DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Czy chcielibyście w ofercie Dacii mocniejszy silnik?

ian - 2009-01-30, 12:09
Temat postu: Czy chcielibyście w ofercie Dacii mocniejszy silnik?
[Wydzielony z tematu: prędkość logana 1,4 ]

Może mała ankieta. Czy chętnie widzielibyśmy w sprzedaży Dacię Logan, lub Sandero z mocnym silnikiem? 2.0 lub 1.8 litrów pojemności, moc około 115-120 KM, 160-170 Nm, (np.: w Fabii najmocniejsza jednostka napędowa to była dwulitrówka o mocy 115 KM). Taka limitowana seria... Mnie tej mocy czasami brakuje :-P .

Parę razy jechałem Loganem ze średnią prędkością około 135-140 km/g, czyli faktycznie około 128-132 km/g (sucha nawierzchnia, kierowca + 2-3 pasażerów, bagażnik zapełniony w około 60-70%). Bardzo stabilne prowadzenie, choć głośno (no tak, ale był nawiew na 2 + włączone radio). Dla mnie wystarczy.

KaS602 - 2009-01-30, 12:59

ian napisał/a:
chętnie widzielibyśmy w sprzedaży Dacię Logan, lub Sandero z mocnym silnikiem? 2.0 lub 1.8

O tak! dwulitrowa osmiozaworowka to byloby to :). 80% przebiegu robie poza miastem, wiec to byloby idealne rozwiazanie...

Lupo - 2009-01-30, 14:06

ian napisał/a:
Może mała ankieta. Czy chętnie widzielibyśmy w sprzedaży Dacię Logan, lub Sandero z mocnym silnikiem?

Taka ankieta wydaje sie bezzasadna. Po pierwsze - 99% odpowiedzi bedzie na tak. Po drugie co to da? :)

kola - 2009-01-30, 14:37

Co to da? pewnie nic, ale.....
Ja myślę, gdyby była taka wersja w pełnej opcji do 45 tys bylby to sukces rynkowy.
bez zadnej wiochy jak dawny polonez oricari, tylko profesjonalnie przygotowany samochod uwzgledniajac oczywiscie cene. logan prestige nie wiem w jakiej ilosci sie sprzedal, ale pare widzialem i te 10s do 100 juz jest ok nie znam tylko czy pozostale elementy konstrukcyjne sie roznia poza motorem.... nie trzeba wiele. mogą włożyć jakis mocniejszy motor, których renault nie brakuje, na tyl tarcze i utwardzic nieco zawieszenie i auto jak znalazl do troszke dynamiczniejszej jazdy.....
Nie wiem, jak wy koledzy, ale ja jestem zwolennikiem walki ze starymi autami na drogach.zwłaszcza w rekach ludzi majacych fantazje i ciezka noge. A sami wiecie jak sie duzo jezdzi jak ciezko auto utrzymac w dobrej kondycji. ktora zapewnia bezpieczenstwo. dlatego nieco mocniejszy logan czy sandero w przyzwoitej cenie z mocnym motorem bylby ok. tylko ciekawe czy budzet producenta by to przyjal. W południowej ameryce chyba renault cos tam wypuscilo w zwiazku z f1 jakas limitowana serie. ale nie wiem czy tylko zmiany obejmowaly tylko design czy tez przy okazji pod maska cos mocnieszego sie znalazlo.

laisar - 2009-01-30, 14:47

"Dla chcącego..." - co to za problem po prostu przełożyć podobny silnik z jakiejś innej renówki? (; (Oczywiście - przynajmniej w sytuacji, kiedy chęć jego posiadania jest większa niż istotność gwarancji itp).
kola - 2009-01-30, 14:48

widzieliscie logan elia? http://www.tuningmania.pl...05/1/&h=258&w=4
Lupo - 2009-01-30, 15:25

kola napisał/a:
Nie wiem, jak wy koledzy, ale ja jestem zwolennikiem walki ze starymi autami na drogach

Niby dlaczego? Bo jest Ci zle jak objedzie Cie polonez wart 1/10 tego co Twoje auto? Nie wazne czy nowe czy stare auto - wazny jest kierowca. Jak palant to jednym i drugim sie zabije..

laisar napisał/a:
Dla chcącego...

Tu jest troche problem. Latwiej by bylo gdyby w daciach bylo 1.4 16V. Natomiast jesli chodzi o ta jednostke 1.4 8V to by wlozyc inny silnik nalezaloby rowniez przerobic zawieszenie i "pare" innych "pierdol". Ale da sie to zrobic jesli do dacii pasuje zawieszenie od clio.

laisar - 2009-01-30, 15:39

Cytat:
Bo jest Ci zle jak objedzie Cie...

