DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Silnik 1.0 SCe

krystian332211 - 2018-05-14, 19:34
Temat postu: Silnik 1.0 SCe
Witam
Chciałbym kupić Dacie Sandero z silnikiem 1.0 73, teraz jeżdżę Hondą Jazz z silnikiem o pojemności 1.2
90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
114 Nm przy 4900 obr/min
4 cylindry
Ten silnik w Daci powinien lepiej jeździć w mieście + trasy do pracy (70-90 km/h).
Mam trochę pytań odnośnie tego silnika :
Kto skonstruował ten silnik Nissan? Czy to jest silnik Reno 1.2 D4F bez 1 cylindra?
Regulacja zaworowa na płytkach ma jakiś okres regulacyjny czy nie jak hydraulika?
Jak z awaryjnością tej jednostki jest się czego obawiać bo D4F był super pod tym względem.

BogdanK - 2018-05-14, 21:17

Najlepiej wybrać się na jazdę próbną i będziesz miał praktyczne porównanie do silnika z Hondy.
jurek - 2018-05-14, 21:36

Raczej nie D4F ma 1149cm. Obawiam się, że porównanie do Hondy to będzie duże rozczarowanie. pozdr
DrOzda - 2018-05-14, 23:00

Ten silnikjest już kilka lat w Twingo i Smarcie a ostatnio w Micrze i na razie nie słychać nic złego o nim ...
Dar1962 - 2018-05-15, 07:06

ten silnik będzie się sprawował mniej kulturalnie niż 1,2 Hondy. Wyższa o 200 ccm pojemność + 4 cylinder robią swoje. Mam takiego Jazza w rodzinie, więc mam porównanie. Hondowski motorek lubi obroty ale jest cichy, pracuje bez wibracji a zmiana biegów to czysta przyjemność. A co do 1,0 - przypuszczam, że jest to jednostka montowana wcześniej w poprzednim nissanie micra. Do miasta w zupełności wystarczy, o ile ktoś nie uprawia sprintu od świateł do świateł, tylko normalnie się przemieszcza. To prosta i dość oszczędna konstrukcja, w której nie ma praktycznie co się popsuć
DrOzda - 2018-05-15, 09:01

To jest nowa jednostka która pojawiła się w najnowszej generacji Micry po tym jak trafiła do Dacii , Twingo i Smarta. Poprzednia 1.0 w Micrze była w wersji K12 sprzed 10 lat :
https://spidersweb.pl/autoblog/test-nissan-micra-1-0-acenta/

goswee - 2018-05-20, 00:01

Zrob jazde probna.
Silnik jest ok.
Jechalen nowym, nie mam uwag, normalny silnik, zamowilem nawet takiego logana.
Ale ze stare autko sie posypalo, to wzialem logana z placu w takim samym kolorze i wyposazenie ale 1.2.
1.0 sprawial wlrazenie ze bardziej chce jechac niz 1.2 :)
Przy 4-5 tys obr przyspieszenie jest zadowalajace.

tomala72 - 2018-05-29, 14:35

Mam na chwile obecną zastępcze Sandero 1.0 a na co dzień Captura 0.9 tce.
Nie kupuj, dołóż do 0.9 Tce bo będziesz żałował:)

luckyboy - 2018-06-02, 08:04

krystian332211 napisał/a:
Ten silnik w Daci powinien lepiej jeździć w mieście + trasy do pracy (70-90 km/h).


Też mi tak wydaje się. Jeździłem 0.9TCE po mieście i jest po prostu wkurwiający :lol:

krystian332211 napisał/a:
Regulacja zaworowa na płytkach ma jakiś okres regulacyjny czy nie jak hydraulika?


Z reguły producenci zalecają kontrolę płytek przy ok 150.000km, a wiele aut robi 200.000km - jak tu będzie czas i kilometry pokażą :-P

krystian332211 napisał/a:
Jak z awaryjnością tej jednostki jest się czego obawiać


Są dwa wariatory, cienki łańcuch rozrządu - wyjdzie w praniu :lol:

Rusty Nail - 2018-06-05, 08:33

Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie. Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.
Też mam Logana z tym silnikiem, a ponieważ przejeżdżam rocznie 10 000km, to dla mnie łańcuch może wytrzymać w granicach 60 tyś. km bo potem to jak napisałem wyżej.

