|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dźwięk pełnej butli podczas tankowanie LPG
Mirek - 2020-06-24, 10:55 Temat postu: Dźwięk pełnej butli podczas tankowanie LPG Czy w Dusterach z fabrycznym LPG jest dzwiek 'tyrkania' gdy butla jest pelna?
Tak mialem w samochodzie z gazem BRC.
Wczoraj pierwszy raz tankowalem LPG na Orlen i nie bylo tego dzwieku, tylko gaz przestal tankowac sie. Od razu odpialem pistolet, czujnik pokazuje pelen zbiornik.
Czy cos u mnie jest nie tak?
telecaster1951 - 2020-06-24, 11:18
Mirek napisał/a: | Czy cos u mnie jest nie tak? | Jest ok. To terkotanie to dźwięk zaworu. Czasem terkocze, czyli zamyka się i otwiera naprzemiennie, czasem bardzo zwalnia tankowanie a czasem odcina całkowicie. To zależy od tak wielu czynników, że nie ma reguły co nastąpi. Najlepiej jest wtedy jak zawór po prostu odcina tankowanie.
Mirek - 2020-07-12, 21:16
tankowalem na innej stacji i nie bylo terkotu. Tankowanie sie tylko zatrzymalo. Temperatura okolo 19 stopni.
Fruxo - 2020-07-12, 21:49
ale jak się zatrzymało zawór zaskoczył i zablokowało czy dystrybutor przestał lać
telecaster1951 - 2020-07-13, 00:22
Jeżeli zawór odciął tankowanie, to jest dobrze. Tak powinien działać sprawny wielozawór. Terkotanie to próba jego zadziałania. Zawór zamyka się i otwiera w szybkim tempie. Tak na prawdę, to terkot jest objawem źle działającego wielozaworu, który nie odcina dopływu gazu. Jednak nikt nawet nie próbuje tego dostrajać, bo nie ma to sensu.
U Ciebie działa to idealnie. Po osiągnięciu zadanej objętości gazu, zawór się zamyka. Tak ma być.
pikodat - 2020-07-13, 23:09 Temat postu: Re: Dźwięk pełnej butli podczas tankowanie LPG
Mirek napisał/a: | Czy w Dusterach z fabrycznym LPG jest dzwiek 'tyrkania' gdy butla jest pelna?
Tak mialem w samochodzie z gazem BRC.
Wczoraj pierwszy raz tankowalem LPG na Orlen i nie bylo tego dzwieku, tylko gaz przestal tankowac sie. Od razu odpialem pistolet, czujnik pokazuje pelen zbiornik.
Czy cos u mnie jest nie tak? |
Idealnie działający zawór robi po prostu odcięcie gazu (lekki stuk)- weszło ileśi więcej nie wejdzie.
Bardzo dobrze działający zawór przy pełnym zbiorniku z wielką niechęcią pozwoli bardzo powoli dodać kilka setnych litra (takie cyk- cisza- cyk -cisza -cyk) - tak mi działa zazwyczaj w moim sandero
Dobrze działający zawór cyka częściej i pozwala więcej "dotankować" - tak miałem zwykle w poprzednich autach ("tyrkanie" , o którym pisałeś).
Kiepsko (by nie powiedzieć wcale) działający zawór prawie nie daje po sobie znać - i to, że jest pełna butla widzimy po zmniejszonym mocno tempie przyrostu sprzedanego gazu. Też tak miałem w jednym aucie. Potencjalnie niebezpieczne, bo można zatankować niebezpiecznie dużo.
Krótko mówiąc - miałeś dobrze działąjący zawór a teraz idealnie działający zawór.
telecaster1951 - 2020-07-13, 23:17
pikodat napisał/a: | Potencjalnie niebezpieczne, bo można zatankować niebezpiecznie dużo. | Jeżeli zawór nadciśnieniowy jest sprawny, to niebezpieczeństwa nie ma. Upuści nadmiar.
|
|