|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Większy alternator
Fruxo - 2018-12-01, 12:37 Temat postu: Większy alternator Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu.
corrado - 2018-12-03, 18:46
Prąd łądowania taki sam we wszystkich czy 1.5dci czy 1.6 16v - 110A
natomiast różnią się rozmiarami, m.in średnicą koła pasowego alternatora , więc nie są wymienne.
shrek - 2018-12-03, 19:34
W k9k sa montowane 110, 125 , 150 A.
Ja mam w moim 125A, dwa wzmacniacze( 1x 1kw i 2x 110w) i nie ma zadnego problemu z pradem
Fruxo - 2018-12-04, 00:21
Mierzyliście to czy gdzieś to jest napisane ?
corrado - 2018-12-04, 09:56
Shreku, przynajmniej w dusterze 1 sa te same prady ładowania dla 1.5dci i 1.6 16v, moze w lodgy juz inaczej troche zrobili
Sprawdzalem i po zdjeciach - na obudowie czasem jest nalepka na regulatorze napiecia - i sprawdzalem tez w specyfikacji po nrach OEM i w obu bylo 110A
shrek - 2018-12-04, 09:58
A ja sprawdzalem po lodgy, clio 4, csptur. Sa roznice. Mozr zalezy od rocznika,wyposazenia i euro4 lub 5.
W dizlu nie ma problemu z podmianka altka. No ale jezeli ten z etyliny ma takir same mocowania jak dizel to tez noe bedzie problemu.
eplus - 2018-12-04, 12:08
Ja w latach '90 miałem radio 2x400W PMPO i było na zwykłe baterie R20. Nie widzę sensu wkładać większego akumulatora czy alternatora.
paul7 - 2018-12-04, 13:59
Dymek napisał/a: | skoro akumulator i tak jest ładowany tylko wtedy, gdy komputer uzna to za stosowne. |
Dzięki Dymek za te zdanie, powinno się je powiększyć jak banner i połowa dyskusji jest niepotrzebna.
eplus - 2018-12-04, 14:06
No tak, podobno w maluchu jak podgłaśniało się radio, to przygasały światła. Niestety teraz to widzę norma. Norma Euro6.
tAboon - 2018-12-04, 14:34
Fruxo, Off-Topic na forum to standard :) 10 wątków w jednym temacie.
W shrek napisał/a: | W k9k sa montowane 110, 125 , 150 A.
Ja mam w moim 125A, dwa wzmacniacze( 1x 1kw i 2x 110w) i nie ma zadnego problemu z pradem |
Tym powinno się zakończyć dyskusję.
Od sobie dodam tylko, że w Lodgy sa alternatory: 90, 110, 125, 150 A. Więc w Dusterze pewnie też takie były.
rafal_rx - 2018-12-05, 21:32
Jak ustalił mrAkumulator, to żadna ładowarka mikroprocesorowa, ani żaden alternator nie naładuje akumulatora do 100%. Co najwyżej do 80%. Dlaczego? Ano dlatego, że trzeba się zbliżyć do takiego etapu ładowania - konkretnie napięcia, przy którym zaczyna "gazować" elektrolit. A to jest niedopuszczalne współcześnie, kiedy prawie wszystkie dostępne na rynku do zastosowań motoryzacyjnych są bezobsługowe.
Prawda jest też taka, że współczesne alternatory mają duże moce i bezpośrednio po rozruchu są w stanie błyskawicznie doładować aku. Szczególnie, jeśli na zimnym silniku sterownik podnosi obroty, lub szofer ma nawyk nadusić pedał gazu zaraz po odpaleniu silnika. Ma to wpływ na trwałość akumulatorów, których żywotność określa się liczbą cykli i ich głębokością.
Fruxo napisał/a: | Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu. |
A czy nie prościej zrobić tak, aby podgrzewanie foteli włączało się tylko powyżej jakiegoś progu napięcia w instalacji? Ile to pobiera prądu?
Mamert - 2018-12-06, 00:00
rafal_rx napisał/a: | współczesne alternatory mają duże moce i bezpośrednio po rozruchu są w stanie błyskawicznie doładować aku. Szczególnie, jeśli na zimnym silniku sterownik podnosi obroty, lub szofer ma nawyk nadusić pedał gazu zaraz po odpaleniu silnika. |
No właśnie nie.
