|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - które sandero wybrać
sidi - 2019-02-25, 23:18 Temat postu: które sandero wybrać Witam w środę mam zamiar kupić nowe sandero. ten które jeżdze obecnie ma juz 10 lat i prawie 200 tyś na liczniku. jest to model laurente z lpg. co radzicie który model wybrać. mam na uwadze 2 modele albo laureate albo sl connected by orange oczywiście z lpg
Obywatel MK - 2019-02-26, 00:01
Jak Sandero to tylko Stepway i też ma podtlenek elpidżi
bushi - 2019-02-26, 00:20
Tylko że wybierając Stepway masz już niewiele więcej do dopłacenia do Dustera, który ma większy prześwit i bagażnik...
dudu$ - 2019-02-26, 00:29
Laureate wystarczy warto poszukać Stepwaya, w tej wersji Sandero wygląda na prawdę przyzwoicie, a jeżeli nie masz parcia na nowy samochód to moze warto poczekać do końca roku na Sandero III?
Dymek - 2019-02-26, 08:26
bushi napisał/a: | Tylko że wybierając Stepway masz już niewiele więcej do dopłacenia do Dustera, który ma większy prześwit i bagażnik... |
Kwestia potrzeb, wymagań i gustu. Ja bym nie wziął Dustera nawet gdyby kosztował identycznie, po prostu nie potrzebuję tego rodzaju samochodu.
Ale również nie kupiłbym zwykłego Sandero- tylko wersja Stepway spełnia moje wymagania użytkowe i estetyczne. Niby buda ta sama a dla mnie to dwa zupełnie inne samochody.
A druga sprawa- wyposażenie najtańszego Dustera to jednak chyba nie jest dokładnie to, co w przypadku najdroższego SS.
sidi- jeśli jednak celujesz w zwykłą wersję Sandero (nie Stepway), to tak na szybko z prostego rachunku:
-wersja Connected by Orange LPG jest droższa od Laureate LPG o 2400zł;
-jednak w wyposażeniu bazowym ma elementy, które w Laureate są za dopłatą (np. felgi aluminiowe, MediaNav itp.) a która wyniosłaby 3770zł (nie liczę nawet tego modułu Orange, który jest tylko bajerem);
-jedyna przewaga Laureate, to możliwość dopłacenia 1000 zł za klimatyzację automatyczną, co zdaje się w wersji Orange jest niemożliwe- i tutaj się zastanów;
-ani jedna ani druga wersja nie ma w standardzie tempomatu, a za to 650zł trzeba koniecznie dopłacić.
Twój wybór. Z tych dwóch wybrałbym wersję Connected by Orange, oczywiście nie z powodu WiFi
Nową wersją Sandero bym się tak nie podniecał, bo nikt jej na razie nie pokazał i w tym roku tym nie pojeździsz, nawet jeśli weszła by do sprzedaży. Ceny nieznane a po wprowadzeniu większych nowości zawsze warto z rok odczekać. A poza tym znowu się może okazać, że na początku nie będzie wersji z LPG.
gregorisan - 2019-02-26, 09:03
Też bym poczekał na nowe Sandero.
Obywatel MK - 2019-02-26, 12:44
Najgorszy czas na kupowanie Sandero w tym czasie. Osobiście mając już Sandero, czekałbym na nowy model, wtedy bym czuł, że jeżdżę nowym autem. Ale to tylko moje zdanie.
luckyboy - 2019-02-26, 12:47
dudu$ napisał/a: | Laureate wystarczy warto poszukać Stepwaya, w tej wersji Sandero wygląda na prawdę przyzwoicie, a jeżeli nie masz parcia na nowy samochód to moze warto poczekać do końca roku na Sandero III? |
Obywatel MK napisał/a: | Najgorszy czas na kupowanie Sandero w tym czasie. Osobiście mając już Sandero, czekałbym na nowy model, wtedy bym czuł, że jeżdżę nowym autem. Ale to tylko moje zdanie. |
Tylko, że nowe Sandero z porównywalnym wyposażeniem może już nie kosztować 40.000zł tylko 50.000zł Jeżeli ktoś chce kupić jeszcze taniej nowe auto to ostatni dzwonek.
