DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Uszkodzony mechanizm różnicowy

tomekh086 - 2018-07-22, 23:14
Temat postu: Uszkodzony mechanizm różnicowy
Cześć
Dzisiaj przypadkiem odkryłem... no w sumie nie wiem co, że albo mam uszkodzony mechanizm różnicowy na tylnej osi (mówimy o wersji 4x4) albo nagle zaczęli montować blokadę dyferencjału...

Dzisiaj wjechałem w piaszczystą drogę. Włączyłem Lock 4x4 tak dla zabawy. Wyjeźdżając na asfalt usłyszałem pisk opony.
Podjechałem pod najbliższy większy plac. Włączyłem Lock 4x4, wyłączyłem ESC i zacząłem powoli kręcić najciaśniejsze kółka jakie się da. Autem szarpało, opony piszczały. Efekt na filmikach poniżej.
Skręt w lewo
Skręt w prawo

Tylko jeśli to jest uszkodzenie mechanizmu różnicowego to dlaczego nic takiego się nie dzieje w trybie AUTO, którego używam codziennie?
Nie bardzo wiem jak rozmawiać z ASO - auto jest na gwarancji.

A i jeszcze pytanie. Co to jest taki dziwny dźwięk (takie trajkotanie przypominające zaciąganie hamulca ręcznego), który pojawia się gdy przestaję jechać autem?

Datex - 2018-07-23, 01:46

Tryb lock to spięte na sztywno 2 osie bez centralnego sprzęgła/dufra. Nie należy używać tego trybu na nawierzchniach przyczepnych, właśnie z powodu nadmiernych naprężeń w układzie przeniesienia napędu.
Fruxo - 2018-07-23, 06:51

Cytat:
Nie bardzo wiem jak rozmawiać z ASO

zadzwoń do człowieka który sprzedał ci auto niech ci wytłumaczy

robk1 - 2018-07-23, 08:01

W zakręcie każde koło pokonuje inną drogę, a więc jeśli załączysz lock-a to jeśli suma pokonanej drogi (liczba obrotu koła - koło "pojechane" na zewnątrz musi wykonać więcej tych obrotów) nie jest sobie równa to albo będą piszczeć zblokowane koła, albo coś w środku pierdyknie. W terenie nie ma objawów, bo koła przesuwają się po miękkiej nawierzchni lub w powietrzu.
sebtes - 2018-07-23, 08:02

Kolego nic nie masz uszkodzone to jest normalne.
Koła przednie robią inny promień skrętu niż tylne.
Więc koła piszczą i całe auto podskakuje.
Jak byś robił skręt o dużym promieniu to nic byś nie zauważył.
A samochody mają dwa promienie skrętu w jedną stronę zawsze bardziej koła się skręcają.

Dlatego w jedną stronę bardziej piszczy i ma większe drgania.

Jeżdnij na LOCK tylko na piachu i w terenie i ciesz się jazdą :)

Marek1603 - 2018-07-23, 09:49

sebtes napisał/a:

Koła przednie robią inny promień skrętu niż tylne.


Nie do końca tak.
Skręcasz w lewo to prawe pokonują większą drogę, a skręcasz w prawo to lewe. Dlatego.

wojtek013 - 2018-07-23, 10:33

Auto nie ma mechanizmu różnicowego między osiowego. I chyba tyle w temacie.
tomekh086 - 2018-07-23, 11:05

Dzięki za wyjaśnienie.
Nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak międzyosiowy mechanizm różnicowy. Myślałem, że każda oś ma swój mechanizm i to załatwia sprawę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group