|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Duster na Ukrainie
Dymek - 2020-01-09, 10:56 Temat postu: Duster na Ukrainie Nikt chyba jeszcze nie wrzucał- różnice w "wystroju" deski rozdzielczej w bliźniaczym modelu nowego Dustera ze znaczkiem Renault sprzedawanego np. na Ukrainie. Poza tradycyjnie inną kierownicą, mamy też zupełnie inne nawiewy...
Wersje silnikowe dostępne na Ukrainie:
1,6 SCe 115 4x2
1,6 SCe 115 4WD
1,5 dCi 110 4x2
1,5 dCi 110 4x2 EDC
1,5 dCi 110 4WD
askr_poz - 2020-01-09, 11:35
Kierownicę mam taką samą...
Pedros - 2020-01-09, 12:32
Mnie się okrągłe nawiewy bardziej podobają, a przede wszystkim są bardziej funkcjonalne - można je ustawiać w zasadzie w dowolny sposób.
JS - 2020-01-09, 12:34
No i żal po raz kolejny ciska mi pewną część ciała, bo okazuje się, że dla koncernu Renault i spółki Polska to naprawdę niemal trzeci Świat.
Nie chodzi już o sam znaczek Renault na masce w Rosji (choć także), pal diabli silnik 2.0 140 KM w Dusterach (a właściwie dlaczego?), ale tych nawiewów i kierownicy im nie wybaczę. Nie wiedziałem też, że i Ukraina traktowana jest jako nieznana mi wcześniej potęga motoryzacyjna, skoro dają lepsze bajery. Co więcej: nawet w dzikiej Ameryce Środkowo-Południowej Dustery i inne daciopodne śmigają jako Renault.
Sorry wszystkich, których w niezamierzony sposób dotknąłem powyższymi uwagami, bo naprawdę nie mam nic ani do sąsiadów z Ukrainy (chyba że za Wołyń), ani do Latynosów, ale polityka koncernu pozycjonuje nas naprawdę poniżej dna. Już pomijam, że Słowacy mają od chyba dwóch miesięcy pełny cennik i konfigurator Dustera z LPG, ale ciekawi mnie, kto reprezentuje tę firmę w Renault Polska - czuję, że jakiś bezjajeczny stwór, który ma w nosie nasz rynek, jedynie dba o dobro globalnej marki i cicho siedzi na d...
Widziałem też angielską wersję Dustera - małe różnice, ale na plus. A u nas. Dno, muł i wodorosty... Ech, dolo, dolo. Nie ma to jak wygrać wojnę z niewłaściwymi koleżkami.
Oczywiście okrągłe nawiewy są funkcjonalne, ale te w moim przekonaniu bardziej gustowne. A najbardziej wkurza mnie ich brak!
Dracid - 2020-01-09, 12:50
Tylko że renault na wschodzie to wcale nie jest prestiżowa marka. Jej postrzeganie to budżetowe pojazdy. Dlatego w Rosji logany, sandera i dustery mają właśnie ten znaczek. Wystarczy zresztą porównać ofertę modeli w Rosji: mają kaptura (u nich przez "K"), sandero, dustera i z wyższych modeli tylko koleosa. No i arkanę, która i tak bazuje na technologiach nowego dustera. Dlatego to, że auta mają tam romb na masce, to raczej wynik niższego postrzegania marki w całości a nie symbol francuskiej jakości i jakieś wyższej klasy.
Fruxo - 2020-01-09, 13:07
jaki 3 świat my właśnie mamy tą samą ofertę co niemcy czy francuzi dla dla wschodu jest inne specyfikacja tak samo jak na indie
gogol - 2020-01-09, 13:15
Pomijając kwestie rombu i kapsla to kwestia silników nie wynika z tego, że od nas wschód nie sięga władza UE i jej ograniczenia?
Obywatel MK - 2020-01-09, 13:54
Bo u nas wyżej pozycjonowana jest marka Renault, która sprzedaje znacznie więcej aut niż na wschodzie Europy. Polacy nie boją się kupować francuskich czy nawet rumuńskich aut, a na Ukrainie cały czas to niemieckie auta wiodą prym w zaufaniu.
JS - 2020-01-09, 13:55
Co do silników to jasne, że UE knebluje ostatnie sensowne wolnossące, a Ukraina i Wschód w ogóle to jak Dzikie Pola z czasów Chmielnickiego pod względem ekologii, której nie jestem przesadnym a jedynie ostrożnym zwolennikiem.
Co zaś do pozycjonowania Renault/Dacia na Wschodzie, to oczywiście masz rację, ale akurat przekorna natura ludzka lubi mieć to, co mają inni, a czego my mieć nie będziemy. Co by przeszkadzały komu u nas takie wloty i kierownica jak na obrazku?