Ikarusiarz - 2018-06-05, 10:37

Rusty Nail napisał/a:
Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.


Jakies dane? Coś przeoczyłem? Logan z 2009 roku, ani nie konserwowany, ani nie myty za często, poobijany, ale rdzy nie widzę.

Rusty Nail - 2018-06-05, 13:34

Dane? Napisałem na podstawie stanu mojego egzemplarza z 2005 roku. Jakość Dacii jest niestety zjawiskiem losowym, widuję samochody z tego rocznika bez rdzy jak i solidnie skorodowane. Po prostu Ty miałeś szczęście, a ja pecha ( jeżeli chodzi o blachy, bo mechanicznie złego słowa na Logana I powiedzieć nie mogę ).
Czort - 2018-06-05, 15:13

Rusty Nail napisał/a:
Załóżmy teoretycznie, że taki łańcuch wytrzyma 100 000 km, wtedy pokonując w roku 20 000 km można przejeżdzić 5 lat. Po tym czasie wypada Dacię sprzedać, żeby cokolwiek rozsądnego za nią wziąć, a nie 300zł na szrocie.

To ile ten łańcuch kosztuje że nie opłaca się użytkować Dacii więcej niż 5 lat?

Marek1603 - 2018-06-05, 18:14

W loganie 1,4 łańcuch. Chyba coś ci się pomyliło, bo tam jest pasek na 295%.
Logan I to był eksperyment czy przyjmie się na rynku. Okazało się, że sprzedaż przerosła oczekiwania producenta.

shrek - 2018-06-05, 20:05

Marek1603 napisał/a:
....bo tam jest pasek na 295%.

Chyba kolego Marek mylisz sie. Tam jest pasek na 500%. ;-)

goswee - 2018-06-05, 20:30

A ja jezdzilem 1.0 i jest ok.
Nie ma sportowego zaciecia :) ale biorac pod uwage dzisiejsze ograniczenia predkosci i kary za przekroczenia w miescie, jest wystarczajacy.
Ja mam 72 km i bardzo czesto ze skrzyzowania zjezdzam pierwszy.
Inna sprawa, ze rapidem 1,4 tsi dsg zawsze zjezdzam pierwszy. Ale co z tego jak na nastepnych swiatlach znow stoimy w takim samym skladzie...
1.0 ma te istotna zalete, ze duzo szbciej sie nagrzeje zima, nie ma turbo, wiec turlanie sie po korkach nie powoduje problemow z eksploatacja nawet po wielu kilometrach.
Bol sie zzaczyna na autostradzie, jak lece sobie 150 i wiem ze to juz taki rozsadny max, a czasem chcialoby sie pogonic :)

Fruxo - 2018-06-05, 20:36

te `150 to chyba z masztem
Rusty Nail - 2018-06-06, 06:39

Chyba się jakieś zamieszanie zrobiło. Nigdzie nie napisałem, że w Loganie 1,4 jest łańcuch. Odniosłem się do wcześniejszego wpisu jednego z Kolegów, który wyraził obawy o trwałość łańcucha rozrządu w silniku 1.0.
Na podstawie doświadczeń z eksploatacji Logana I jestem zdania, że wyznacznikiem trwałości Dacii jest nadwozie a nie silnik.

goswee - 2018-06-08, 23:55

Fruxo napisał/a:
te `150 to chyba z masztem


zapewniam, ze bezproblemowo sobie radzi, odczyt z gps na odcinku 20 km na tempomacie, licznikowo 155.
Bagaznik pelny

luckyboy - 2018-06-09, 17:02

Rusty Nail napisał/a:
Nadwozie wytrzyma w stanie dobrym góra 8 lat, a potem korozja totalna.


Takie podejście miałem kupując 13-letniego Golfa :lol: Ostatnio widziałem granatowe Sandero I 2008r i nie miało oznak żadnej korozji. Kupując nową Dacię czy auto innej marki to odżałowałbym 1500zł i porządnie zakonserwował całe nadwozie po odebraniu auta ze salonu: https://youtu.be/7Fu56rzfEDA Patrząc na to jak producenci samochodów zaczęli ograniczać zabezpieczenie antykorozyjne w nowych autach, to dodatkowe zabezpieczenie auta moim zdaniem znowu staje się niezbędne.

