DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - nabyłem dustera i pytania...

Nikita_Bennet - 2018-08-05, 14:49
Temat postu: nabyłem dustera i pytania...
Witajcie.
Po długich namysłach, kombinacjach alpejskich z finansowaniem stanął na podwórku u mnie duster 110KM dci, 4x2, skrzynia 6 biegów, beż dune. Miał być fiacik w dieslu ale m.in cenowo wyszło mi taniej z dusterem.

1. Docieranie - w jakim zakresie obrotów go docierać?? Powyżej 2tys tak do 2,5tysia obrotów?
2. Olej silnikowy to podobno ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30. Czy to prawda? Jaki tam idzie filtr oleju? 8200768927 idzie mi do logana 90 KM dci. Ten sam?
3. Ktoś podrzuci temat z uszczelką pod maskę? Chodzi mi o zdjęcia a że mam żniwa to szukać ciężko (na montaż czas znajdę). Tutaj ponoć trza ciąć na trzy, w loganie założyłem i było warto.
4. Wideorejestrator - przy lusterku ale kable to po słupku a potem pod schowkiem do gniazda zapalniczki??
5. Cb-radio - antena na reling dachowy z prawej strony? A kabel antenowy po prawym słupku?? Czy gdzieś z tyłu kombinować na relingu?? A i jakiej długości bo marka to raczej sirio no chyba że coś lepszego a niewiele droższego polecicie.


Chlapacze, kratka nad tylnymi siedzeniami, gumowy wkład bagażnika mają być z kuponu dacii tylko na montaż muszę poczekać.
Coś jeszcze warto dokupić??

pzdrwm wszystkich użytkowników dacii ;)

GRL - 2018-08-05, 17:13

3. Nie kojarzę, żeby KUK był przez kogokolwiek montowany w DD2.
4. Jeżeli masz gniazdko przy bagażniku to pod osłonami słupków oraz pod górnymi krawędziami uszczelek drzwi. Będziesz miał wciąż wolne gniazdo pod ręka i względny porządek.

Nikita_Bennet - 2018-08-05, 17:19

3. ktoś pisał że zakładał ....
4. no jest jedno gniazdo z przodu przy lewarku skrzyni biegów oraz jakieś z tyłu po prawej stronie - ciekawe czy kabla starczy ;)

Nikita_Bennet - 2018-08-05, 17:23

pytanie nr 6 ;)
wyłączenie S&S - dużo zabawy czy 5 minut? Ile zapłacę? I ewentualnie jakieś namiary na kogoś w Olsztynie ktoś ma?

pytanie nr 7 - alufelgi.
Niestety nabyłem go na stalówkach bo nie znalazłem diesla z look+multimedia a na tym ostatnim mi zależało.
Będę na wiosnę szukał czarnych alufelg 16 cali aby wykorzystać te opony co mam bo na te felgi stalowe pójdą jakieś zimówki - ktoś coś doradzi??

GRL - 2018-08-05, 17:29

Wbrew pozorom nie jest tam wcale daleko, bo wszystko idzie blisko płaszczyzny dachu i schodzi zaledwie kilkadziesiąt centymetrów przy słupku "C".
U mnie zostało jeszcze jakieś 50cm luźnego kabla, spokojnie mógłbym zasilać z bagażnika, gdyby było tam dodatkowe gniazdo.

