DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Różnice w silnikach K7M

marcinr - 2018-06-20, 17:32
Temat postu: Różnice w silnikach K7M
Cześć.
Mam u siebie w Loganie silnik 1,6 8V K7M 710 Chciał bym go wymienić, jest niesprawny.
Czy ktoś się orientuje, skąd się bierze, aż taka różnica w cenie pomiędzy silnikami K7M Renault, a Daci? Silnik z Reni można kupić już np. za 1000zł, a Daci zaczynają się od 2000 :cry:
Wymieniał ktoś może silnik w Loganie na silnik z Renault? Da się zrobić taki przeszczep? Może ktoś z Was ma taki silnik do sprzedania, w dobrym stanie?
Pozdrawiam, Marcin.

shrek - 2018-06-20, 21:00

Obojetnie z czego wezniesz silnik byle kod byl taki sam.
marcinr - 2018-06-20, 21:13

Logan ma K7M 710, a w Renault jest np. K7M 702/720/744 Różnią się drugą częścią kodu i ceną. To sam ustalilem ;-) Czym jeszcze? Czy zmiany są na tyle znaczące, że nie można zamontować silnika z Reni do Daci? Ktoś już przerabiał ten temat?
shrek - 2018-06-21, 05:02

marcinr napisał/a:
Czym jeszcze?

Tego to raczej nikt ci nie powie. To tak samo jak z silnikami k9k dizla.
W niektorych nie ma prawie zadnej roznicy, a w innych nawet rozrusznik jest po drugiej stronie.
Najlepiej porownac samemu. Najwiecej roznic w tych silnikach to ich sterowanie i osprzet. Zachowujac swoj osprzet szukaj tylko "slupka" , ktory jest taki sam jak Twoj.
Nie muusze chyba pisac, ze najlepszym rozwiazaniem jest identyczny.
Juz ktos na forum podmienial dizla na taki z innymi numerami i niby identyczny a problemy byly.

marcinr - 2018-07-01, 18:27

Wymiana zrobiona. Niestety wywaliłem dwa koła i dałem silnik z Daci. Tematu mozna nie zamykać, może ktoś kiedyś wyjaśni temat. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy ;-)
PiotrWie - 2018-07-01, 18:43

Myślę że różnica w cenie wynika z wieku - Ranault już dawno przestał montować silniki k7m ( zarówno w CLIO jak w Megane - 1999r ) więc znalezienie w dobrym stanie jest bardzo mało prawdopodobne - mają pewnie po 500 000 tyś. przebiegu więc stan - adekwatny do wieku i przebiegu.
route2000 - 2019-12-08, 21:09
Temat postu: Różnice między podtypami silnika K7M
Czym się różnią kody silnika K7M?
Mi padł silnik w Lodgy i muszę wymienić blok silnika (dół), pęknięcie korpusu co spowodowało przedostanie się oleju do układu chłodzenia. Głowica jest ok, była sprawdzana ciśnieniowo.
Poszukuje samego korpusu bez głowicy i wnętrza tj. tłoków, korbowodu, miski olejowej. Mechanik zrobiłby przekładkę silnika. Nie wiem czy kod jest bardzo ważny, bo samo oznaczenie K7M to chyba nie wszystko... Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić jakie mam oznaczenie, ale to jest 1,6 8V z 2014 roku.
Może ktoś z nas miał podobny przypadek.. Bo widzę, ze ceny silników odpowiednio do Lodgy czasami zwala mi z nóg.. Ale widzę inne silniki K7M z innymi kodami ze stajni Renault są dużo niższe, ale nie wiem czy będą pasować na zasadzie P&P... ? Chodzi o sam korpus i nic więcej.
Proszę was o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy jak ktoś ma takie pojęcie..

keisyzrk - 2019-12-08, 21:13

Moim zdaniem chodzi o moc. Tu masz link: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

Dół powinien być ten sam. Ewentualnie rożnica w głowicy i w oprogramowaniu.

toka93 - 2019-12-08, 21:30

Teoretycznie powinno się szukać o tym samym oznaczeniu. Różnice mogą być w głowicy albo drobne w słupku. Ten sam silnik miał przecież różnie montowan pompy wspomagania bo w Sandero na pasek w Lodgy elektro-hydrauliczna. Ponadto były też różne osprzęty bo albo Bosch albo Renault.
DrOzda - 2019-12-08, 22:36

Kod silnika bez fabrycznego LPG to K7M 812
Z fabrycznym LPG K7M 828 i zapewne różnią się głowicami:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

Mamert - 2019-12-08, 23:10

Powinny pasować bloki K7J i K7M od Renault R19, Megane, Clio II.
Numer w catcarze to : 110108138R, a to daje taki wynik w Googlach >: https://www.akbayoto.com/...-k7j-110108138r
Całkiem możliwe, że blok K4M jest też taki sam.

Fruxo - 2019-12-09, 03:57

właśnie szukaj po numerze części nie całego silnika
DrOzda - 2019-12-09, 08:09

Blok zasadniczo byl wspólny dla k4x i k7x i różnice to głowica i przy pojemności 1.4 inny wał korbowy z korbowodami.
Ale diabeł tkwi w szczegółach, w starszych silnikach przed euro 5 jest inna pompa wody na przykład.