Dymek - 2019-02-26, 12:48
Obywatel MK napisał/a: | ...mając już Sandero, czekałbym na nowy model, wtedy bym czuł, że jeżdżę nowym autem. |
Już porównanie Sandero I do obecnego Sandero II po drugim FL daje to uczucie innego samochodu...
Zmiana nadwozia, zmiana wnętrza, inne silniki.
pikodat - 2019-02-26, 13:15
Jest jesze jedna opcja w ogóle nie opisywana na forum. Jeśli już ktos chce sandero stepway i rozpatruje czujniki parkowania - to nieoczekiwanie wersja TECHROAD jest dobrym wyborem. Oprócz tego co jest w stepwayu są tam czujniki parkowania do tyłu. Moim zdaneim ładniejsza tapicerka i takie czerwoe detale moim zdaniem ładniejsze. Jakies tam napisy techroad zdaje się czy obok czy zamiast stepway - nieoistotne.
Wazne, że , o dziwo, 200 zł TANIEJ. Czyli w moim wypadku, gdy chciałem stepwaya z . nazwijmy to szumnie, cnetrum multimedialnym , czujnikami i kamera cofania - to za to, że mam tapicerkę inną, fabryka mi dopłaca 200 zł. Akurat tu fabryka trafiła w mój gust - czyli dla mnie auto ładniejsze jest za 200 zł taniej przy dokładnie tym samym wyposazeniu.
Czyli dla pewnej grupy stepwayowców , to techroad może byc limitowaną alternatywą.
Aha, o dziwo, stepway ma być na koniec maja/poczatek czerwca a zwykłe stepway na koniec czerwca.
pikodat - 2019-02-26, 13:17
Obywatel MK napisał/a: | Najgorszy czas na kupowanie Sandero w tym czasie. Osobiście mając już Sandero, czekałbym na nowy model, wtedy bym czuł, że jeżdżę nowym autem. Ale to tylko moje zdanie. |
Ktoś na forum pisał, że silniki beznzynowe maja homologację , która po 1 września 2019 nie będzie wazna. jeśli tak, to za rok sandero benzynowe będa z innym silnikiem. Pytanie czy lepszym czy gorszym...
Obywatel MK - 2019-02-26, 13:41
Ja byłem w podobnej sytuacji, kupować schodzącego Dustera czy zaczekać rok i kupić dwójkę i teraz na dniach będę odbierał nowy model. Bez ryzyka nie ma zabawy
Wszystko jeszcze zależy czy ktoś ma nóż na gardle i musi już pozbyć się starego auta.
Pedros - 2019-02-26, 14:04
Obywatel MK napisał/a: | Najgorszy czas na kupowanie Sandero w tym czasie. Osobiście mając już Sandero, czekałbym na nowy model, wtedy bym czuł, że jeżdżę nowym autem. Ale to tylko moje zdanie. |
Rzecz w tym, że w zasadzie ciągle są wprowadzane nowości. Gdy rok temu zamawiałem swojego Dustera II był on zupełną nowością i nikt nie wiedział że już pod koniec roku dostępne będą benzynowe silniki 1,3 ( był 1,2 ale ten mi nie odpowiadał). Ci którzy zakupili 1,2 pewnie jeszcze bardziej niż ja żałują że nie poczekali. Niedługo później do oferty trafiła wersja Techroad, która też wielu się podoba i ten co zamówił inną może się złościć... Nie patrzył bym więc na to co może być, a na to co wiemy że jest lub będzie dostępne i dokonał wyboru wg. swoich potrzeb, bo na ,,nowe" można tak czekać w nieskończoność.
mistakos - 2019-02-26, 14:09
pikodat napisał/a: | Jest jesze jedna opcja w ogóle nie opisywana na forum. Jeśli już ktos chce sandero stepway i rozpatruje czujniki parkowania - to nieoczekiwanie wersja TECHROAD jest dobrym wyborem. |
Szukałem właśnie po cenniku i wersja Techroad zniknęła z PL...