Nikita_Bennet - 2018-08-05, 18:07

faktycznie, od VIOFO A119S zostaje metr kabla a prawdę mówiąc to tego gniazda nie wykorzystam do niczego (lodówka na lato na jakiś urlop jedynie przychodzi mi do głowy ale urlopy spędzam w pracy, a no i w razie problemów pomarańczowy kogut można tam podpiąć jakbym coś musiał pilotować). Dziękować.
robo1973 - 2018-08-05, 20:28

kiedy będzie w sprzedaży w Polsce DD 2.0 benzyna ? Bo tylko takiego warto kupić
jas_pik - 2018-08-05, 20:45

robo1973 napisał/a:
kiedy będzie w sprzedaży w Polsce DD 2.0 benzyna ? Bo tylko takiego warto kupić

Ja na razie te silniki nie łapią się na najnowszą wersje normy Euro 6 dlatego w żadnym kraju UE ich nie uświadczysz . Możesz sprowadzić sobie z Rosji czy tez Ukrainy ale czy uda Ci się zarejestrować to nie wiem.
A możesz i powiedzieć dlaczego tylko tą wersję warto kupić ? Ja uważam że dci jest duzo lepszy pod względem momentu , zwłaszcza że nowa wersja będzie mieć większą moc i więcej momentu ale niestety już AdBlue

robo1973 - 2018-08-06, 08:19

jas_pik napisał/a:
robo1973 napisał/a:
kiedy będzie w sprzedaży w Polsce DD 2.0 benzyna ? Bo tylko takiego warto kupić

Ja na razie te silniki nie łapią się na najnowszą wersje normy Euro 6 dlatego w żadnym kraju UE ich nie uświadczysz . Możesz sprowadzić sobie z Rosji czy tez Ukrainy ale czy uda Ci się zarejestrować to nie wiem.
A możesz i powiedzieć dlaczego tylko tą wersję warto kupić ? Ja uważam że dci jest duzo lepszy pod względem momentu , zwłaszcza że nowa wersja będzie mieć większą moc i więcej momentu ale niestety już AdBlue

Dlaczego lepszy > ? hy Jestem zwolennikiem silników benzynowych. Jeżdżę DD 1,6 i brakuje mi mocy Taki 2.0 byłby dla mnie idealny. Jestem też miłośnikiem LPG
Ponadto po analizie wydaje się taki 2.0 wolnossący bezawaryjny. Przyjemniej ten 1,6 16 V co mam jest chwalony \

jas_pik - 2018-08-06, 08:48

Możesz stuningować to 1,6 .
Dostaniesz przyrost mocy o około 4,5 kW (6 KM) oraz przyrost momentu ze 144 Nm do około 164 Nm

micheangelo - 2018-08-07, 05:28
Temat postu: Re: nabyłem dustera i pytania...
Nikita_Bennet napisał/a:

1. Docieranie - w jakim zakresie obrotów go docierać?? Powyżej 2tys tak do 2,5tysia obrotów?

W instrukcji jest napisane jak jeździć na początku. W przypadku silnika Diesla nie należy przekraczać chyba 3 tys. obrotów.

jammo - 2018-08-07, 06:48

jas_pik napisał/a:
Możesz stuningować to 1,6 .
Dostaniesz przyrost mocy o około 4,5 kW (6 KM) oraz przyrost momentu ze 144 Nm do około 164 Nm
Obrazek


Kosztowny jest taki tuning silnika? trzeba dołożyć jakiś chip czy tylko zmiany programowe?

Nikita_Bennet - 2018-08-07, 08:01
Temat postu: Re: nabyłem dustera i pytania...
micheangelo napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:

1. Docieranie - w jakim zakresie obrotów go docierać?? Powyżej 2tys tak do 2,5tysia obrotów?

W instrukcji jest napisane jak jeździć na początku. W przypadku silnika Diesla nie należy przekraczać chyba 3 tys. obrotów.

tyle to i ja przeczytałem ale thx.
Chodzi o to że w tej instrukcji nie ma za wiele.
To że 3tysia nie przekraczać to ja wiem, to żeby nie jeździć poniżej ~1750 też (przynajmniej coś mi takiego świta z czasów jak kupiłem logana pickup 90KM).