"Stare" - w domyśle: "mało / nie- sprawne", zapewne o to chodziło kol. koli.

I oczywiście - są stare, zadbane pojazdy, ale już tylko patrząc po poboczach w upalny, bądź po parkinach w bardzo mroźny dzień można co nie co sobie pomyśleć o "średniej"...

Cytat:
Latwiej by bylo gdyby w daciach bylo...

Wątek co prawda jest o 1.4, ale ja raczej myślałem o pełnej gamie silnikowej. Nie sprawdzałem, czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię - przecież właśnie dlatego m.in. Daćka jest tania, że prawie wszystko do wszystkiego pasuje (;

I nawet jeśli być może faktycznie trzeba by wymienić coś tam jeszcze oprócz motorka, to koszt już chyba aż tak wiele nie wzrośnie...

Tak czy owak - ja jestem w pełni zadowolony ze swojego silnika (nawet jeśli być może np z 16v byłbym faktycznie jeszcze bardziej ;)

Lupo - 2009-01-30, 16:04

laisar napisał/a:
czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię


Tu jestes w bledzie przyjacielu :) Chodzi o to ze w zaleznosci od silnika rozne sa ksztalty roznych wspornikow w zawieszeniu (musza one "obejsc" silnik od spodu). Tak jest w zasadzie w prawie kazdej marce aut. Nawet we wspomnianym polonezie przy przekladce z 1.6 na 1.4 trzeba bylo drazki/wsporniki wymieniac bo mialy inny ksztal i nieodpowiednie wadzily o silnik :)

Mamert - 2009-01-30, 16:30

laisar napisał/a:
Wątek co prawda jest o 1.4, ale ja raczej myślałem o pełnej gamie silnikowej. Nie sprawdzałem, czy zawieszenie względem 1.4 w 1.6 8v i 16v czy dieslach się aż tak wiele różni, ale raczej wątpię - przecież właśnie dlatego m.in. Daćka jest tania, że prawie wszystko do wszystkiego pasuje

Zawieszenie, pewnie się nie różni, ale bardzo wiele rzeczy trzeba by wymienić przy przeszczpie benzyna-ropa i na odwrót. Trzeba by wymienić wlew baku, przewody paliwowe, komputer, wydech, wspomaganie kierownicy, zabawa raczej nieopłacalna.
Z 1.4 na 1.6 zero problemu, a 1.6 na 1.6 16v małe przróbki (oczywiście jak jest silnik z osprzętem i kompem).
Najlepiej jednak chyba stuningować diesela1.5 dCi 68 i 85 KM, kupić 1.5 dCi 105 KM i go włożyć.

laisar - 2009-01-30, 16:33

Może niejasno napisałem - że w ogóle się różnią, to wiem, ale akcent był położony w tamtym zdaniu na "aż tak bardzo" (((:

TSD zawieszenie od Clio powinno pasować, bo w końcu i płyta podłogowa i silniki są właśnie z niego (znaczy, z II konkretnie).

KaS602 - 2009-01-30, 17:34

Temat troche zboczyl, to i ja dorzuce swoje...

ZTCW to roznica w zawieszeniu miedzy 1.4 i 1.6 (8V) rozni sie tym, ze w 1.6 jest stabilizator. Innych roznic (o ktorych wspomnial Lupo) chyba nie ma, bo 1.4 i 1.6 to praktycznie taki sam silnik (patrzac na niego z zewnatrz).

Propo przeszczepu - to gdzies widzialem zdjecia Logana RS (jakos tak). Mial wstawiona dwulitrowa 16zaworowke od Reno i klowa skrzynie. Rzecz jasna przygotowany do sportu, jednak po zdjeciach silnika wnioskuje, ze komora silnika w Loganie nie wymagala zadnych modyfikacji przy instalowaniu takiego "pieca". Pomijam oczywiscie inne kwestie (hamulce, zawieszenie i cala reszte).

EDIT. 17:42:
Znalazłem:

Lupo - 2009-01-30, 17:43

W 1.4 w dacii stabilizatora nie ma? W clio w 1.2 nie ma, a w 1.4 i 1.6 juz jest..
Wlozenie zamiast 1.4 8V - 1.6 16V to duza zmiana - skrzynia, komp, wiązka, pompa paliwa, rzeźba ze wspomaganiem ,prawie cała komora silnika trzeba przełożyć. chłodnica itp.

Mysle ze prosta i ciekawa przerobka byloby wlozenie 1.8 8v.

laisar - 2009-01-30, 18:17

Mamert napisał/a:
bardzo wiele rzeczy trzeba by wymienić przy przeszczpie benzyna-ropa

To na pewno - jakikolwiek sens to ma chyba tylko zmiana "po linii i na bazie".


