|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - K4M 105 vs 133 KM
Fruxo - 2020-06-23, 23:06 Temat postu: K4M 105 vs 133 KM Poszukuje różnić w standardowym silniku K4M oraz wersji RS.
Oczywiście ta druga ma KZFR ale takie wersje miały również 110km więc to nie tylko to.
wszystko pochodzi z cat cara :
twingo / duster
Bloki i wał sa podobne :
twingo
duster
tłoki co prawda mają inne numery ale to może być różnica lat produkcji (pierścienie te same)
Różnice sa oczywiście w głowicy:
twingo
duster
rozrząd z KZFR
twingo :
duster bez
kolektor dolotowy
twingo:
duster
Teraz pobawmy się teoretyzowanie , przekładam kolektor przepustnicę i robię dolot. Do tego wydech. Zostaje kwestia KZFR czy mogę to dorzuć czy wałki musza być robione pod to.
laisar - 2020-06-24, 01:35
Czy ta modyfikacja ma być samodzielną sztuką dla sztuki, zabawy lub nauki? Bo jeśli nie, to biorąc pod uwagę koszty robocizny, prawdopodobnie taniej, a na pewno pewniej wyjdzie wymiana całego silnika na pożądaną wersję... chyba włącznie do F4Rt 2.0 (;
Fruxo - 2020-06-24, 04:22
robocizna nie wchodzi w grę , w pracy będę to robił
koledzy wydech by uspawali kolektor 200 zł uszczelki pewnie ze 100 , przepustnica droga ale może starą by się użyło.
Auto Krytyk - 2020-06-24, 07:02
Patrzyłeś wałki rozrządu i zawory czy są takie same najczęściej w mocniejszych wersjach są inne i dodatkowo kolektor dolotowy i zmienne fazy. A zwory nie są chłodzone sodem drążone w tej wersji 1.6 133KM?
Fruxo - 2020-06-24, 13:39
Przecież te silniki dzieli prawie 6-7 lat więc numery musza być różne w dusterze nawet miedzy 2010-2012 są inne numery wałków i zaworów
Fruxo - 2020-06-24, 15:09
No to tak różnica wynika ze stropnia sprężania 9.8 do 11 w wersji 131 KM
Fruxo - 2020-07-09, 20:11
Zrobiłem szczelny dolot z przed maski i na prawdę jest wyczuwalna większa moc silnika powyżej 3700 obr. Efekt taki jak by małe turbo się odpaliło.
Co oznacza że do ugrania jest ilość powietrza czyt kolektor
Fruxo - 2020-12-13, 13:39
znalazłem dawce
moja głowa zakrząta jednak pytanie czy jr5 316 da rade przeszepic na miejsce jr5 176
a jeżeli nie czy pół ośki wejdą dusterowe do jr5 176
|
|