DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nowy Duster "wspomagacze"

pan_dziobak - 2018-07-14, 09:28
Temat postu: Nowy Duster "wspomagacze"
Witajcie, moze niektorzy stwierdza ze to o czym chce pogadac w tym temacie to oczywista oczywistosc, ale zadne z moich dotychczasowych aut nie mialo takich elektronicznych nianiek. No dobra w bmw mialem asc, ale po kolei.

W bmw mialem tylko asc ktore mialo za zadanie w razie wykrycia uslizgu tylnej osi obciac moc by auto przestalo zamiatac tylkiem i wrocilo na zadany tor jazdy. I o ile w zwyklej jezdzie sie to sprawdzalo i bylo przewidywalne o tyle na feriach w Zakopanem uniemozliwialo podjechanie pod jakakolwiek gorke gdy droga byla osniezona, a ostatnich ferii zdazalo sie to bardzo czesto. Oczywiscie dalo sie to calkowicie wylaczyc co rozwiazywalo problem. Bokiem bo bokiem 8-) ale dawalem rade wyjechac.

A ostatnio jak emocje troche opadly po zakupie uswiadomilem sobie ze mozliwosc wylaczenia esp w Dusterze jest tylko w wersji 4x4 a moja to 2wd.

Jak dziala esp w nowym Dusterze? W razie poslizgu jednego kola przychamuje je zeby przekazac moc na to ktore ma wieksza przyczepnosc? A moze bedzie mulic i obcinac moc co spowoduje ze bedzie problem pod gore na sniegu?
Jest jakis sposob zeby chwilowo to wylaczyc jak w DD2 4x4?

Gość - 2018-07-14, 10:58

ESP ma zadanie utrzymać auto w zadanym torze jazdy. Razie poślizgu dohamuje dane koło żeby auto nie wpadło w poślizg, oczywiście w granicy możliwości elektroniki oraz możliwości auta. Natomiast ASR ma za zadanie obniżyć moment przesyłany na koła w razie wykrycia uślizgu osi napędzanej. W praktyce nie powinno to mieć wpływu na podjazdy pod górę w śniegu ponieważ napęd przedni jest dosyć dociążony przez silnik co nie można powiedzieć o tylno napędowym BMW.
pan_dziobak - 2018-07-14, 13:15

Okej, w teori nie brzmi to zle. A ktos moze powiedziec jak to wyglada w praktyce? Jakies doswiadczenia w zimowych wojazach po gorach?
Dar1962 - 2018-07-14, 13:54

w praktyce 4 napędowy Duster w takich warunkach zachowuje się zupełnie inaczej niż ośka :-P
pan_dziobak - 2018-07-14, 15:31

Dar1962, to jakby oczywiste, mnie chodzi o oske wlasnie :D
Kubuch - 2018-07-15, 12:32

W praktyce działa to bardzo dobrze. Jadąc pod górę po śniegu możesz wcisnąć gaz w podłogę a Duster niewzruszenie będzie się wspinał wesoło mrugając kontrolka ESP. Osobiście wyjechałbym szybciej niż komputer ale dla kogoś kto nie ogarnia to bardzo użyteczna funkcja.
pan_dziobak - 2018-07-15, 16:39

Kubuch, okej, to brzmi dobrze. Musze znalezc jakas piaszczysta/szutrowa droge pod gore i sprawdzic jak to dziala.

Pewnie jedynym sposobem na wylaczenie gdyby jednak systemy bardziej przeszkadzaly niz pomagaly jest wyjecie bezpiecznika...

Dar1962 - 2018-07-16, 20:24

piaszczysta/szutrowa będzie pewnie zbyt przyczepna, najlepiej widać to na lodzie lub wyślizganym śniegu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group