z niedziałającymi przyciskami komputera przy nagrzaniu? Pytam bo właśnie dostałem informację z serwisu że podobno ta usterka jest powiązana właśnie z wadliwym komputerem wtrysku i jego wymiana powinna usunąć obydwa błędy.

lisek2 - 2018-06-04, 17:13

ChrystianCh napisał/a:
lisek2 jak tam twój komputer wtrysku? Mój ma podobno być w tym tygodniu ale jak będzie to zobaczymy...

Powiedz czy u Ciebie też występuje problem z niedziałającymi przyciskami komputera przy nagrzaniu? Pytam bo właśnie dostałem informację z serwisu że podobno ta usterka jest powiązana właśnie z wadliwym komputerem wtrysku i jego wymiana powinna usunąć obydwa błędy.


U mnie komputer ma być także w tym tygodniu takie dostałem info z ASO :-) . Co do komputera wtrysku i powiązania z zawieszaniem się komputera pokładowego to mam wątpliwości bo za to odpowiada wg ASO sterownik w zegarach. Zreszta jak wiesza się komputer "w zegarach" to odczyt przez telefon z aplikacji R&GO działa więc to raczej coś w relacji wyświetlacz-przyciski.... zobaczymy, także dam znać po wymianie. A i jak dobrze patrzę problem z komputerem pokładowym mają także koledzy z silnikami diesla - a to już zupełnie inny komputer silnika niż w benzynie.

pavulon78 - 2018-06-07, 13:10

Koledzy ChrystianCh i Lisek2, czy opisywany przez Was problem występował przy każdym uruchomieniu zimnego silnika czy tylko w co którymś przypadku?
Ja swoje auto odebrałem we wtorek, do dziś przejechałem trochę ponad 400 km. Jak po prostu auto odpalałem, ruszałem sobie delikatnie i 2 bieg wrzucałem przy ok. 2500 obr. to żadnego problemu nie zaobserwowałem.
Dziś rano jeździłem i też było wszystko ok. Później auto postało ze 2-3 godziny, przestygło na tyle że paliła się niebieska kontrolka temperatury, pod odpaleniu podniosłem obroty na jakieś 2500 i po puszczeniu gazu nastąpił identyczny objaw jak w filmiku Liska2. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz problem znowu wystąpił.
Na razie jestem lekko podłamany. Najpierw wczoraj zrobiło się coś takiego ze wskazówką obrotomierza: https://www.youtube.com/watch?v=eZWMNEcxZbo a dziś ten spadek obrotów i mignięcie checkengine :cry:

Do kompletu brakuje jeszcze tylko zwiechy komputera. Ten o dziwno mimo wysokich temperatur jeszcze się nie zawiesił.

lisek2 - 2018-06-07, 13:33

U mnie właściwie za każdym razem na zimnym silniku. Dzisiaj odebrałem auto tym razem :-) po wymianie komputera wtrysku. Panowie w ASO mieli trochę problemu bo robili to pierwszy raz w tym modelu i tłumaczyli iż sterownik i cała reszta to nowa rzecz a nie przeszczepiona z poprzedniej wersji no i mieli problem z przeprowadzeniem autokonfiguracji ;-) . Podczas odbioru miałem zimny silnik nie było tej usterki (będę testował jutro po nocy). Samo auto wydaje się być bardziej dynamiczne :?: , z tym iż moje porównanie może być mylne bo patrze na ostatni okres kiedy wgrano mi inny soft który miał naprawić problem (nie naprawił a jedynie trochę auto zmulił i zwiększył spalanie). Przetestuje przez kilka dni i dam znać czy pomogło.. no i czy teoria innego ASO o powiązaniu wieszania się komputera pokładowego z problemem komputera wtrysku który mi wymieniono jest prawdą....
lisek2 - 2018-06-07, 15:48

:evil: :evil: :evil: Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" :cry: .....
pavulon78 - 2018-06-07, 16:09

lisek2 napisał/a:
:evil: :evil: :evil: Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" :cry: .....


:shock:
Szok. W takim razie ja sobie chyba na razie dam spokój.Przynajmniej dopóki nie zacznie to uprzykrzać codziennej eksploatacji. Usterka objawia się praktycznie tylko nie nienaturalnych warunkach (kręcenie zimnego silnika na postoju). W czasie normalnej jazdy zaraz po odpaleniu silnika nie występuje (przynajmniej ja u siebie nie zaobserwowałem nic niepokojącego przy porannej jeździe na zimnym silniku).

pavulon78 - 2018-06-07, 16:38

[quote="Powolny"]
pavulon78 napisał/a:
lisek2 napisał/a:
:
Szok.


