DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Logan II zgrzyty pod lewarkiem

carlus - 2020-05-06, 19:35
Temat postu: Logan II zgrzyty pod lewarkiem
Czy w waszych Draculach słychać jakieś chrupnięcia z okolic lewarka podczas zmiany biegów w szczególności dwójki ,bo u mnie już parę razy coś chrupło i nie wiem czy to normalne czy też coś się dzieje.Normalnie jak się pedału sprzęgła nie wciśnie do końca i zapina jakiś bieg to jest normalne ,że coś chrupnie w skrzyni i czuć to na lewarku ,natomiast w moim przypadku sprzęgło jest wciśnięte do końca i nic nie czuć na lewarku żeby to w skrzyni było.Według mnie to słychać z okolic lewarka .
dudu$ - 2020-05-06, 20:59

Powiem szczerze że raczej nie jest to normalne ale bez filmiku nikt Tobie chyba nic więcej nie powie. Jeżeli uważasz, ze nie jest to normalne jedź do ASO bo masz gwarancje ewentualnie możesz sam zdemontować tunel środkowy i zobaczyć czy wszystko jest tam ok
toka93 - 2020-05-06, 21:43

Zdemontowanie tunelu nic nie da. To już lepiej od dołu zdjąć dekiel z lewarka. Ogólnie mając gwarancje nie bawiłbym się.
laisar - 2020-05-06, 22:40

toka93 napisał/a:
od dołu zdjąć dekiel z lewarka

Chyba nawet nie ma czego zdejmować, to zdaje się skrzynia z popychaczem, nie cięgnami, więc wystarczy popatrzeć i posłuchać, żeby sprawdzić, czy to faktycznie lewarek.

Dymek - 2020-05-07, 10:04

laisar napisał/a:
Chyba nawet nie ma czego zdejmować, to zdaje się skrzynia z popychaczem, nie cięgnami, więc wystarczy popatrzeć i posłuchać, żeby sprawdzić, czy to faktycznie lewarek.

W Sandero z silnikami TCe i 1,0 SCe są jednak cięgna, więc w Loganie raczej też...
Co nie zmienia faktu, że mechanizm jest cały zabudowany i bez rozdeklowania wiele się nie zobaczy ani z góry ani z dołu...

laisar - 2020-05-07, 11:21

Do tej pory podział był prosty: skrzynie JH = popychacz, skrzynie JR/TL = cięgna, ale być może coś się zmieniło...
Dymek - 2020-05-07, 13:21

Przy silnikach 1,2 czy 1,4 rzeczywiście byłby jeszcze system z drążkiem.
dudu$ - 2020-05-07, 13:29

Co do Loganów II i Sandero to drążki występowały w tańszych wersjach wyposażenia. W open i Ambiance były drążki a w Laureatach linki. No i to nie jedyna różnica miedzy tymi autami.
toka93 - 2020-05-07, 15:32

Jedno jest pewne :) Broń Boże nie odkręcać tych 3 małych śrubek od góry, bo cała zawartość w środku lewarka sobie spadnie i pozostanie demontaż całości.
Kauris - 2020-05-07, 19:05

Zależy jak jeździsz carlus.
Jeśli kręcić obroty, a biegi zmieniać szybko, to moja dacia NATYCHMIAST wchodzi w tryb antysebixowy i zgrzyta, a na "dwójkę" czasem nawet bana mi daje. Nic czym wcześniej jeździłem, tak szybko głupoty z głowy nie wybijało. W trybie grzyba mogę się przyczepić jedynie do, moim zdaniem, głośnej pracy lewarka, ale żadnego samoistnego "chrupania" nie mam. Zgrzytnie sobie tylko z powodu niechlujnego podejścia do tematu zmiany biegów.

carlus - 2020-05-07, 20:05

Jakoś mega szybko biegów nie zmieniam ale,też myślałem o tych obrotach dziś ,że są za wysokie podczas zmiany biegu z jedynki na dwójkę i dlatego coś świruje. Osiągnięcie 3000 obr./min przy ruszaniu w tym silniku to jest chwila,muszę się temu przyjrzeć.Mam te auto od nowości i staram się jeździć cały czas tak samo bez piłowania , wcześniej nic się nie działo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group