DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - spasowanie dustera...

jacekviola - 2020-04-18, 22:30
Temat postu: spasowanie dustera...
ktoryś raz podchodzę do zakupu dacii... Pozbylem się poprzedniej zarazy pod nazwą golf V i szukamy nowego auta. Małżonka jest zakochana w Dusterze więc zaczelismy rajd po salonach.
Upatrzylismy sobie brązowy egz. No ale szlag mnie trafił widząc jak toto jest spasowane.
Po pierwsze - srodek:
Mister Drakula z Misterem Cyganem CiauCześku pasowali to brudnymi stopami ?:



i druga rzecz - spasowanie tylnych lamp. O ile lewa byla ok to prawą wsadzili na chama tak, ze krawędz klosza dotyka lakieru na krawędzi blachy - byc moze to tylko regulacja na srubach ale widac ze lakier na kancie zostal uszkodzony:



druga lampa ok:




i tak sie zastanawiam - szukac innego egz bo ten zdaje sie z poniedzialku czy to standard w daciach ?
I górnych krawedziach drzwi które byly chyba tez doginane paluchami na sztukę to juz naweet szkoda wspominac.

kolejny raz podchodzę z nadzieją do dacii ale widzę że poza jakoscią wnętrza dusterki niewiele się zmieniło :(

Pedros - 2020-04-19, 00:50

jacekviola napisał/a:
Małżonka jest zakochana w Dusterze więc zaczelismy rajd po salonach.

Upatrzylismy sobie brązowy egz. No ale szlag mnie trafił widząc jak toto jest spasowane.

Skoro rozpoczęliście rajd po salonach to powinieneś mieć porównanie i sam już wiedzieć czy to standard czy wina konkretnego egzemplarza. jak do tej pory jakoś nikt za bardzo nie narzekał na tego typu rzeczy - oczywiście mając też na uwadze cenę aut.
jacekviola napisał/a:
kolejny raz podchodzę z nadzieją do dacii ale widzę że poza jakoscią wnętrza dusterki niewiele się zmieniło :(

Masz rację - Wbrew proroctwom wielu Dacie nadal cieszą się powodzeniem u klientów którzy nie oczekują wodotrysków i mają świadomość tego czego oczekują i co kupują.
jacekviola napisał/a:
Mister Drakula z Misterem Cyganem CiauCześku pasowali to brudnymi stopami ?

Zawsze możesz wrócić do produktów z kraju makreli - tam wszystko robią w białych rękawiczkach - nawet fałszowanie rzeczywistego zużycia paliwa :mrgreen:

laisar - 2020-04-19, 01:42

jacekviola napisał/a:
szukac innego egz[?]

Jeżeli naprawdę chcesz kupić - to tak, ale bez oczekiwania jakości passata, bo Dacia nawet jakby tak potrafiła, to tata Reno jej nie pozwoli na takie fanaberie. VAG pozwolił Skodzie i wszyscy wiedzą, jak to się skończyło...

Daciowe egzemplarze bywają różne - jeszcze gorsze też, duster sprzedaje się niemal na pniu, a pośpiech nie służy ani produkcji, ani kontroli jakości - ale w większości nie ma jednak jakichś poważnych problemów. Czasem część rzeczy można też łatwo poprawić - np w tej osłonie kolumny kierowniczej wygląda jakby jakieś zatrzaski nie trafiły na miejsce i tyle. (Raczej nie zdarzają się problemy z krzywymi odlewami itp).

Jakimś rozwiązaniem jest też kupienie najtańszego golasa - jak auto kosztuje połowę tego, co konkurencja, to dużo łatwiej przełknąć niedoróbki (;

jacekviola - 2020-04-19, 08:14

Panowie - obydwaj macie rację.
Nie spodziewam się cudów, nie przeszkadza mi jakość plastików, tapicerki czy tego typu detale.
Dusterka 2 jest i tak o lata swietlne do przodu w stosunku do poprzedniego modelu jesli chodzi o materiały, wyciszenie itepe. Nawet zabezpieczenie antykorozyjne robi na mnie wrażenie - widzialem wiele przedliftów i jakoś większej rdzy nie zauwazylem - czego nie można powiedziec no o wyrobach z rzeszy.
Ale jest jeden problem - nie oczekuję jakości Bentleya. Oczekuję tylko że za moje ciężko zarobione 60-70 tys zł kupię auto po prostu POPRAWNIE złożone. Nie czepiam się wymiarów szpar , ile miilimetrów w lewo czy prawo - byle tylko jeden element nie ocierał o drugi i nie niszczył lakieru w NOWYM aucie. Tylko tego oczekuję.