Dymek - 2019-02-26, 14:35
pikodat napisał/a: | Jeśli już ktos chce sandero stepway i rozpatruje czujniki parkowania - to nieoczekiwanie wersja TECHROAD jest dobrym wyborem. Oprócz tego co jest w stepwayu są tam czujniki parkowania do tyłu. Moim zdaneim ładniejsza tapicerka i takie czerwoe detale moim zdaniem ładniejsze. Jakies tam napisy techroad zdaje się czy obok czy zamiast stepway - nieoistotne.
Wazne, że , o dziwo, 200 zł TANIEJ. Czyli w moim wypadku, gdy chciałem stepwaya z . nazwijmy to szumnie, cnetrum multimedialnym , czujnikami i kamera cofania - to za to, że mam tapicerkę inną, fabryka mi dopłaca 200 zł. Akurat tu fabryka trafiła w mój gust - czyli dla mnie auto ładniejsze jest za 200 zł taniej przy dokładnie tym samym wyposazeniu. |
Zgadza się. To podobna seria limitowana, jak seria Outdoor w 2017r- również w tej wersji miałem w standardzie elementy wyposażenia, które w przypadku Laureate i po dopłaceniu wychodziły drożej o 310zł. Dodatkowo poza limitowanym lakierem i tapicerką były tam też elementy, których wtedy w Laureate nie dało się w ogóle domówić, jak podłokietnik, czy elektryczne szyby tylne. Warto zawsze wszystko dokładnie przeliczać.
Dymek - 2019-02-26, 14:36
mistakos napisał/a: | Szukałem właśnie po cenniku i wersja Techroad zniknęła z PL... |
Jest w cenniku- szukaj dopiero od 10 strony. A najlepiej skorzystaj z konfiguratora.
pikodat - 2019-02-26, 19:06
mistakos napisał/a: | pikodat napisał/a: | Jest jesze jedna opcja w ogóle nie opisywana na forum. Jeśli już ktos chce sandero stepway i rozpatruje czujniki parkowania - to nieoczekiwanie wersja TECHROAD jest dobrym wyborem. |
Szukałem właśnie po cenniku i wersja Techroad zniknęła z PL... |
Jest, ale nie przy wejściu w stepway ale przy wejściu w zwykłe sandero. Taka zmyłka. Dwa salony dziś mi wyceniły techroada. Twierdzili, że będzie drożej, ale było taniej. Chyba przez to usytuowanie w konfiguratorze mało kto w to wchodzi - jak chce stepwaya, wchodzi w stepwaya. A jak chce zwykłe, nie wybiera techroada.
Na parkingu przed salonem zresztą stał techroad - czyli ewidentnie dostępny.
sidi - 2019-02-26, 20:00
dzięki za rady i sugestje, wszyscy koledzy macie racje jednemu odpowiada to innemu tamto, ale jak napisali niektórzy z was zawsze można żałować i zawsze czekać na coś co będzie , a może nie będzie. jutro podejmę decyzje , a szczególnie mój "bankier" co kupie i dam znac
Jacenty85 - 2019-02-27, 13:00
Ja jestem zdania że lepiej kupić starą wersję pod koniec produkcji. Poczytajcie co mieli użytkownicy nowych dusterów...ba co mają do tej pory. Mój znajomy kupił w grudniu 2018 dustera II 1.6 Sce i już walczy z niemożliwością odpalenia po tygodniowym postoju. Ja w swoim dusterze I mam podczas pracy silnika cały czas napięcie 14,1 V a on jakieś dziwne wartości typu 12V czasem 14V czasem 15V....szkoda gadać. Nowe normy emisji zabijają zwykłe proste benzyniaki. Powiem dalej że komfort jazdy jednym i drugim jest wręcz identyczny...nie odczuwam lepszego wyciszenia dustera II nawet na autostradzie. Temat dotyczy sandero. Kup sobie Stepway 0,9 Tce...będziesz zadowolony...fajne auto...prywatna opinia...a co kupisz to będzie Twoi dobry wybór!
pikodat - 2019-02-27, 13:13
Przypomniała mi się anegdota o jednym multimilionerze w USA. Powiedział,że biznes nauczył sie robić, gdy w sklepie jego ojca kładli - z jednej skrzynki - brzoskwinie na dolną półke po 3 centy za sztukę i - z tej samej skrzynki - na środkową po 5 centów za sztukę. Na pytnaie zadane ojcu - dlaczego tak robimy? Przeciez to takie same brzoskwinie otrzymał odpowiedź- bo widzisz synu, jedni chca kupić brzeoskwinie po 5 a sa tacy, co chca kupić po 3.
