|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Błąd DF 336 brak sygnału z koła zamachowego
AMAT40 - 2020-09-15, 10:36 Temat postu: Błąd DF 336 brak sygnału z koła zamachowego Witam i z góry przepraszam jeśli powielam temat - ale w już istniejących nie znalazłem odp. na nurtujące mnie pytanie.
Pacjent Sandero 2012 r. 1.6 ; 8V ; z fabrycznym gazem.
Objawy - nie równa praca na jałowym na benzynie, falujące obroty, drgania, zapalający się check engine.
Otóż po wymianie czujnika położenia koła - nadal występuje ten ten błąd DF 336 , czy w związku z tym oznacza to wymianę koła zamachowego?
W pierwszej kolejności mech. wymienił świece, przewody, cewkę, w kolejny kroku - silniczek krokowy oraz wspomniany czujnik - a błąd nadal jest, pojawia się również błąd sondy lambda - ale jak twierdzi - może to być pochodna błędu na kole zamachowym
Nie chcę wpędzać się dalej w koszty, może ktoś z Was miał już podobny problem i rozwiązanie jest prostsze niż wymiana wszystkich czujników, sond i wspomnianego koła.
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów!
laisar - 2020-09-15, 11:09
Koła zamachowego zasadniczo się nie wymienia, co najwyżej czyści.
Wystąpienie tego błędu jest związane prawie wyłącznie z czujnikiem. Jeśli wciąż się pojawia, to do sprawdzenia jest sam sensor (powinien mieć oporność pomiędzy 200 a 270 przy 23°C) oraz jego podłączenie (przewodzenie, izolacja, interferencja) do komputera wtrysku (piny 24 i 54 z pinów - odpowiednio - A i B czujnika).
A nowy czujnik, prosto z pudełka, może być 1) źle dobrany, 2) źle zamontowany lub 3) po prostu niesprawny - co zawsze może się zdarzyć w jakimś niewielkim promilu produkcji masowej...
AMAT40 - 2020-09-15, 11:37
Super, dziękuję za odpowiedź - w takim razie zlecę sprawdzenie podłączenia, oporności, wiązki.
Jeszcze dwa pytania w związku z tą nierówną pracą - czy w tym silniku (o oznaczeniu KM7) można źle/odwrotnie zamontować koło zamachowe - taką "dygresję" wtrącił mechanik - sugerując, ze może to być powód błędu - czy to jest fizycznie możliwe i czy w ogóle silnik by wtedy pracował?
Drugie pytanie - czy regulacja zaworów - może w tym przypadku pomóc? Czy te błędy mogą też wynikać z faktu, ze zawory źle/nierówno pracują? W końcu to LPG - a gdzie nie czytam to regulacja jest kluczową rzeczą.
laisar - 2020-09-15, 11:59
Po "dygresji" o odwrotnie zamontowanym kole zamachowych to ja bym raczej najpierw zmienił mechanika, a dopiero potem zastanawiał się nad resztą... (To taka "aluzja").
Ogólnie, na nierównomierną pracę silnika może mieć wpływ wiele czynników i niewyregulowane zawory też się do nich zaliczają, więc zawsze warto je skontrolować. Natomiast skoro został zarejestrowany tytułowy błąd, to oczywiście to on jest pierwszą rzecz do sprawdzenia.
AMAT40 - 2020-09-15, 12:17
laisar napisał/a: | Po "dygresji" o odwrotnie zamontowanym kole zamachowych to ja bym raczej najpierw zmienił mechanika, a dopiero potem zastanawiał się nad resztą... (To taka "aluzja"). |
Rzeczony Mechanik był z polecenia - wiec zaryzykowałem - mój błąd, sęk teraz w tym, żeby auto było sprawne - stąd też zwróciłem się o pomoc i radę na forum - zawsze dobrze zweryfikować problem w wielu źródłach.
laisar napisał/a: | Ogólnie, na nierównomierną pracę silnika może mieć wpływ wiele czynników i niewyregulowane zawory też się do nich zaliczają, więc zawsze warto je skontrolować. Natomiast skoro został zarejestrowany tytułowy błąd, to oczywiście to on jest pierwszą rzecz do sprawdzenia. |
Dziękuję za wszelkie sugestie - dam ostatecznie znać czy udało się wyeliminować błąd i czy auto w końcu pracuje równo.
|
|