Przyznam ze na razie widziałem tylko jeden taki egz . Mam nadzieję że to po prostu wypadek przy pracy.

Zdrowia dla wszystkich.

Fruxo - 2020-04-19, 08:25

w serwisówsce do 1 były podane wielkość szpar miedzy blachami , w 2 na pewno jest tak samo
wystarczy pomierzyć czy wszystko jest według norm producenta

eplus - 2020-04-19, 09:07

Te szpary w większości były chyba 8mm :!: I to ma sens - łatwiej przełknąć 8+/-2 niż 2+/-1mm. :lol:
Pedros - 2020-04-19, 09:57

jacekviola napisał/a:
Przyznam ze na razie widziałem tylko jeden taki egz . Mam nadzieję że to po prostu wypadek przy pracy.

No i właśnie w tym rzecz. W każdej marce trafiają się wadliwe egzemplarze więc tym bardziej w bądź co bądź marce budżetowej. Jeśli to jedyny dylemat dotyczący zakupu Dustera to chyba najlepszym pomysłem będzie znalezienie innego egzemplarza w wybranym kolorze i specyfikacji.

jacekviola - 2020-04-19, 10:10

oczywiscie. ja się w Dusterze zakochałem , żona już w ogóle. Wstepnie znalezlismy egz u innego dealera, kolor niebeiski cosmo :) Jutro jedziemy go oglądać. Jesli bedzie ok - to bierzemy.
toka93 - 2020-04-19, 10:47

Poziom Dustera nie odbiega spasowanie od innych marek :) Zdarzają się gorsze egzemplarze, ale auto w same w sobie posiada duże szpary, więc i poziom spasowania będzie z większą tolerancją .
Lukass186 - 2020-04-19, 11:41

Ja na tą chwilę reklmowalem nieprzylegającą uszczelkę relingu tył od strony kierowcy. Jak nic się nie uda im zrobić to będą wymieniać cały reling. Oglądałem sporo dusterów i w jednych jest ok a w drugich podobnie jak u mnie. W środku nie zauważyłem żadnych niedociągnięć. Jacku wysłałem Ci priv.
toka93 - 2020-04-19, 12:31

Chcesz dobrze spasowana Dacie? Kup powypadka i jak blacharz dobry to poskłada ładniej niż w fabryce :)
jacekviola - 2020-04-19, 12:37

widzę że odsetek userów mających problem ze zrozumieniem słowa pisanego jest taki jak na kazdym innym forum :) :)

spooko.

Prezes - 2020-04-19, 14:52

Cześć! Tak jak czytam, zwracasz uwagę na małe szczegóły, więc to może nie być auto dla Ciebie.

Ja na lampy nawet u siebie do tej pory aż tak wnikliwie nie patrzyłem.
Miałem po kupnie problem z piszczącym pedałem sprzęgła i drgającym komputerem pod kolumną kierownicy. Więc jak chcesz mieć spasowane i cicho z fabryki, to możesz się rozczarować.
Bardzo mnie te hałasy irytowały, ale poradziłem sobie z nimi sam i od tamtej pory jestem bardzo zadowolony.