Lupo napisał/a:
Wlozenie zamiast 1.4 8V - 1.6 16V to duza zmiana

Ale KaS pisał o zmianie na 1.6 też 8v (:

Co do stabilizatora - nie wiem czy to raczej nie jest związane z wersją wyposażenia, a nie z silnikiem, ale trzeba by poszukać jak jest naprawdę.

Lupo - 2009-01-30, 18:56

laisar napisał/a:
Ale KaS pisał o zmianie na 1.6 też 8v (:

Ale taka zamiana w zasadzie nie ma sensu... Nie oplaca sie przy tak malej roznicy w parametrach..

jackthenight - 2009-01-30, 19:14

Stabilizatora w Sandero nie ma tylko w Access-ie.
laisar - 2009-01-30, 19:29

Cytat:
taka zamiana w zasadzie nie ma sensu

Wszystko jest kwestią faktycznych potrzeb... i kosztów, rzecz jasna [:

Beckie - 2009-01-30, 20:32

kola napisał/a:
Co to da? pewnie nic, ale.....
Ja myślę, gdyby była taka wersja w pełnej opcji do 45 tys bylby to sukces rynkowy.

Jeśli mówisz o stworzeniu smoka to chyba masz na myśli nadwozie sedan. Bo MCV to na 1.4 w pełnej opcji by 45tys raczej nie wystarczyło.

KaS602 - 2009-01-30, 23:28

Lupo napisał/a:
Mysle ze prosta i ciekawa przerobka byloby wlozenie 1.8 8v.

Zeby z 1.4 zrobic 1.6 chyba nie trzeba zmieniac nawet calego silnika. Roznica pojemnosci wynika tylko i wylacznie ze skoku tloka... Oczywiscie pozniej zmiana kompa, skrzyni biegow i wszystkiego czym one tam sie jeszcze roznia :)

ian - 2009-02-02, 10:11

Cytat:
Taka ankieta wydaje sie bezzasadna. Po pierwsze - 99% odpowiedzi bedzie na tak. Po drugie co to da? :)


No nie wiem, czy 99% :mrgreen: Gdy wiele osób zainteresowanych będzie mocniejszym silnikiem, to może i koncern wrzuci jakiś mocniejszy silnik pod maskę Dacki z zapasów magazynowych.

Cytat:
"Dla chcącego..." - co to za problem po prostu przełożyć podobny silnik z jakiejś innej renówki?


Jeszcze prostsze rozwiązanie to zwiększyć moc (minimum do 110 KM), i moment obrotowy (minimum do 145-150 Nm) już istniejącego silnika. Do takiego zabiegu chyba bardziej nadaje się silnik 1.6 o mocy 87 KM?

Generalnie chodzi jedynie o mocniejszy silnik dla Daćki, nie zaś szukanie namiastki samochodu sportowego. W tym ostatnim przypadku będzie to zawsze bardzo kosztowna propozycja. Razem z silnikiem trzeba wtedy zmienić także zawieszenie, i skrzynię biegów.

Ważne jest także to, by był to tani samochód nawet za cenę skromnego wyposażenia (ABS+ ESP+ 4 poduszki gazowe + wspomaganie kierownicy).

laisar - 2009-02-02, 11:51

Cytat:
Jeszcze prostsze rozwiązanie to zwiększyć moc (minimum do 110 KM), i moment obrotowy (minimum do 145-150 Nm) już istniejącego silnika. Do takiego zabiegu chyba bardziej nadaje się silnik 1.6 o mocy 87 KM?

Aż tak bardzo się nie znam, ale jedno wiem na pewno - nie ma nic za darmo. Nie da się poprawić jednocześnie wszystkich parametrów: momentu/mocy, ekonomii, bezawaryjności, ceny itd - zmiana jednego, bądź kilku, musi spowodować że pozostałe się pogorszą.

Konkretnie więc: co można by zmienić w renówko-daćkowym 1.6mpi?

Przejrzałem na szybko trochę danych technicznych silników innych producentów i jeśli chodzi o konstrukcje 8-zaworowe, bez specjalnych wynalazków typu turbo - czyli zachowujące jako-taką prostotę - to najmocniejsze ociupinkę przekraczają setkę "kucyków". I sądząc po szczegółach - głównie dzięki większemu stopniowi sprężania (10.50 wobec np 9.50 w Loganie), chociaż oczywiście jakieś szczegóły w postaci innej geometrii dolotów, zaworów, wydechu itd też mogą mieć jakiś - tyle że w sumie chyba jednak niewielki - wpływ.

