|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Duster zwariował
tomidlo - 2018-09-25, 13:14 Temat postu: Duster zwariował Mój 3 tygodniowy Duster II dostał dzisiaj czkawki. Rano, po przejechaniu 500 m. nagły spadek mocy, kontrolka awarii silnika i komunikaty o konieczności sprawdzenia niemal wszystkich układów!
Próba dodzwonienia się do asistance zakończona porażką. Po 10 minutach wszystko wróciło do normy. Na komputerku "Brak komunikatów w pamięci".
Ktoś z Was miał podobną sytuację? Autko ma przejechane 800 km. Co robić? Umawiać się do ASO, jeździć i czekać na kolejną "schizę" DD?
wideo awaria
po 10 minutach
https://zapodaj.net/fcf37bfc65af1.jpg.html
Belphegor - 2018-09-25, 13:17
Filtr oleju do wymiany?
pavulon78 - 2018-09-25, 13:30
Belphegor, To na pewno nie kwestia filtra.
Widziałem już kilka takich przypadków na YouTube, chyba z Anglii. Tam ASO wgrywało nowy soft. Ale na ile to pomagało to nie wiem bo nie sledziłem tych przypadków.
Tak czy inaczej @tomidlo powinien na pewno zgłosić do do ASO. Zwłaszcza że ma nagranie.
tomidlo - 2018-09-25, 13:42
Zgodnie z zaleceniami konsultanta z infolinii, jutro wizyta w ASO.
boniek00 - 2018-09-25, 14:13
Miałem podobną sytuację. Choinka na desce, komunikaty o skontrolowaniu chyba wszystkich systemów i tryb awaryjny. Po ok 30 min wrócił do normalności. Byłem w ASO na aktualizacji oprogramowania komputera sterowania wtryskiem. Od tego czasu problem już się nie powtórzył. Aktualizacja poprawiła również problem z podbijaniem obrotów na luzie i problem z zamulaniem podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2500.
tomidlo - 2018-09-25, 14:23
boniek00 napisał/a: | Miałem podobną sytuację. Choinka na desce, komunikaty o skontrolowaniu chyba wszystkich systemów i tryb awaryjny. Po ok 30 min wrócił do normalności. Byłem w ASO na aktualizacji oprogramowania komputera sterowania wtryskiem. Od tego czasu problem już się nie powtórzył. Aktualizacja poprawiła również problem z podbijaniem obrotów na luzie i problem z zamulaniem podczas przyspieszania w zakresie obrotów 2000-2500. |
Miejmy nadzieję, że u mnie również, nowy soft rozwiąże podobne problemy
DrOzda - 2018-09-25, 15:49
Nihil novi. Gdy weszło euro 5 Renault schrzaniło mapy zapłonu w kilkunastoletnim 1.6 8V - sam miałem dwie aktualizacje. Ale teraz problemów nie mam.
Dar1962 - 2018-09-25, 20:40
DrOzda napisał/a: | Nihil novi. Gdy weszło euro 5 Renault schrzaniło mapy zapłonu w kilkunastoletnim 1.6 8V - sam miałem dwie aktualizacje. Ale teraz problemów nie mam. |
w 1,6 16V też
tomidlo - 2018-09-26, 19:44
Wizyta w ASO skończyła się skasowaniem błędów i informacją pracownika, że nastąpił chwilowy spadek napięcia z akumulatora. Przyczyna nie ustalona. - Błędy skasowane, auto sprawne - stwierdziła pracownica serwisu.
pawelcioh - 2018-10-04, 15:51
U mnie własnie to wystąpiło. Dzwoniłem do ASO, nie mają pojęcia, co to może być. Czy gdzieś w Warszawie wiedzą, co w takiej sytuacji należy zrobić?
pawelcioh - 2018-10-04, 20:29
Heh, samochód w międzyczasie sam się naprawił, po ok. godzinie ślad po awarii zniknął. Ale wizyta umówiona za dwa tygodnie. Przy okazji dowiedziałem się w ASO, że ewentualna aktualizacja oprogramowania wykonywana jest wyłącznie, gdy wynika to z potrzeby naprawy zgłoszonej awarii, a nie automatycznie, gdy po podłączeniu do kompa okaże się, że nowa wersja jest dostępna... co o tym sądzicie?
Idar - 2018-10-05, 14:27
No to trochę słabo to wygląda, z tą aktualizacją.
tomidlo - 2018-10-06, 01:25
Na liczniku 1200 km i usterka ponownie wróciła! Dzisiaj rano znowu choinka na liczniku, tryb serwisowy i pół godziny czekania, aż usterki znikną. ASO che sie przyjrzeć autu dokładniej. Jeszcze jedna zwiecha i dzwonię po asistance, niech wożą do ASO
Picia - 2018-10-06, 07:30
Ta sytuacja przypomina mi moją. A tu jest wszystko opisane z zaprzyjaznionego forum:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1455
Duster z 2017. Po przeglądzie rocznym wgrano wadliwe oprogramowanie i to zepsuło sterownik wtrysku.
Na Waszym miejscu ja bym się nie cyrkolił i za każdym razem assistance wzywał. Wtedy może coś zaczną działać
tomidlo - 2018-10-17, 21:12
tomidlo napisał/a: | Na liczniku 1200 km i usterka ponownie wróciła! Dzisiaj rano znowu choinka na liczniku, tryb serwisowy i pół godziny czekania, aż usterki znikną. ASO che sie przyjrzeć autu dokładniej. Jeszcze jedna zwiecha i dzwonię po asistance, niech wożą do ASO |
Kolejna wizyta w ASO. Diagnoza - możliwy spadek prądu w akumulatorze. Po sprawdzeniu akumulator ok. "Następnym razem trzeba zostawić auto na noc, sprawdzimy rano czy występuje problem".
Dodatkowe: skasowany błąd elektrycznego układu wspomagania.
Czekam na kolejną zwiechę.
xsadusx - 2018-11-14, 16:03
U mnie to samo po 30 minutach samonaprawa, w ASO nie byli mocno zaskoczeni moim zgłoszeniem, a dziewczyna z którą rozmawiałem od razu rzuciła, a to do sprawdzenia u elektryka.
Wizytę mam umówioną to podjadę.
tomidlo - 2018-11-15, 14:07
Kolejna wizyta w ASO. Po wgraniu nowych map wtrysku problem ustapił.
|
|