A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.

route2000 - 2019-12-09, 08:19

Czyli bez obaw można zastosować K7M 702 czy zbliżone do tego kodu? :roll:
Bo takich słupków jest sporo i za rozsądną cenę...

route2000 - 2019-12-09, 08:36

DrOzda napisał/a:
A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.

Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..

Mamert - 2019-12-09, 09:35

route2000 napisał/a:
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..

Do miasta ta skrzynia w sam raz, nie jedno E36 by zostało na światłach ;-)

Dracid - 2019-12-09, 10:31

Przy jakim przebiegu stało się nieszczęście?
DrOzda - 2019-12-09, 10:42

route2000 napisał/a:

Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..


Wymienia się silnik wraz z ECU. Jak znajdę to podeślę link do gościa który na facebooku pisał że zrobił taką operację w Dokkerze po awarii oryginalnego silnika. Taniej było wstawić K4M niż kupić sprawdzony K7M 812. :shock:

route2000 - 2019-12-09, 11:03

Tylko rożnie może być ze sprzedażą auta z swapowanym silnikiem... :->
Dalego już wolę z normalnym silnikiem sprzedać i kupić coś sensowniejszego. ;-)

route2000 - 2019-12-09, 11:18

Dracid napisał/a:
Przy jakim przebiegu stało się nieszczęście?

Po 85 tys. km silnik został niespodziewanie przegrzany i olej zaczął się dostawać do układu chłodzenia, a nie odwrotnie. Podejrzewaliśmy, że UPG poszła. Po rozbiórce głowica poszła do sprawdzenia. wymienili mi wszystkie prowadnice i zawory. Po zmontowaniu głowicy i nowej UPG po jakiś czasie znowu to samo się stało - olej w układzie chłodzenia. Znowu auto u mechanika zostało, głowica znowu została podana kontroli i jest OK oraz uszczelka była cała. Więc wina leży już po stronie bloku. Mechanik mówił, że już miał parę takich podobnych przypadków z pękniętym blokiem. Chodzi o pęknięcie między kanałami olejowymi i chłodzenia.

Fruxo - 2019-12-09, 18:00

Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.

toka93 - 2019-12-09, 18:10

Fruxo napisał/a:
Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.

Mocno bym polemizował z tym że będzie wszystko pasowało P&P.
W dodatku powstaje duży problem przy odsprzedaży auta i tzw. "burdel" w papierach.
Skrzynia owszem będzie pasowała, bo obie mają dzwon JR5. Zresztą silniki K4M strikte z Daci wcale tańsze nie są.

Mamert - 2019-12-09, 18:48

Fruxo, Trochę bredzisz, trzeba zmienić cały dolot i pół wydechu. Przecież głowica ma całkiem inny kształt, zamienione są strony dolotu i wydechu. K4M ma zmienne fazy rozrządu, całkiem inne oprogramowanie, prawdopodobnie większą ilość czujników... To trzeba by było kupić rozbitą lodówkę i przekładać co się da. Bez sensu kompletnie. Lepiej tą pchnąć do żyda i pójść kupic nową TCe 150.
Fruxo - 2019-12-09, 19:22

W daci nie ma zmiennych faz rozrządu w K4M liczba czujników jest taka sama.
toka93 - 2019-12-09, 19:40

Nie bierzesz pod uwagę innych chłodnic, czyli węży. Różne typy sprężarek klimy i praktycznie inny osprzęt, który ma inne mocowanie. Silnik wyjdzie taniej, ale przeróbka wielu elementów łącznie z poduszkami już niekoniecznie. Brak korzyści finansowych przy zmianie na k4m
DrOzda - 2019-12-25, 22:49

Takie coś znalazłem :
https://www.scenic-forum....-silnika-1-6-8v

route2000 - 2020-01-30, 09:36

Mamert napisał/a:
Powinny pasować bloki K7J i K7M od Renault R19, Megane, Clio II.
Numer w catcarze to : 110108138R, a to daje taki wynik w Googlach >: https://www.akbayoto.com/...-k7j-110108138r
Całkiem możliwe, że blok K4M jest też taki sam.

Tylko jak wyglądają koszty przesyłki i cła (?)
Czy to warto brać pod uwagę? :roll:

DrOzda - 2020-01-30, 19:45

Cła nie ma bo Turcja ma stosowne umowy z UE. Płacisz tylko w UC VAT ale z kolei Turcy wyślą Ci w towar cenie netto jako eksport. Podobnie jak przy przesyłkach z Chin.
https://www.globkurier.pl...miana-handlowa/
A transport ? No cóż musiałbyś z nimi załatwić wysyłkę ale jeśli się zgodzą to nie ma z tym większego problemu, nawet ceny są w miarę przystępne:
https://www.globkurier.pl...ylki-do-turcji/

toka93 - 2020-01-30, 19:57

Masa piepierologi dla firmy sprzedającej i masa ryzyka ze strony kupującej. Ciężko o K7M w dobrym stanie, ale czasami się trafia w przystępnej cenie. Szukać i polować.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group