Ewentualnie ktoś coś z innych pytań podpowie???

jas_pik - 2018-08-07, 08:05

Proponuję skontaktować się z ( odwiedzić stronę tunera) vtech.pl
Mają dwie metody - zmiana softu na stałe lub dla tych którzy mają pojazd na gwarancji i chcą mieć możliwość wyłączania ( wypięcia) modułu w celu wizyty w ASO.
W tym drugim przypadku jest możliwość odpłatnego przetestowania co taki moduł daje .
Jeśli komuś taki moduł ( tunining) odpowiada to zapłacone za okres wynajmu opłaty pomniejszają cenę nabycia.

Nikita_Bennet - 2018-08-13, 15:00

pytanie - jak przykręcić na stałe tablicę rejestracyjną na tylnej klapie.
Bo mnie (#$*@*$ strzeli. Zamykam i jest takie klapanie. Ramka niby przykręcona do klapy 3 wkrętami z nierdzewki i zapryskana jakimś glutowatym czymś.

arczi_88 - 2018-08-13, 15:17

Ja mam podklejone takie miękkie, gumowe podkładki pod krzesła/meble czy inne takie. Zadowolonym z takiego rozwiązania :)
Nikita_Bennet - 2018-08-13, 15:41

bo taśma dwustronna nie podejdzie raczej? też ma z 1 mm grubości.
pluto - 2018-08-13, 15:57

Nikita_Bennet napisał/a:
pytanie - jak przykręcić na stałe tablicę rejestracyjną na tylnej klapie.
Bo mnie (#$*@*$ strzeli. Zamykam i jest takie klapanie. Ramka niby przykręcona do klapy 3 wkrętami z nierdzewki i zapryskana jakimś glutowatym czymś.


Ja podklejałem silikonowymi odbojnikami


Nikita_Bennet - 2018-08-13, 16:09

i daje to radę??? Bo dźwięk przy zamykaniu jest wpieniający jakby to był jakiś passat złożony z 2 jeżdżący najpierw przez granicę z niemcami a teraz do ruskich.
Rumuntt - 2018-08-13, 16:15

Kilka postów wyżej było pytanie o docieraniu diesla 1,5. WG załaczonej ksiązki obsługi - instrukcji do 1500 km nie należy przekraczać na wszystkich biegach 2500 obrotów i prędkości 130 km/h. Mnie w 4X4 w czasie docierania na szóstce nie udało się osiągnąć tych 130 km, mogłem dociągnąć do 120 km/h. Potem jest napisane, że dopiero po przejechaniu 6000 km samochód będzie dotarty.
Poza tym ogólnie instrukcja daci informacyjnie jest faktycznie do kitu.

Nikita_Bennet - 2018-08-13, 16:22

też to czytałem wczoraj jak szukałem kasowania licznika przebiegu dziennego bo tankowanie zaliczyłem.
Spalanie spore wyszło ale sporo stałem w korkach.

pluto - 2018-08-13, 16:45

Nikita_Bennet napisał/a:
i daje to radę??? Bo dźwięk przy zamykaniu jest wpieniający jakby to był jakiś passat złożony z 2 jeżdżący najpierw przez granicę z niemcami a teraz do ruskich.


Dawało radę w II Dusterach ;-)

eplus - 2018-08-13, 17:04

Te 130km/h @ 2500RPM to chyba między bajki włożyć? Czy chodzi o to, żeby nie przekraczać 130 z górki na luzie :?: :roll:
Dar1962 - 2018-08-16, 17:12

Nikita_Bennet napisał/a:
i daje to radę??? Bo dźwięk przy zamykaniu jest wpieniający jakby to był jakiś passat złożony z 2 jeżdżący najpierw przez granicę z niemcami a teraz do ruskich.

brzęczy tablica w ramce, bo ma luzy, podklej na spodzie ramki kilka pasków taśmy dwustronnie klejącej, tablica przyklei się do ramki i będzie cicho. Inna sprawa to luz między ramką a klapą, ja podkleiłem tam takie filcowe kółka z klejem, jakie klei się pod nogi mebli

shrek - 2018-08-17, 09:47
Temat postu: Re: nabyłem dustera i pytania...
Nikita_Bennet napisał/a:
Witajcie.
Po długich namysłach, kombinacjach alpejskich z finansowaniem stanął na podwórku u mnie duster 110KM dci, 4x2, skrzynia 6 biegów, beż dune. Miał być fiacik w dieslu ale m.in cenowo wyszło mi taniej z dusterem.