Co Cię szokuje?



Efekty naprawy a własciwie jego brak mimo wymiany całego komputera sterującego prace wtrysków. Wątek nie jest o wieszającym się komputerze na desce rozdzielczej tylko o nagłym spadku obrotów zimnego silnika i mignięciu przy tym kontrolki checkengine.

defunk - 2018-06-07, 18:56

Powolny napisał/a:
Przecież już dość dawno stwierdziłem, że przyczyna jest prawdopodobnie prozaiczna.


Przyczyna jest jak najbardziej prozaiczna, a brzmi: nigdy nie kupować samochodu z pierwszego roku produkcji, bo to okres, w którym early-userzy są tylko beta-testerami.

Wydawało się, że Duster dwójka to tylko rozwojowa wersja jedynki, a tu taka niespodzianka -- pozmieniali to, co działało dobrze -- i dobrze już nie jest.
Bardzo możliwe, że zainteresuję się takim Dusterem, ale dopiero wówczas kiedy ogłoszą jego schyłek (w ten sam sposób znajomy parę dni temu stał się właścicielem nówki Jeepa Renegade -- idzie nowe? w te pędy brać stare!)

ChrystianCh - 2018-06-07, 18:56

pavulon78 u mnie usterka występowała za każdym razem na zimnym silniku. Chyba że jeździłem bardzo delikatnie nie przekraczając 2000 obrotów.

lisek2 napisał/a:
:evil: :evil: :evil: Pospieszyłem się z poprzednim wpisem. Nie musiałem czekać do rana.... w skrócie "miało być pięknie a wyszło jak zwykle".... auto stało 4h. Po odpaleniu usterka z drganiem silnika i "check engine" ponownie się pojawiła, dodatkowo ponieważ stało na słońcu zablokował się komputer pokładowy. Podsumowując: wymiana komputera wtrysku nic nie dała i usterka jest gdzie indziej (chyba że wymieniono mi na ten sam wadliwy model komputera jaki miałem" :cry: .....


Załamałeś mnie :cry: To już wiem że nie mam co czekać na usunięcie usterki. Przynajmniej masz jeżdżący samochód a ja ciągle uziemiony :-(

pavulon78 - 2018-06-08, 07:59

ChrystianCh, lisek2,
No i niestety rano problem pojawił się również w czasie jazdy na zimnym silniku. Także dołączam do Was panowie.
Biorąc pod uwagę że wymiana komputera u liska2 nie pomogła, jestem coraz bardziej załamany tym samochodem. Odebrany 3 dni temu, przejechane 500 km i już mam go powoli dość :cry:

Od dwóch godzin próbuję się dodzwonić do ASO ale nikt nie odbiera. Żenada :evil:

https://www.youtube.com/watch?v=Z7ikUsgxk44

lisek2 - 2018-06-08, 12:01

pavulon78 napisał/a:
[b]...... Odebrany 3 dni temu, przejechane 500 km i już mam go powoli dość :cry:

Od dwóch godzin próbuję się dodzwonić do ASO ale nikt nie odbiera. Żenada :evil:



- więcej optymizmu...auto jest super, a że ma usterki (każde nowe musi jakieś mieć :-P ), trzeba przypilnować tylko by je naprawiono...ja i tak pomimo tych problemów jestem zadowolony... :-)

pavulon78 - 2018-06-08, 12:43

lisek2,
Na razie będę się musial nauczyć nie przekraczać 2000 obrotów przy ruszaniu. Przynajmniej dopóki nie zgaśnie niebieska kontrolka temperatury.
Teraz siedzę właśnie w ASO. Wgrywają nowe oprogramowanie sterownika silnika i zegarów bo miałem też problem ze wskazówką obrotomierza. Na cud nie liczę ale.od czego nękanie ASO trzeba zacząć.

O dziwo nie zaliczyłem jeszcze zawieszenia się komputera.