Co to ma wspólnego z sandero?
Jedni chca mieć NAJNOWSZE - i czekają na nowymodel . Inni wolą SPRAWDZONE - i kupuja na końcu serii.
Jeśli stara seria była dobra - to nowinki predzej pogorsza niz udoskonalą.
Wiele fabryk w trakcie produkcji danego typu serii na bieżąco poprawia pewne wady
Jedno pewne - dla tych, co lubią SPRAWDZONE wersje, największa radościa jest fakt, że sa tacy, co chca koniecznie kupic NAJNOWSZE wersje. Inaczej nikt by ich nie kupował:)
Dlatego będe gorąco zachęcał - czekajcie na nowe sandero. Ja kupię bez długiego czekania stary model, sprawdzony, dobry. A potem z zainteresowaniem poczytam wasze uwagi. Jak nowe rozwiazanie będzie gorsze - będe się cieszył , że kupiłem wcześniej. Jak będzie lepsze - pomyślę by sprzedać swoje i kupić to nowsze SPRAWDZONE:)
Belphegor - 2019-02-27, 13:14
Jacenty85 napisał/a: | Poczytajcie co mieli użytkownicy nowych dusterów...ba co mają do tej pory. |
Poprawka - Dusterów z 1.6 pod maską. I to też nie wszystkich. To problem z softem i nowymi normami emisji spalin, jak sam napisałeś, a nie z autem jako takim. Gdyby w sprzedaży był wciąż DD1, to z softem byłyby pewnie te same cyrki, bo tak samo trzeba byłoby dostosować go do nowych norm.
charger - 2019-02-27, 13:32
Byłem w podobnej sytuacji kiedy kupowałem auto.
Kupiłem Dustera I Ph2 z końca produkcji (odebrany w październiku 2017) a nowy Duster wchodził w 2018. Byłem tego świadomy.
Nie żałuję swojej decyzji, nie mam żadnych problemów z samochodem (2 drobne naprawy - wymiana zapinki pasów bo czujnik siadł i piszczący klocek hamulcowy).
Pojeżdżę jeszcze jakiś czas, poczekam na nowe silniki 1.3 TCE, szczególnie ten mocniejszy. Następnie poczekam aż je naprawią i zostawię swój w rozliczaniu jak będzie miał około 5 lat i powoli będzie się kończyć gwarancja (czyli za jakieś 3 lata) :) Może już będzie jakiś facelift? :)
Obywatel MK - 2019-02-27, 14:07
Z tym, że silnik 1.6 SCe w Dusterze II to ten sam co w DDI i nikt się nie spodziewał że to akurat on będzie sprawiał najwięcej problemów. A co kogo obchodzi że akurat wprowadzono nowe normy, równie dobrze mogą być wprowadzone co rok i każdy silnik będzie miał problem.
Jacenty85 - 2019-02-27, 14:10
Belphegor napisał/a: | Jacenty85 napisał/a: | Poczytajcie co mieli użytkownicy nowych dusterów...ba co mają do tej pory. |
Poprawka - Dusterów z 1.6 pod maską. I to też nie wszystkich. To problem z softem i nowymi normami emisji spalin, jak sam napisałeś, a nie z autem jako takim. Gdyby w sprzedaży był wciąż DD1, to z softem byłyby pewnie te same cyrki, bo tak samo trzeba byłoby dostosować go do nowych norm. |
Błąd- nie z softem a z "inteligentnym ładowaniem akumulatora". Po drugie primo podtrzymam swoją tezę i dla mnie jest to problem z autem a nie z softem bo idąc do salonu przeciętny człowiek kupuje sobie auto a nie soft. Sam softu sobie nie kupi i nie zmieni. Gdyby tak było- owszem to uznałbym to za problem z elektroniką a nie autem. Idąc dalej tym tropem - serwis nie umie sobie z tym poradzić co tym bardziej powoduje że jest to problem z autem. Człowiek nie jedzie softem tylko całym samochodem.