Jeszcze jedno, dałeś zdjęcie wersji niższej niż Prestige, a w niej z kolei mnie ignoranta kuły jednak w oczy plastikowe boczki drzwi i wziąłem wersję najwyższą między innymi ze względu na nie, przeszywane dużo ładniej wyglądają, a siedząc w środku samochodu się je widzi. Polecam też medianav i kamerę cofania.

maugu - 2020-04-19, 18:05

@jacekviola
Może też zwróć uwagę na pasowania niewidoczne, a słyszalne. Poczytaj wątek na zaprzyjaźnionym forum (chyba już tam jesteś zarejestrowany) bo opisane tam mankamenty (wycie skrzyni biegów) dla niektórych użytkowników nowych DD okazało się być dużym problemem .

http://www.dusterklub.pl/...der=asc&start=0

cytat kol. pawelcio z w/w forum

" Jak wyje, to od początku. Masz szczęście, widać u Ciebie [inny kolega] w skrzyni wszystko dobrze spasowane :-)
Pozdrawiam.
"

traks - 2020-04-19, 19:22

No i poszukaj egzemplarza bez kiwającego się fotela kierowcy
Obywatel MK - 2020-04-19, 22:20

A w ogóle to przestań czytać fora, bo oszalejesz :mrgreen:
Killer King - 2020-04-20, 06:18

jacekviola napisał/a:
oczywiscie. ja się w Dusterze zakochałem , żona już w ogóle. Wstepnie znalezlismy egz u innego dealera, kolor niebeiski cosmo :) Jutro jedziemy go oglądać. Jesli bedzie ok - to bierzemy.


Brachu bo to nie jest samochód do świecenia Blichtrem.
Kupujesz kawał dobrej roboty, którą widzę po niezawodności. Siadasz przekręcasz kluczyk i tylko lejesz paliwo.
Blacharka, spasowanie itp... poprawia serwis bez problemu - zgłosiłem za jednym razem wszystko co mnie denerwowało i poprawili.
Tutaj serwis ASO nie robi problemów pod względem mechanicznym i blacharskim.

Zawsze możesz kupić coś innego, lepiej spasowanego, bardziej wygodnego, lepiej wyciszonego. Tylko nie w tej cenie.
Następnie policz utratę wartości i odkryjesz, że niska cena = mała utrata wartości.

Ot cała magia Dacii która pokonała konkurencję.

pankracy - 2020-04-20, 07:21

traks napisał/a:
No i poszukaj egzemplarza bez kiwającego się fotela kierowcy

Ale da się to naprawić?

Pedros - 2020-04-20, 07:43

pankracy napisał/a:
traks napisał/a:
No i poszukaj egzemplarza bez kiwającego się fotela kierowcy

Ale da się to naprawić?

Owszem- dokręca się mocniej niż w fabryce mocowanie fotela.
A tak w ogóle to pomijając ewidentne problemy w niektórych egzemplarzach (takie zdarzają się u wszystkich producentów), to mam czasem wrażenie że niektórzy na siłę wyszukują do czego by się tu przyczepić. Przypomina to trochę gościa który przyjeżdża kupić dwudziestoletni samochód i żąda obniżenia ceny bo lakier na zdjęciach z ogłoszenia bardziej się błyszczał i nie było widać że reflektory są trochę matowe.

Killer King - 2020-04-20, 10:24

Ot taka sytuacja:
Jestem u kolegi, który naprawia samochody ( autoryzowany serwis powypadkowy PZU )
Stoi kilkumiesięczna Toyota Corolla za grubo ponad 100k pln.
Podniesiona maska a klapa podparta czym ?
Żadnych siłowników jak w w Dacii za 1/3 ceny, tylko zwykła podpora jak we fiacie 125p

Mówię, popatrz - fura za 100 kafli a nie ma siłownika.
Odpowiedz: Bo siłownik może się popsuć i w piz....de pójdzie cała niezawodność według rankingu TUV :lol:

wat - 2020-04-20, 20:45

zawsze można porównać do innych egzemplarzy stojących na placu i będziesz miał pełniejszy obraz tego jak to wygląda czy jednorazowa wpadka czy jednak standard
Jan Dusigaz - 2020-04-21, 19:21

Duster 1 polift, naprawdę nie ma się do czego przyczepić, miałem służbowe Toyoty Auris - spasowanie podobnie akceptowalne jak w dusterze... jak chcesz zobaczyć kulawo spasowane auto polecam megane IV... zwłaszcza przednie błotniki i tylna klapa...
michauek22 - 2020-05-07, 19:54