Wychodzi więc na to, że bez co najmniej - nietanich - zmian materiałowych nie ma co liczyć na jakieś fajerwerki w ulepszaniu silnika K7M...

DAREK - 2009-02-02, 12:22

A może takie rozwiązanie http://chojnacki.com.pl Zwróćcie uwagę na clio z silniekiem 1,4 po wersji GT. Poprawa jest niewielka ale bezpieczna.
laisar - 2009-02-02, 13:28

Ale co jak co, zgodnie z ichniejszą Ofertą: "Wersja GT silnika 8 zaworowego - 1350 zł - 2000 zł" - to nie jest tanio...

(Dla ustalenia uwagi: za 2500 zł dopłaty dostaje się przecież w Daćce zamiast silnika 1.6 8v - szesnastozaworówkę 105KM, bez żadnych kombinacji, z gwarancją itd).

DAREK - 2009-02-02, 21:37

Oczywiście że to nie jest tanio ale pewnie prościej i taniej niż przekladka z 1,4 75KM na 1,6 87KM. Po przeróbce moc i moment silnika 1,4 są zbliżone do tych z 1,6.
laisar - 2009-02-02, 21:42

Akurat w przypadku Daćki - chyba jednak nie do końca przeróbka jest prostsza od przekładki, bo jak już napisał wcześniej KaS:

Cytat:
Zeby z 1.4 zrobic 1.6 chyba nie trzeba zmieniac nawet calego silnika. Roznica pojemnosci wynika tylko i wylacznie ze skoku tloka...


Ale diabeł jak wiadomo siedzi w szczegółach... (;

Sun - 2009-02-04, 18:19

Nie chciałbym mieć mocniejszego silnika, tylko lepszy moment obrotowy :-D
laisar - 2009-02-04, 21:41

Hmm... koło zamachowe? (;
kola - 2009-02-05, 14:42

najpierw sie ustosunkuje do jednej odpowiedzi kolegi na poruszony przeze mnie temat, że lepiej kupić dacie niż używany pojazd i o starych autach..... tak chodziło mi o stare niesprawne auta i podkreśliłem, że im auta starsze tym trudniej je utrzymac w dobrej kondycji, sprawności. poza tym chce dopowiedziec, ze sam wlasnie jedno stare takie autko mam i z pasja probuje odbudowywac dla celow czysto hobbystcznych. mam szcucnek do starych aut i ich wlascicieli, ktorzy dbaja o nie nalezycie.

co do silnikow... mam takie pytanie czy ktos z was jezdzil loganem 1.4 i 1.6? są duże różniece? w danych technicznych az tak wielkich nie ma...... wiadomo, ze 1.4 to nie 1.6, ale jakie sa wsze odczucia????? 1.6 jest duzo duzon lepszy?

laisar - 2009-02-05, 14:50

Dyskusja o porównaniu tych silników (m.in.) toczyła się w temacie o być może nieco faktycznie niejasnym tytule Żywotność i awaryjność silnika - prośba o porównanie.
kola - 2009-02-05, 22:51

laisar dziekuje za odp... przeczytałem całą dyskusje.
Andrzej - 2009-02-08, 01:31

Co do mocniejszego silnika, to moim zdaniem mogliby pomyśleć o 1,9dci.
mag - 2009-02-08, 09:06

Andrzej napisał/a:
Co do mocniejszego silnika, to moim zdaniem mogliby pomyśleć o 1,9dci.


Z mocą nie większą jak 110 koników (optymalnie pod kątem trwałości: 90 - takie mam wrażenie)

ian - 2009-02-10, 10:49

Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).Silnik o pojemności 1998 cm montowany w Oplach Omegach maksymalny moment obrotowy osiągał już przy 2600-2800 obr/min.
petek - 2009-02-10, 20:33

Mi by wystarczył 1,5 dCi 105 KM.
jacek - 2009-02-12, 20:59

Ja bym 105 koni nie kupił turbina o zmiennej geometrii mogą wystąpić problemy z kierownicą spalin. Powyżej 100 kucyków wybrałbym 1.9
Tak naprawdę mój mi wystarczy 200Nm to naprawdę sporo.

borys68 - 2009-05-26, 07:22

ian napisał/a:
Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).

Podejrzewam, że ja mam taki silnik (Laguna 2.0L z 1994) ...
Borys

Mikele - 2009-05-26, 22:50

A ile da sam silnik ?

Przy okazji różnych modyfikacji np. MCV Dacia powinna pójść w stronę zmniejszania oporów, bo co z tego, że wysilony motor rozpędzi auto do 190 kmh na autostradzie, skoro wypije np. 20 litrów/100 km przy takim eksperymencie ?