ChrystianCh - 2018-06-08, 18:40

Potwierdzam, więcej optymizmu ;-) Auto jest na prawdę rewelacyjne i kupiłbym je jeszcze raz. Jak na razie jestem wyjątkowo niezadowolony z obsługi serwisowej a nie z samochodu. Będzie dobrze!
pavulon78 - 2018-06-08, 19:17

ChrystianCh,
No wiem że auto jest fajne. Super się prowadzi, wszystko leciutko działa, jest duże, wygodne, podróżowanie z tempomatem to bajka. Radość psuje właśnie podejście serwisu, to działanie na ślepo, niesłuchanie co się do nich mówi przy zgłaszaniu usterki. Dziś nawet nie zczytali błędów z komputera tylko wgrali na ślepo nowe oprogramowanie, jazdę próbną zrobili po godzinnym postoju gdy silnik jest jeszcze letni i usterka w takich warunkach nie wystąpiła.
A czy zauważyliście może że błyśniecie checka występuje w momencie zgaszenia niebieskiej kontrolki temperatury? Bo na moim filmiku właśnie coś takiego zauważyłem, ale nie wiem czy to nie przypadek.

lisek2 - 2018-06-08, 19:39

U mnie kontrolka (niebieska) silnika raczej pozostaje. Tak dla ciekawostki pokazałem filmik znajomemu mechanikowi z pytaniem co to może być...No i po wysłuchaniu "tyrady" możliwych powodów, rzeczy które trzeba sprawić itd....... zapytałem o najbardziej wg jego doświadczenia widząc iż to nie jest komputer i soft (bo i to i to miałem wymieniane) przyczyn i gdzie by szukał. Zapytał mnie czy przypadkiem ten silnik nie wzbogacono o EGR (układ recyrkulacji spalin). Na którego złe działanie (a właściwie softu w fazie "zimnego silnika") wskazywały by falowanie a przede wszystkim drgania po odpuszczeniu gazu i na końcu reset komputera. Wiem że to wróżenie z fusów - ale orientuje się ktoś czy ten silnik posiada taki układ ?
ChrystianCh - 2018-06-08, 21:56

pavulon78 myślę że był to zbieg okoliczności, u mnie na pewno kontrolka zimnego silnika ciągle się paliła.

lisek2 jestem bardzo ciekaw oficjalnej reakcji ASO na ponowne zgłoszenie usterki. Czy jednak nie wynika to z komputera wtrysku czy zamontowali Ci identyczny komputer z usterką. Kiedy będę odbierać samochód w przyszłym tygodniu to poproszę najpierw o sprawdzenie czy problem nie występuje w dalszym ciągu i przytoczę twoją sytuację, chociaż nie wiem czy coś to da.

PiterSzn - 2018-06-09, 12:13

Czytam forum od czasu jak planowałem zakup dustera, było warto bo wiedziałem na jakie wady się przygotować. Ogólnie tak jak "przegrzany" komputer się zacina i jest to prawdopodobnie wada konstrukcyjna, tak przy zimnym silniku nie widziałem żadnych problemów bo zwyczajnie nie gazuje na zimnym silniku, po prostu wyjeżdzam z garażu i lecę powoli nie katując autka :) Nawet nie będę próbował bo możliwe, że też będę miał taki problem, kto wie lepiej nie sprawdzać..

Wracając do tematu komputera, ktoś napisał, że wystarczy przykrycie deski rozdzielczej i problem znika. Co ciekawe mój znajomy miał podobny problem w swojej wiekowej skodzie octavii i problem był w kostce stacyjki. Przy najbliższej wizycie w ASO może podsuniemy ten pomysł i panowie szybciej znajdą przyczynę.. Jeden wadliwy element elektroniczny może powodować takie cuda, nawet ten najtańszy w postaci kostki.. Na dzień dzisiejszy możemy jedynie gdybać, wg mnie może to być kostka lub któryś stycznik w kierownicy. Wymiana całych zegarów czy komputera nie ma sensu (mówię o wadzie przegrzania).

eplus - 2018-06-09, 12:43

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stycznik
eplus - 2018-06-09, 16:01

Chyba algorytmu.
lisek2 - 2018-06-09, 20:17

Powolny napisał/a:

Wasze (nasze) zachowanie, jako użytkownika, jak wynika z opisu, nie odpowiada nowym standardom (oczekiwaniom projektantów)......
.