Killer King napisał/a:
Ot taka sytuacja:
Jestem u kolegi, który naprawia samochody ( autoryzowany serwis powypadkowy PZU )
Stoi kilkumiesięczna Toyota Corolla za grubo ponad 100k pln.
Podniesiona maska a klapa podparta czym ?
Żadnych siłowników jak w w Dacii za 1/3 ceny, tylko zwykła podpora jak we fiacie 125p

Mówię, popatrz - fura za 100 kafli a nie ma siłownika.
Odpowiedz: Bo siłownik może się popsuć i w piz....de pójdzie cała niezawodność według rankingu TUV :lol:

100% prawda.

damiaszek - 2020-05-07, 20:07

michauek22 napisał/a:
Killer King napisał/a:
Ot taka sytuacja:
Jestem u kolegi, który naprawia samochody ( autoryzowany serwis powypadkowy PZU )
Stoi kilkumiesięczna Toyota Corolla za grubo ponad 100k pln.
Podniesiona maska a klapa podparta czym ?
Żadnych siłowników jak w w Dacii za 1/3 ceny, tylko zwykła podpora jak we fiacie 125p

Mówię, popatrz - fura za 100 kafli a nie ma siłownika.
Odpowiedz: Bo siłownik może się popsuć i w piz....de pójdzie cała niezawodność według rankingu TUV :lol:

100% prawda.


Podpórkę, a zwłaszcza plasitkowy uchwyt mocujący złożoną też można popsuć :-P

jacekviola - 2020-05-07, 20:09

wszyscy macie rację.. ale częściowo.

Zjezdizlem 3 dealerów na śląsku.
Egzemplarze które oglądałem - zacieki lakieru na blotnikach tylnych lub przednich, luźne uszczelki prowadnic szyb, prawa lampa wcisnieta na styk z blotnikiem.. ja wszystko rozumiem, nie oczekuję rewelacji - corrolę tez oglądałem (nową) i tam nawet na mastykach na podwoziu zaoszczedzili.. masakra. Ale nie rozumiem jednego - minimum kontroli jakości ? Czy niska cena i bezawaryjność naprawdę usprawiedliwa tak chamskie wykończenie? Wybaczcie, ale mnie to przypominało kupowanie auta za komuny - łażenie po placu i szukanie jak najmniej zjebanego egzemplarza.
Zaliczkę odzyskałem, objechalem kilka okolicznych salonów i w koncu znalazlem jeden egz w ktorym nie znalazlem ani jednej niedoróbki - niestety prestige i czarny ale przezyję. Przynajmniej lampę ma porządnie przykręconą.
Mam nadzieję ze dalej bedzie juz tylko dobrze.

Czy niska cena ma naprawdę usprawiedliwiać partactwo wykonania ? Rozumiem oszczednosci na materialach, brak ocynku, slabe wygłuszenia itp - ale nigdy nie zrozumiem bylejakości. Tu nie chodzi nawet o jakość materiałów - osobiscie mam to gdzieś - ale złożyć ne potrafią nieco lepiej ?

Tyle ze ja mam słabość do Dustera - a druga kwestia - rzygam już niemiecką motoryzacją. Rdzewiejący , awaryjny szajs.

laisar - 2020-05-07, 20:24

http://www.daciaklub.pl/f...1806709#1806709

Ten Typ Tak Ma - specjalnie, świadomie i z założenia, klient Dacii ma po prostu widzieć, wiedzieć i czuć, że za niższą ceną kupił coś gorszego niż u Renault.

Black Dusty - 2020-05-07, 21:27

jacekviola napisał/a:
niestety prestige i czarny ale przezyję. Przynajmniej lampę ma porządnie przykręconą.
Mam nadzieję ze dalej bedzie juz tylko dobrze.

Musisz na to spojrzeć z innej strony. Uwierz mi na słowo, czarny jest najładniejszy i najlepiej wykonany, ja to wiem bo właśnie takiego mam.
Będzie dobrze, tylko nie doszukuj się problemów na siłę a drobne niedoskonałości często można łatwo poprawić dzięki poradom z forum.

Dymek - 2020-05-07, 22:23

jacekviola napisał/a:
Zaliczkę odzyskałem, objechalem kilka okolicznych salonów i w koncu znalazlem jeden egz w ktorym nie znalazlem ani jednej niedoróbki - niestety prestige i czarny ale przezyję. Przynajmniej lampę ma porządnie przykręconą.