Jeśli się nie mylę (a uprzedzam, że wiedzę mam powierzchowną ;-) ) większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.
Do tego wspomniany 6 bieg i jeździmy wygodniej oraz taniej.

Ewentualnie mogłaby powstać wersja "sport" Sandero, odchudzona np. do 800 kg, obniżona, z silnikiem 1,6 16V 105 km i np. możliwością wyłączenia wspomagania kierownicy. Tyle że w porównaniu z innymi autami klasy "sport" nadal byłaby pewnie ślimakiem... :mrgreen:

KaS602 - 2009-05-27, 00:00

Mikele napisał/a:
większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.

Dla sprostowania: Silniki o dwoch zaworach na cylinder maja maksymalny moment obrotowy przy mniejszej liczbie obrotow niz konstrukcje o 4 zaworach na kazdy cylinder jednoczesnie dostarczajac mnijeszej mocy maksymalnej.

DUCATI - 2009-05-27, 09:36

Przy tej samej pojemnosci ??
KaS602 - 2009-05-27, 13:23

DUCATI napisał/a:
Przy tej samej pojemnosci

Daleko nie szukaj:
1.6 8V ma maksymalny moment przy 3000 rpm, a 1.6 16V przy bodajze 4300.

DUCATI - 2009-05-27, 13:35

A jaka jest jego wartosc ?
KaS602 - 2009-05-27, 20:05

DUCATI napisał/a:
A jaka jest jego wartosc

Chyba to oczywiste, ze w 8V beda to wartosci (mocy maksymalnej i maksymalnego momentu obrotowego) nizsze niz w przypadku silnika 16 V. Chodzilo tylko o to, ze w 8V maksymalny moment rozwijany jest przy nizszych obrotach. Tyle.
Zmierzasz do czegos, czy tak, jak zwykle?

Seal - 2009-05-28, 07:53

KaS602 napisał/a:
1.6 8V ma maksymalny moment przy 3000 rpm, a 1.6 16V przy bodajze 4300.

Trochę przestrzeliłeś 1,6 16V ma 148 przy 3750

KaS602 - 2009-05-28, 09:27

Masz mnie. Te 4300 wzialem z pierwszej lepszej charakterystyki 1.6 16V jaka znalazlem i wyszlo, ze maksymalny moment jest przy 4300. W Dackowym - faktycznie - 3 750.
DUCATI - 2009-05-28, 12:05

Do tego co w dyskusji z laisarem o silnikach 1.2 i 1.4: nie wazne kiedy moment osiaga max tylko jakie sa jego wartosci przy danych obrotach. Jesli przy 3000 ma wyzsza wartosc niz w 8V to jest lepszy, a jesli pozniej jeszcze sie zwieksza to dodatkowa korzysc.

Byc moze dobrze sprostowales, ale ktos moglby wyciagnac z tego bledny wniosek, ze 16V jest gorszy.

Generalnie wole porownywac 2 konkretne sliniki niz takie ogolne dyskusje... no ale... ogolnie ;) lepszy efekt daje zwiekszenie pojemnosci niz liczby zaworow...

A ha.. laisar wtedy twierdzil, ze to lepiej jak max moment osiaga sie przy wyzszych obrotach...

KaS602 - 2009-05-28, 13:08

Nie ma co sie sprzeczac - 16V zawsze bedzie mial lepsze osiagi niz 8V o tej samej pojemnosci.

Jednakze, rowniez ja wolalbym np. 1.8 8V o mocy 115 KM niz 1.6 16V o mocy rowniez 115 KM... Tyle, ze w obecnych czasach "ochrony środowiska" tendencja bedzie szla w druga strone - wiertarek o malej pojemnosci z turbo ;)

jurek - 2009-05-28, 13:12

Kwadratura koła. Oba mają swoje zalety i wady. pozdr
borys68 - 2009-05-28, 20:54

Ahoj!
Mnie to może nie brakuje mocniejszych silników, ale chciałbym wersję Ambiance z silnikiem 87KM - jeśli Logan, lub 105 KM - jeśli kombi.


Borys

DUCATI - 2009-05-29, 18:56

To moze ktos poda przyklady samochodow klasy Logana 1.6 90km, ktore maja lepsze osiagi o dniego... Najlepiej z porownaniem od razu.
gigi303 - 2009-05-29, 19:10

ciężko znaleźć auto tej samej klasy z takim silnikiem, w większości aut montują teraz nowocześniejsze jednostki a nie odświeżane kotlety

dla porównania dam auto tej samej klasy z silnikiem 1.6 ale 16 v, osiągi oczywiście lepsze



1.6 16v


gdyby Logan miałby lepsze osiągi to nie kosztowałby tyle ile kosztuje :-P ;-)

DUCATI - 2009-05-30, 11:19

20 KM wiecej, 10000 zl wiecej, 2 s szybciej... hmm...

Dla ulatwienia dodam, ze nie musza to byc auta nadal produkowane i przydalyby sie dane z jakichs testow (np przyspieszenie na roznych biegach).

