DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Nowe wersje silników dCi - Blue

ryjas - 2018-06-07, 14:45

https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/dacia-duster-dostaje-nowe-silniki-dci/

Do diesla będzie trzeba lac Ad Blue.

alhaz - 2018-06-07, 19:14

Czyli jak narazie sie zgadza z tym co pisaly zagraniczne portale czyli dCi 115KM i na jesien powinien wejsc 1.3TCe 130KM. Co do AdBlue to przekichane :/
Piotrek721015 - 2018-06-08, 07:47

O AdBlue w Dusterach i podniesieniu mocy
https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-duster-mocniejszy-silnik-diesla/amp/

marcinonline - 2018-06-09, 08:56

Ciekawe czy jak teraz zamówię to dostane stary motor? Nie che adblue...
GRL - 2018-06-09, 11:10

Jak tak dalej będziesz się czaił to się doczekasz Dustera III
Piszę Ci to z doświadczenia, chciałem I wylądowałem z II. :lol:

Nikita_Bennet - 2018-06-20, 17:40

ryjas napisał/a:
https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/dacia-duster-dostaje-nowe-silniki-dci/
Do diesla będzie trzeba lac Ad Blue.
od kiedy??

Piotrek721015 napisał/a:
O AdBlue w Dusterach i podniesieniu mocy
https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-duster-mocniejszy-silnik-diesla/amp/
od kiedy??
Wiadomo coś?
Albo inaczej - do kiedy można zamawiać tego 110KM

micheangelo - 2018-07-13, 08:23

marcinonline napisał/a:
Ciekawe czy jak teraz zamówię to dostane stary motor? Nie che adblue...
Mniej więcej w tym czasie kiedy o to pytałeś, ja byłem u dealera. Powiedziano mi, że do produkcji już nie można zamówić samochodu bez AdBlue. Na szczęście znalazł się dla mnie samochód z placu;)
gogol - 2018-07-13, 08:28

Ciekawe czy np. za 4-5 lat starsze Dustery dCi bez adBlue będą miały większe wzięcie.
Belphegor - 2018-07-13, 08:33

gogol - mów tak do mnie. :mrgreen: Pewnie właśnie pojeżdżę swoim te 5 lat. I trzeba będzie w ogłoszeniu podkreślać, że wersja bez AdBlue. :-P
pluto - 2018-07-13, 08:56

A co jest takiego złego w AdBlue ?
Tym bardziej za 5 lat może być że auta bez AbBlue (jak tak dalej będzie szła ekologia) będą musiały zostawać na rogatkach miasta i cena ich drastycznie spadnie, jak to teraz jest silnikami diesla.
Tendencja światowa w branży motoryzacyjnej idzie w stronę aut elektrycznych lub hybrydowych i od tego nie ma odwrotu.
Diesle w przyszłości nie będą miały łatwo tym bardziej bez AdBlue.

micheangelo - 2018-07-13, 08:58

gogol napisał/a:
Ciekawe czy np. za 4-5 lat starsze Dustery dCi bez adBlue będą miały większe wzięcie.


Trudno powiedzieć, zależy w którą stronę pójdzie ekologia/ ekoterroryzm (zwał jak zwał). Jeśli pojawią się zakazy wjazdu do miast dla samochodów niespełniających którejś normy euro, to może się w przyszłości okazać, że będzie mało chętnych na dCi bez AdBlue. Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.

gogol - 2018-07-13, 09:23

Generalnie zgaduj-zgadula. Czas pokaże.
Belphegor - 2018-07-13, 09:29

Chodzi o to, że z ekologią i oszczędnością przestaje to mieć związek. Samochód robi się mega skomplikowany, więc mimo niższego spalania ogólne koszty eksploatacji są wyższe. Dlatego może być wyższy popyt na choć trochę mniej skomplikowane auta.
wuju - 2018-07-13, 18:33

Inna kwestia to sama niezawodność układów SCR. Różne głosy o tym układzie słychać m.in od użytkowników Peugeotów, ale najbliższe lata dopiero pokażą jak to wygląda w praktyce, kiedy ten układ stanie się powszechny.[/qu.
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.

Dracid - 2018-07-13, 22:54

wuju napisał/a:
Nie tylko użytkownicy Peugeotów mają problem z AdBlue wystarczy popatrzeć na ciężarowe gdzie AdBlue jest już od dłuższego czasu ile ciężarówek jeździ z emulatorem. Jest to generalnie powszechne zjawisko w całej Europie.


To nie przez problemy, tylko oszczędności prędzej.

wuju - 2018-07-14, 08:03

Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Lajkonik - 2018-07-16, 06:26

Jak się kształtuje zużycie AdBlue? Macie jakieś przykłady z życia? Czy zużycie będzie rożne w dieslu i na benzynie? Tak się zastanawiam z ciekawości, jak skalkulować koszt zastosowania tego środka dla użytkownika.
GRL - 2018-07-16, 07:56

Litr na 1000km, co kosztuje 2-10zl
Dracid - 2018-07-16, 09:28

wuju napisał/a:
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.


Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.

Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?

Lajkonik - 2018-07-17, 06:15

GRL napisał/a:
Litr na 1000km, co kosztuje 2-10zl

Diesel, czy benzyna? Czy może to nie ma znaczenia? Jaka pojemność silnika? Na prostą logikę, diesel produkuje więcej zanieczyszczeń niż benzyna, więc powinien "zjadać" więcej AdBlue. Powinno to również rosnąć z pojemnością silnika. Jakoś trudno uwierzyć, że osobówka zużywa tyle samo AdBlue, co ciężarówka.
Poza tym, litr AdBlue za 10zł? Co w nim jest dodane? Złoto, platyna? Z tego co czytam, to płyn ten jest wodnym roztworem mocznika (może wystarczy sikać do zbiornika AdBlue i dolewać trochę wody destylowanej :mrgreen: ).

Belphegor - 2018-07-17, 08:33

Lajkonik napisał/a:
może wystarczy sikać do zbiornika AdBlue i dolewać trochę wody destylowanej


Dlatego może i źle, że nie poczekałem aż pojawią się w Dusterach diesle z AdBlue. Przynajmniej za ścieki w domu mniej bym płacił. :mrgreen:

GRL - 2018-07-17, 14:19

Lajkonik napisał/a:
Diesel, czy benzyna? Czy może to nie ma znaczenia? Jaka pojemność silnika?

Poza tym, litr AdBlue za 10zł? Co w nim jest dodane? Złoto, platyna?

Matko, a ma to jakieś większe znaczenie, że 1.6 zużyje 0,08 na 100, a 2.0 zużyje 0.1 ?
To są uogólnione dane dla osobówek.

Za 2zł z dystrybutora na stacji, za 10zł, np. w litrowej butelce - nie pytałem z czego jest zrobiona butelka.

W ASO nawet 30zł za litr, bo nalewane z troską i w rękawiczkach (nie, nie wiem z czego są ich rękawiczki).

Są benzyniaki z AdBlue? Czyżbym coś przeoczył?

wuju - 2018-07-17, 19:28

Dracid napisał/a:
wuju napisał/a:
Znawca transportu się znalazł. Mi w tą zimę w nowym Ivecu zamarzł czujnik komputer nie widział dolewki AdBlue i cały czas sygnalizował niski poziom. Dodam że stało się to miła razy a dużych mrozów było około półtorej tygodnia. A poniżej poziomu 10% silnik przechodzi w tryb awaryjny.


Znawca transportu się znalazł. W jednym aucie mu zamarzło i się wypowiada za całą branżę.

Co mają powiedzieć przewoźnicy z Finlandii czy Norwegii? Tam też emulatory nagminnie stosują? Bo mrozy chyba bardziej siarczyste tam niż u nas? U nich to już żadna ciężarówka nie powinna pracować prawidłowo. Czy to tylko na Litwie, w Rumunii, w Polsce i Turcji mrozy takie silne, że komunikaty ITD najczęściej te kraje wymieniają w kontekście kontroli, przy których wykryto "zaślepione" AdBlue?

Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg. statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.

Dracid - 2018-07-17, 21:38

wuju napisał/a:
Najwięcej emulatorów statystycznie stosują Holendrzy i Duńczycy i to jest wg statystyk BAG znawców i nie jedna ciężarówka zamarzła bo jak byś dokładnie czytał to AdBlue nie zamarzło bo ma grzałkę w zbiorniku tylko czujnik.


A gdzie ja napisałem, że płyn zamarzł? Bo "zamarzło" odnosiło się nie do płynu, a do - jakby to powiedzieć - całości. Że ogólnie układ przestał działać z powodu niskich temperatur.

Czyli dalej nie wiemy, jak to jest, że w Norwegii i Finlandii jakoś jeżdżą te auta.

A co do BAG, to znalazłem artykuł, w którym szacują, że 20% wschodnioeuropejskich ciężarówek ma emulatory.

http://www.ant-verlag.de/...-a99-durchfhren

Z chęcią zobaczę statystyki BAG, czy procentowo Holendrzy i Duńczycy przekraczają owe 20%.

wuju - 2018-07-17, 23:03

Nie chcę mi się prowadzić polemiki z kimś kto ciężarówkę widzi jedynie na drodze a w środku nigdy nie siedział
Lajkonik - 2018-07-18, 06:37

GRL napisał/a:
To są uogólnione dane dla osobówek.

No i o to mi chodziło. Wiadomo, że miedzy silnikami 1,6 a 2,0 różnica będzie znikoma, ale już silniki ciężarówek są o wiele większe. Zastanawiam się więc ile więcej potrzebują AdBlue.

