|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Jaka korekta długoterminowa w 1.0 SCe MCV
kier - 2019-08-16, 16:11 Temat postu: Jaka korekta długoterminowa w 1.0 SCe MCV Witam!
Mam MCV z 1.0 SCe. Postanowiłem sobie pooglądać parametry w komputerku, i zastanawia mnie korekta długoterminowa. W czasie spokojnej jazdy 80-100 km/h wyszło mi ok. -15%. Czy to normalne?
Jak macie u siebie?
Samochód w sumie jest mułowaty, od niskich obrotów kiepsko się rozpędza, powyżej 3000 jest ok. Przepisowe 158 wyciąga załadowany po dach z kompletem pasażerów. Pali mało, średnio od początku użytkowania 6000 km wyszło 6 l na 100km, ostatnie tankowanie 5.33 l/100 km.
Co jaki czas wyliczana jest nowa korekta długoterminowa?
toka93 - 2019-08-16, 18:00
Przecież ten silnik ma 75KM i jest wolnossący. Będzie ciągnął od wysokich obrotów.
kier - 2019-08-16, 22:19
1.4 MPI przyspieszało trochę lepiej w niskim zakresie :)
A po tym co wyczytałem w necie na temat ujemnej korekty długoterminowej to już zaczynam sobie spowiadać różne rzeczy :)
kier - 2019-08-19, 06:29 Temat postu: Re: Jaka korekta długoterminowa w 1.0 SCe MCV
kier napisał/a: | Witam!
Mam MCV z 1.0 SCe. Postanowiłem sobie pooglądać parametry w komputerku, i zastanawia mnie korekta długoterminowa. W czasie spokojnej jazdy 80-100 km/h wyszło mi ok. -15%. Czy to normalne?
Jak macie u siebie?
Samochód w sumie jest mułowaty, od niskich obrotów kiepsko się rozpędza, powyżej 3000 jest ok. Przepisowe 158 wyciąga załadowany po dach z kompletem pasażerów. Pali mało, średnio od początku użytkowania 6000 km wyszło 6 l na 100km, ostatnie tankowanie 5.33 l/100 km.
Co jaki czas wyliczana jest nowa korekta długoterminowa? |
no i posprawdzałem
zazwyczaj jest -22%, -17%, -12%, w czasie równomiernej jazdy z całkiem dużymi prędkościami.
tylko raz zauważyłem ze spadło poniżej 10%.
Czy takie korekta jest prawidłowa?
pomóżcie :)
rob_plk - 2019-08-20, 19:41
Możesz się nie martwić, te parametry to chyba tylko działają na obrotach jałowych. Jak jedziesz to w zasadzie pokazują obciążenie silnika tylko odwrócone (chyba :) ). Jak masz ciągły odczyt to patrz na lambde, jak trzyma jedynkę na lpg to ok (oczywiście jak nie hamujesz silnikiem).
dudu$ - 2019-08-20, 21:04
kier napisał/a: | 1.4 MPI przyspieszało trochę lepiej w niskim zakresie :)
A po tym co wyczytałem w necie na temat ujemnej korekty długoterminowej to już zaczynam sobie spowiadać różne rzeczy :) |
1.4MPI ( K4J) jest silnikiem 8 zaworowym i maksymalny moment ma z tego co pamiętam przy 2800obr./min dlatego zbiera się lepiej od tego 1.0 SCe
|
|