Fiat Tempra 1.6 chwalona kiedys w jakims tescie porownawczym za elastycznosc - na moje oko porownywalna z Loganem.

gigi303 - 2009-05-30, 18:51

ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?

To tak jak bym porównywał fiata CC z fiatem 500, oczywiście że ten nowszy będzie lepszy.

Może mamy odświeżane kotlety pod maską ale jednak sa one podobno ulepszone jakoś tam i nazywa się je nowym silnikiem, więc bardzo ciężko będzie znaleźć autko z 1.6 8v jak obecnie prawie wszędzie dają 16v z wiadomych względów.

DUCATI napisał/a:
20 KM wiecej, 10000 zl wiecej, 2 s szybciej... hmm...



*no więcej kucy ale w renówkach chyba nasz silnik też ma więcej koni tylko my mamy mniej, ale jeszcze sie upewnię aby nie siać zamętu.

*10000 więcej - bo Dacia przegrywa cenowo tylko z TATA, nie bez kozery nasze auta należą do segmentu nazwijmy aut tanich użytkowych, za tą cenę i tych gabarytów nie ma się z kim porównywać

*2s to nie jest wcale mało

Seal - 2009-05-30, 21:48

gigi303 napisał/a:
nie bez kozery nasze auta należą do segmentu nazwijmy aut tanich użytkowych, za tą cenę i tych gabarytów nie ma się z kim porównywać

Święte słowa :mrgreen: Brak konkurentów na rynku.

DUCATI - 2009-05-31, 08:41

Cytat:
ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?

Mozna...

Jesli ktos pisze, ze w Loganie sa slabe silniki to probuje ustalic na jakiej podstawie. Jak porownamy z Ferrari F40 to pewnie sa ospale, ale jak prosze o wskazanie czegos lepszego w danej klasie to cisza..

gigi303 - 2009-05-31, 13:05

o zgrozo :mrgreen: podałem przykład to ci sie nie podobał że za drogo że silnik za mocny że 2 s to mało.

Skoro chcesz szukać w autach które już nie produkują droga wolna, ale skoro już porównujemy to warto aby z takiego zestawienia można wyciągnąc wnioski przydatne przy kupnie kolejnego auta. Jak masz czas to poszukaj sobie np danych technicznych o Lanosie auto może cięższe ale na pewno osiągi miało lepsze.

Ja nie będę kupował w przyszłości tak starego auta więc nie szukam aż tak daleko w stecz.

A że w nowoczesnych samochodach ciężko znależć silniki w formie odświerzanego kotleta to pretensje możesz mieć tylko do porducentów. Ja mam też tego kotleta, następne autko już będzie z nowocześniejszą jednostką napędową :mrgreen:


W ramach ciekawostki podam przyśpieszenie poloneza :mrgreen:
silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.5 LE 15-16 s 155-160 km/h 75 KM-82 KM
1.6 LE 15-16 s 156-161 km/h 87 KM
2.0 LE 10-11 s 180-200 km/h 112 KM-120 KM

Należy pamiętać że polonezy były znacznie cięższe od naszych aut aż strach pomyśleć co by było gdyby były lżejszy :-D

Pozdrawiam

DUCATI - 2009-05-31, 17:05

TO ILE WAZYLY ?

Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...

Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.

Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".

gigi303 - 2009-05-31, 17:34

DUCATI napisał/a:
TO ILE WAZYLY ?

Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...

Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.

Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".


co ile ważyło ???

Seal - 2009-05-31, 18:41

Pewnie chodziło o wagę Poloneza?
Gigi303 ciekawą masz dyskusję z kolegą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gigi303 - 2009-05-31, 19:19

Poloneza dałem w celach tylko poglądowych i z sentymentu bo to fajna fura była (waga to chyba 1200kg) :mrgreen: nie zamierzałem porównywać tych silników chociaż kto wie jeśli ktoś znalazłby moc samych silników, a nie moc na kołach to moglibyśmy się zdziwić :mrgreen:

Każda rozmowa z kolegą Ducatim wygląda równie ciekawie i pasjonująco nie zależnie z kim prowadzi debatę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

*****

Sprawdziłem: chevroleta, fiata, skodę i nie mają w ofercie silników 8v dalej nie chce mi sie szukać, niestety nie wytłumacze koledze co to jest mułowatość, pozostaje życie w niewiedzy ;-) .