Po pierwsze każdy akumulator "nie lub" i być ładowany dużymi prądami, a w dodatku akumulatory są dość "oporne" w przyjmowaniu energii. Po drugie alternatory są teraz "smart", czyli wymysł naćpanego marihuaną veganina ekoterrorysty. Co daje nam odpowiedź dlaczego naciskając pedał gazu, celem doładowania akumulatora, produkujemy bezproduktywnie dwutlenek węgla, bo zamiast zwiększać napięcie w instalacji, "smart" ją zmniejsza...
Wychodzi na to, że to ja lubiący naturalne futra, zażerający się golonką i dziczyzną, jeżdżący samochodem, zamiast dymiącymi TRAMWAJAMI i TROLEJBUSAMI jestem BARDZIEJ EKO !!!
shrek - 2018-12-06, 16:15 Temat postu: Re: Większy alternator
Fruxo napisał/a: | Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu. |
Ile i jakich masz wzmacniaczy?
Jakie masz maty ?
Podjedz do elektryka niech sprawdzi ci sprawnisc aku, bo moze ty gdzies lezy przyczyna.
Sprawdz ladowanie i masy bo normalnie 110 a powinno wystarczyc.
Fruxo - 2018-12-06, 17:47
Maty dołożone oryginalne po przeznaczonym do tego bezpieczniku w skrzynce , wzmacniasz jeden 900w
tylko problem leży w użytkowaniu samochodu.
Ostatni raz go odpalałem w czwartek tydzień temu. Do puszczania muzyki nie wyłączam nawet silnika ale sądzę że pobór jest na tyle duży że nie jest w stanie doładować aku.
shrek - 2018-12-07, 13:55
Fruxo napisał/a: | Maty dołożone oryginalne po przeznaczonym do tego bezpieczniku w skrzynce , wzmacniasz jeden 900w
tylko problem leży w użytkowaniu samochodu.
Ostatni raz go odpalałem w czwartek tydzień temu. Do puszczania muzyki nie wyłączam nawet silnika ale sądzę że pobór jest na tyle duży że nie jest w stanie doładować aku. |
900w powinien wytrzymac twoj altek.
No mze faktycznie problem lezy w uzytkowaniu. Wchodzisz do auta odpalasz, muza na max+swiatla+wentylator+ maty. Gasisz za 1 kilometr.
Raczej zaden aku nawet bez CA nie bedzie w stanie sie doladowac. Zrob test aku jak pisalem.
Fruxo - 2018-12-08, 12:09
Bez przesady wczoraj specjalnie jeździłem szukając prezentów (i nic nie kupiłem) 40 km po warszawie.
Staram się tak raz w tygodniu go przepalić.
paul7 - 2018-12-08, 13:17
shrek napisał/a: | No mze faktycznie problem lezy w uzytkowaniu. Wchodzisz do auta odpalasz, muza na max+swiatla+wentylator+ maty. Gasisz za 1 kilometr. |
Stara szkoła, SHREK , prąd zawsze pójdzie tam , gdzie większe obciążenie.
Fruxo - 2018-12-08, 16:58
obciążenie ? to jest taka miara ?
bo to chyba miało brzmieć gdzie jest mniejszy opór
eplus - 2018-12-08, 17:07
A tam, gdzie jest większy opór, to nie płynie?
paul7 - 2018-12-08, 19:04 Temat postu: Re: Większy alternator
Fruxo napisał/a: | Czy wszystkie dustery miału taki sam alternator ? czy może benzyna miała mniejszy (jak akumulator)
Przyszła zima rozbudowane car audio plus podgrzewanie foteli powoduje że brakuje mi prądu. Dodatkowo od października jeżdżę tramwajem do pracy więc auto potrafi stać 3-4 dni na parkingu. |
My tu już na inne tematy....., a Twoje zapytanie w pierwszym poście było o alternatorze czyli źródło prądu i jego obciążenie.
Właściwie to sobie odpowiedziałeś.
|
|