To weź teraz pod uwagę, że jesteś w mniejszości, bo jednak znakomita większość z nas nie miała możliwości wybierania, bo na swój jedyny egzemplarz czekali kilka miesięcy. I najwyżej mogli domagać się poprawienia wad, które ewentualnie zauważyli w wyczekanej sztuce.

ptakooo - 2020-05-08, 08:17

Wrzucę coś od siebie. Podobał mi się kolor czarny, ale że zakup był wspólny, małżonka chciała niebieski. Wybraliśmy Cosmos Bleu. Jest niesamowity. Mieni się w słońcu, a w pochmurne dni jest granatowy. Gdyby rok temu była dostępna wersja Celebration, pewnie zastanawialibyśmy się nad Iron Blue (pod warunkiem, że miałby 4wd).

Ale wracajac do sedna sprawy: Jestem chorobliwym pedantem :) każda rzecz mająca mankament powoduje u mnie idefix. W Dusterze Prestige, który zakupiłem nie znalazłem niedoróbek! Naprawdę! Jedynie leķko opuszczone o około 2mm (tak! 2mm - takie mam oko) prawe drzwi ASO ustawiło mi na poczekaniu. Oprócz wduszającego się styropianu pod pedałem gazu nie mam czego zgłosić na najbliższym przeglądzie. Fotel u mnie się nie buja (sorry grubasy, ale to może wy ten fotel psujecie - to jest delikatne auto), spasowanie blach jak na moje oko ideał. Po roku użytkowania nie słysze żeby coś trzeszczało na prostej drodze. No chyba, że jadę po betonowych płytach lub kocich łbach. Ale na takiej nawierzchnii to nawet w Mybachu zęby dzwonią ;).

Rumuni przecież nie skladali go specjalnie dla mnie, wiedzac jakie mam nastawienie :) do szczegołów. Duster jest super. Przesiadlem sie po 8 latach ze spartańskiej Fabii 1 2007 i chcialem właśnie taki prosty nieskomplikowany elektronicznie samochód. Deska rozdzielcza w nowym Dusterze mnie urzekła! Ogladajac kiedyś Dustera 1 w środku i na zewnątrz stwierdziłem, że w życiu nie kupię tak brzydkiego samochodu. Szukając nowego auta nawet przez myśl nie przeszła mi marka Dacia. A tu żona mówi, że oglądała takiego ładnego Dustera. Podszedłem do tego sceptycznie mając w pamięci plenerowy pokaz tej marki na Lecie z Radiem. Pojechaliśmy w końcu do salon Renault i tam się "zakochałem" w Dusterze i już wiedziałem, że to jest to ;). Czekałem 4 miesiące - to było jak tortury. Ha ha.

tommylee1 - 2020-05-08, 09:51

pankracy napisał/a:
traks napisał/a:
No i poszukaj egzemplarza bez kiwającego się fotela kierowcy

Ale da się to naprawić?


Mnie wymienili bez problemu całą szyne pod siedzeniem. Przyjechałem, zobaczyli. Powiedzieli, że zamawiają i w ciągu 2 tygodni będzie nowa do wymiany. Zadzwonili, pojechałem ponownie. 30 minut i zrobione.

Pedros - 2020-05-08, 14:31

ptakooo napisał/a:

Rumuni przecież nie skladali go specjalnie dla mnie

Myśłę że nie bo ja swój egzemplarz oceniam podobnie ;-)

michauek22 - 2020-05-10, 13:32

Dymek napisał/a:
znakomita większość z nas nie miała możliwości wybierania, bo na swój jedyny egzemplarz czekali kilka miesięcy.

ile ? :shock:

Dymek - 2020-05-10, 13:43

michauek22 napisał/a:
Dymek napisał/a:
znakomita większość z nas nie miała możliwości wybierania, bo na swój jedyny egzemplarz czekali kilka miesięcy.

ile ? :shock:

Ale, że co? Tak jak opisy w wątku "Ile czekaliście na odbiór Dacii"- 4-6 miesięcy. W moim przypadku było prawie 5.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group