Dodam tylko że dla mnie np. ważniejsze jest przyśpieszenie podczas jazdy niż start od 0 do 100 na światłach :mrgreen:

Pozdrawiam

jacek - 2009-05-31, 21:09

gigi303 napisał/a:

Sprawdziłem: chevroleta, fiata, skodę i nie mają w ofercie silników 8v dalej nie chce mi sie szukać

nie masz racji fiat oferuje silniki 8v np.:
grande punto 1,2
panda1,1
linea 1,4
chevrolet faktycznie nie ma skody nie sprawdzałem

Jeśli o mnie chodzi wole silniki 8v przy tej samej mocy lecz innej pojemności nie trzeba tak wkręcać na obroty.Wybór rzecz gustu.

gigi303 - 2009-06-01, 06:21

nie patrzyłem poniżej 1,6 może stąd moje przeoczenie :mrgreen:

Zgadzam się że wybór silnika to rzecz gustu, preferencji i potrzeby danej osoby.
Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy :-)

borys68 - 2009-06-01, 07:23

Ahoj!
gigi303 napisał/a:

Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy :-)

Azali nie jest to efekt LPG?
Moje doświadczenia są bliskie zeru, ale ... kurs robiłem na Nowym Garbusie, 2.0L, 115KM i LPG. No i jakoś się do jego reakcji przyzwyczaiłem. A jak depnąłem w Lagunie (podobna moc) to mnie w fotel wcisnęło. Czy to inny samochód i inaczej reaguje na pedał gazu, czy też LPG "coś robi" silnikowi?
Borys świeżak ale przemądrzały :)

gigi303 - 2009-06-01, 12:35

na pewno LPG ma wpływ na "mułowatość" auta, mimo że nowoczesne instalacje niwelują ją znacznie, jednakże różnica zawsze będzie.
W czasie jazdy jednak nie czuję aby po przełączeniu coś drastycznie zmieniło się w osiągach auta więc silnik ma znaczenie.

DUCATI - 2009-06-01, 15:51

Oczywiscie, ze o wage Poldka pytalem i z tego co sprawdzalem wazy 1100 kg, czyli wiecej od sedana, ale mniej od MCV i wielu innych obecnie produkowanych aut tej wielkosci, wiec kolejeny twoj strzal w "plot"...
gigi303 - 2009-06-01, 18:45

aaaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen: przeczytaj uważniej bo już nawet mi się nie chce komentować :mrgreen: pozdrawiam strzelając nisko :mrgreen: każdy Poldek chyba inaczej ważył (w zależności od wersji o ile pamiętam) i na pewno było więcej niż 1100 jeśli mamy być dokładni.
DUCATI - 2009-06-01, 21:00

http://www.phanttom.friko.pl/danepol.htm

Zaraz sie bedziemy klocic o 15 kg... No niech bedzie, ze 1115 to prawie 1200 i duzo wiecej niz 1100 ;)

Przyznaje ci racje.. Logan i Poldek to ciezkie krowy, Logan do tego strasznie powolny, az o 2 s gozej przyspiesza od Chevroleta, za to Poldek calkiem zrywny, tylko 2 s dluzej niz MCV ;)

DUCATI - 2009-06-01, 22:04

No wiec moje, male zestawienie - auta do 40000 z przyspieszneiem ponizej 14s (Logan Sedan 1.6 ma ponizej 12.5 s) wg mojeauto.pl:

Chevrolet Aveo 1.2 BASE 84km, od 35000 - mniejszy i slabszy
Citroen C1 Nowa Gama 1.0i 68 KM, od 37700 - mniejszy i slabszy
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM, od 40000 - mniejszy i slabszy
Fiat Panda, Ford Ka, Hyunday i10... - mniejszy i slabszy
Kia Rio 1.4 DOHC 16V 97KM, od 38000 - tez. 12.3s do 100...
Lada 110 1.6 16V 89KM, od 35000
Mitsubishi Colt 1.1 75 KM, od 36000 - mniejszy i slabszy
Nissan Micra 1.2 80 KM, od 39500 - mniejszy i slabszy
Peugeot 206 1.4 75 KM, od 38500 - mniejszy i slabszy
107, Clio, Thalia, Twingo, Smart... wszystko slabsze
Suzuki Swift 1.3 92 KM, od 40000 - maluch

Czyli praktycznie tylko Kia Rio... mocniejsza, ale niekoniecznie zrywniejsza i jednak chyba drozsza... trzeba by porownac wyposazenie.

Dla tych ktorzy twierdza, ze silnik Logana jest ospaly: JEST JEDNYM Z NAJLEPSZYCH W SWOJEJ KLASIE i wole tego "kotleta" od nowych pasztetow.

