|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Włącznik napędów
jammo - 2018-11-15, 21:54 Temat postu: Włącznik napędów Mam do kolegów takie pytanie. Jako, że nie miałem nigdy styczności z napędem 4x4 w Dusterze a tym bardziej przełącznikiem tych napędów w kabinie, chciałbym się dowiedzieć coś nieco na temat tego przełącznika. Chodzi mi głównie o to, czy jest on monostabilny czy bistabilny tzn. czy po przekręceniu tego srebrnego pierścienia włącznika( podejrzewam, że środkowe czarne kółeczko stoi w miejscu) i skierowaniu tych napisów LOCK lub 2WD na strzałkę w środku, powoduje, że pierścień przez cały czas utrzymuje się na wskazanym ustawieniu właściwego napędu, czy wraca do pozycji startowej tzn. AUTO? Sprawa druga, czy aby wyłączyć ustawiony napęd np. z powrotem na AUTO , trzeba go ręcznie po prostu przekręcić, czy elektronika robi już potem swoje? I teraz ostatnie pytanie, czy to kółko plastikowe w środku przełącznika z tą strzałką jest stałe, czy jest ono jakimś przyciskiem ? Dla lepszego zobrazowania, dołączam fotkę takiego przełącznika.
BogdanK - 2018-11-15, 22:23 Temat postu: Re: Włącznik napędów
jammo napisał/a: | czy po przekręceniu tego srebrnego pierścienia włącznika( podejrzewam, że środkowe czarne kółeczko stoi w miejscu) i skierowaniu tych napisów LOCK lub 2WD na strzałkę w środku, powoduje, że pierścień przez cały czas utrzymuje się na wskazanym ustawieniu właściwego napędu |
Tak.
jammo napisał/a: | Sprawa druga, czy aby wyłączyć ustawiony napęd np. z powrotem na AUTO , trzeba go ręcznie po prostu przekręcić |
Tak.
jammo - 2018-11-15, 23:43
Dzięki za odpowiedz, a co z tym środkowym czarnym kółkiem? Czy to jest stały plastik, coś jak zaślepka, czy może jest to jakiś przycisk do załączania czegoś, tak jak jest w pokrętłach klimatyzacji automatycznej w Dusterze ?
paul7 - 2018-11-15, 23:45
jammo napisał/a: | Dzięki za odpowiedz, a co z tym środkowym czarnym kółkiem? Czy to jest stały plastik, coś jak zaślepka, czy może jest to jakiś przycisk do załączania czegoś, tak jak jest w pokrętłach klimatyzacji automatycznej w Dusterze ? |
Zewnętrzny pierścień się tylko kręci, środek jest stały.
Żywiec - 2018-11-16, 08:57
Jak przekręcisz włącznik na 2WD to pierścień pozostaje na pozycji 2WD, jeżeli przekręcisz na 4WD to pierścień ustawia się na pozycji Auto a informacja o zapiętych napędach wyświetla się na tablicy. Samo obserwowanie położenia pierścienia w przypadku napędu na cztery koła nie daje informacji czy napęd jest aktywny czy nie.
Belphegor - 2018-11-16, 11:44
jammo - chcesz założyć napęd 4x4?
jammo - 2018-11-17, 15:42
Hi,hi nie, nie . Biorę się za małe mody w swojej czarnulce . Po prostu chcę założyć gdzieś przycisk do otwierania bramy wjazdowej, tak jak miałem w poprzednim aucie, no i oczywiście szukam odpowiedniego miejsca, aby przycisk był pod ręką. Początkowo chciałem zakupić w serwisie ten plastik na desce z otworem na przycisk START/STOP, który mają wersje z systemem Hand Fre. Niestety na dzień dzisiejszy jest to jeszcze nieosiągalne, bo trzeba by pisać do fabryki, aby to przysłali. Nie chcę w swoim Dusterku dziurawić kokpitu więc tak sobie kombinuję i zdecydowałem się umieścić ten przycisk właśnie w tym otworze, gdzie znajduje się załączanie napędów. Myślałem, że oryginalny włącznik napędów jest może mono stabilny tzn. że po przekręceniu i podaniu sygnału wraca do miejsca startowego. Wtedy bym taki kupił, i zrobił z niego w jedną stronę otwieranie bramy wjazdowej a w drugą bramy garażowej. Ja potrzebuję podać tylko impuls bez podtrzymania. Jak by był taki dostępny za grosze, jakiś popsuty , to wykorzystałbym tylko obudowę bo ona pasuje do zatrzasków a resztę bym dorobił, ale wychodzi na to, że muszę zakombinować z tą zaślepką i umieścić w niej swój przycisk , zakupiony od Start/Stop na allegro taki jak na fotce.
|
|