DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Ciśnienie paliwa 1.6 MPI

PrezesB - 2019-07-17, 16:46
Temat postu: Ciśnienie paliwa 1.6 MPI
Cześć!
Chciałem sie powitać i zapytać.
Jakie jest/powinno być ciśnienie na listwie w dusterze 1.6 MPI euro 5?

Mówie jaki jest problem:
Silnik pracuje na fabrycznej pompie z regulatorem w niej.

Problem jest na innej pompie:
Wyrzucona pompa na zewnątrz, tj. aftermaktet przelew i dołozony do niej regulator z fabrycznego koszyka. Z regulatora na wyjściu ledwo bzdzi. Wymieniony regulator na drugi. To samo.
Przekładka na fabryczną pompę z regulatorem wbudowanym silnik pali, wszystko cacy.
Na pompie zewnętrznej nawet nie pali.

Skąd pomysł na zasilanie zewnętrzną pompą?
Silnik jest wyjęty z auta, będą na nim przeprowadzene badania paliw alternatywnych. Fabryczna pompa eliminuje prosty montaż układu pomiaru zużycia paliwa.

Czy założenie listwy np. z Meg z regulatorem na niej pomoże?
Jakie jest wymagane ciśnienie na listwie w Dusterze?
Meg ma miec niby 210kPa +-20.

Pozdrawiam i nie zjedzcie za nowicjusza na forum. Silnik jest bardzo rozwojowy, jest na niego trochę planów będę się dzielił wynikami jesli będziecie chcieli.

laisar - 2019-07-17, 17:07

PrezesB napisał/a:
dusterze 1.6 MPI

"Takie zwierzę nie istnieje" - duster ma silnik 1.6 16V, czyli wg nomenklatury Renault K4M.

1.6 MPi to silnik 1.6 8V, czyli K7M.


Ale to tylko w kwestii formalnej, albowiem dla obu silników właściwe ciśnienie to 3,5 ± 0,2 bara.

PrezesB - 2019-07-18, 08:15

Dzięki. Tak to K4M. Kupiony razem z całym dusterem, bo miał mało przebiegu ;)

Laisar, czy w takim przypadku jest szansa, że K4M przez całe życie mial takie ciśnienie?
Np. w Meg 1? tam regulator jest na listwie, wrzuciłbym listwę z Meg i miał spokój.

Pozdro!

laisar - 2019-07-18, 10:03

K4M występował w 2 odmianach i jeżeli megane I ma regulator na listwie wtryskowej to układ zasilania jest z przewodem powrotnym do baku, a wtedy ciśnienie wynosi 3,0 ± 0,2 bara.
PrezesB - 2019-07-18, 10:26

Tu i tak nie ma ani zbiornika, ani pompy fabrycznej.
Odpada od meg, bo ciśnienie za małe.
Kupiłem właśnie zewnętrzny ustawialny regulator.
Dzięki!

laisar - 2019-07-18, 10:36

PrezesB napisał/a:
będą na nim przeprowadzene badania paliw alternatywnych

Fabrycznie były LPG i etanol, to co zostaje - CNG i H2?

Politechnika czy jakaś niezależna firma?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group