Nie zgadzam sie z Twoją oceną. Miałem wiele aut i żadne ale absolutnie żadne nie zachowywało się w ten sposób....ale idźmy dalej

1)Przygazowanie chwilę po odpaleniu nie jest czymś nienormalnym ani niczym czego nie dopuszcza instrukcja. Nie jest Ok dla silnika ale to nie przestępstwo,,, (auto musi na to odpowiednio zareagować) .
2) Komputer działa wg programu (algorytm to część tego procesu) - i jego zadaniem jest analizowanie spływających danych z czujników, kontrolowanie tego co się dzieje przez ustawianie parametrów różnych elementów w reakcji na otrzymane dane. I tak jeżeli dane są błędne, niezgodne z zaszytym schematem - ma reagować kompensując prace silnika - w razie wykrycia usterki zaraportować ją i spróbować np: samorestartu.
3) Fakty:
Po podniesieniu obrotów i odpuszczeniu:
- silnik dostaje dziwnych drgań ...to jest usterka
- miga kontrolka "check engine" .... to jest usterka
- wyświetla się komunikat "skontroluj stop-start" ..... to jest usterka

To są usterki a nie normalne zachowanie auta w reakcji na naciśnięcie gazu na zimnym silniku.

Idźmy dalej ... jakieś 5 lat do przodu sprzedaje auto...Nie jestem " Januszem" więc przed przyjazdem kupca nie będę grzał silnika...Kupiec ogląda auto - siada, odpala słucha silnika przygazuje czy przypadkiem coś nie klekocze..... wyskakuje mu komplet wyżej opisanych usterek.. I co mam mu powiedzieć...przeczytać Twoją listę "obsługi auta" - kupił byś od kogoś samochód z takimi usterkami i takim tłumaczeniem...jestem pewien że nie......

Reasumując - w mojej opinii auto ma usterkę, ja mam gwarancję i chcę by ASO czy producent usunęli tą usterkę. To tyle

ChrystianCh - 2018-06-12, 10:44

lisek2 wydaje się że u mnie problem został rozwiązany. Sprawdzałem dzisiaj rano kilka razy i usterka jak na razie nie występuje. A jak tam u Ciebie?
lisek2 - 2018-06-12, 11:58

Po wymianie komputera bez zmian - czekam z decyzją ASO co do terminu kolejnej wizyty i wykonania testów oraz modyfikacji parametrów pod dyktando ich "wsparcia technicznego". U Ciebie była wymiana komputera czy coś jeszcze ?
ChrystianCh - 2018-06-12, 15:33

lisek2 napisał/a:
Po wymianie komputera bez zmian - czekam z decyzją ASO co do terminu kolejnej wizyty i wykonania testów oraz modyfikacji parametrów pod dyktando ich "wsparcia technicznego". U Ciebie była wymiana komputera czy coś jeszcze ?


Po drugim teście na zimnym silniku wszystko jest ok, wygląda na to że udało się naprawić. Na świadectwie kontroli mam:

Wymiana komputera wtrysku
Przeprogramowanie tablicy wskaźników + konfiguracja

pavulon78 - 2018-06-12, 16:25

ChrystianCh,
Właśnie mi też robili to przeprogramowanie tablicy wskaźników.

lisek2 - 2018-06-12, 17:06

pavulon78 napisał/a:
ChrystianCh,
Właśnie mi też robili to przeprogramowanie tablicy wskaźników.


I pomogło ? U mnie była autokonfiguracja, nowy soft, nowy komputer ... i nic bez zmian nadal problem występuje.

pavulon78 - 2018-06-12, 17:30

lisek2, No od piątku problem się nie pojawił. A sprawdzam go tak często jak tylko mogę. Tylko porządnie wystygnie, to wsiadam i jadę. Nie piłuję go co prawda na postoju zaraz po odpaleniu do tych 2500 obrotów po przekroczeniu których kontrolka check migała i następował ten spadek obrotów, tylko po prostu odpalam i jadę, zmieniając biegi przy ok. 2500 obrotów. Odpukać ale nie zdarzyło się jeszcze mignięcie checka i szarpnięcie spowodowane tym chwilowym spadkiem obrotów.
ChrystianCh - 2018-06-14, 19:33

Problem powrócił po 2 dniach. W poniedziałek kolejna wizyta w ASO. Mam nadzieję że nie zabiorą mi znowu samochodu na 2 tygodnie.
lisek2 - 2018-06-14, 21:40