Odpowiadajac na pyt. w temacie: pewnie, ze bym chcial... moze nawet bom doplacil tysiaka... ale nie 10000 !

gigi303 - 2009-06-02, 06:43

kiepskie porównanie bo zestawiłeś tyle różnych pojemności ze sobą że głowa mała brakuje tylko sejczento do tego ;-) , ale ok głównie chodziło tobie o przyśpieszenie od 0 do 100, jak zwerfukuje twoje dane to się wypowiem :mrgreen:
gigi303 - 2009-06-02, 08:10

Sprawdzałem na szybko i zrobiłem porównanie według pojemności silnika ( wielkości auta nie wliczam bo powinieneś wiedzieć że dacia jest największa i najtańsza)
Pod uwagę wziąłem takie same pojemności silników i wersje najtańsze:

Dacia:
Logan 1.4 75 KM 13s
1.6 87 KM 11,50s
MCV 1.4 75 KM 15.6s
1.6 87 KM 13,7 s ( może stąd nasz spór bo ja mam MCV a w porównaniu do sedana i przyjmując wcześniejsze założenia to niebo a ziemia)

Fiat Barvo:
1.4 16V 90KM 12,5s
1.6 16v 105KM 11,3


AVeo
1.4 101km 11,9s
Lacetti 1.6 109 11,4s

Dalej nie chce mi się już sprawdzać :mrgreen:

Reasumując w sedanie zgadzam się że ten silnik w zupełności wystarczy i liczby mówią same za siebie, POTWIERDZAM LOGAN SEDAN Z KOTLETEM MA PRZYZWOITE OSIĄGI :mrgreen: , w MCV jednak ten kotlet nie daje tej samej radości z jazdy, UWAGA KOTLET DO MCV RÓWNA SIĘ MÓŁ.

a kotlet + LPg to już mół do kwadratu :mrgreen: ale jako mół roboczy a nie wyścigowo jazdoprzyjemny sprawdza się idealnie :mrgreen:

Mam nadzieję że doszliśmy do konsensusu :mrgreen:

DUCATI - 2009-06-02, 09:42

Bo do 40000 nic lepszego nie ma.. wlasnie o tym caly czas pisze ! Jakie kryterium mialem wybrac jesli nie cene ? Chyba o to chodzi by jak najwiecej dostac za jak najnizsza cene...

Bravo kosztuje 50000...

Moze masz jakis "trafiony" egzemplaz ? Naprawde nie rozumiem jak moze brakowac komus mocy przy normalnej jezdzie ulicznej nawet z balastem 200 kg. Moze wystarczy wlaczyc nizszy bieg.. ? Jezdzilem mocniejszymi autami i wg mnie Dacia nie ma sie czego wstydzic, przeciwnie...


Dlaczego nie kupiliscie ktoregos z tych aut ze wspanialym, nowoczesnym silnikiem ? Wydaje mi sie, ze wiekszosc zdecydowala sie nawet na te slabesze 1.4...

gigi303 - 2009-06-02, 19:13

No wystarczy że popatrzysz na wyniki MCV a sedana i może zauważysz o co mi chodzi, sądzę że do jako takiego konsensusu doszliśmy i nie ma co dalej ciągnąć wątku.

Jeśli twierdzisz że MCv z tym silnikiem nie brakuje mocy to po prostu masz inne wymagania niż ja.

Wystarczyłby mi wynik taki jak w sedanie nie oczekuje feari (wyprzedzam już twoją odpowiedź :-P )

Pozdrawiam

laisar - 2009-06-02, 19:40

@gigi303: No to MCV-kowy 16V pasuje Ci prawie idealnie <;
gigi303 - 2009-06-02, 19:55

tak :mrgreen:
DUCATI - 2009-06-03, 12:47

Z MCV faktycznie jak z polonezem - wyglada ociezale, a taki ciezki nie jest i nie wiadomo dlaczego taki mulowaty.. :) Chetnie bym poznal jaka jest moc na kolach...
Beckie - 2009-06-03, 12:53

DUCATI napisał/a:
Z MCV faktycznie jak z polonezem - wyglada ociezale, a taki ciezki nie jest i nie wiadomo dlaczego taki mulowaty

Jak dla mnie nie jest.

mike - 2009-06-14, 20:22

ja w każdym razie żałuję, że w czasie kiedy kupowałem dci 68KM nie było w ofercie dci 85 a jeszcze lepiej 105 KM; przy 68KM brakuje nieco mocy przy wyprzedzaniu i awaryjnych sytuacjach; trzeba cały czas mieć to na uwadze;

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group