|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Sprężyny tylne Logan I MCV
pjp - 2019-05-29, 21:44 Temat postu: Sprężyny tylne Logan I MCV Proszę o info czy sprężyny są takie same we wszystkich wersjach tej karoserii, tzn. 5, 7 osób i furgon.
W moim 5 osobowym wygląda jakby przysiadły... Zastanawiam się czy nie zastosować ew. innych, takich które lekko podniosą tył i tym samym poprawią pracę zawieszenia z załadowanym bagażnikiem.
Chyba, że przetarty jest już szlak z podmianą z innego modelu aby uzyskać zakładany efekt.
laisar - 2019-05-29, 22:21
pjp napisał/a: | czy sprężyny są takie same we wszystkich wersjach tej karoserii, tzn. 5, 7 osób i furgon |
Nie.
http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / KSxx-FSxx / Manual / 33 Rear bearing elements / Rear axle
pjp napisał/a: | przetarty jest już szlak z podmianą |
Nie.
pjp - 2019-05-30, 07:48
dzięki, ciekawa strona.
Tylko nie mogę z niej wywnioskować, które z nich dadzą mi oczekiwany efekt...
Gdzie ja znajdę taką wiedzę jak nie tu, na forum, bo na pewno nie w serwisach?...
laisar - 2019-05-30, 10:46
W serwisach na pewno nie, bo tam nikt nie ryzykuje montażu części bez oficjalnego dopasowania.
Z katalogu bierzesz numer części, a potem w sklepach internetowych szukasz wymiarów sprężyn.
Owszem, trudne do znalezienia, a czasem niemożliwe, ale ponieważ niewiele osób decyduje się na takie podmianki, to na forach też będzie mało informacji. Mimo wszystko warto przeszukać także fora zagraniczne - najbardziej aktywne są rumuńskie, francuskie i niemieckie. Może się coś trafi...
toka93 - 2019-05-30, 12:22
Z tego co kojarzę najtwardsze są van/7. Osób
pjp - 2019-05-30, 22:24
Dzięki Panowie.
Ustaliłem dziś, że np. KYB ma tzw. HD właśnie do 7 osob/van.
Na stronie IC jest ich zatrzęsienie, różane fi drutu od 13,75 do 14,25, dł. 283 i 290, w cenach też od sasa do lasa, min. takie cudo:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317203215200-HV_140505-O33356-sprezyna-do-zwiekszonego-obciazenia.html
I teraz nie wiem czy iść w tę stronę czy zasadzić pojedynczą wzmacnianą...
Tak by to miało niby wyglądać:
https://esjot.info/public/upload/catalog/product/129/minigallery/thumb_page_14380129385_systeem.JPG
Chyba się skuszę...
https://www.pruziny.info/...505_obrazek.jpg
laisar - 2019-05-31, 01:48
W twardsze sprężyny można się bawić, jeśli naprawdę często jeździsz ze sporym obciążeniem. W przeciwnym przypadku najlepiej wybrać jednak wersję fabryczną, bo została ona wybrana przez konstruktorów wcale nie przez przypadek.
pjp - 2019-05-31, 07:09
Tak, mam tego świadomość ale widzę jak on stoi z pełnym zbiornikiem pb i lpg i jak pomyślę o urlopie z rowerami na haku, to.... takie sprężyny wyjdą mu na dobre. :D
pjp - 2019-06-05, 22:15
Dywagacje zakończyły się wymianą na zamienniki LESJOFORS LS4217002. Są z grubszego drutu o około 0,3 mm. Wysokość podobna. Te dodatkowe mają nieakceptowalną cenę blisko700 zł.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021323135221-LS4217002-sprezyna-zawieszenia-tyl,scr_dItems.html
Zastanawiający jest jednak efekt jak się go posadzi gdyż wyżej stoi od fabrycznych b. nieznacznie około 10 mm. Podczas jazdy również po garbach poprzecznych nie czuć większej twardości.
Operację można przeprowadzić samodzielnie, wystarczy odkręcić dolne mocowanie amortyzatora i podnieść stronę na max. Jeśli nie ma kanału trzeba zdjąć koło.
|
|