DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dziwne zrywanie podczas redukcji biegu

jacol_89 - 2009-02-19, 22:39
Temat postu: Dziwne zrywanie podczas redukcji biegu
Witam wszystkich, mam taki problem w swoim loganie. Kiedy podczas jazdy jestem zmuszony zwolnić i zredukować np na 2 bieg i ledwo się tocze to kiedy lekko dodam gazu nic się nie dzieje, natomiast kiedy dodam sporo gazu to auto zaczyna dziwnie się zachowywać, tzn. jest taki moment kiedy je wyrywa. Podobną sytuacje mialem w innym aucie ale wtedy był problem z podawaniem paliwa, a tu ten motyw jest na 100% odrzucony i nie wiem czego jest to przyczyną;/?? czy to kable wysokiego napięcia?? A i jeszcze jedno kiedy odpalam silnik i wlączę ogrzewanie tylnej szyby skrzynia biegów strasznie się trzęsie tzn auto się trzęsie nawet można spokojnie tak stwierdzić;/;/, czy ktoś wie co jest powodem tych dwoch usterek??
jackthenight - 2009-02-19, 23:57

To wygląda jakby w tym momencie auto pracowało na 3 cylindrach. Wykręć i spraw świecie jak wyglądają, czy wyglądają tak samo - są okopcone itp. Być może świeca, być może kabel a być może cewka.

Kable możesz sprawdzić w ten sposób: po ciemku włączasz silnik a kable spryskujesz wodą - np. spryskiwaczem - taką mgiełka wodną. Jak zobaczysz szalejące iskry, to faktycznie mogą kable być do wymiany.
A najłatwiej to sprawdzić tak że wyciągasz świece i przyglądasz się im.
Ta która nie pracuje prawidłowo, będzie wyglądać inaczej od pozostałych, będzie mokra od paliwa itp.

Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem, jak zobaczysz przeskakujące iskry na świecy to może być sprawna, ale wcale nie koniecznie :-D . Jak iskier nie będzie, to świeca lub kabel lub cewka jest na pewno uszkodzona.

Widzę że jesteś z Łodzi, napisz do mnie na priv, to jak chcesz, możemy sprawdzić czy komputer w twoim aucie wykrył jakieś błędy.

KaS602 - 2009-02-20, 00:48

Moja pierwsza mysl - rowniez taka sama jak wyzej - swiece.
jacol_89 - 2009-02-20, 11:37

no tak świece tylko że wymieniałem je jakoś we wrześniu...
jackthenight - 2009-02-20, 12:25

A przyjrzałeś się jak wyglądają świece ?
Czy były okopcone na biało, czy mokre, czy coś innego ?
Wyglądały tak samo wszystkie identycznie ?

jacol_89 - 2009-02-20, 20:57

właśnie wyglądały tak samo, nie byly okopcone i były suche;/;/;/
Beckie - 2009-02-20, 21:31

jackthenight napisał/a:
Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem,

Ta metoda może ponoć zaszkodzić katalizatorowi. Niby, że paliwo jest podawane a przez wyjętą świecę nie spala się i może dotrzeć do katalizatora a potem wiadomo.

jackthenight - 2009-02-20, 22:47

Przez sekundę dwie a nawet parę sekund nic się złego nie stanie katalizatorowi.
Mariusz - 2009-02-21, 15:22

Ja obstawiam przewody wysokiego napięcia.A sprawdzałeś w jakiej kondycji masz filtr paliwa?
jurek - 2009-02-21, 19:39

A jak na 100% wykluczyłeś brak problemu z układem paliwowym. Sprawny to nie tylko to, że pompa podaje paliwo. Może być coś ze sterownikiem albo czujnikami. Byłeś na komputerze? pozdr
kier - 2009-02-21, 21:58

jacol_89 napisał/a:
Kiedy podczas jazdy jestem zmuszony zwolnić i zredukować np na 2 bieg


Pytanie: jedziesz np. na 3 rozłączasz sprzęgło i jakie wtedy masz obroty silnika? Jak spadają, równomiernie czy nie?

--
pozdrawiam
kierek

Mamert - 2009-02-21, 22:01

Oj coś mocno czuję że trzeba pojechać na regulację zaworków.
jacol_89 - 2009-02-22, 19:12

sprawdzilem to i jak jadę na 3 i rozłączę sprzęgło to obroty spadają równomiernie.
leo24 - 2009-02-22, 20:14

Miałem podobne objawy co prawda nie w Daci ale innym aucie i po wymianie przewodów wysokiego napięcia ustały te objawy okazało się że kable w środku były wypalone. :-/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group