Ja mam „zaproszenie do ASO” tydzień po Tobie. No i ma postać kilka dni dla wykonywania kolejnych zmian zalecanych przez główny serwis, bo samo ASO już nie ma nic do roboty jak tylko „zdalne ręce :-/
pavulon78 - 2018-06-28, 18:12

ChrystianCh, lisek2, Koledzy, jak tam sytuacja na froncie?
lisek2 - 2018-06-28, 18:44

Odebrałem co auto z serwisu. Oprócz problemu z tego posta zgłosiłem problem podbijania obrotów podczas zmiany biegu, szarpnięcia/utraty na sekundę mocy przy przyspieszaniu na 2 ,3 i 4 przy 2200 obrotów oraz iż czasami po wrzuceniu na luz trzymania dłuższą chwilę obrotów na poziomie 2000.

Serwis w porozumieniu z Renault oraz jak mi przekazano firmą związaną z softem komputera wtrysku testowali usterki oraz analizowali błędy zapisane w komputerze.- potwierdzili występowanie usterek... finalnie diagnozując iż jest błąd w oprogramowaniu jak to nazwali "przeliczeń kalkulatora wtrysków". Usterka będzie usunięta przez wymianę softu który dostawca komputera ma dostarczyć\napisać do września.

Tradycyjnie temat zawieszającego się komputera nie ruszony... ma na przełomie czerwca i lipca być pod to nowy soft do sterownika...

No i z takich pierdołek ...podklejono mi tapicerkę "pod nogami kierowcy" bo strasznie skrzypiała...

pavulon78 - 2018-06-29, 06:04

lisek2,
Hmm... no ja już się w swoim przyzwyczajam powoli że obroty po wysprzęgleniu potrafią żyć własnym życiem. Też mi czasem potrafi podbić obroty i chwilę trzymać. W normalnej jeździe to nie przeszkadza, wtedy zachowuje się normalnie. Ale jak dojeżdżam do skrzyżowania na dwójce i wysprzęglę to potrafią na chwilę się podnieść.

Na szczęście nie pojawia się już ten problem ze spadkiem obrotów i wyskakiwaniem checka. Ale widzę że do wrześnie dopóki nie będzie nowego oprogramowania wizyty w ASO są chyba bez sensu.

krzysiek05 - 2018-07-06, 19:47

Witam Wszystkich, dzisiaj byłem na próbnej jeździe nowym DD i też zaobserwowałem podbijanie obrotów przy zmianie biegów.
IKTORN - 2018-07-10, 19:40

Z moim dustererem walczą panowie z serwisu. Nie udało im się usunąć usterki wieszajacegi się komputera podczas upałów. Natomiast wydaje mi się że usunęli problem chwilowego zaniku mocy i spadku obrotów silnika i zapalenia się checka. Przejechałem ok 1000 km wielokrotnie uruchamiając pojazd i tych objawów na razie nie ma. Jest za to kolejny :-) podczas uruchamiania na chwilę zapali się czerwona kontrolka stop i jest sygnał dźwiękowy. Serwis poinformował mnie że zamowili jakieś specjalistyczne podkładki pod czyjnik obrotów wału. Czas oczekiwania 2 tygodnie. Gdy walczyli z tymi obrotami Pan z serwisu poinformował mnie że zmienili ustawienie właśnie tego czujnika i do chili obecnej nie wystapuja anomalie z obrotami i chwilowym spadkiem mocy przy obrotach ok. 2100
IKTORN - 2018-07-10, 19:43

Ps. Gdzieś czytałem że wymiana transpondera w kierownicy nie pomogła na zwisy kompa. :-D . Samochód żyje swoim życiem :lol:
lisek2 - 2018-07-10, 19:55

Tak jak pisałem wcześniej u mnie ASO za wszelkie problemy z silnikiem obarcza soft który ma wymienić we wrześniu na nową wersje. A kiedy kupowałeś auto ?
IKTORN - 2018-07-10, 20:01

Kwiecień
lisek2 - 2018-07-10, 21:47

Mój to koniec marca- czyli z tego samego „miotu”, poczekam do września i zobaczymy czy nowy soft pomoże ;-)
IKTORN - 2018-07-11, 18:31

A ja poczekam i pojadę do ASO niech zamontuja mi te <specjalistyczne> podkładki pod czujnik obrotu wału. Zobaczę czy to pomoże na tak kontolke stopu która zapala się po uruchomieniu silnika
lisek2 - 2018-07-11, 18:38

