|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Fiat Bravo2 uszkodzone sprzęgło
shrek - 2019-12-30, 14:01 Temat postu: Fiat Bravo2 uszkodzone sprzęgło Fiat Bravo2 2009 rok 1,6 jtd usterka sprzegla. Auto ma 145kkm zrobione w miescie p przez kobiete przebieg ori.
Czy ktos podpowie czy luz na kole zamachowym jest prawidlowy, czy koło dwumasowe do wymiany? Auto do samego konca nie mialo objawow uszkodzonego koła.
https://youtu.be/cDTT8lv2NPc
toka93 - 2019-12-30, 16:11
Na pewno luz na dwumasie? Delikatny może być ale tylko w osi obrotu. Jeśli lata przód tył to do wymiany.
Z drugiej strony i tak dwumas nie wytrzyma do wymiany następnego sprzęgła, wymienić i mieć spokój.
shrek - 2019-12-30, 16:39
Ale z czego to ku...a robią, ze po 145 kkm wszystko tak kij strzelił?
W zyciu w zadnym aucie sprzęgła nie wymienialem. Wszystko latało do 300 kkm.
Też znalazlem o mozliwym luzie obrotu do granicy 4-ech zębów i nic o rozklekotaniu przod tył.
Fruxo - 2019-12-30, 16:48
jazda ze zbyt niskimi obrotami
toka93 - 2019-12-30, 17:53
Raczej takie sprzęgła są trwałe jeśli się wie jak je użytkować. W mieście diesel sie będzie szybciej eksploatował.
U mnie od nowości 210 tysięcy i pewnie jeszcze z 30 przejeździ.
W bravo często uszkadza przeguby wewnętrzne a te przez wibracje rozwalają dwumase. Sprawdzic czy nie mają luzu.
shrek - 2019-12-30, 21:03
Nie maja.
toka93 - 2019-12-30, 21:13
No to się po ludzku rozleciało :)
BTW. Przejrzałem kanał i plusik za wpasowanie radia media nav do Bravo. Szkoda, że nie mam zdolności manualnych, żeby do mojej cromy takie cuś wpasować.
shrek - 2019-12-30, 23:23
Teraz wszysko ciulają z gównolitu.
Moze na lato byda w PL u siebie to ogarnymy temat MN.
shrek - 2019-12-31, 06:48
Znalazlem dopuszalny luz
Promieniowy 12⁰ lub 4 zeby
Osiowy 2,6 mm
Musze pomierzyc.
toka93 - 2019-12-31, 07:08
Moim zdaniem nie warto zostawiać. Przy jeździe miejskiej i tak nie wytrzyma do kolejnej wymiany sprzęgła i będzie podwójna robota z skrzynia. Jeśli w dodatku jest tam skrzynia m32 to wykończysz i tak już delikatną skrzynie.
PiotrWie - 2019-12-31, 09:27
Fruxo napisał/a: | jazda ze zbyt niskimi obrotami |
Masz jakieś doświadczenia w tej sprawie czy tylko przemyślenia? Ja jeżdżę na niskich obrotach - tak od 1200 nie przekraczając na niższych biegach 2500 i właśnie w tym roku oddałem na złom Lagunę 1998 z działającym fabrycznym sprzęgłem przy przebiegu 320 tyś - panewki też które podobno niszczy taka jazda mi się nie uszkodziły - więc uważam konieczność jazdy na wysokich obrotach za mit który pokutuje z czasów silników FSO 1500 czy Poloneza które rzeczywiści dzwoniły przy 2000 obr na 4 biegu - obecne silniki są zdecydowanie bardziej elastyczne. Sprzęgła niszczy dość rozpowszechniony zwyczaj jazdy na półsprzęgle - niektórzy uważają że jak trzymają cały czas nogę na sprzęgle i jeszcze rękę na dźwigni zmiany biegów to będą jeździć bardziej dynamicznie i zyskają te 5 minut na przejechanych 100 - 150 km - ale jest to kosztem sprzęgła i hamulców.
Fruxo - 2019-12-31, 12:01
ale w lagunie ani dusterze nie miałeś dwu masy którą właśnie od wibracji sie zużywa (bo w tym celu właśnie powstała)
Lajkonik - 2020-01-02, 08:22
Brzmi to trochę tak, jakbyś twierdził, że dwumasa powstała po to, żeby zużywała się od wibracji. Wydaje mi się, że powstała żeby raczej niwelować wibracje. Ale faktem pozostaje, że nim więcej wibracji, tym krótsze jej życie.
Michał B24 - 2020-01-02, 19:42
Dwumasa, powstala dlatego, ze tlumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej, przestały wystarczać przy tych momentach i tak małych średnicach.
Dwumasa do wymiany, na moje oko
|
|