Tak zgadza się dotyczy to tylko i AŻ użytkowników 1.6 Sce. Az - bo nie mam wglądu w statystykę ale ślepo zaryzykuję stwierdzenie 70 % wszystkim wersji to 1.6 Sce.
Jacenty85 - 2019-02-27, 14:12
Aha no i wydało się dlaczego tak nie krytykuję Powolnego....bo mój kolega kupił dustera 2 1.6 sce z grudnia 2018 i ma podobne problemy z ładowaniem!
Belphegor - 2019-02-27, 14:42
Jacenty - soft wpływa na zachowanie silnika, więc na zachowanie całego auta. Silnik mechanicznie jest w porządku, jak i cała reszta auta. Bo głównie o tym się czyta na forum w kwestii problemów z DD2 - dziwne obroty, dziwne kontrolki itp.
Natomiast z tym ładowaniem to ja mam diesla, jeżdżę głównie na krótkich odcinkach i jakoś problemu z ładowaniem nie mam. Żadne dziwne kontrolki mi się nie palą, żadne obroty mi nie falują, nie mam problemów z samoczynnym skrętem kierownicy, z dziwnym włączaniem się świateł dziennych/nocnych, z okresowym spadkiem mocy itp.
Jeśli to problem z ładowaniem, to czemu tylko w benzynie i czemu tylko z 1.6 SCe?
Zgadzam się, że kupując auto nie interesuje Cię soft i inne tego typu rzeczy. Auto ma jeździć bezproblemowo. Ale cyrki zaczęły się wraz z nowymi normami emisji spalin i nie tylko w Dacii. Gdyby to był ogólny problem z "inteligentnym ładowaniem akumulatora" to wszystkie Dustery z obojętnie jakim silnikiem miałyby z tym problem. A jakoś słychać tylko o 1.6 SCe. A fakt, że zdecydowana większość Dusterów, to właśnie 1.6 sprawia, że odbiór jest taki, że auto jest wadliwe.
Powolnego nie komentuje, bo gość jest jak dla mnie bardziej powalony, niż przypuszczałem. To jakiś masturbujący się prądem masochista, co mimo ogromnego majątku męczy się z takim bublem, jakim rzekomo jest Duster.
Dymek - 2019-02-27, 15:42
Jacenty85 napisał/a: | ...mój kolega kupił dustera 2 1.6 sce z grudnia 2018 i ma podobne problemy z ładowaniem! |
Ciekawe dlaczego dotyczy to akurat tego silnika w Dusterze? Sandero (i inne Dacie) od ostatniego FL i wprowadzenia systemu Start&Stop (2016/2017) mają również ten dość kontrowersyjny system zarządzania energią a nie ma z nimi problemów. U siebie też mam zmienne ładowanie, raz jest 12V, raz 14V a raz 16,5V ale nie skutkuje to żadnymi odczuwalnymi dla użytkownika objawami.
Czyli da się wprowadzić nowe rozwiązania w trakcie produkcji modelu a nic nie zepsuć.
Belphegor napisał/a: | Powolnego nie komentuje, bo gość jest jak dla mnie bardziej powalony, niż przypuszczałem. |
No właśnie... może się pomylił przestawiając literki przy wyborze "loginu"...
Jacenty85 - 2019-02-27, 17:24
Być może się mylę ale wydaję mi się że Diesle nie mają tego systemu a silniki o mniejszej pojemności 0,9 i 1.2 i 1.33 mają mniejsze opory wewnętrzne i potrzeba prądu na rozruch jest po prostu mniejsza. Oczywiście to tylko moje przemyślenia więc proszę sobie tego nie brać za wyznacznik.
Co do różnic DD I i DD2 wystarczy otworzyć maskę i spojrzeć na akumulator. U mnie w DD1 z 2017 roku są dwie klemy. W DD2 jakaś magiczna pucha na akumulatorze ale jeszcze nie wnikałem czemu to służy. Ja po prostu jestem zdania że DD 2 1.6 Sce jest mocno niedopracowana pod kątem elektroniki i dostosowania jej do norm emisji spalin i to nie dotyczy tylko softu. Oczywiście nie będę tu się żalił jak pan P. bo nie jestem autorytetem żebym mógł się wypowiadać w tej dziedzinie. Jednak mój ojciec chciał DD2 1.6 Sce i niestety przpadek sąsiada mocno odwiódł go od zakupu DD2 w ogóle!