1. Docieranie - w jakim zakresie obrotów go docierać?? Powyżej 2tys tak do 2,5tysia obrotów?
2. Olej silnikowy to podobno ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30. Czy to prawda? Jaki tam idzie filtr oleju? 8200768927 idzie mi do logana 90 KM dci. Ten sam?
3. Ktoś podrzuci temat z uszczelką pod maskę? Chodzi mi o zdjęcia a że mam żniwa to szukać ciężko (na montaż czas znajdę). Tutaj ponoć trza ciąć na trzy, w loganie założyłem i było warto.
4. Wideorejestrator - przy lusterku ale kable to po słupku a potem pod schowkiem do gniazda zapalniczki??
5. Cb-radio - antena na reling dachowy z prawej strony? A kabel antenowy po prawym słupku?? Czy gdzieś z tyłu kombinować na relingu?? A i jakiej długości bo marka to raczej sirio no chyba że coś lepszego a niewiele droższego polecicie.


Chlapacze, kratka nad tylnymi siedzeniami, gumowy wkład bagażnika mają być z kuponu dacii tylko na montaż muszę poczekać.
Coś jeszcze warto dokupić??

pzdrwm wszystkich użytkowników dacii ;)


1 Nie musisz nic docierac. Ja po zakupie na trzeci dzien przejechalem 800 km w niemczech i wcale go noe oszczedzalem. No, ale jak chceszto noe zaszkodzi.
2 Tak to ten olej i radze nie zamieniac na inny.
Lista do ktorych pasuje ten filtr:
DACIA DUSTER 1.5 dCi 1461 K9K 796, K9K 830 2010.04 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 1461 K9K 898 2010.06 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 1461 K9K 896 2010.06 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 1461 K9K 892, K9K 884 2010.10 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 1461 K9K 898 2010.10 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 1461 K9K 894, K9K 884 2010.10 -

DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 1461 K9K 858 2013.08 -

DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0W) 1461 K9K 796 2007.09 -

DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS04) 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS04) 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN EXPRESS (FS_) 1.5 dCi (FS0W) 1461 K9K 796 2009.03 -

DACIA LOGAN EXPRESS (FS_) 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN EXPRESS (FS_) 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN MCV (KS_) 1.5 dCi (KS0W) 1461 K9K 796 2007.09 -

DACIA LOGAN MCV (KS_) 1.5 dCi (KS04) 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN MCV (KS_) 1.5 dCi (KS04) 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN pick-up (US_) 1.5 dCi (US0W) 1461 K9K 796 2008.03 -

DACIA LOGAN pick-up (US_) 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA LOGAN pick-up (US_) 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA SANDERO 1.5 dCi 1461 K9K 796 2008.11 -

DACIA SANDERO 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

DACIA SANDERO 1.5 dCi 1461 K9K 892 2010.05 -

3 mozna i tak.

Nikita_Bennet - 2018-08-17, 09:57

do mego dusterka jednak idą takie filtry więc olejowy idzie inny
filtr kabinowy węglowy 272770567R 272773151R 272778214R
filtr kabinowy zwykły 272773016R
filtr powietrza 165467674R
filtr oleju 152089599R
olej ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30 - tylko nie wiem ile.

thx

shrek - 2018-08-17, 22:23

Nikita_Bennet napisał/a:

olej ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30 - tylko nie wiem ile.



thx


4,5L

Nikita_Bennet - 2018-08-18, 12:20

thx ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group