JS - 2020-01-09, 13:58
Mówimy oczywiście o tej bogatej Ukrainie kupującej nowe auta, czyli raczej zdecydowanej mniejszości - bo ta większość kupuje wszystko, co jeszcze jeździ na cokolwiek.
Obywatel MK - 2020-01-09, 14:02
Pewnie im tak wyszło z badań, że nie ma sensu oferować dwóch marek jak można jedną bo tak jest taniej, na Zachodzie Renault chce się wyżej pozycjonować i te niby bajery my mamy w Renault bo nas na nie stać, oczywiście nie wszystkich.
Trochę mnie to śmieszy bo dyskusja jest taka sama jak pomiędzy znacznie droższymi autami, które nie mają pewnych rzeczy, a są np. w Dusterze.
Dymek - 2020-01-09, 15:00
JS napisał/a: | Nie chodzi już o sam znaczek Renault na masce w Rosji (choć także), pal diabli silnik 2.0 140 KM w Dusterach (a właściwie dlaczego?), ale tych nawiewów i kierownicy im nie wybaczę. |
Pragnę tylko wtrącić, że Rosja rządzi się zupełnie innymi prawami niż Ukraina...
Przykładowo w Rosji (Białorusi też) nadal jest oferowana jedynie poprzednia generacja Dustera- nowej na razie nie widzieli.
Co do kierownicy (takie same są tam w innych modelach), to aktualne kierownice Dacii uważam za znacznie ładniejsze od tamtych i nie chodzi o znaczek, który osobiście mam w ... . A nawiewy- też rzecz gustu.
Bardziej można mieć żal do nieobecności u nas rzeczy, które tam są a u nas by się przydały- choćby ogrzewana przednia szyba w wersjach rosyjskich.
gogol - 2020-01-09, 15:16
Dymek napisał/a: | Bardziej można mieć żal do nieobecności u nas rzeczy, które tam są a u nas by się przydały- choćby ogrzewana przednia szyba w wersjach rosyjskich |
mialem w megane z 99 roku - szkoda, ze nie jest to takim standardem jak w fordach
Pedros - 2020-01-09, 15:35
JS napisał/a: | No i żal po raz kolejny ciska mi pewną część ciała, bo okazuje się, że dla koncernu Renault i spółki Polska to naprawdę niemal trzeci Świat. |
Zaprawdę dziwne rozumowanie -trzeci świat dlatego że mamy taką samą ofertę modelową jak cała Europa Zachodnia?!
pikodat - 2020-01-09, 17:06
JS napisał/a: |
Oczywiście okrągłe nawiewy są funkcjonalne, ale te w moim przekonaniu bardziej gustowne. A najbardziej wkurza mnie ich brak! |
akurat nawiew to ma byc funkcjonalny. Taka łatwość w ukierunkowaniu i sile nawiewu jaka jest w dacii jest niespotykana w autach, w jakich przez ostatni rok miałem okazję siedzieć.[/list]
gg - 2020-01-09, 18:35
Akurat brak ogrzewanej przedniej szyby to nieuzasadnione skąpstwo, które nie raz przyszło mi przeklinać w Lodgy. W Fordzie Focusie chwaliłem sobie ten wynalazek.
toka93 - 2020-01-09, 18:50
Dracid napisał/a: | Tylko że renault na wschodzie to wcale nie jest prestiżowa marka. Jej postrzeganie to budżetowe pojazdy. Dlatego w Rosji logany, sandera i dustery mają właśnie ten znaczek. Wystarczy zresztą porównać ofertę modeli w Rosji: mają kaptura (u nich przez "K"), sandero, dustera i z wyższych modeli tylko koleosa. No i arkanę, która i tak bazuje na technologiach nowego dustera. Dlatego to, że auta mają tam romb na masce, to raczej wynik niższego postrzegania marki w całości a nie symbol francuskiej jakości i jakieś wyższej klasy. |
Raczej wręcz odwrotnie. Marka Renault jest tam postrzegana jako dobrej jakości produkt. Stare Logany(Łada Largus), Logan II, Sandero II, a w szczególności Lodgy oraz Dokker są tam hitem. Duża część moich klientów to klienci zza wschodniej granicy. Duster jest tam popularny i bardzo dużo rozbitków jest wywożonych na wschód.
Marka Dacia nigdy się tam nie przyjęła, bo nie była to oferowana, dlatego jest sprzedawana pod szyldem Renault, lub Łady.
tommylee1 - 2020-01-09, 23:02
Właśnie dlatego, że Renault to prestiżowa marka, produkty Daci na Ukrainie i Rosji mają znaczek Renault.
Tam jest dość mocny rynek aut opartych na konstrukcjach sprzed kilku lat: Lada, tureckie wynalazki i chińskie.
Większy prestiż to Renault, bez względu na to ile lat ma konstrukcja.
Nie oszukujmy się, nikt z nas nie kupiłby Daci, gdybym za te same pieniądze był dostępny Renault Duster.