Dodam jeszcze że napisałem w tym temacie właśnie tez po to, że mój sąsiad - gdy kupowałem swoją DD1 w 2017- śmiał się ze mnie że kupuje starucha...Teraz ja powinienem się z niego śmiać ale nie jestem aż tak złośliwy, bo auto od 3 tygodni stoi na serwisie. Każda wizyta kończy się stwierdzeniem - auto jest po to żeby jeździć. Tylko że on jest kierowcą TiRa- jak wyjeżdża i tydzień go nie ma to auto stoi...Nawet były zamysły żebym to ja jeździł jego autem ale raczej na to się nie piszę. Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce
Belphegor - 2019-02-27, 17:34
Jacenty85 napisał/a: | Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce |
Zdecydowanie. Dziś nawet gadałem z mistrzem serwisu i mówił, że muszą rozkładać ręce przed klientami, bo nie ma odpowiednich uaktualnień softu do tego silnika.
sidi - 2019-02-27, 17:35
witam jednak kupiłem DD z silnikiem 1,6 na gazie. dopiero wchodzi na taśmę odbiółr koniec maja początek czerwca
Obywatel MK - 2019-02-27, 17:49
sidi napisał/a: | witam jednak kupiłem DD z silnikiem 1,6 na gazie. dopiero wchodzi na taśmę odbiółr koniec maja początek czerwca |
Hah, wygrałem. Stawiasz mi piwo, choć namawiałem na Stepway
Pedros - 2019-02-27, 21:05
Belphegor napisał/a: | Jacenty85 napisał/a: | Podsumowując - coś poszło nie tak...w tej DD2 1.6 Sce |
Zdecydowanie. Dziś nawet gadałem z mistrzem serwisu i mówił, że muszą rozkładać ręce przed klientami, bo nie ma odpowiednich uaktualnień softu do tego silnika. |
Temat dość dziwny bo z jednej strony na pewno jest wiele przypadków aut sprawiających problemy, z drugie jednak w ubiegłym roku sprzedano w Europie niemal 180 tyś. sztuk DD2 z czego z pewnością 1,6 sce stanowi sporą część. Wynikało by więc z tego że tylko w niewielkim procencie aut występują poważniejsze awarie. Pytanie więc w czym problem? W nieodpowiednim sofcie czy może wadliwej pewnej partii komputerów które zamiast wymienić próbuje się ratować nakładkami softu.
Dracid - 2019-02-28, 07:39
Pedros napisał/a: | Temat dość dziwny bo z jednej strony na pewno jest wiele przypadków aut sprawiających problemy, z drugie jednak w ubiegłym roku sprzedano w Europie niemal 180 tyś. sztuk DD2 z czego z pewnością 1,6 sce stanowi sporą część. Wynikało by więc z tego że tylko w niewielkim procencie aut występują poważniejsze awarie. |
Ale to obserwacja na podstawie zgłoszeń ludzi z forum. A forum zrzesza tylko garstkę właścicieli, z czego posiadacze DD2 stanowią jeszcze mniejszą część (dużo mniejszą część - może Admini będą w stanie nałożyć filtr na typ pojazdu i zobaczyć, ile mamy tu osób z DD2. Ja stawiam na maksymalnie kilkadziesiąt). Krótko mówiąc: dla mnie próbka 4749 osób zarejestrowanych przez CAŁĄ historię forum (policzyłem użytkowników na szybko), z czego (tu moje domniemanie) kilkadziesiąt ma DD2, z czego jeszcze mniejsza część ma 1.6 SCe, z czego jeszcze mniejsza część ma problem (ale za to jaki problem!) w ogóle nie ma przełożenia na ogólną sytuację z tym silnikiem. Forum to malutki wycinek całej, nazwijmy to, społeczności dusterowej i dla mnie opieranie swoich spostrzeżeń na podstawie liczby obserwacji wziętych z forum jest błędem. Podobnie na dacianer.de jest ileś tam naście osób aktywnie się wypowiadających, a inni mają kompletnie w pompie istnienie jakiegoś forum i jeżdżą być może na naprawy gwarancyjne, przy czym nie rozgłaszają tego na prawo i lewo. I tak samo jest tu - trzeba zrozumieć, że forum to nie jest pierwsze miejsce w sieci, do którego leci człowiek po kupnie auta.
charger - 2019-02-28, 08:04
Dokładnie, zgadzam się.
