|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - "Motor"(23 marca) test MCV Logana
Seal - 2009-03-22, 21:57 Temat postu: "Motor"(23 marca) test MCV Logana Zapraszam klubowiczów jutro do przeczytania testu pt."Siedem różnych sposobów na przewiezienie siedmiu osób" i podzielenie się swoimi uwagami.
dogberry - 2009-03-22, 22:00
Zeskanuj ktoś
Mariusz - 2009-03-22, 22:10
A po co skanować!!!
Sprawa jest oczywista!!
wieza - 2009-03-23, 17:56
No wlasnei przeczytalem pare slow z porownan i jest dobrze a nawet bardzo dobrze :) porownywali z Volvo, kia carnival, 308sw, mazda, i cos tam jeszcze.
W skrocie to 3 rzad siedzen ma najwiecej miejsca w MCV :) to my wiemy nawet jak jest 3 rzad to pojemnosc bagaznika jest spora :)
minus to wykonczenie itp ale jak porownamy z cenami konkurentow ktore proponowali to dacia jes o polowe tansza od najtanszego z pozostalych wiec cos za cos.
Ogolnie test pozytywny na kozysc daci:)
jak dorwe skaner to wrzoce ;)
jacek - 2009-03-23, 20:00
Jedyne co mnie dziwi to brak podgrzewanych lusterek. Błąd albo w laureate po lifcie nie ma.
laisar - 2009-03-23, 20:25
Sądząc po http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1700 to błąd - braku informacji, konkretnie.
Yoda - 2009-03-23, 21:18
Dacia najmilej zaskoczyła. Oferuje bezkonkurencyjną w tym segmencie przestrzeń i zostawia w tyle większe samochody. Chociaż z kompletem pasażerów silnik (85 dCi) nie radzi sobie najlepiej.
Materiały tanie a wyposażenie kiepskie, chociaż słuszna uwaga że za tę cenę nie należy spodziewać się luksusów.
Minusy to jeszcze słaby wizerunek marki i skromne wyposażenie bezpieczeństwa.
Plusy - przestronne wnętrze, łatwy dostęp do bagażnika i cena oczywiście.
Porównując ceny testowanych samochodów, to było to mniej więcej tak:
poniżej 100tys, Dacia (51 tys) i 308SW (83 tys)
Volvo XC90 220 tys, pozostała czwórka pomiędzy 100 a 140 tys.
Ekonomiczny wybór - Dacia
Najlepszy wybór - KIA Carnival
Dla wymagających - Volvo XC90
Dostało się Nissanowi Qashqai (siedmioosobowy tylko z nazwy, jazdą w 3-cim rzędzie można karaś niegrzeczne dzieci).
I na deser plusy i minusy Volvo XC90:
Plus: spory bagażnik w konfiguracji siedmiomiejscowej
Minus: nieduży bagażnik przy komplecie pasażerów
"Ważne żeby te plusy nie przesłoniły minusów" ))
paweloo97 - 2009-03-24, 08:55
przeczytam- brat mi kupi, po chorobie nie dam sam rady iść
...
laisar - 2009-03-24, 09:08
Cytat: | wyposażenie kiepskie |
A tak konkretnie to właściwie czego brakuje waszym zdaniem? Bo oprócz kolejnych poduszek to jakoś nic mi nie przychodzi na myśl...
psur - 2009-03-25, 12:52
Yoda napisał/a: | Minusy to jeszcze słaby wizerunek marki |
Rzeczywiście, poważna wada
Yoda - 2009-03-25, 14:21
laisar napisał/a: | to właściwie czego brakuje waszym zdaniem? | A wieszak na płaszcz jest ? W klasie business ?
laisar - 2009-03-25, 15:04
To chyba miało być "na kapelusz"? <;
W mojej - starej - wersji tak naprawdę brak mi do pełnego szczęścia chyba tylko regulacji kierownicy... (Chociaż... hm, właściwie... powinno dać się zrobić przeszczep - ciekawe czy to dużo roboty?... (; ).
czaju - 2009-03-25, 17:07
Laisar Pewnie da się nawet zrobić kierownice przy samozmontowanym trzecim rzędzie siedzień ;)
Seal - 2009-03-25, 17:52
laisar napisał/a: | A tak konkretnie to właściwie czego brakuje waszym zdaniem? Bo oprócz kolejnych poduszek to jakoś nic mi nie przychodzi na myśl... |
Chętnie zobaczył bym w opcji dodatek w postaci ESP.
