|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - SCe 75 a TCe 90
Manzarek - 2018-06-19, 19:25 Temat postu: SCe 75 a TCe 90 Dzień dobry
Chciałem poznać waszą opinie na temat silnika z Logana Sce 75. Czy nadaje się do gazu i jak wypada na tle TCe 90 S&S?
Marek1603 - 2018-06-19, 21:10
Tce 90 współpracuje z LPG dobrze. Na razie nie wiadomo jeszcze jak sce75, bo chyba nawet nikt nie montował.
Kauris - 2018-06-19, 21:24
Np przełożenia są inne
130km/h
SCe 4200 obr
TCe 3200 obr
CzarnY - 2018-06-20, 10:30
Mam zamontowany BRC w loganie z SCE75. Od 10tyś chodzi bardzo ładnie. Spalanie na poziomie 8litrów lpg - jak na miasto to bardzo akceptowalne w taxi.
Thomson1708 - 2018-06-20, 11:33
Sce słabo jeździ, ma 3 cylindry, ale jest tani.
0.9 tce jakoś jeździ ale cena zabija atrakcyjność jednostki.
Jak chcesz .9 lpg to zastanów się nad corsa z 1.4 lpg fabrycznym. Można dostać nówkę za 45 tys zł.
CzarnY - 2018-06-20, 13:58
Ja powiem tak. Do miasta jak znalazł. Na trasę średnio. A po mieście z ręką na sercu uważam, ze bardzo dobre auto - a przede wszystkim pancerne i nie do popsucia tak jak turbinki.
Manzarek - 2018-06-20, 15:33
A coś większego niż Corsa? Gdzie widziałeś za 45 tys? Ja 5 drzwiową widzę za minimum 49.500.
Satyr - 2018-06-23, 20:25
Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz.
spoogie - 2018-06-23, 21:03
Satyr napisał/a: | Zależy kto gdzie jezdzi. Do miasta silnik z turbina to chyba sredni pomysl. Obroty niskie, turbina tez musi chwile odpoczac przed wylaczeniem silnika. Trasa tak, miasto nie bo zajezdzisz. |
Ale po co ma odpocząć jak:
1. w mieście się nie zgrzeje bo raczej obroty max do 3-4 tyś
2. ten silnik i tak ma start-stop :D
A silnik do miasta z turbiną to super pomysł bo jeździ się na momencie a nie na kręceniu silnika:
1. ciszej
2. szybciej
3. zużycie paliwa porównywalne jak wolnossące.
dudu$ - 2018-06-23, 21:44
Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, w przeciwnym wypadku powinien wybrać 1.0 SCe. Co do uszkodzenia turbiny w 0,9TCe to nie słyszałem jeszcze o takim przypadku. Siostra ze szwagrem w swoim aucie mają taki silnik. Powoli dobijają pewnie do 75tyś km i jak na razie jeździ a wątpię aby pamiętali o chłodzeniu turbiny. Spalanie paliwa będzie bardzo porównywalne, różnica może być do 0,5l /100km
spoogie - 2018-06-23, 21:49
dudu$ napisał/a: | Co kto woli. Jeżeli ktoś ma kilka tyś zł więcej na zakup auta, lubi dynamiczniej przyspieszać niech bierze 0,9TCe, (...) |
O, i tu się zgodzę, kwestia ekonomiczna ma duże znaczenie ale na pewno w dzisiejszych czasach chłodzenie turbiny po jeździe po mieście przy silniku ze start-stop uważam za "ekscentryczny masochizm"...
Thomson1708 - 2018-06-23, 21:56
Jeśli chodzi o sedana to jest opel astra od 48tys, drożej od logana to pewne ;) tipo za 44tys.. 43tys za peugeot 301.
Wszystko zależy kto co chce.
Lodgy/duster/mcv ciężko będzie znaleźć sensownego konkurenta.
arnold - 2018-06-24, 13:18
Nie lepiej porównywać auta, do innych samochodów tego segmentu i o podobnej mocy? Czy inna marka oferuje takie, a nie inne cechy przy podobnej mocy za tą cenę?
Po pierwsze trzeba się przejechać autem z tym silnikiem. Żeby porównać. Wtedy zrozumiałe może się wydawać dopłacenie do silnika.
Proszę poczytajcie lub posłuchajcie o "chłodzeniu turbiny". To jest kilkadziesiąt sekund, wystrczy jazda po parkingu.
|
|