1. Większość osób po zakupie auta nie rejestruje się na forum.
2. Część osób tylko czyta, nie biorąc udziału w dyskusji.
3. Zazwyczaj na forum ląduje ktoś kto ma problem i szuka rozwiązania.
4. Podejrzewam że niektórzy kierowcy nie zwrócą uwagi na drobne problemy.
5. Jeździ to jeździ, po ***** drążyć temat :)
Pedros - 2019-02-28, 08:38
Dracid napisał/a: | Forum to malutki wycinek całej, nazwijmy to, społeczności dusterowej i dla mnie opieranie swoich spostrzeżeń na podstawie liczby obserwacji wziętych z forum jest błędem |
Oczywiście że tak. Właśnie w tym rzecz - nie można wyciągać wniosków o jakiejś dużej awaryjności DD2 1,6 na podstawie forum tym bardziej, że informacji w sieci szukają najczęściej osoby które mają jakieś problemy z autem co może powodować wrażenie że dany model jest bardzo awaryjny. Zdecydowana większość właścicieli bezawaryjnych aut po prostu je użytkuje. Tak jest zresztą w przypadku każdej marki.
Dymek - 2019-02-28, 08:45
sidi napisał/a: | witam jednak kupiłem DD z silnikiem 1,6 na gazie. dopiero wchodzi na taśmę odbiółr koniec maja początek czerwca |
No cóż... dla mnie dziwny wybór, ale Twoja decyzja.
W każdym razie witamy w rodzinie.
Jacenty85 - 2019-02-28, 15:58
A ja się nie zgadzam. Znam co najmniej 2 osoby z mojego otoczenia, które w ślad za mną kupiły DD ale 2 (1.6 Sce) i cały czas siedzą w serwisie. Oczywiście te osoby nie czytają forum a tym bardziej się tu nie rejestrują.
ms-kola - 2019-02-28, 17:07
Znajomy kupił DD2 1,6 Sce w końcu listopada 2018, same ochy i achy
Mówię mu w końcówce grudnia - czytaj forum, bo idą czarne chmury....
Ale gdzieby tam! miał już zrobione 4kkm i chodzi jak zegarek
Gadałem z nim miesiąc temu, wspominał coś półsłówkiem o jakimś falowaniu obrotów...
Pojechał do serwisu.
Gadałem z nim tydzień temu, był w serwisie, wgrali łatki...
Wcześniej było falowanie obrotów na biegu jałowym, teraz.....
falowanie robi sobie żarty w trakcie jazdy na biegach.
Np. dojeżdża powoli na biegu do skrzyżowania, a tu obroty siup! do 2k i sru na skrzyżowanie.
Taki żartowniś ten DD2 1,6 Sce
Obywatel MK - 2019-02-28, 17:49
Dracid napisał/a: | trzeba zrozumieć, że forum to nie jest pierwsze miejsce w sieci, do którego leci człowiek po kupnie auta. |
Dlaczego nie? Ja poleciałem jeszcze przed zakupem
pikodat - 2019-02-28, 18:28
Obywatel MK napisał/a: | Dracid napisał/a: | trzeba zrozumieć, że forum to nie jest pierwsze miejsce w sieci, do którego leci człowiek po kupnie auta. |
Dlaczego nie? Ja poleciałem jeszcze przed zakupem |
Takoż i ja.Ostatecznie na forum spotka się malkontentów i będzie widać na co narzekają. Z tego co widzę, na przykłąd narzekań na 0.9 Tce jest duuuużo mniej niż na temat silników 1.6. I był to jeden z (kilku) powodów, dla których wybieram sandero a nie lodgy.
