|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Powitania - Dzień dobny ze środka Sandero Stepway
Ekajana - 2018-06-25, 08:20 Temat postu: Dzień dobny ze środka Sandero Stepway Dzień dobry wszystkim. Ja również zdecydowałem się na rumuńską fantazję i francuską technologię. Wybrałem Sandero Stepway z uwagi na prześwit (taki charakter podróży) i pewne źródło pochodzenia, rocznik, przebieg. Przeraża mnie relacja mocy do spalania i tę pigułkę mam nadzieję przełykać jakoś. Gdybym wypróbował auto na autostradzie zapewne bym go nie kupił. Hałas większy niż w moim 21 letnim Swifcie. Widziałem ratunek w LPG, jednak okazuje się, że koszt przejazdu 100 km będzie i tak wyższy iż w dotychczasowym, żwawym japończyku na benzynie Mam nadzieję, że docenię również zalety, jak taniość i dostępność części, bezawaryjność, bo świetny wygląd na pewno spodoba się mojej pani (jeszcze nie widziała haha). Przy okazji może ktoś doradzi jaki gaz najlepiej założyć do tego modlu z ośmiozaworowym silnikiem. Szukałem na forum, ale jakoś mi nie rozjaśniło się. Pozdrawiam. Grzegorz.
Dymek - 2018-06-25, 09:20
Witamy kolejnego Stepwayowca!
Ekajana - 2018-06-25, 09:29
Mam nadzieję, że stosunkowo chłodne podejście do pojazdu z czasem się zmieni. Przynajmniej wygląda znakomicie.
Marek1603 - 2018-06-25, 10:06
Witam w klubie.
Niezły wybór. Stara poczciwa ośmiozaworówka.
Pamiętaj, że po założeniu LPG będziesz musiał co około 20kkm regulować zawory. Koszt około 100zł.
A jaką instalację to chłopaki podpowiedzą.
Przypomnę tylko o obowiązujących zasadach na forum.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556
Dar1962 - 2018-06-25, 17:55
witam, gratuluję nabytku, warto skalkulować na podstawie zakładanego przebiegu, okresu użytkowania, kosztu założenia instalacji, dodatkowych kosztów przeglądów i regulacji , czy w ogóle opłaca się montować LPG. Bo jeśli oszczędności będą symboliczne, nie warto. Zawsze to parę elementów mniej na pokładzie, które mogą się potencjalnie popsuć
malygabrys - 2018-06-25, 19:47
Witaj.
W tym samym silniku mam zamontowaną sekwencję BRC już 4 lata i nie narzekam. Właśnie nawinąłem 200.000 km (80.000 km na gazie). Instalację polecam.
Ekajana - 2018-06-26, 12:35
Ból z gazem jest taki, ze i tak w LPG koszt przejazdu będzie większy niż w starym Suzuki na benzynie. Ne widzę wątków poświęconych poszczeglnym modelom, czy jest jakiś ogólny o Sandero Stepway? Mam kilka pytań z różnych dziedzin dotyczących tego auta. Ale może ktoś tutaj odpowie jak jest z prowadzeniem tego auta? Rzecz, która mnie niepokoi to dziwne zachowanie się na najmniejszych nawet nierównościach, koleinach (nie mówiąc już o większych dziurach) - powodują, że kierownica zaczyna latać i auto robi się mocno niestabilne. Trzeba pilnować toru jazdy - a co jak zrobi się ślisko? Ech. Nie wiem czy to uroda tego modelu, czy ...jakaś mina w konkretnym egzemplarzu. Jeżdzę wieloma różnymi autami (służbowe, znajomych) i z czymś takim się nie spotkałem. tary swift ma gdzies koleiny, dziury, no ale ma wąskie opony. Podjadę pod kompresor, popatrz, może to ciśnienie.
Dymek - 2018-06-26, 13:11
Nie ma tu osobnych działów dla poszczególnych modeli.
Co do stabilności na koleinach- są 2 sprawy.
Po pierwsze bardzo duże znaczenie ma rodzaj/ model opon. Tu piszę z własnego odczucia- mam po drodze taki stały odcinek kolein, na których mogę porównać i na oponach zimowych Dębicy mój prowadził się po koleinach znacznie lepiej niż po zamianie na letnie, fabryczne GoodYeary.
A druga sprawa, może nawet ważniejsza to rozstaw kół. Jeden samochód trafia niefartownie w koleiny a w innym prawie ich nie czuć.
Przykładowo jadąc w tym samym miejscu Matizem, koleiny pokonuję bez wyraźnego wpływu a jadąc Sandero czy innymi samochodami tej wielkości, są już poważne problemy.
Ekajana - 2018-06-26, 13:14
Dzięku, może to być zatem "uroda modelu". Sprawa nie dotyczy jednak tylko kolein ale jakichkolwiek nierówności. Na szutrówkach takze. Kierownica nagle skręca, czuć to wyraźnie. Nie mam tego w dostawczaku VW Caravelle ani w Octavii.
Dymek - 2018-06-26, 13:18
Co do pokonywania "innych nierówności", to nie mam żadnych negatywnych odczuć- wręcz przeciwne- zawieszenie i prowadzenie Sandero Stepway poza asfaltem, to największa zaleta tego modelu.
TomaszU84 - 2018-07-02, 20:18
Również nie odczułem nic takiego, Sandero Stepway I 2011r nawet ten sam kolor
Zapytaj na forum czy ktoś z Płocka nie udostepnil by ci auta na porównanie. Z mojej strony pozostaje mi tylko zaprosic do Poznania!
dudu$ - 2018-07-02, 20:48
Autko ładne i życzę bez awaryjności ale coś trochę nie wierzę w to, że koszta paliwa w Sandero Stepway I gen. na LPG są większe niż w 21 Suzuki Swefcie na benzynie. Miałem thalię z silnikiem 1.4 8v niemal, że identyczny motor co 1.6 8v czyli ten co masz w daci. Spalanie w Warszawie przy dynamicznej jeździe takiej Thalii to 10l/100km co daje kwotę równych 20zł. Wątpię aby stary swift z silnikiem 1.0 lub 1.3 w jeździe po mieście spalała mniej niż 4l benzyny.
Ekajana - 2018-07-02, 21:41
Dzięki za dobre słowo. Poznań... Na poznańskiej rejestracji jeszcze jeżdżę Jest jakiś sposób na wyszukanie płocczan lub okolicznych na forum, bo sortowanie nie pomogło.
Ekajana - 2018-07-02, 21:48
TomaszU84, a jak u Ciebie z kropkami ("po Pepsi") na podsufitce? Skrapla się woda pozostawiając takie ślady?
Rzeczywiście coś źle podliczyłem. Nie wiem po ile LPG ale średnią w mazowieckim z netu wziąłem to mi wyszło przy podawanych przez forumowiczów 11 litrów LPG w Stepwayu, w zaokrągleniu tak:
Suzuki na benzynie: 27,5 zł
Sandero Stepway na LPG: 23,5 zł
Czyli jakby nie było - taniej, trochę taniej
Nawiasem mówiąc, auto nieautostradowe, ale świetne do budżetowego przemierzania turystycznego. Budżetowego, bo np. poza płatnymi autostradami.
TomaszU84 - 2018-07-03, 18:26
Skraplanie wody? Yyyy, nie zaobserwowałem. W sensie, nie występuje - auto mam po mamie i ona albo ja na pewno byśmy zauważyli (poczuli?).
|
|