GRL napisał/a:
W ASO nawet 30zł za litr, bo nalewane z troską i w rękawiczkach (nie, nie wiem z czego są ich rękawiczki).

Przypadkiem trafiłem na artykół, gdzie autor podaje, że w ASO butelka 2l potrafi kosztować 40-70 zł. Niezła marża!

GRL napisał/a:
Są benzyniaki z AdBlue? Czyżbym coś przeoczył?

To chyba ja coś przeoczyłem :mrgreen: Wygląda na to, że JESZCZE nie ma benzyniaków z AdBlue. Ale są już z FAPem, więc wszystko przed nami. Kolejna norma może zmusić producentów do wprowadzenia AdBlue (lub czegoś podobnego) na benzynie.

wuju - 2018-07-18, 17:31

Mi spala w ciężarowym aucie ok 20 l. AdBlue na ok 3500 km. Co do ceny to na stacjach wacha się od około 1,1zl do 2,05 zł
Dracid - 2018-07-18, 18:18

wuju napisał/a:
Nie chcę mi się prowadzić polemiki z kimś kto ciężarówkę widzi jedynie na drodze a w środku nigdy nie siedział


Oj siedział, siedział. Fajnie, że wiesz więcej o mnie niż ja sam. I nic mi nie zamarzało w actrosie. Powodzenia!

eplus - 2018-07-18, 19:56

A nie można do tego zbiorniczka wlać czegoś, co nie zamarza, oszuka czujnik poziomu AB, spala się i jeszcze doda parę koników?
GRL - 2018-07-18, 22:19

Po co Ci dodatkowe koniki w wydechu? :roll:
Lajkonik - 2018-07-19, 06:08

Ciężko będzie przełożyć dopalanie w katalizatorze na moment na kole :mrgreen:
wuju - 2018-07-19, 16:14

Dracid napisał/a:
wuju napisał/a:
Nie chcę mi się prowadzić polemiki z kimś kto ciężarówkę widzi jedynie na drodze a w środku nigdy nie siedział


Oj siedział, siedział. Fajnie, że wiesz więcej o mnie niż ja sam. I nic mi nie zamarzało w actrosie. Powodzenia!

Ja w tej branży jestem paręnaście lat ;-) i w Ivecu zamarzyło ale Iveco i Renówka c..j nie ciężarówka :lol: :lol:

eplus - 2018-07-19, 17:06

Nie wiedziałem, myślałem, że to jakiś dotrysk do cylindrów. Ale chociaż ogień z rury w takim razie mogłoby dawać... :mrgreen:
Ikarusiarz - 2018-07-22, 10:11

Przykłady:
Actros : poniżej -15 nie działała pompa AdBlue wcale
Conecto (autobus mercedes) nagminnie nie działający układ AdBlue. Praktycznie wszystkie Conecto jeżdżą bez, mimo, że to autobusy z salonu.
MAN: Salonówka w której Adblue wysiadł mi po 30000 eksploatacji. Brak możliwości wjazdu do Niemiec, bo nie spełnia wymogów technicznych. Oczywiście to teoria.
Iveco: Adblue też siadło, ale tu już był problem większy, bo silnik przechodził w tryb awaryjny..

Nie jest to wcale rzadki problem. Cała flota pojazdów pracujących dla wielkich firm spedycyjnych (wielkie, ale nie posiadające żadnej ciężarówki) jeździ na emulatorach, bo pompy są drogie, a psują się.

Wymieniane Conecto miały w instrukcji NAKAZ odpalania silnika po 5 minutach po zgaszeniu, właśnie ze względu na pompę. A co mam zrobić, jak mam 3 minuty przerwy na pętli, a chce mi się sikać? Zostawić uruchomiony autobus, bez nadzoru?


Tragedią filtr cząstek w nowych Solarisach. Cała ta ekologi sprawia, że awaryjnie zjeżdżają po trzy na zmianę, czyli 6 dziennie, na wypalenie filtra. Wszystkie nowe z salonu.

GRL - 2018-08-16, 14:09

Było tutaj trochę pytań o dostępność i ceny adblue.
Dzisiaj w Kauflandzie widziałem butelkę sygnowaną przez Shella - 7,50zł za 1,5dm3.

Belphegor - 2018-08-16, 14:23

A ja wczoraj stałem w korku za cysterną z Azotów w Puławach pełną AdBlue. Ciekawe ile warta. :mrgreen:
BoloSr - 2018-08-16, 14:28

Belphegor napisał/a:
A ja wczoraj stałem w korku za cysterną z Azotów w Puławach pełną AdBlue. Ciekawe ile warta. :mrgreen:


Łatwo policzyć tak cysterna ma pojemnosc od 26-30 tys litrow :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group