Parę rzeczy się dowiedziałem. Wręcz złapałem w dwóch salonach sprzedawców na niewiedzy w sprawie, która na forum jest dobrze omówiona (np. kwestia tego, że 0.9 NIE MA hydraulicznych zaworów).
I trochę nie-na-temat:
Swoją drogą... na allegro można kupic czujniki ciśnienia do dacii. A sprzedawca (ten od hydrauliki w 0.9) twierdzi , że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS.... No jeśli sprzedawca oszczędnie gospodarował prawdą , to nie do końća mam ochotę u niego kupować auto Mniej wiedzieć, niż człek, co tydzień wchodzi na forum???
Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są...
Belphegor - 2019-02-28, 20:27
pikodat napisał/a: | że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS |
Nie powiedział Ci nieprawdy. Obecnie wszystkie Dacie mają kontrolę ciśnienia w oponach za pomocą czujnika ABS. Więcej Ci powiem - obecnie Renault też tak mają.
pikodat - 2019-02-28, 21:03
Belphegor napisał/a: | pikodat napisał/a: | że WSZYSTKIE dacie maja ciśnienie badane przez ABS |
Nie powiedział Ci nieprawdy. Obecnie wszystkie Dacie mają kontrolę ciśnienia w oponach za pomocą czujnika ABS. Więcej Ci powiem - obecnie Renault też tak mają. |
Cieszy mnie to bardzo:) Bo to znaczy, ze zmiana opon bez problemów.
Dymek - 2019-03-01, 08:54
pikodat napisał/a: | Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są... |
W tym temacie to polecam Ci jednak zakup innych listew, niż te z akcesoriów Dacii. Te akcesoryjne przykleja się zbyt nisko, na dolnej krawędzi drzwi i praktycznie nic nie dają jeśli chodzi o ochronę drzwi przed sąsiadami na parkingu. Ja kupiłem inne, od niezależnego producenta i chronią znacznie lepiej ale też nie idealnie. Kształt drzwi w Sandero jest taki, że najlepiej sprawdziłyby się listwy naklejone niewiele poniżej zamka drzwi. Ale estetyka za bardzo na to nie pozwala
pikodat - 2019-03-01, 09:28
Dymek napisał/a: | pikodat napisał/a: | Kuriozalne było jego stwierdzenie, gdy powiedziałem , że chce "takie poziome listwy czarne na drzwi do ochrony by ktos nie walnął na parkingu" - że takowych nie ma.. dopiero musiał wejśc w cennik akcesoriów by zobaczyć , że jednak są... |
W tym temacie to polecam Ci jednak zakup innych listew, niż te z akcesoriów Dacii. Te akcesoryjne przykleja się zbyt nisko, na dolnej krawędzi drzwi i praktycznie nic nie dają jeśli chodzi o ochronę drzwi przed sąsiadami na parkingu. Ja kupiłem inne, od niezależnego producenta i chronią znacznie lepiej ale też nie idealnie. Kształt drzwi w Sandero jest taki, że najlepiej sprawdziłyby się listwy naklejone niewiele poniżej zamka drzwi. Ale estetyka za bardzo na to nie pozwala |
Dla mnie bardziej estetyczne sa drzwi bez rys po walnieciu przez kogos na parkingu (szczególnie po 3 latach gdy rdza...) niz drzwi z listwami dla-niektórych-za-wysoko.
Tych fabrycznych nie da sie przylepić wyżej?
Dymek - 2019-03-01, 14:14
pikodat napisał/a: | Tych fabrycznych nie da sie przylepić wyżej? |
A co się ma nie dać? Zwykła taśma samoprzylepna da się przykleić w dowolnym miejscu, więc o ile coś takiego Ci nie przeszkadza...
Tyle, że znacznie taniej kupisz inne listwy, poza ASO.
Jak widać poniżej ludzie kombinują- listwy nieoryginalne przyklejone wyżej i oryginały przyklejone na próbę, tam gdzie producent przewidział:
A optymalne miejsce to byłby poziom otworu na kluczyk zamka...
Natomiast oryginalną listwę ochronną na próg bagażnika (zderzaka) polecam jak najbardziej:
Obywatel MK - 2019-03-01, 14:24
Z resztą Dacia wyciąga już z tego wnioski:
|
|