DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Uszkodzone opony

kamimar - 2019-10-28, 17:34
Temat postu: Uszkodzone opony
W weeekend z kolegą wymienialiśmy kapcie na zimowe i u niego (Sandero I z 2010 roku) letnie przednie opony wyglądały jakby pogryzł je jakiś szczur. Opony to Debice Passio z 2014 roku. twierdzi ze jak je zakładał na wiosnę były w bardzo dobrym stanie. W tym roku przejechał na nich ok 13tys km. Twierdzi ze nie czuł żadnych sensacji typu ściąganie bicie itp a opony wyglądają tak jak na zdjęciach. Uszkodzenia praktycznie po całym obwodzie z jednej i drugiej strony. Na tylnych żadnych takich uszkodzeń i generalnie bieżnik mniej zużyty.
Ktoś coś co może być przyczyną takich uszkodzeń? A może po prostu opony dozyły swojego końca i to naturalny objaw ich zużycia. Przejechały 5 sezonów i ponad 60tys km.

Ps. Wiemy ze bieżnik "słąby" i opony i tak na wiosnę miały być do wymiany. Ale pytam czy jakaś wada zwieszenia mogła się przyczynić do takich uszkodzeń żeby sobie zimówek i nowych letnich od razu nie rozwalić.

MartinezTychy - 2019-10-28, 19:19

kamimar, naturalny objaw zużycia,znacznik TWI już na pograniczu przydatności.W moim Sprinterze opony Michelin Agilis po przejechaniu prawie 200 tyś bieżnik był a łuszczyła się jak skóra z węża.
Przyszedł na nie czas, zawieszenie ok widać po jednolitym zużyciu czoła opony.Jest jeszcze możliwość,że kolega jeździł po szutrze :)

Lajkonik - 2019-10-29, 07:00

Te wyrwy nie są regularne, więc to raczej nie jest to wynik złej pracy zawieszenia. Obstawiam jakiś ostry przedmiot na drodze (może ostre kamienie lub krawężnik) + ogólne zużycie, które też wpływa na sam materiał opony.
tAboon - 2019-10-29, 07:14

Zrób geometrię zawieszenia. Jak dla mnie to jest problem ze zbieżnością.
keisyzrk - 2019-10-29, 08:21

Jak dla mnie też problem z zawieszeniem
tAboon - 2019-10-29, 08:40

kamimar, czy to jest od wewnętrznej strony koła czy zewnętrznej?
DrOzda - 2019-10-29, 09:45

To może też być wada fabryczna opony , w czasie produkcji pomiędzy warstwami pozostało powietrze i przy wytarciu bieżnika odrywa się ta warstwa.
Niech zareklamuje :)

pikodat - 2019-10-29, 10:10

Opony 5 lat. Guma jednak parcieje. Stawiam na to, co poniektórzy tu pisali - w lecie po jeździe na rozgrzanym asfalcie (jakaś ekspresówka i ładna predkość) gdy opony bardzo cieplutkie byłyu wjechał na szutr (albo raczej na boczną drogę o asfalcie z małymi wyrwami) i były kamyczki Wiek opon + temperatura + ostre krawędzie + prędkośc, na jaka pozwala taki niby dobry a popsuty asfalt - i cos tam odprysło.
Swoją droga właśnie takie sytuaje powodują, że zrezygnowałem z trzymania w domu rezerwowych całych kól i samemu ich zmiana.

Jeśli zakłada się dłuższe uzytkowanie opon niz 3 lata, to niestety bezpieczniej jest je co te kilka(naście) tysięcy km dokładnie obejrzeć ze wszystkich stron - także od środka. Przy zdejmowaniu opony porządny pracownik zakładu powyżej jakości "opony zmieniamy ale wszytko mamy w d..." sprawdza oponę także od środka.
Oczywiście przy przebiegach grube kilkadziesiąt tysi km rocznie to chyba nowe opony to co te dwa lata i tak trzeba kupić, ale to inna bajka.
Raz miałem coś takiego, że właśnie przy takim dokłądnym sprawdzaniu po zdjęciu okazało się, że opon nie ma co trzymać do lata.

toka93 - 2019-10-29, 11:22

Tak sprawdza od środka w sezonie wymiany opon. Trochę płonne nadzieje.
pikodat - 2019-10-29, 16:06

toka93 napisał/a:
Tak sprawdza od środka w sezonie wymiany opon. Trochę płonne nadzieje.


Mogę Ci tylk o współczuć, ze nie masz dobrego fachowca blisko.
Ale zaręczam Ci, że są takie, gdzie po zdjeciu z koła opony zanim opone da sie do worka lub do przechowania sprawdzają opone także od środka. Te kilkanaście skund na oponę naprawdę występuje tam, gidze pracują Fachowcy (lub tylko : fachowcy) - a nie "fachowcy". NIe mówię, że to dogłębne i przeraźliwie przenikliwe sprawdzanie - ale na feldze nie wszystko da sie zobaczyć. Ponadto sprawdzaja przy nakładaniu - zawszeć przeciez może okaże się, że zamiast założyć swoją starą oponę , klient postanowi kupić inną....

Noi najwazniejsze - klient, który zobaczy, że gościo dba o Twoje bezpieczeństwo za sezon wróci do tego samego warsztatu z dużym prawdopodobieństwem. I nawet to, ze cena wymiany kompletu czterech kół jest o 10 zł większa niż u "fachowców" może przełknie spokojniej...

toka93 - 2019-10-29, 18:10

Jeśli coś widać od razu to okej, bo sami sprawdzamy wzrokowo jak wygląda bieżnik, rok opony i czy nie jest spękana.
Aktualnie 90% klientów ma w dupie bezpieczeństwo, a chodzi o cenę, czas i jakość obsługi.
7 letnie zimówki? "To ostatni rok, na następną zimę wymienię", ale powiedz tylko że wymiana podrożała o parę złotych to od razu: "Rok temu było 40zł a teraz 50? Za 30min roboty?".

eplus - 2019-10-30, 05:51

Mów, żeby wymienił teraz, bo za rok wymiana podrożeje o 10zł. :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group