Pablo78 - 2009-03-25, 22:28
psur napisał/a: | Rzeczywiście, poważna wada |
w zasadzie dyskwalifikująca...
laisar:
"(Chociaż... hm, właściwie... powinno dać się zrobić przeszczep - ciekawe czy to dużo roboty?... "
Uwaga, laisar znowu będzie majstrował...
czaju - 2009-03-25, 22:40
Laisar może jakiś projekt dołączanego napędu na tylną oś :)
Szczerze mówiąc byłoby to fajne rozwiązanie w Dacii...
laisar - 2009-03-26, 02:03
Cytat: | Chętnie zobaczył bym w opcji dodatek w postaci ESP |
A, fakt - mimo że napisałem o tych dodatkowych poduchach to jakoś zafiksowałem się raczej na "zwykłym" wyposażeniu. No ale akurat systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy jest "jak mrówków", więc jeszcze wiele można by dodać...
Mnie wystarczyłoby chyba, jakby dołożyli to co jest dostępne w Sandero - ograniczniki napięcia i napinacze pasów. (W te pierwsze łatwo można się zaopatrzyć - wymieniając pasy na sanderowe [: ).
Cytat: | laisar znowu będzie majstrował |
Nie, na razie zdecydowanie nie d:
Cytat: | może jakiś projekt dołączanego napędu na tylną oś |
Prościzna, serio - jakieś małe silniczki elektryczne przy każdym kole i jazda... (:
jackthenight - 2009-03-26, 06:14
laisar napisał/a: | ograniczniki napięcia i napinacze pasów. |
A tak w ogóle to co to daje ?
Powiem szczerze że nie widzę w swoim różnicy pomiędzy pasami w Sandero a pasami w UNo :), więc co robią te ograniczniki napięcia, napinacze pasów ? Czy to dopiero działa przy wypadku (tfu tfu- odpukać) ?
Mikele - 2009-03-26, 08:45
Ograniczniki napięcia są po to, żeby przy wypadku zmniejszyć obciążenia klatki piersiowej i na przykład nie połamać żeber kierowcy/pasażerowi.
laisar napisał/a: | W te pierwsze łatwo można się zaopatrzyć - wymieniając pasy na sanderowe [
|
Kiedy w ubiegłym tygodniu rozmawiałem z Bogdanem Nazarukiem przy okazji wizyty z serwisie, przedstawił mi taką zamianę pasów jako drogę przez mękę, ponieważ jakoby nie było wiadomo, czy zmieści się w słupku, czy wszystko będzie pasowało, a poza tym to nie powinno się wymieniać pasów, bo to może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo...
I teraz już nie wiem jak to jest naprawdę z pasami, a wcześniej bardzo poważnie rozważałem wymianę na pasy z Sandero w moim MCV.
Pozdrawiam.
laisar - 2009-03-26, 09:20
jackthenight napisał/a: | A tak w ogóle to co to daje ? |
Owszem, to ma zadziałać dopiero w wypadku.
Najpierw działa napinacz, zmniejszając opóźnienie zadziałania pasa, a następnie ogranicznik napięcia - zmniejsza siłę działającą oddziałującą na pasażera samochodu (zwłaszcza na klatkę piersiową - różnica jak między walnięcie w mur z cegły a z taki zrobiony z gąbki).
Wyniki? http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21151#21151
Cytat: | zamianę pasów jako drogę przez mękę |
Elegancko <; mówiąc - pitoli. Jasne, że nie wiadomo na 100% czy pasują (chociaż ja obstawiałbym 95% szans, że tak), ale sprawdzenie tego to żadna filozofia - plastiki i pasy są bardzo prosto montowane. Wystarczy mieć pas z Sandero do przymiarki i po 15 min wszystko będzie wiadomo: albo pasuje idealnie i można zmienić, albo coś będzie nie teges i wtedy faktycznie nie ma co kombinować.
Bardzo się dziwię tym serwisom - za dobrze chyba zarabiają... <:
DUCATI - 2009-03-26, 13:46
Kolejny relikt przeszloci... Jak mozna nie dac napinaczy w nowym aucie... ??
Seal - 2009-05-10, 16:49
Dziś wrzuciłem scany (1 strona) dla tych co nie mieli okazji poczytać.
|
|