Wyposażenie ukraińskiego Dustera w akcesoria jest identyczna jak u nas.
W Rosji mają jeszcze Dustera I. Ale będzie tam też nasza II.
Maja za to Arkanę. Jak dla mnie to genialne auto. Dopełnienie Dustera.
Mam nadzieje, że za 2-3 lata będzie dostępna w UE.
Tylko żeby na rynek UE byka produkowana w innym miejscu niż Rosji.
Tamtejsza jakość to tragedia. Nawet Rosjanie zaczynają to zauważać.
Dracid - 2020-01-10, 09:36
Jeszcze raz powtórzę: to, co my myślimy o renault nie jest tym, co jest tam. Renault nie jest tam marką luksusową ani wysoko ocenianą. Czemu nie oferują luksusowych aut, czy to sedanów, czy SUV-ów? Bo nie ma najwyraźniej na nie zapotrzebowania - docelowi klienci dla renault to ci mniej zamożni. Jakościowo jest ta sama bida co i u nas: słabe wygłuszenie, wszystko zrobione budżetowo, luźne kable w bagażniku, itd. I tak - wyposażenie mają lepsze, bo i warunki pogodowe są inne. Producent ten czy inny strzeliłby sobie w kolano, jakby nie oferował szyby przedniej podgrzewanej.
Takie auta są hitem, bo są tanie i - jak oni to mówią - remontoprigodne (czyli naprawisz młotkiem, taśmą klejącą i zestawem kluczy), a jak wyjedziesz za MKAD (obwodnica Moskwy), to - obrazowo mówiąc - już świat się kończy i wraz z nimi autoryzowane serwisy.
Toka93, lodgy w ogóle nie jest oferowana w Rosji. Dokker jest. Jako że bywam w Rosji bardzo często, to mogę Ci powiedzieć, że przez ten czas mignęło mi raptem parę sztuk. W 2019 dokkera nie ma nawet w pierwszej 50 najlepiej sprzedających się modeli. To auto kupują najwyżej przedsiębiorcy jako minivana. Dokkera pasażerskiego jeszcze nie widziałem na ulicach.
Tommylee1, załatw sobie wizę elektroniczną do Kaliningradu i jedź do salonu. Widziałem arkanę na żywo w Moskwie. Faktycznie, przykuwa oko. Mam nadzieję się kiedyś nią przejechać, jak tam będę (na razie vestą 1.8 jeździłem, heh). Wkurzają tylko choroby dziecięce, z których najbardziej dotkliwa to woda pod blokiem klimatyzacji (za deską rozdzielczą). Miejmy nadzieję, że to dopracują i... obniżą cenę. Bo jak na razie to hitem się arkana nie stała
toka93 - 2020-01-10, 09:51
Może nie w Rosji, ale na Ukrainie jest popularna. Dustery, Lodgy i Dokkera na lotach jadą w setkach. Mam stałego klienta, który co tydzień w piątek wiezie dwie Dacie i z jego rozmowy wywnioskowałem, że z sprzedażą nie ma najmniejszych problemów.
Obywatel MK - 2020-01-10, 10:09
Ta cała Arkana to w ogóle wygląda jakby miała być dopiero testowana na wschodnim rynku i jak wszystko dopracują to pomyślą czy wprowadzać ją do nas.
tommylee1 - 2020-01-10, 11:04
Oby, niech testują.
Z drugiej strony, gdyby była w ofercie to sprzedaż Dustera drastycznie by spadła.
eplus - 2020-01-10, 13:38
Ta Arkana, to jak widzę, coupe. Czy trup w foliowym worku swobodnie wchodzi do bagażnika? Dla mafii to bardzo istotne. Duster ma tu przewagę.
Obywatel MK - 2020-01-10, 14:13
tommylee1 napisał/a: | Oby, niech testują.
Z drugiej strony, gdyby była w ofercie to sprzedaż Dustera drastycznie by spadła. |
Obawiam się, że bardziej Captura. Stylistycznie to ten sam target.
telecaster1951 - 2020-01-12, 16:20
Obywatel MK napisał/a: |
Obawiam się, że bardziej Captura. Stylistycznie to ten sam target. | A mi się wydaje że to są testy żeby skasować Logana i na jego miejsce wstawić Arkanę.
KliPer - 2020-01-14, 15:23
Raczej nic nie testują. Arkana dostępna jest w Rosji i Korei Południowej. Jest to takie połączenie DD2 z Mercedesem GLC. Jak pamiętam filmik z prezentacji tego auta na targach w Moskwie, szef Reno mówił oprócz marketingowego bla bla, że to nagroda i wyróżnienie za wartościowy rynek i współpracę z Ładą. Arkana jest większa od Logana sedan stepway dostępnego w Rosji. Dacii w Rosji nie ma bo jest Łada i ona pełni funkcję budżetowego auta.
|
|