|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Przyciski na kierownicy i ekran między zegarami - DD2
Useless - 2019-05-06, 19:27 Temat postu: Przyciski na kierownicy i ekran między zegarami - DD2 Cześć.
Mam od jakiegoś czasu problem bardzo podobny do tego opisywanego wielokrotnie na forum. Mianowicie dość często ekran między zegarami przestaje reagować na próby zmiany wyświetlanych na nim danych za pomocą przycisków na kierownicy. W/g tego co zgłaszali inni użytkownicy forum, problem ten występował, gdy kabina nagrzała się na tyle by komputer się zawiesił i podobno jest na ten mankament odpowiednia aktualizacja softu.
Niestety w przypadku mojej Daćki nie ma to żadnego związku z temperaturą. Czy są 3 stopnie czy 23, po uruchomieniu silnika najczęściej wszystko jest ok (chociaż bywa, że problem występuje już wtedy), jednak po przejechaniu kilku kilometrów np. w drodze do pracy, ekran przestaje reagować. Miałem tak kilka dni z rzędu a następnie zrobiłem trasę liczącą jakieś 350 km i w obie strony wszystko grało tylko po to, żeby dziś znów zaliczyć zwiechę. Umówiłem się na audiencję w serwisie, ale już na wstępie usłyszałem straszonko, że w przypadku niepotwierdzenia usterki mogę zostać obciążony jakimiś tam kosztami.
Czy ktoś może posiada równie kapryśny komputer/kierownicę i namierzył jakąś prawidłowość takich zwiech, która pozwoli na każdorazowe ich wywołanie na oczach zdumionego serwisanta?
Z góry dzięki za jakieś wskazówki czy też słowo otuchy ;).
P.S.
Chodzi o ekran w wersji czarno białej.
d3mol3k - 2019-05-06, 21:00
Swego czasu po pokazach testowych na jakimś filmie pokazywali to także przy niskich temperaturach. Wada oprogramowania - zgłoś i niech wgrają nową wersję.
Też to miałem. Więc niech serwisant nie pali gupa tylko podmieni oprogramowanie ;)
Belphegor - 2019-05-07, 09:37
Useless napisał/a: | ale już na wstępie usłyszałem straszonko, że w przypadku niepotwierdzenia usterki mogę zostać obciążony jakimiś tam kosztami. |
Jaki to serwis takie głupoty gada? Rozumiem, jak byś przyjechał dziesiąty raz w ciągu tygodnia, to mogą się zirytować... ale z powszechnie znaną przypadłością? Masakra.
pavulon78 - 2019-05-08, 10:44
Useless napisał/a: | ale już na wstępie usłyszałem straszonko, że w przypadku niepotwierdzenia usterki mogę zostać obciążony jakimiś tam kosztami |
Takie coś kwalifikuje się do zgłoszenia do centrali Renault Polska. Ja bym przypalił głupa i pisemnie zapytał centralę czy to prawda że w przypadku niepotwierdzenia przez ASO zgłaszanej usterki zostaniesz obciążony kosztami, bo taki Ci powiedzieli w ASO.
Ktoś z tego ASO dostanie grubo po łapkach bo nawet DACIA ostatnio bardzo dba o zadowolenie klientów i wizerunek. Ja np. po każdej wizycie w ASO mam telefon z zapytanie na ile jestem zadowolony z wizyty. Tak samo po kilka miesięcy po odbiorze auta miałem dwa telefony z Renault Polska z zapytaniem czy jestem zadowolony z samochodu. Naprawdę obecnie centrale nie cackają się z dilerami psującymi im wizerunek takimi tekstami.
Useless - 2019-05-08, 18:22
Belphegor napisał/a: | Jaki to serwis takie głupoty gada? Rozumiem, jak byś przyjechał dziesiąty raz w ciągu tygodnia, to mogą się zirytować... ale z powszechnie znaną przypadłością? Masakra. |
RRG Mory pod Warszawą, tam też nabyłem auto i handlowiec był właściwie bez zarzutu.
Póki co w serwisie byłem raz. Do Daćki zakupiłem pakiet Adventure, z którego listwy na drzwiach po miesiącu zaczęły odłazić. Podejrzewam, że były "regenerowane" czy coś, ponieważ widziałem na nich (w miejscach, gdzie się odklejały) punktowe ślady jakiegoś spoiwa. Na nowych nic takiego nie widać, to jednolita powierzchnia styku. Przy okazji nie potrafili mi wyjaśnić przy odbiorze, dlaczego mimo prośby o umycie auta (szczególnie, że zakładano nowe listwy), nic takiego się nie wydarzyło. Przetarli drzwi i tyle :/.
pavulon78 napisał/a: | Takie coś kwalifikuje się do zgłoszenia do centrali Renault Polska |
Pomyślę nad tym, ale póki co chyba nie ma potrzeby robić rabanu :).
Belphegor - 2019-05-08, 20:17
Useless napisał/a: | RRG Mory pod Warszawą |
No to ciekawe, który/która z nich taki mądry...
Useless napisał/a: | Przy okazji nie potrafili mi wyjaśnić przy odbiorze, dlaczego mimo prośby o umycie auta (szczególnie, że zakładano nowe listwy), nic takiego się nie wydarzyło. Przetarli drzwi i tyle :/ |
Jeśli nie minęły 24 godziny od założenia listew, to zgodnie z instrukcją nie można myć wtedy auta.
Obywatel MK - 2019-05-08, 20:40
Mnie też zaczyna odchodzić listwa na prawych drzwiach. Już po odbiorze tego samego dnia w domu zauważyłem i docisnąłem, ale znowu odchodzi, pewnie zabrudzili klej na listwie i teraz będą bawić się z tym drugi raz.
Useless - 2019-05-15, 14:10
Belphegor napisał/a: |
Jeśli nie minęły 24 godziny od założenia listew, to zgodnie z instrukcją nie można myć wtedy auta. |
Takie też otrzymałem instrukcje przy odbiorze, jednak sądziłem, że auto zostanie umyte przed założeniem listw.
Dziś oddałem Daćkę do serwisu i "przeprogramowano tablicę". Cokolwiek to znaczy, mam nadzieję, że zwiech już nie będzie. Przy okazji dowiedziałem się, że darmowa myjka przysługuje po 2h serwisu, być może wtedy się nie załapałem.
Belphegor - 2019-05-15, 14:14
Useless napisał/a: | Dziś oddałem Daćkę do serwisu i "przeprogramowano tablicę". Cokolwiek to znaczy, mam nadzieję, że zwiech już nie będzie. |
Mi chyba pomogło. Po przeglądzie i reprogu softu komputera były ze dwa dni, gdzie w aucie było naprawdę gorąco i problemu z przełączaniem nie uświadczyłem.
Useless - 2019-05-27, 07:08
Niestety u mnie dalej tnie bez względu na temperaturę - najczęściej brak reakcji dotyczy przycisku "w dół".
Poczekam do jakiejś okazji i zajadę znów do serwisu.
|
|