|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Problem - szarpanie na 4 i 5 biegu DD2
remol_rs - 2019-05-08, 12:17 Temat postu: Problem - szarpanie na 4 i 5 biegu DD2 Od około 2 tk występuje w moim aucie problem z szarpaniem na 4 i 5 biegu w przedziale 2000-2600 obrotów. Aktualny stan licznika 11500 km. Dwie wizyty w serwisie nie przyniosły żadnej poprawy. Ostatnia, koniec kwietnia, skończyła się wgraniem nowego oprogramowania i zakończył się problem falujących obrotów oraz czerwonego ostrzeżenia awarii silnika podczas uruchamiania samochodu. Niestety szarpanie jak było tak jest nadal. Pytanie: czy ktoś z użytkowników ma albo miał podobny problem i czy został on naprawiony? Pozdrawiam.
pavulon78 - 2019-05-08, 13:53
Jeden ze standardowych problemów silnika 1.6 SCe. W moim na szczęście prawie całkowicie wyeliminowany aktualizacją oprogramowania.
kolo_46 - 2019-05-08, 17:17
u mnie też tak było, w połowie kwietnia byłem w serwisie, wgrali nowy soft i na razie wygląda na to, że problem został wyeliminowany. W serwisie spotkałem gościa, który przyjechał z tym samym problemem czyli jest to chyba rzeczywiście powszechny problem w tych silnikach
remol_rs - 2019-05-08, 20:53
Po wgraniu nowego oprogramowania problem z szarpaniem ustąpił na dwa dni. Kiedy dodaję gazu powoli silnik zachowuje się tak jak powinien natomiast kiedy przycisnę go odrobinę bardziej zaczyna się problem z szarpaniem. Kolejne pytanie: dlaczego przez kilka miesięcy było wszystko dobrze a po przejechaniu około 9 tk nagle zaczyna się szarpanie?
remol_rs - 2019-05-16, 06:55
Aktualizacja problemu: przy włączonym systemie S&S problem nie występuje. Ktoś już chyba kiedyś na forum poruszał problem tego systemu. Czy istniej możliwość wyłączenia S&S?
pavulon78 - 2019-05-16, 07:34
remol_rs napisał/a: | Czy istniej możliwość wyłączenia S&S |
Wyłączasz przyciskiem pod radiem (tam gdzie masz szereg włączników: światła awaryjne, blokowanie drzwi czy wyłączanie czujników cofania). Niestety trzeba wyłączać przy każdym uruchomieniu silnika. Ja już mam wyrobiony odruch. Odpalam silnik i ręka od razu wędruje na przycisk wyłączający to gówno.
remol_rs - 2019-05-16, 08:23
Nie sprecyzowałem...czy istnieje możliwość wyłączenia na stałe systemu S&S?
pikodat - 2019-05-16, 08:25
remol_rs napisał/a: | Nie sprecyzowałem...czy istnieje możliwość wyłączenia na stałe systemu S&S? |
Gdzieś w wątku z ddt zdaje sie występowała taka opcja; poszukaj w tamtym wątku/tam zapytaj.
Belphegor - 2019-05-16, 10:33
Spytaj użytkownika steiner. On to ostatnio rozkminiał.
Rezysstor - 2019-05-21, 10:03
remol_rs napisał/a: | Nie sprecyzowałem...czy istnieje możliwość wyłączenia na stałe systemu S&S? |
1. Wyjmij wtyczkę do "cycka"pod klapą silnika.
2. Wygnij cienki drucik, grubości włosa w literę U, by pasował do zmostkowania wtyczki
3. Wsadź wtyczkę w piczkę i masz problem S&S z głowy :)
Lajkonik - 2019-05-22, 06:25
A po takim zabiegu samochód nie będzie przypadkiem pracował w trybie serwisowym?
Rezysstor - 2019-05-22, 07:29
Lajkonik napisał/a: | A po takim zabiegu samochód nie będzie przypadkiem pracował w trybie serwisowym? |
Pracuje mi tak już 55 tys. km. , pewnikiem, nie zauważyłem, że stoję
|
|