Satyr - 2018-06-13, 21:41

Z ta korozja to bym polemizowal. Popatrzcie na Dacie 2. O ile sie nie myle nowy model wprowadzili w 2012. Nie znalazlem ani 1 ktora nadawala by sie do dzialu zardzewiale a jako ze sam kupilem Logana dla mnie priorytetem bylo znalezienie pordzewialej Dacii.

Nie udalo sie ;)

bartos123 - 2018-07-01, 18:47

Czy ktoś z posiadaczy tego silnika wie jaki konkretnie olej jest w nim zalany?
dudu$ - 2018-07-01, 21:11

na 99% ELF SXR 5W40 lub Motiro 5W40. W starszych loganach z lat 2012 - 2014 do pewnego czasu producent zalecał olej ELF SXR 5W30 ale w 2015r zmienili zalecenia właśnie na jeden z dwóch olejów podanych na początku mojego posta.
Belphegor - 2018-07-01, 21:18

Elf 5W40. Motrio jest na życzenie Klienta podczas przeglądu. Fabrycznie zawsze zalewają Elfem.
Fruxo - 2018-07-01, 22:19

A pracujecie w fabyce że wiecie co tam zalewają ?
bo co najwyżej może wam się wydać a to na 99% nie jest elf

Belphegor - 2018-07-01, 23:01

W fabryce nie. Ale wystarczająco blisko tej marki, że wiem.
Dariusz77 - 2019-05-13, 12:55
Temat postu: Rodzaj oleju
bartos123 napisał/a:
Czy ktoś z posiadaczy tego silnika wie jaki konkretnie olej jest w nim zalany?


Mam nowego Logana MCV z 1.0 sce, zrobiłem wymianę po 700Km i leciała "woda".
Stawiam że zalewają ten silnik 5W30 ale którym konkretnie to oczywiście nie wiem.
Za tą lepkością przemawia też to że w "my dacia" w zakładce zalecany olej widnieje właśnie 5W30.

Kwiatek do kożucha=olej EVOLUTION 900 SXR 5W-30 (według karty produktu) nie spełnia normy RN 0710 tylko RN 0700, którą wymaga DACIA w sce 1.0.
Tą normę za to spełnia EVOLUTION 900 FT 0W-30
Co ciekawe ten rzadszy ma zdecydowanie lepsze parametry (za kartą produktu) niż 5W30.

DrOzda - 2019-05-13, 13:56

Od nowości leję Evolution 900 SXR 5W40 i ładnie trzyma parametry pomiędzy wymianami. Po zdjęciu pokrywy zaworów nie było żadnych osadów czy nagarów.
Dariusz77 - 2019-05-13, 14:17
Temat postu: ciekawostka
DrOzda napisał/a:
Od nowości leję Evolution 900 SXR 5W40 i ładnie trzyma parametry pomiędzy wymianami. Po zdjęciu pokrywy zaworów nie było żadnych osadów czy nagarów.


ciekawostka:
Olej Evolution 900 SXR 5W40 i Evolution 900 SXR 5W30 to z nazwy prawie to samo, tylko różna lepkość - tak się wydaje po przeczytaniu nazwy produktu, ale jak zajrzeć do kart produktów to są zupełnie różne oleje, mają zdecydowanie różną charakterystykę i dodatkowo Evolution 900 SXR 5W40 spełnia obie normy renault a Evolution 900 SXR 5W30 już tylko jedną.

Linki do kart produktów dla zainteresowanych:
http://www.lubs-products-...els/28500/28748

http://www.lubs-products-...els/28500/28749

A ten Evolution 900 SXR 5W50 nie spełnia żadnej normy renault,
http://www.lubs-products-...els/28500/28744

"jaja sobie robią" albo mają taki burdel w dokumentacji.

bartos123 - 2019-05-14, 09:08

Z tego co się dowiedziałem jest 5W40.
bartos123 - 2019-05-21, 18:52

Poprawka - jest 5W30 - taki leją na przeglądach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group