|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach
Mitr0Z - 2018-06-27, 08:35 Temat postu: Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach Panowie, wczoraj miałem problem z pracą silnika, rano odpala i chodzi nierówno - nie pracuje na wszystkich garach. Podjechałem do znajomego mechanika - wykluczył świece, cewkę i przewody zapłonowe.
Niestety ma stare oprogramowanie do OBD, więc nie wiemy co wyrzucił komputer - pokazały się następujące ciągi znaków:
bad dtc out for mode 3:008
0:430303010314
1:0313AAAAAAAAAA
bad dtc out for mode 7:008
0:470303010314
1:0313AAAAAAAAAA
Po skasowaniu błędów samochód odpalił normalnie na wszystkich cylindrach, jeździłem nim cały dzień bez najmniejszych problemów. Dziś rano znów nierówna praca - ktoś ma jakiś pomysł? Wspomnę że mam fabryczny gaz i auto zachowuje się tak samo na obu paliwach.
jas_pik - 2018-06-27, 10:53
Dwie przyczyny układ zapłonowy albo luz zaworowy.
Sprzwdź który cylinder nie pali i zamień świece.
Jak można tak po obejrzeniu wykluczyć układ zapłonowy czyli świece i kable.
Pryśnij wodą w ciemności na kable - to będziesz wiedział czy to nie kable.
Ranek dzisiaj był wilgotny - nic Ci to nie mówi ?
Mitr0Z - 2018-06-27, 15:37
Właśnie o to chodzi, że iskra jest - świece były zamieniane miejscami i nie dało to żadnego efektu - dlatego mechanik wykluczył aparat zapłonowy.
Z kolei czy może to być kwestia luzu zaworowego skoro po wyczyszczeniu błędów odpalił już normalnie?
Gercio - 2018-06-27, 16:17 Temat postu: Re: Sandero 1.2 nie pali na wszystkich cylindrach Hej,
U mnie ten sam silnik miałem podobny objaw -> okazało się że cewka na jednej ze świec nie dawała napięcia. Wymiana cewki pomogła (jest zespolona z przewodami WN bodajże).
pixa - 2018-06-27, 16:30
Upgradeował się do SCE75
jas_pik - 2018-06-27, 18:07
Zamienił świece ale nie zamienił kabli WN.
Może jeden nie palił a teraz nie pali drugi ?
Wymień kable i świece i sprawdź luzy.
Ile km temu o robiłeś ( regulację luzów/ wymianę świec i kabli)?
A dlaczego ( niby po usunięciu błedów) zaczęło ddziałać .
Bo silnik sie rozgrzał - zmieniły się luzy oraz wyparowała woda .
A po nocce wilgoć osiadła . luzy się zmieniły .
Czy już Ci to wyjaśnia co się stało ?
Ja więcej z usług takiego "speca" już bym nie korzystał - ale to moje zdanie.
route2000 - 2018-06-28, 07:30
Ewentualnie warto sprawdzić czujnik położenia wału...
Mitr0Z - 2018-07-16, 11:15
Rozwiązanie było jednak prozaiczne, ale musiałem poczekać na parę deszczowych dni żeby potwierdzić na 100%. Przebijały kable zapłonowe. Zaskoczyło mnie że w momencie wyrzucenia błędu komp odcinał podawanie paliwa na wtrysk. Wcześniej nie podejrzewałem kabli, bo wg książki serwisowej były wymienione w aso we wrześniu zeszłego roku (NGK).
|
|