Jak auto nie jest odpalane przez kilka dni - to podczas pierwszego uruchomienia miga mi STOP+sygnał+zapala sie kontrolka od oleju ale wszystko przez 0,5-1 sek - nie wydaje mi sie by to było usterką. To tylko olej musi być rozprowadzony i tyle.... Nagraj filmik i zobacz „poklatkowo” jakie kontrolki Ci razem ze stop się zapalają.
IKTORN - 2018-07-11, 21:16

Oczywiście że to już dawno zrobiłem film też był wysłany do ASO. U mnie auto nie stoi przez kilka dni :-D . Podczas urochomienia zapala się tylko stop i napis że możliwa awaria silnika. Serwis uznał to za usterkę. Dla odmiany występuje to gdy nie ma upałów :lol:
Nowy41 - 2018-07-21, 11:46

Witam koledzy, podpinam się do tematu moja duśka jest z lutego mam ją od kwietnia i zrobiłem nią 2700km oto co zaobserwowałem u siebie Zawieszanie się komputera przy wysokich temperaturach oraz zawieszanie się wskazania paliwa, ogólne wrażenie że nagrzany silnik ma za niskie obroty i trochę się telepie co nie występuje na włączonej klimatyzacji. Problem z dławieniem się chwilowym brakiem mocy ? przy ok 2100 obrotach na 3,4 i 5 biegu oraz co dzisiaj "wyczaiłem" i tu mam prośbę o sprawdzenie tego u was przycinający się pedał gazu nie odpalając silnika wciśnijcie pedał gazu do oporu pod koniec poczujecie uskok :-/ i ostatnie po pierwszym odpaleniu rano auta przejechaniu ok 200m do sklepu w drodze do pracy gdy silnik się nie nagrzeje przy ponownej probie uruchomienia silnika trzeba długo "kręcić ' nim :shock: czekam tylko do września na nowego softa i pędzę do renault i tak u mnie też mam wrażenie że obroty żyją własnym życiem :D
bartos123 - 2018-07-21, 12:29

Co do "uskoku" pedału gazu - przeczytaj instrukcję, jest to normalne, wykorzystywane w modelach z automatyczną skrzynią, lub w przypadku tempomatu (ogranicznika prędkości). W modelach, które nie mają powyższych funkcji też montowany jest taki pedał gazu (lekki opór przed samą podłogą), lecz jego funkcja nie jest wykorzystywana.
lisek2 - 2018-07-22, 10:05

bartos123 napisał/a:
W modelach, które nie mają powyższych funkcji też montowany jest taki pedał gazu (lekki opór przed samą podłogą), lecz jego funkcja nie jest wykorzystywana.
wg opisu kolegów na forum - przyciśnięcie pedału do końca chwilowo jeszcze wyłącza funkcje ECO.
IKTORN - 2018-07-23, 20:53

Co do obrotów i utraty mocy po przekroczeniu 2100 u mnie wgrali nowy soft do wtryskow i poprawili położenie czujnika obrotów. Przejechałem 2 tysięce i problem się nie pojawił. Nadal czekam na moje magiczne podkładki pod ten czujnik, który podobno ma wyeliminować chwilowe zapalenie się kontrolki stop po uruchomieniu silnika. Zwisy kompa podczas ciepła nadal są :mrgreen:
lisek2 - 2018-09-21, 17:25

No to po 3 miesiącach doczekałem się wymiany softu wtrysków...spojrzenie po 50 km jazdy..
Usterki które były dotychczas:

- Falowanie obrotów na zimnym silniku + po przygazowaniu kontrolka "check engine" i reset komputera ....Naprawione (może jeszcze delikatnie falują ale żadnych kontrole czy drgań silnika
- Podbijanie\trzymanie obrotów podczas zmiany biegów - Naprawione
- Dławienie silnika (na sekunde) podczas przyspieszania i przechodzenia przez 2200 obrotów- Naprawione
- Trzymanie albo podbijanie obrotów po wrzuceniu na luz - Naprawione

Ogólnie jazda jest bardziej płynna - żadnego szarpania po zmianie biegu (szczególnie jak nie odczekało się chwili po wciśnięciu sprzęgła)...Zobaczymy jak dalej -ale duża zmiana na plus...

Marek1603 - 2018-09-21, 17:53

Po prostu choroby wieku dziecięcego. Zadowolenia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group